تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : ۲۸۳۳۶۲

قبض‌های نجومی برق در چاروسا/وقتی مبلغ قبض‌ها از قیمت خانه‌ها بیشتر است/ قبض ۱۳ میلیون تومانی و ۱۱میلیون تومانی در چاروسا+تصاویر

۸
۰
کبنا ؛یکی از عمده مشکلات منطقه چاروسا که مردم در مورد آن بحث کرده و همیشه مورد اعتراض است موضوع قبوض برق بوده که هر چند وقت یکبار سبب نگرانی مردم می‌شود.

در فصل زمستان قبوض مردم بخش چاروسا و شهر قلعه‌رئیسی رقم‌های میلیونی به خود می‌گیرد و خانواده‌هایی که بیشتر آنها به شام شب محتاج هستند و تنها درآمد آنها یک یارانه چند هزار تومانی است با قبوض برق بسیار بالا روبرو می‌شوند.

در سال گذشته چندین مرتبه مردم به این وضعیت اعتراض داشتند و مسوولان به این وضعیت واکنش نشان دادند ولی متاسفانه این اعتراض مردم به نفع شهرهای دیگر استان از آب درآمد و چند شهر دیگر استان وضعیت قبوضی آن از گرمسیری به گرمسیری ۲ و ۳ تبدیل شد که امیدواریم دو منطقه چاروسا و دیشموک هم که بیشتر از بقیه در این خصوص نگرانی داشتند تغییر وضعیت دهند.

هفته گذشته بود که امام جمعه قلعه رئیسی به قبوض برق این منطقه واکنش نشان داد و این قبوض را قبوض نجومی منطقه محروم دانست و از مسوولان خواست تا مردم این منطقه را نجات دهند.

اما شاید باور این قبوض برای خیلی باور شدنی نبود تا اینکه اخطاریه‌های این چند روز به دست مردم رسید که بسیار ناباورانه بود و آن صدور قبوض برقی بود که از ادارات تا یک منزل مسکونی را به چندین میلیون تومان گذشته است.

وقتی قبض برق یک نهاد و اداره ای که فقط سه اتاق کوچک در شهر قلعه رئیسی دارد بیش از ۱۰ میلیون تومان است یعنی اینکه اداره را با وزارتخانه اشتباهی گرفته‌اند.

پس حرف مردم با نماینده مردم این است شما نماینده مردم هستید مشکل امروز مردم قبوض برقی است که داد یک خانواده فقیر و بی سرپرست را درآورده و وقتی قیمت یک منزل مسکونی در روستای آبچندار چاروسا زیر ۱۰ میلیون تومان باشد ولی قبض برق ۱۳ میلیون تومانی برای آن صادر شود فاجعه است.

در روزهای اخیر قبوضی از سوی اداره برق به درب منازل مردم جهت اخطاریه ارسال کردند که مبلغ این قبوض بسیار عجیب بود و داد و فریاد مردم را درآورد و مردم از این وضعیت نگران هستند.

یکی از این اخطاریه‌ها که متعلق به یک دختر بی‌سرپرست بوده مبلغ آن ۱۳ میلیون تومان است که منزل این دختر در روستای آبچندار است و سرجمع قیمت کل منزل مسکونی با وسایل آن کمتر از ۱۰ میلیون تومان است.


یکی دیگر از این قبضو متعلق به بخشداری چاروسا است که تعداد ساختمان آن به کمتر از چهار اتاق می‌رسد ولی اخطاریه آن به مبلغ ۱۱ میلیون تومان صادر شده که این اخطاریه هم در فضای مجازی پخش و انتشار یافت.


صدور این اخطاریه‌ها هم به این معنی است که باید تا دو روز آینده قبوض خود را پرداخت کنند و اگر این کار صورت نگیرد برق آن‌ها قطع خواهد شد و این دو نمونه قبض تنها گوشه‌ای از قبض چندین هزار نفر خانوار چاروسایی است.

امیدواریم مسوولان استانی و شهرستانی به خود بیایند و به درد رنج مردم هم ذره‌ای فکر کنند.

===================

گزارش از سید حسن آرمند

===================
نام شما

آدرس ايميل شما

تاریخ
Iran, Islamic Republic of
چرا اینقدر فرافکنی میکنید قبض برق مطابق با مصرف هر مکان مشخص میشود کنتور برق که با کسی لج بازی ندارد آبگرمکن برقی استفاده می کنند ضمناً این قبض های صادره مربوط به یک دوره نیست خواهشا جو سازی نکنید
همشهری
Iran, Islamic Republic of
تا راهزادی مدیرعامل برق استان باشه
وضعیت برق روز به روز بدتر میشه!
توزیع برق یه مهندس کاردان وفنی میخواد نه کسی که با راندمان سیاسی بیاد صندلی رو اشغال کنه و سلیقه ای نیروهای زیر مجموعه ش رو بچینه.
داد مردم استان دراومده
چرا مسولین توجه نمیکنن
خشایارچشمه روشن
Iran, Islamic Republic of
بایدپرداخدکنند
نبود مدیر توانمند
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه رسانه ها فقط به مسائل حاشیه ایی و عزل و نصب مدیران ناتوان و .. می پردازند.کسی به افزایش چراغ خاموش حامل های انرژی اب برق گاز کاری ندارد.تشکر از اقای ارمند ک برا اولین بار از این مسائل پرده برداشته چنین قبوضی در دهدشت هم مشاهده میشه
کیانی
Iran, Islamic Republic of
وقتی .. نماینده یاسوج بشه مدیرعامل..و بعدش همین مدیرعامل تمام فکو فامیلشو مه هیچگونه سوادی ندارن تو.. استخدام کنه باید چنین مشکلاتی به وجود بیاد،تازه هرچی استخدام کرد یا مدرک کاردانی هنر،یا سیکل،یا دیپلم ادبیات،لیسانس شیمی،دامپزشکی،لیسانس فیزیک خدماتی به کار کرفت و این بزرگترین.. به نیروهای حجمی و تحصیلکرده مهندسی برق میباشد و اقای مدیرعامل حق این نیروها رو ضایع و داد به اقوام و نزدیکانش
گاز
Iran, Islamic Republic of
. از شرکت .نیست واقعا ....کی به حرفای امام خمینی عمل میکنه.......هرمسعولی دنبال پر کردن جیب خودشه....
علی
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از سایت کبنا به خاطر این افشاگری
علی
Iran, Islamic Republic of
به خدا اب و برق خون دل مردم را خورده اند و معلوم نیست این پولها را چکارش می کنند
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1