تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب : ۲۸۲۹۸۹

بیماران ایدزی بایدمورد حمایت قرار بگیرند

۰
کبنا ؛اولین جلسه کمیته برنامه استراتژیک ایدز شهرستان به ریاست فرماندار بویراحمد ظهر امروز در محل فرمانداری برگزارشد.
محمد کاظم نظری در این جلسه که با حضور برخی مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: لازم است ارگان هایی مانندمراکز بهداشت، آموزش و پرورش، بهزیستی، امور زندان ها، سازمان تبلیغات اسلامی، انتقال خون، هلال احمر، ستاد مبارزه با مواد مخدر، صدا و سیما، ورزش و جوانان، بیش از پیش و جدی تر از قبل، نسبت به انجام اقدامات موثر در افزایش آگاهی و فرهنگ ‌سازی به منظور پیشگیری از بروز این بیماری ویروسی، تلاش کنند.
فرماندار بویراحمد با اشاره به جایگاه سلامت در جامعه گفت: بحث ایدز علاوه بر درمان در حوزه ی سلامت روانی جامعه نقش بسزایی دارد.
رئیس شورای سلامت شهرستان بویراحمد اظهار داشت: از بیماری ایدز به عنوان یک آسیب جدی در حوزه ی سلامت میتوان یاد کرد که پیشگری، بهترین درمان برای آن تجویز شده است.
وی با ابراز تاسف از افزایش شاخصها در این حوزه گفت: در گذشته عمده علت ابتلا به ایدز در ایران از طریق اعتیاد تزریقی بود،اما در حال حاضر به سمت موج دیگر ابتلا یعنی ابتلا از طریق رفتار پرخطر جنسی رفته‌ایم، که این هم نگران کننده است.
فرماندار بویراحمد با بیان اینکه این بیماری برای همه ی افراد جامعه تهدیدی بشمار میرود، گفت: دستگاه های مسئول باید نسبت به حمایت های درمانی، روانی ومالی خود به افراد مبتلا دریغی نداشته باشند؛ چرا که مهار وجلوگیری از شیوع ویروس، بهترین پیشگیری است.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1