تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۶
کد مطلب : ۲۸۳۰۱۲

تشریح عملکرد دامپزشکی شهرستان چرام

۰
کبنا ؛رئیس دامپزشکی شهرستان چرام. در نشست با خبرنگاران عملکرد این اداره را به مناسبت هفته دامپزشکی تشریح کرد
به گزارش کبنا  از چرام، مهرعلی احمدی مطلق صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به هفته دامپزشکی و با بیان اینکه نیروهای دامپزشکی، بی ادعا بوده و با قرار دادن خود در خط مقدم انسان و دام از انتقال بیماری‌های مشترک جلوگیری می‌کنند، اظهار کرد: کار دامپزشکی به چشم نمی‌آید اما اقدامات آنان به نیروهایی شباهت دارد که بر لب مرز با اشرار می‌جنگند و امنیت مردم را به ارمغان می‌آورند.
رئیس اداره دامپزشکی چرام با ذکر این مطلب که ما نیز در راستای سلامت و امنیت جامعه تلاش می‌کنیم به ارائه عملکردی از دامپزشکی چرام پرداخت و گفت: حدود ۱۵۰ هزار راس دام گوسفند و بز و ۲ هزار و ۵۰۰ راس گاو و گوساله در کل شهرستان وجود دارد.
وی، افزود: در ۳ ماهه اول سال، واکسیناسیون آبله ۱۵۰ هزار دام و واکسیناسیون تب مالت به تعداد ۱۳ هزار راس دام بره و بزغاله را به صورت ۱۰۰ درصد انجام دادیم.
این مسئول، تصریح کرد: تب برفکی بیماری هست که از نظر اقتصادی بسیار مهم است و به اگر به صنعت دامداری وارد شود، خسارت بسیار زیادی به همراه خواهد داشت که در این راستا حدود ۷۰ هزار گوسفند و بز را علیه این بیماری واکسینه کردیم.
احمدی‌مطلق از واکسیناسیون ۲ هزار راس گاو و گوساله شهرستان علیه تب برفکی خبر داد و متذکر شد: در حال حاضر، همکاران ما فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی را در گاو و گوساله‌های شهرستان شروع کرده‌اند.
رئیس اداره دامپزشکی چرام، انجام واکسیناسیون سگ‌های هاری را از دیگر اقدامات این اداره دانست و خاطرنشان کرد: حدود ۳۰۰ قلاده سگ‌های خانگی و گله را علیه هاری واکسینه کردیم.
واکسینه کردن ۳۵ هزار دام علیه طاعون، توزیع ۱۵۰ لیتر سم در جهت پیشگیری از تب کریمه کنگو در روستاها و بازرسی از مراکز عرضه مواد خام به تعداد ۹۰۰ مورد از دیگر اقداماتی بود که رئیس اداره دامپزشکی چرام به آن اشاره داشت.
خبر:سید علی تقوی
 
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1