تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۵۵
کد مطلب : ۲۸۳۰۵۶

ساخت یک ورزشگاه بی نام و نشان در دل کوه‌های دنا / چه کسی از این ورزشگاه خبر دارد؟

۸
۰
کبنا ؛ 
ورزشگاهی در دل کوه‌های دنا احداث شده و به نظر می‌رسد کسی از آن خبر ندارد، این گزارش صرفاً برای پاسخگویی مسوولان و اطلاع رسانی است.
 
به گزارش کبنا، بلوط‌های زاگرس هیچ‌گاه آرام و قرار نداشته و ندارند، گاهی آتش‌به‌جانشان می‌افتد و ایستاده می‌سوزند و گاهی هم نیز هیزم مراسمات عزا و عروسی شده و خاکستر می‌شوند و گاهی هم در کوره‌ها می‌پزند و زغال شده و گاهی هم آتش عمدی و سهوی گردشگران و مردم آن‌ها را خاکستر می‌کند.

اما خبرهایی که امروز نشان از داغ بلوط در سرزمین چهار فصل طبیعت طنین انداز می‌شود، قلع و قم این درختان یا برای جاده سازی است، یا برای ویلاسازی و یا برای ساخت ورزشگاه‌های در پرت‌ترین مناطق نزدیک به مرکز استان است.
 
رویای دنا در دست فراموشی
 
سایه پاییز و زمستان بوران که بر سر زاگرس جنوبی و دنای مرکزی می‌افتد زخم تبرها بر تن بلوط‌های کهنسال دنا بیشتر از گذشته نمایان می‌شود، که نمونه بارز آن قلع و قمع این درختان در یکی از مناطق بکر پایتخت طبیعت به نام سروک است.
 
بلوط‌های کهنسالی که سالیان سال است که خاطرات نیاکان این دیار را دیده و بر خاطره دارندو با آوای کوچ کوچ عشایر هزاران خاطره را در سینه‌های ستبر خود انباشته‌اند امروز فقط برای بیلان کاری برخی اقایان و مدیر تکیه داده بر مستند سرخ ریاست باید طعمه شوند تا این مدیران پرونده ای طویل و دراز در نزد مسئولان عالی رتبه خود داشته باشند.
 
بلوط‌های دنا که امروز هزاران بلا را به چشم خود دیده‌اند، شاید چند صباحی را بتوانند در امان باشند، اما داغ آتش سوزی‌های سریالی، سوسک بلوط خوار، شکستن شاخ و برگ بلوط‌ها برای تفریح کام آنان را به تلخی گرایده و هر روز از این باغ غربت گلی می‌روید.
 
ساخت یک ورزشگاه بی نام و نشان در دل کوههای دنا
 
ایزدپور را همه در خاطر دارند، مدیری که با آمدنش همه فکر می‌کردند به‌واسطه آشنایی‌اش با وزیر پیشین ورزش دولت اعتدال تحولی عظیم در ورش استان حادث شود، اما این مدیر چاق و بی باک به ز عم برخی از رسانه‌ها به جزء ضربه‌های بزرگ بر پیکر ورش استان، چیزی را عادی استان نکرد هرچند که وی با شعار ایزدپوئر مچکریم همیشه از اقدامات خود راضی بود و خود را یکی از معروف‌ترین و توانمندترین مدیران حوزه ورزش استان معرفی می‌کرد.
 
وی که یکی از اقدامات خود را ایجاد ورزشگاه‌ها و زمین‌های چمن مصنوعی می‌دانست و خیلی به آن‌ها نیز می بالیدورطشگاه ۱۵ هزار نفری شهداء یاسئج را نیمه کاره افتتاح کرد تا این غول بتنی مرکز استان پس از سشالها در بخ دری همچنان راکد بماند و مدیران وقت دلیل استفاده نکردن از آن را نیمه کاره افتتاح شدن و نبود برخی زسیرساختاها بدانندت، هرچند ایزدپور زحمت ۴ درد باقیر مانده افتتاح آن را کشیده بود.
 
ایزدپورمدیر ورزش استان کهگیلویه وبویراحمد در دوره مدیریتش در این استان عملکرد قابل قبولی نداشت و اگر درزمان تصدی وی در برخی شهرستان‌ها نیز کارهایی انجام شد به همت بخش خصوصی و نمایندگان مجلس بوده که وی در رپورتاژه های تبلیغاتی برخی سرمایه گذاران همه آن‌ها را به نام خود مهر زده بود.
 
ورزشگاهی برای تخریب طبیعت

شاید یکی از اقدامات خاص و مهم ایزدپور در دوران خدمتش را بتوان تخریب طبیعت برای ایجاد پرونده‌های طویل و دراز برای بیلان کاری دانست، تا آنجایی که برای توسعه بیلان کاری خود حتی حاضر به تخریب طبیعت بود که نمونه بارز آن را می‌توان ورزشگاهی دور افتاده در منطقه سروک یاسوج دانست که امروز در بی برنامگی، این ورزشگاه به فنا رفته است.
 
ورزشگاهی برای اجنه و گرگ‌های بیابان
 
در کوه‌های سروک که امروز به عنوان یکی از زیباترین مکان‌های حوزه گردشگری پایتخت طبیعت محسوب می‌شود زمین فوتبال خاکی به مساحت یک هکتار ساخته شده که مورد استفاده هیچ کسی قرار نمی‌گیرد و به غیر از اجنه و گرگ‌های کوههای دنا و سنجاب‌های دشت‌های بلوط دیگر کسی در آن قدم هم نمی‌زند.
ورزشگاهی متروک فقط برای عملکرد
این ورزشگاه متروک و گمشده در بیست کیلومتری شهر یاسوج و شش کیلومتری منطقه سروک قرار دارد و معلوم نیست چه زمانی و برای چه کسی ساخته شده است.
برای ساخت این ورزشگاه در دل جنگل‌های پر پشت بلوط بیش از یک هکتار از اکوسیستم و درختان کهنسال و زیبای دنا را قلع و قمع کرده‌اند تا یک زمین فوتبال، ساختمان نگهبانی و سرویس بهداشتی متروکه بسازند.
اما جواب سئوال اینجاست نه کسی این ورزشگاه را می‌شناسد و نه می‌داند متولی و متصدی آن کیست حتی مشخص نیست در سال چند نفر از آن استفاده می‌کنند و به طور کلی معلوم نیست برای چه کسی ساخته شده است.
 
چه کسی می‌داند؟!

طبق رسوم معلوم اگر ورزشگاهی برای شهر یاسوج است با این مسافت نسبت به شهرتوجیهی ندارد اگر برای روستای سروک است باید به همه تخلفاتی که در زمینه تصرف اراضی ملی در این منطقه انجام شده نیز اشاره داشت.
ساخت این ورزشگاه آن هم در نقطه ای پرت در میان جنگل‌های بلوط مشخص نیست برای چه جمعیتی ساخته شده و چه برنامه ای در این زمین ورزش تاکنون انجام گرفته است.
بر اساس شواهد رسیده در حال حاضر مسیر دسترسی به این ورزشگاه وجود ندارد و برای ساخت جاده باید تعداد بشماری دیگری از درختان بلوط و جنگل قطع شود، ضمن آنکه هزینه نیز بر عهده مسئولان ذیربط خواهد گذاشت.
دست‌های پشت پرده برای احداث یک زمین خاکی
به نظر می‌رسد این زمین فقط یک رزومه ورزشی برای مدیران است و اهداف دیگری پشت آن است و چنین باید پنداشت این کار در جهت خدمت به ورزش نبوده و بیشتر با هدف سود رساندن به شخص یا یک مجموعه خاصی بوده است.
در آینده نزدیک گزارشی از این ورزشگاه و دست‌های پشت پرده آن را منتشر خواهیم کرد و منتظر جواب مسئولان امر در این زمینه خواهیم ماند.

--------------------------------
گزارش از روح الله اخلاقی
نام شما

آدرس ايميل شما

شهر وند
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز نمونه همین زمین در روستای ده برافتاد نیز وجود دارد،ما ورزشگاه ۱۵هزارنفری شهرمان راکد مانده وهیچ کس پاسخگو نیست اگه هزینه ساخت ورزشگاه رو برای ساخت پتروشیمی دهدشت میکردن تا الان پروژه افتتاح شده بود
ورزش
Iran, Islamic Republic of
کبنا از این موضوع چقدر می خواهی ورکش کنی
علی
Iran, Islamic Republic of
واقعا تو بهار و تابستان یکی از زیباترین ورزشگاهها خواهد شد و حال میده تو این زمین با این طبیعت بازی کنی
حرف حق(1)
Iran, Islamic Republic of
آقای محترم شما بی خبر از همه جایید،تقسیر بقیه چیه؟این ورزشگاه قرار برای جام جهانی ۲۰۲۲آماده بشه ،اتفاقا افتتاحیه جام جهانی هم توی همین ورزشگاه برگزار میشه چون afc از آن بازدید کرده و اعلام کرده با توجه به اینکه به اندازه تمام تیمهای شرکت کننده زغال وهیزم موجود هست بنا بر این میشود با راه اندازی یک آتیش مفصل و یک کباب با حال جام را خاطره انگیز و به تیمها انگیزه فراوان اعطا کرد.
ایثار گر
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام وخسته نباشید لطفا از نظر املاء خیلی ضعیف هستید خیلی از کلمات را اشتباه تایپ کرده اید بیشتر دقت کنید .
قاعدی
Iran, Islamic Republic of
اینا نقشه دارن که فردا مسعولین بزارن مزایده وخودشون حپولیش کنند ..
Iran, Islamic Republic of
بله زمین خواری در منطقه سروک روز بروز بیشتر شده به هر بهانه ای در ختان بلوط را قطع می کنند وزمین می گیرند جدیدا یک خوانوانده نزدیک به ۲۰هکتار تصرف کرده است کسی هم پیگیر موضوع نیست
خاک
Iran, Islamic Republic of
استاندار عزیز مگه خوابید اینها توی تاریخ ایران ثبت میشود خیلی دارد ظلم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1