تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۳
کد مطلب : ۲۸۳۱۹۸

دانشگاه یاسوج به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شد (+تصاویر)

۱
۰
کبنا ؛مدیر دفتر پروژه‌های عمرانی دانشگاه یاسوج گفت: روند ساخت و ساز در دانشگاه یاسوج با سرعت، کیفیت و دقت در حال اجرا است، و در بازه زمانی دو سال آینده دانشگاه یاسوج به یکی از بهترین دانشگاه‌ها در حوزه رفاهی بدل خواهد شد.
محمد غلامی درگفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به معرفی طرح‌ها و پروژه‌های فعال دانشگاه، اظهار کرد: دانشگاه یاسوج در زیر ساخت‌های عمرانی با مشکلات فراوانی مواجه است که این سبب تاکید ریاست دانشگاه در رفع موانع حوزه‌های رفاهی و آموزشی شد.
غلامی در ادامه افزود: روند ساخت و ساز در دانشگاه یاسوج با سرعت، کیفیت و دقت در حال اجرا است، و در بازه زمانی دو سال آینده دانشگاه یاسوج به یکی از بهترین دانشگاه‌ها در حوزه رفاهی بدل خواهد شد.
وی اظهار کرد: انجام پروژه‌های اقتصادی و عمرانی در شرایط اقتصادی کشور ریسک بزرگی است، اما این در حالی است که دانشگاه یاسوج به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است.
مدیر دفتر پروژه‌های عمرانی دانشگاه یاسوج تصریح کرد: بالغ بر ۵۰۰ نفر به ظرفیت خوابگاه‌های داشنگاه یاسوج اضافه شد.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای تأسیس دانشگاه یاسوج برای طراحی و ساخت ساز پروژه های عمرانی این داشنگاه از شرکت‌های غیربومی استفاده شد، گفت: این پروژه ها علاوه بر تحمیل هزینه‌های گزاف بر بدنه مالی دانشگاه با  ساز‌هایی نامناسب و غیرمطلوب به بهره برداری رسید.
وی تصریح کرد: دانشکده علوم پس ازگذشت چندین سال از بهره برداری همچنان گریبانگیر مشکلات متعددی است که در زمان طراحی و پیاده سازی نقشه به درستی دیده نشده است.
این مسئول بیان داشت: پروژه ساخت دانشکده فنی مهندسی سال‌ها راکد مانده بود و متاسفانه فقط بین شرکت‌های مشاور دست به دست می‌شد که خوشبختانه امروز و به مدد سیاست‌های جدید مدیریتی دانشگاه آغاز شد و در وضعیت مناسبی از پیشرفت فیزیکی است.
وی افزود: در دوسال گذشته و با اعمال سیاست‌های جدید مدیریتی در بخش‌های مختلف دانشگاه و بویژه حوزه دفتر مدیریت پروژه‌های عمرانی شاهد حس خودباوری در اکثر مهندسین و کارشناسان هستیم که حاصل این خودباوری استفاده از ظرفیت و پتانسیل سرشار اعضای محترم هیات علمی دانشگاه در بخش‌های مکانیک و عمران، کاهش بسیار مطلوب هزینه‌ها و افزایش سرعت و کیفیت در پروژه‌ها هستیم.
وی در تشریح طرح تحول خدمات دانشجویی رفاهی دانشگاه نیز گفت: طرح تحول خدمات رفاهی دانشجویی دانشگاه از فروردین ماه سال جاری به دفتر پروژه‌های عمرانی ابلاغ شد و در راستای سیاست‌های وزارت علوم و پیگیری‌های ریاست محترم دانشگاه فعالیت‌های عمرانی این طرح از روزهای ابتدایی سال جاری آغاز شد. پروژه‌های تعریف شده در طرح فوق به شرح زیر است:
درمانگاه دانشگاه: این طرح با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان شامل اتاق پزشک، اتاق دندانپزشک، دو اتاق تزریقات و پانسمان، اتاق احیا و داروخانه است که کار ساخت آن به اتمام رسیده و حوزه معاونت دانشجویی مشغول تجهیز آن است.
آشپزخانه صنعتی: فرایند احداث این بنا با زیر بنایی بالغ بر ۶۰۰ متر و اعتباری معادل ۶۰۰ میلیون تومان از ۶ ماه پیش شروع شده است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.
زمین چمن مصنوعی و پیست دومیدانی: این زمین با زیر بنایی در حدود ده هزار متر مربع و اعتباری معادل یک میلیارد تومان در حال احداث است. زمین چمن مصنوعی دانشگاه یاسوج در ابعاد بین المللی ساخته شده است و امیدواریم تا سه ماه آینده به بهره برداری برسد.
سالن‌های ورزشی: کار احداث دو سالن ورزشی با متراژی حدود سه هزار متر مربع و اعتباری در حدود دو و نیم میلیارد تومان از چهار ماه پیش شروع شده است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.
بازارچه دانشجویی: ساخت این بازارچه با زیر بنایی بالغ بر ششصد متر مربع از حدود دو ماه پیش شروع شده است و تا دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید. بازارچه دانشجویی شامل دوازده غرفه است و در راستای ارائه خدمات رفاهی دانشجویی و به منظور رفع نیازهای روزمره دانشجویان است.
واحدهای توزیع غذا در خوابگاه‌های خواهران و برادران: این واحدها با زیر بنای هر کدام صد و بیست متر مربع در حال تکمیل است و هدف از احداث واحدها توزیع وعده شام در خوابگاه‌ها، رفاه دانشجویان، جلوگیری ازاتلاف وقت دانشجویان، رعایت مسائل زیست محیطی و حذف ظروف یکبار مصرف از چرخه توزیع غذای دانشجویان است.
محوطه سازی خوابگاه خواهران: محوطه سازی خوابگاه خواهران که سالیان سال وضعیت نامطلوبی داشته است و به لحاظ موقعیت بایستی به بهترین شکل ممکن ساماندهی می‌شد از اوایل تابستان شروع شده است. این محوطه سازی در فضایی در حدود پانزده هزار متر مربع زیربنا در حال انجام است و امیدواریم تا یک ماه آینده به اتمام برسد. برنامه محوطه سازی خوابگاه‌ها شامل: ایجاد تعدادی آلاچیق، سکو سازی، احداث پیاده رو، ایجاد فضای سبز، نورپردازی و آسفالت جاده دسترسی به خوابگاه است. این پروژه تا کنون در حدود هفتاد درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
خوابگاه: ساخت خوابگاه با ظرفیت بیش از پانصد نفر از شش ماه پیش آغاز شده و با زیربنایی حدود پنج هزار متر مربع و اعتباری بالغ بر شش میلیارد تومان در حال ساخت است. با تلاش و همت شبانه روزی عوامل اجرایی این پروژه به پیشرفت قابل توجهی رسیده است و امید است در کمتر از دوماه آینده به بهره برداری برسد.
خوابگاه متأهلی: طراحی خوابگاه متأهلی به اتمام رسیده است و به زودی مناقصه ساخت این خوابگاه برگزار و پیمانکار انتخاب خواهد شد. این خوابگاه با زیر بنایی تا حدود ده هزار متر مربع ساخته خواهد شد که از سیستم‌های ساخت و ساز نوین جهت کاهش زمان و هزینه ساخت در آن استفاده خواهد شد.
محوطه سازی یادمان شهید گمنام و محیط پیرامون آشپزخانه صنعتی: کار طراحی محوطه یادمان شهید گمنام و محیط اطراف آشپزخانه صنعتی به پایان رسیده است و در آینده ای نزذیک در صورت مساعد بودن شرایط جوی اجرای آن شروع خواهد شد.
کتابخانه مرکزی: استفاده ازاین سازه همواره انتقادات فراوانی ازسوی دانشجویان و کارمندان و در واقع کاربران بهمراه داشته است. عدم جانمایی مناسب سالن‌های مطالعه خواهران و برادران، جانمایی نامناسب اتاق‌های اداری و وجود فضاهای اضافی و پرت در این ساختمان از جمله اشکالات طراحی بوده است. با بازبینی نقشه‌ها، تغییرات لازم اعمال شد بطوری که در فضای جدید میزان تأمین آسایش و راحتی فضا تا حد بالایی افزایش یافته است. با اضافه نمودن ۱۵۰ متر مربع سقف، علاوه بر تأمین ۱۵۰ متر مربع لابی سالن کنفرانس دکتر عسکریان (که قبلاً این لابی وجود نداشت) در طبقه پایین تر سایت کامپیوتر به مساحت ۳۵۰ متر مربع اضافه شدکه این مساحت، مجموع ۱۵۰ متر مربع فضای مسقف شده و ۲۰۰ متر مربع فضای بلا استفاده قبلی است.
سالن ورزشی سلامت: این سالن که در خوابگاه پسران در حال اتمام است و با پیشرفت فیزیکی سی درصد رو به پیشرفت است در صورت تأمین اعتبار تا دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید اعتبار ساخت و تجهیز این سالن در حدود دویست میلیون تومان است.
موتور خانه‌های خوابگاه: کلیه موتورخانه‌های خوابگاه‌های دانشگاه یاسوج با اعتباری بالغ بر پانصد میلیون تومان جهت افزایش راندمان و بهره وری تأمین و بهسازی شده است.
 

نام شما

آدرس ايميل شما

هزار رنگ
Iran, Islamic Republic of
لطفا توضیح دهید چگونه با ۸ میلیارد تومان پول اینهمه تعمیرات در یه مال اخیر داشتید؟؟؟؟
۸ میلیارد تومان می شد کل دانشگاه را دوباره از نو کوبید و دوباره ساخت
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1