تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب : ۲۸۳۳۲۶

امام جمعه چرام:خدمات رسانی در روستاها موجب مهاجرت معکوس می شود

۲
۰
کبنا ؛امام جمعه چرام گفت:خدمات رسانی در روستاها موجب مهاجرت معکوس می شود
به گزارش کبنا از چرام، صبح امروز آیین گرامیداشت روز ملی روستا و عشایر با حضور امام جمعه چرام، فرماندار، بخشدار مرکزی، شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در این آیین حجت‌الاسلام سیدنورالله افشار با اشاره به نقش عشایر در پیروزی انقلاب اسلامی و با بیان اینکه سیاست رضاشاه، سرکوب عشایر بود، اظهار کرد: جنگ‌هایی هم که در مناطق خودمان به وجود آمد ناشی از همین سیاست سرکوب کردن عشایر بود چرا که عشایر، انسان‌های غیور، متدین و کسانی بودند که در برابر ظلم مقاومت می‌کردند و این با سیاست دولت رضاشاه که در واقع سیاست کشورهای بیگانه بر کشور ما حاکم بود ناهمخوانی داشت.
امام جمعه چرام، عنوان داشت: نبض اقتصاد شهرنشین‌ها توسط عشایر و روستانشینان تامین می‌شود، محصولات بسیاری از روستا و زحمتکشان عشایر به چرخه شهر و تولید آورده و استفاده می‌شود.
وی با بیان این مطلب که در نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات زیادی شده است همین شهرهایی که الان اسم شهر را یدک می‌کشند قبل از انقلاب شاید چند خیابان بیشتر نبودند، گفت: هر چه ما در استان و روستاها توسعه می‌بینیم مرهون خدمات انقلاب اسلامی است، آن چیزی برای ما نقل کردند؛ قبل از انقلاب حتی یک متر آسفالت در استان کهگیلویه و بویراحمد به چشم نمی‌خورد.
حجت‌الاسلام افشار با متذکر شدن این مطلب که دولت تمرکز خود را بر توسعه روستاها گذاشته است از مهاجرت روستانشینان و عشایر به شهرها و ایجاد حاشیه‌نشینی ابراز تاسف کرد و عنوان داشت: این موضوع در واقع به این مسئله برمی‌گردد که اگر خدمت‌رسانی بهتر در روستاها صورت گیرد، قطعا این مهاجرت معکوس می‌شود.
وی تصریح کرد: از مسؤولان عزیز انتظار داریم نسبت به مسائل و مشکلات روستاها و عشایر در بحث بودجه و اعتبار، توسعه راه‌ها و..تمرکز کرده و آن را در اولویت قرار دهند تا عزیزان ما در آسایش قرار گیرند و سبک مهاجرتی که رونق گرفته کاهش یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما

.
Iran, Islamic Republic of
خوبه
محمد
Iran, Islamic Republic of
حاج اقا به خودت بکن برو رویناها أطراف دیشموک میری
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1