تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۲۲
کد مطلب : ۲۸۳۱۸۸

برگزاری اولین همایش بانوان خیر سلامت در یاسوج / نیکبخت: اعتبارات حوزه بهداشت و درمان کم است / ۱۱ سال از عمر بیمارستان ۲۸۳ تختخوابی یاسوج می‌گذرد / تشریح عملکرد مجمع خیرین سلامت استان

۱
۰
کبنا ؛مدیرعامل مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: در اولین همایش بانوان خیر سلامت از مسن‌ترین و کوچک‌ترین بانوی خیر استان تجلیل می‌شود.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، محمدرضا نیکبخت رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست مجمع خیرین سلامت استان که با اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: شهرداران پیشین و جدید اقدامات خوبی در سطح شهر انجام داده‌اند، که می‌طلبد شهردار جدید یاسوج پروژه‌های اجرایی را با سرعت بیشتری به اتمام برساند.
نیکبخت با بیان اینکه دولت توانایی برطرف کردن همه مشکلات حوزه سلامت را ندارد، اظهار داشت: بودجه‌ای که برای حوزه سلامت اختصاص داده شد، رقمی نیست که بتواند با آن مشکلات حوزه سلامت جامعه را برطرف کند.
وی تصریح کرد: این میزان اختصاص بودجه به حوزه بهداشت به اندازه‌ای نیست که فرد بیماری را بتوان درمان، و همچنین از شخص سالمی در برابر بیماری بتوان حمایت کرد.
نیکبخت اظهار داشت: وزارت بهداشت به مبحث پیشگیری اهمیت بیشتری نسبت به درمان می‌دهد، و این در حالی است که در هر دولت و وزیری به موضوع پیشگیری و درمان به صورت متفاوت رسیدگی می‌شود.
وی با اشاره به دیدار خود با وزیر بهداشت، اظهار کرد: ۲۵ درصد از اعتبارات بهداشت و درمان نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافت، و به تبع آن ۲۵ درصد از تعرفه‌های پزشکی کاهش یافت که این امر سبب اعتراض پزشکان شده است.
رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مجمع خیرین سلامت استان فعالیت‌هایی فارغ از دولت‌ها و جناح‌های سیاسی دارد، و در صورت حمایت و مشارکت‌های مردمی مجمع خیرین سلامت عملکرد بهتری ایفا می‌کند.
نیکبخت با بیان اینکه سال ۸۴ مجوز بیمارستان ۲۸۳ تختخوابی یاسوج صادر گردید، اظهار داشت: در سال ۹۵ عملیات اجرایی این پروژه آغاز شد که امیدواریم امسال این بیمارستان بعد از ۱۱ سال به مردم خدمات پزشکی ارائه دهد.
وی با اشاره به اینکه با حمایت مردم از مجمع خیرین سلامت تحولات فراوانی در حوزه بهداشت ایجاد خواهد شد، گفت: با تجهیزات و خدمات درمانی دیگر شاهد شلوغی اورژانس‌ها و کلینیک‌های درمانی در شهرستان‌های استان نخواهیم بود.
رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت استان با بیان اینکه سهم مردم و دولت در حوزه بهداشت برابر است، بیان کرد: در یکسال  ۱۳ میلیارد تومان مردم به مجمع خیرین سلامت استان کمک کردند و این در حالی است که در همان سال دولت ۹ میلیارد تومان اعتبار برای عمران دانشگاه علوم پزشکی اختصاص داد.

نیکبخت با بیان اینکه مسئولین کشوری و مجمع خیرین تاکنون نتوانسته‌اند اهمیت موضوع سلامت را از دیگر حوزه‌ها تفکیک دهند، گفت: اگر شخصی در خانواده‌ای بیمار شود، آن خانواده باید همه دارایی‌‌هایشان را برای درمان بیمار خود هزینه کند، اما هنگامی‌که اعتبارات کشوری را توزیع می‌کنند حوزه سلامت در درجات پایین قرار دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، به عملکرد مجمع خیرین اشاره کرد و گفت: مجمع خیرین سلامت استان ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار برای احداث خانه بهداشت لوداب هزینه کرد، و همچنین همراه‌ سرای بیمارستان امام سجاد (ع) با ۶۰۰ میلیون تومان در حال ساخت است.
رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت استان در ادامه افزود: ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای چند دستگاه آمبولانس هزینه شد، و همچنین امسال با حمایت نماینده شهرستان گچساران و باشت و مدیرعامل بانک کشاورزی استان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون برای کلینیک جامع گچساران اختصاص داده شد.
وی اضاقه کرد: سال گذشته چند دستگاه ویلچر برای بیمارستان گچساران، یک دستگاه سونوگرافی برای شبکه بهداشت لنده خریداری و وام‌های بلاعوض نیز برای کاشت حلزونی بیماران نیازمند پرداخت شد.
نیکبخت افزود: ۱۵۰ بیمار سرطانی و ناهنجاری‌های مادرزادی به موسسه‌های خیرین در تهران معرفی شدند.

به گزارش کبنا، بهرام باقری عضو هیات مدیره مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد در این نشست نیز گفت: مجمع خیرین سلامت نهاد مستقلی است که باید به صورت جد از این نهاد حمایت شود.
باقری اظهار کرد: در گذشته برای حمایت از خیرین فرهنگ سازی صورت نمی‌گرفت، خوشبختانه امسال برای جذب خیرین اقدامات خوبی صورت گرفته است. و حتی از استان‌های دیگر هم خیرین زیادی را جذب کردیم.
وی بیان داشت: سال گذشته مردم ۲۰ میلیارد تومان به مجمع خیرین استان کمک کردند.
به گزارش کبنا، سالار جوکار مدیرعامل مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد در این نشست نیز با بیان اینکه اولین همایش بانوان خیر سلامت اسفندماه در استان برگزار می‌شود، گفت: در اولین همایش بانوان خیر سلامت از مسن‌ترین و کوچک‌ترین بانوی خیر استان تجلیل می‌شود.

الهه شکیبایی دبیر شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت استان در این نشست نیز گفت: زنان با اثبات اینکه در هر فعالیتی بهترین عملکرد را دارند، بنا بر این می‌توانند در جامعه نقش پررنگی داشته باشند.
شکیبایی اظهار کرد: برای همیاری خانواده‌ها از مجمع خیرین سلامت استان به مشارکت و حضور زنان در این مجمع نیاز است.
وی با اشاره به ارزش سلامت زنان در خانه و خانواده، بیان داشت: اگر بانوی خانواده‌ای از سلامت جسمی و روانی نامناسبی برخوردار باشد، چرخ زندگی آن خانه نمی‌چرخد.
دبیر شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت استان اظهار داشت: امروز سرطان سینه در بین زنان استان بسیار شایع بوده، و در همین راستا پیشگیری از این بیماری و توجه به آن از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی در ادامه افزود: زنان برای پیشگیری از این بیماری نیاز است، که به‌طور پی‌درپی آزمایش‌هایی را زیر نظر پزشک متخصص خود انجام دهند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

علیحسین
Iran, Islamic Republic of
خدمات بانک کشاورزی در جای جای این استان مشهود است انصافا به عنوان یک مشتری بانک تشکر ویزه میکنم از همراهی این عزیزان و اینک که در حوزه سلامت هم ورود کرده اند بسیار جای تشکر دارد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1