تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۶
کد مطلب : ۲۸۲۵۶۸

۶۵۰ میلیون تومان از حساب نفت به حساب شهرداری لیکک / اجرای طرح «کاج» برای جوانان کهگیلویه و بویراحمد

۱
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
 
توقیف بیش از هزار دستگاه خودرو و موتور سیکلت در کهگیلویه
فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه از توقیف بیش از ۱۰۰۰ دستگاه خودرو و موتور سیکلت طی یکسال اخیر در این شهرستان خبر داد.
منوچهر سیاهپور در صبحگاه مشترک نیروی انتظامی در دهدشت افزود: نیروی انتظامی مظهر قدرت و امنیت در جامعه است.
وی در ادامه به تشریح عملکرد یکساله نیروی انتظامی پرداخت و با بیان اینکه طی این مدت ۱۶هزار نفر با سامانه ۱۱۰ تماس گرفتند، گفت: بیش از هشت هزار این تماس ها فوریتی و بیش از یک هزار و ۸۵۰ مورد مورد مشاوره و ارشاد قرار گرفتند.
فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه از دستگیری ۳۲۸ مورد سرقت در این بازه زمانی خبر داد و تصریح کرد: کاهش ۱۰درصدی را در این زمینه شاهد بوده ایم.
سیاهپور همچنین از کاهش ۱۳ درصدی تصادفات درون شهری خبر داد و گفت: اما تصادفات برون شهری ما زیاده بوده است.
وی با اشاره به کاهش ۱۴ درصدی در زمینه نزاع های فردی خاطرنشان کرد: در نزاع های دسته جمعی نیز کاهش ۵۶ درصدی بوده که آماری امیدوار کننده است.
سیاهپور اضافه کرد: در زمینه وظیفه عمومی ۳۰۰ نفر بوده که منجربه معافیت شدند
وی از توقیف یک هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت خبر داد و عنوان کرد: در این مدت ۲۴ هزار ۶۱۰ برگ اخطاریه برای رانندگان متخلف راهور صادرشده است.
فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه اضافه کرد: سه هزار ۳۰۰ جلد گواهینامه در یکسال گذشته صادر شده و هفده هزار ۵۰۰ نفر در حوزه ترافیک مورد آموزش قرار گرفتند.
 
بازگشایی ۹۰۰ کیلومتر از جاده های عشایری کهگیلویه، چرام و لنده
رییس اداره امور عشایر کهگیلویه از بازگشایی ۹۰۰ کیلومتر از جاده های عشایری کهگیلویه، چرام و لنده طی سه سال اخیر خبرداد.
سید خداداد اجتهادی در جمع خبرنگاران جاده های عشایری شهرستان کهگیلویه را بیش از یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر عنوان و افزود: طی سه سال اخیر ۹۰۰ کیلومتر از این جاده ها به صورت مستمر توسط امور عشایر کهگیلویه بازگشایی شدند.
وی بیان کرد: جاده برفکون در بخش چاروسا، جاده طسوج چرام و جاده کوه سیاه در لنده به عنوان مهم ترین جاده هایی بودند که بهسازی آن صورت گرفته است.
رییس اداره امور عشایر کهگیلویه خانوارهای عشایری کهگیلویه و بویراحمد را بیش از ۱۱هزار خانوار عنوان و تصریح کرد: از این تعداد بیش از ۶هزار خانوار آن در شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده ساکن هستند.
اجتهادی با بیان اینکه ۵۰ کیلومتر از جاده‌های عشایری شهرستانهای کهگیلویه، چرام و لنده با همکاری شرکت نفت در حال بازگشایی است، اضافه کرد: بیش از ۳۰۰ خانوار عشایری از این راه‌ها برای کوچ ییلاق و قشلاق خود استفاده می‌کنند.
 
اختصاص ۶۵۰ میلیون تومان از محل درآمدهای نوسازی چاه‌های نفت بهمئی به شهرداری این شهرستان
نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۶۵۰ میلیون تومان از محل درآمدهای نوسازی چاه‌های نفت بهمئی به شهرداری این شهرستان خبر داد.
عدل هاشمی‌پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۶۵۰ میلیون تومان از محل درآمدهای نوسازی چاه‌های نفت بهمئی به شهرداری این شهرستان اختصاص داده شد.
نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی گفت: این مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان ظرف هفته جاری به حساب شهرداری لیکک واریز و ۳۵۰ میلیون دیگر هم حداکثر تا یک ماه آینده به این حساب واریز خواهد شد.
وی عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده و دستور ویژه وزیر محترم نفت و همراهی مدیرعامل مناطق نفت خیز جنوب و مدیرعامل شرکت نفت و گاز این مبلغ برای بار دوم در نظر گرفته شده است.
نماینده مردم کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده در مجلس با بیان اینکه ۶۵۰ میلیون تومان دومین پرداختی عوارض نوسازی چاه‌های نفت به شهرداری لیکک است، گفت : در مرحله اول در اسفند ماه سال گذشته مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان به حساب شهرداری لیکک واریز شد.
 
آیت‌الله لاریجانی در سخت‌ترین لحظات کنار رهبری بود
امام جمعه قلعه‌رئیسی گفت: در سخت‌ترین برهه‌ها و هنگامی که عده‌ای خواص بی‌بصیرت بودند آیت‌الله آملی لاریجانی در کنار رهبری بود.
حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی امروز در خصوص هجمه‌های اخیر علیه رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: اینجا بحث انقلابی و غیر انقلابی بودن است و آیت‌الله لاریجانی به معنای تمام یک عالم انقلابی است.
امام جمعه قلعه‌رئیسی افزود: ایشان از همه جهات در خط رهبری و ولایت قرار دارند و دشمنی‌ها به دلیل همین در خط ولایت بودن آیت‌الله لاریجانی است.
این خطیب جمعه در استان کهگیلویه و بویراحمد به فتنه ۸۸ اشاره کرد و گفت: ایشان در فتنه ۸۸ انقلابی‌ترین مواضع را داشتند و در مقابل جریان نفوذ به خوبی ایستادند.
صلواتی با بیان این که تا هنگامی که افراد و اشخاص در کنار ولایت و رهبری قرار دارند این هجمه‌ها علیه آن‌ها کارساز نیست افزود: در سخت‌ترین برهه‌ها و هنگامی که عده‌ای خواص بی‌بصیرت بودند آیت‌الله آملی لاریجانی در کنار رهبری بود.
 
طرح کاج زمینه اشتغال جوانان را فراهم می‌کند
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح کاج زمینه اشتغال جوانان را فراهم می‌کند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح کاج (کارانه اشتغال جوانان) در سال ۹۵ در ۴ استان کشور اجرایی، آزمایش و سامانه آن طراحی شده که در این طرح می‌توان نیازهای اشتغال را به شکل بسیار جدی پاسخ داد.
دکتر اورنگ ایلامی در نشستی با حضور اعضای بخش خصوصی بهداشت و درمان استان افزود: اساس این طرح بر مبنایی است که متقاضیان به اشتغال با مراجعه به سایت‌های مربوطه، اعلام آمادگی و ثبت‌نام، می‌توانند از مزایا و شرایط استخدام مطلع شوند.
وی ادامه داد: کارفرمایان و صاحبان صنوفی که مایل به اشتغال متقاضیان هستند با مراجعه به سایت مربوطه می‌توانند از نیروی آماده به کار بهره ببرند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: پس از گذشت دوره مشخص از اشتغال، متقاضیان درصدی متقاضی ادامه کار و برخی به دلایل مختلف از بازار کار خارج می‌شوند.
ایلامی با بیان اینکه طرح کارورزی برای کلان شهرها بین ۴ تا ۶ ماه در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: بنا به محروم بودن استان این طرح به ۹ ماه قابلیت ادامه کار را خواهد داشت.
وی یادآور شد: اشتغال نیروی تخصصی و عمومی برای کلینیک‌ها، آزمایشگاه‌ها و درمانگاه‌های استان با شرایط طرح کاج سبب حل بسیاری از مشکلات اشتغال خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی واسطه‌ای میان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مراکز درمانی خصوصی نیازمند نیروی آماده به کار است، تصریح کرد: تهیه لیست‌های بانک اطلاعاتی از مراکز بهداشت و درمان استان از اقدامات پیش بینی شده جهت تحقق طرح کاج در استان خواهد بود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در زمینه اطلاع رسانی از طریق فضای مجازی به مراکز بهداشتی و درمانی اقدام خواهد کرد.
جلسه توجیهی طرح کاج دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و جمعی از مسؤولان در سالن آفتابگردان ستاد دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد.
 
ضرورت تبیین فرهنگ عاشورایی در بین دانش‌آموزان
رئیس آموزش و پرورش گچساران برضرورت تبیین فرهنگ عاشورایی در بین دانش‌آموزان تأکید کرد.
امروز همایش یک روزه ی مدیران، معاونین، آموزگاران و راهبران آموزشی و تربیتی شهرستان‌های گچساران، باشت و بهمئی در دبیرستان شاهد شهید جهان آرا با حضور معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان و رئیس آموزش و پرورش گچساران برگزار شد.
در این همایش سید ظهیرالدین پورالحسینی با اشاره به تقارن ماه مهر و هفته دفاع مقدس با ماه محرم، اظهار کرد: زیباترین جلوه عشق، ایثار و مقاومت برای رسیدن به مقام قرب الهی است.
وی در ادامه با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) در راستای اصلاح حکومت پیامبر(ص) است، گفت: در این راستا کار مدیران مدارس در اصلاح رفتار دانش آموزان ابتدائی بسیار مهم است.
رئیس آموزش و پرورش گچساران در ادامه به واقعه کربلا اشاره و به ترویج فرهنگ عاشورایی در مدارس تاکید کرد و افزود: ترویج فرهنگ عاشورایی و تبیین فلسفه قیام امام حسین (ع) و همچنین حفظ فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در بین جامعه دانش آموزی موجب بالندگی کشور می شود.
پورالحسینی تصریح کرد: عاشورا به ما درس حریت، آزادگی، دفاع از مظلوم، شجاعت و ایثار می‌دهد و معلمان باید درس عاشورا را در کلاس درس برای دانش‌آموزان تبیین کنند.
وی با اشاره به مدیران، آموزگاران و راهبران آموزشی و تربیتی اذعان کرد: در کنار الگوبرداری از قیام حسینی در اصلاح امور، سازماندهی، مدیریت به روز و کارآمد، کنترل و ارزشیابی کوشا باشید.
پورالحسینی مدیران را نقطه ی شروع خلاقیت و تغییر در مدارس دانست و ابراز کرد: خلاقیت و نوآوری، تغییر و به روز شدن را ابتدا از خود و بعد نیز از کلاس درس شروع کنید تا خلاقیت و نوآوری در جامعه نهادینه شود.
وی بیان کرد: توانمندسازی دانش‌آموزان به عنوان مهم ترین سرمایه جامعه، برای پیشرفت و آینده کشور امری بسیار مهم است و مدرسه به عنوان جایگاه علم و اندیشه در تربیت دانش آموزانی انقلابی با تفکری اسلامی نقش بی بدیلی دارد.
رئیس آموزش و پرورش گچساران خاطرنشان کرد: عشق و خلاقیت در مدارس زمینه را برای جذب دانش‌آموزان به کلاس و درس مهیا می‌کند.
 
به‌کارگیری ۱۰۰ کارورز در میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از به‌کارگیری ۱۰۰ کارورز در واحدهای تولیدی صنایع دستی و واحدهای گردشگری تحت نظارت میراث فرهنگی استان خبر داد.
امروز نشست طرح اشتغال فراگیر با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، معاون و کارشناسان صنایع دستی استان، رؤسای میراث فرهنگی شهرستان‌ها و تشکل‌ها و واحدهای تولیدی در یاسوج برگزار شد.
محمود باقری در این نشست با اشاره به اینکه برنامه اشتغال فراگیر، یکی از طرح‌های مهم دولت برای مقابله با بیکاری است اظهارکرد: در این راستا، ۱۰۰ کارورز در واحدهای تولیدی صنایع دستی و واحدهای گردشگری تحت نظارت میراث فرهنگی استان به‌کارگیری می‌شوند.
وی افزود: دولت بستر و امکانات لازم را برای اشتغال ایجاد می‌کند، مردم و بخش خصوصی باید از این امکانات برای ایجاد فرصت‌های شغلی استفاده کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال تصریح کرد: کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی و واحد های گردشگری که از تسهیلات این اداره‌کل استفاده کرده‌اند باید فعال و در جهت اشتغال همراه با تولید و خدمات‌دهی فعالیت داشته باشند.
باقری اظهار کرد: اولویت پرداخت تسهیلات برای دانش‌آموختگان صنایع دستی است که بتوانند به صورت کارگاهی اشتغال ایجاد کنند.
وی ادامه داد: در این راستا، تلاش می‌کنیم در همه نقاط استان مخصوصا روستا‌ها برای جلوگیری از مهاجرت و احیای هنرهای منسوخ شده با اعطای تسهیلات ارزان قیمت اشتغال‌زایی ایجاد کنیم.
 
هدفگذاری برای واگذاری ۴۰۰ فقره تسهیلات به ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد
معاون املاک اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال جاری برای واگذاری ۴۰۰ فقره تسهیلات در قالب وجه ریالی و زمین به واجدان شرایط جامعه ایثارگری این استان هدفگذاری شده است.
حمیدرضا پیمانجو در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد، ۳۰۰ فقره پرداخت ریالی و ۱۰۰ فقره واگذاری زمین است.
وی تصریح کرد: در سال ۹۴، ۳۰۰ فقره پرداخت ریالی به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال به ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد.
وی همچنین از واگذاری ۶۶۱ فقره تسهیلات ریالی به ایثارگران این استان در سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ خبر داد.
معاون املاک راه و شهرسازی گفت: در سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ بیش از ۱۹۷ قطعه زمین به واجدان شرایط ایثارگری واگذار شده است.
کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و ۸۸۰ شهید، ۱۰ هزار جانباز و ۳۱۷ آزاده سرافراز را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.
 
مشکلات فرهنگی ریشه برخی از نابسامانی‌ها است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکلات فرهنگی ریشه برخی از نابسامانی‌ها است.
محمدعلی احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه دیدارهای خود پیش از امروز با رئیس دفتر و اعضای نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان دیدار و گفت‌وگو کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم نظارت بر حسن اجرای انتخابات، رعایت قانون و حفظ ارزش‌های نظام را از ویژگی‌ها و وظایف شورای نگهبان دانست و گفت: عینیت بخشیدن به اقتدار نظام،حفظ حقوق انسان‌ها و حفاظت و حراست از آرای عمومی از دیگر وظایف این نهاد است.
وی تقویت نظام و استحکام ارزش‌های معنوی و اسلامی را در گروی اعتماد عمومی به این نهاد دانست و افزود: فرسایشی نشان دادن نظام از طریق تحریم و فشارهای سیاسی و اقتصادی از دیگر اهداف شوم دشمنان است و هدف استکبار جهانی جلوگیری از نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه و جهان است.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: راه مقابله با برنامه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان تدبیر و تعامل همه گروه‌ها و پیشتیابنی مردم برای خنثی کردن این نقشه‌ها و توطئه‌ها است.
احمدی در ادامه سخنان خود ریشه برخی از نابسامانی‌ها را در مشکلات فرهنگی دانست و گفت: مشکلات فرهنگی تهدید بزرگی به شمار می‌روند و موجب از بین رفتن فرصت‌ها و به حاشیه بردن توان مدیریتی استان می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: توسعه همه جانبه، رفع معضل بیکاری، توجه به زیرساخت‌ها، رونق واحدهای تولیدی و سامان دادن به طرح‌های نیمه تمام و راکد از اولویت‌های کاری مدیریت جدید استان است.
 
اجرای۸۰ برنامه فرهنگی ورزشی در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس هیأت ورزش‌های همگانی کهگیلویه و بویراحمد ازاجرای۸۰ برنامه فرهنگی ورزشی دراستان خبر داد.
رئیس هیأت ورزش‌های همگانی استان از اجرای۸۰ برنامه مختلف فرهنگی ورزشی در هفته تربیت بدنی و ورزش در استان خبر داد.
محمدعلی رهامی رئیس هیأت ورزش‌های همگانی استان و مشاور رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور ضمن تشکر از حمایت‌های علوی مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: این برنامه‌ها در شهرهای مختلف استان و در دو بخش فرهنگی و ورزشی برگزار خواهد شد.
رئیس هیإت ورزش‌های همگانی استان از اجرای ۳۰ برنامه در شهرستان بویراحمد، ۱۰ برنامه در شهرستان کهگیلویه، ۹ برنامه در شهرستان گچساران، ۱۱ برنامه در شهرستان چرام، ۵ برنامه در شهرستان بهمئی، ۵ برنامه در باشت، ۵برنامه در لنده، ۱ برنامه در شهر سی‌سخت خبر داد و اظهار امیدواری کرد با حمایت مسؤولان شهرستان‌ها و استان، شاهد برگزاری خوب و منظم این برنامه‌ها باشیم.
مشاور رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری مسابقات ورزشی در رشته‌های آمادگی جسمانی، دارت، طناب‌کشی، پرثوآ، تنیس روی میز، شطرنج، فوتسال، بدمینتون، اجرای برنامه ورزش صبحگاهی، غباررویی گلزار مطهر شهدا در شهرهای استان، برگزاری همایش پیاده‌روی خانواده در روز ۲۸ مهرماه در تمامی شهرها و بخش‌های استان و دیدار با امام جمعه محترم شهرستان‌ها و بخش‌ها را از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی شده در این ایام ذکر کرد.
 
برگزاری سومین سوگواره شعر امام سجاد(ع) در دفتر نماینده‌ ولی‌فقیه کهگیلویه و بویراحمد
مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: سومین سوگواره شعر امام سجاد(ع) پنج‌شنبه ۲۰ مهر بعد از نماز مغرب و عشا در دفتر نماینده ولی‌فقیه برگزار می‌شود.
رضا دهبانی‌پور در نشست هماهنگی برگزاری سوگواره شعر امام سجاد(ع) با اشاره به اهمیت و جایگاه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: کانون‌های مساجد استان با وجود کمبودها، مشکلات و محدودیت‌ها توانسته‌اند فعالیت‌های فرهنگی، دینی و هنری مهم و ارزنده‌ای انجام دهند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کانون‌های مساجد در این زمینه‌ها تاثیرگذار بودند، افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مورد حمایت بیشتری از سوی مسؤولان استانی و کشوری قرار گیرند.
در ادامه این نشست حجت‌الاسلام رضا قاسمی مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سومین سوگواره شعر امام سجاد(ع) پنج‌شنبه ۲۰ مهر بعد از نماز مغرب و عشا در دفتر نماینده ولی‌فقیه برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: در این سوگواره یک روزه شاعرانی از استان و سایر نقاط کشور حضور پیدا کرده و اقدام به سرودن شعر در وصف چهارمین پیشوای شیعیان جهان می‌کنند که اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان حضور فعال و گسترده‌ای در این سوگواره داشته باشند
قاسمی با اشاره به نقش امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در زمینه روشنگری واقعه عاشورا گفت: دو روایت در مورد سالروز شهادت این امام همام وجود دارد که شامل ۱۲ و ۲۵ محرم است،
این مسؤول از امضای تفاهم‌نامه میان دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان و ستاد عتبات عالیات خبر داد و افزود: این تفاهم‌نامه به منظور مشارکت اعضا و مدیران کانون‌ها در توسعه و بازسازی امکان مقدسه و همچنین جمع‌آوری نذورات و کمک‌های مردمی منعقد شد.
وی اضافه کرد: ۳۰ مهر امسال جشنواره قرآنی مدهامتان در یاسوج برگزار می‌شود و کانون‌های که در زمینه مسائل قرآنی فعالیت می‌کنند حضور گسترده‌ای در این جشنواره داشته باشند.
قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن ۱۹ مهر گفت: ۱۹ مهر سالروز بیانات مقام معظم رهبری پیرامون اهمیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در جمع روحانیون استان خراسان رضوی است که ایشان در این دیدار که در سال ۹۰ بود توصیه‌های مهمی داشتند از جمله اینکه باید توجه بیشتری به کانون‌ها شود و فعالیت‌های آنها گسترش یابد که این بیانات مقام عظمای ولایت نشانگر اثرگذاری کانون‌ها است، مدیران کانون‌ها توصیه های رهبری برای مردم تبیین و تشریح کنند.
 
پذیرایی از زائرین اربعین امام حسین در موکب شلمچه و نجف
معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیاده‌روی اربعین حسینی نمایش قدرت مسلمانان بوده که در این همایش عظیم از زائرین استان در دو موکب مرز شلمچه و شهر نجف اشرف پذیرایی و اسکان انجام می‌شود.
حسن نیکروز امروز در نشست هماهنگی برگزاری سوگواره شعر امام سجاد(ع) اظهار کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات دو ماموریت اصلی شامل بازسازی و توسعه مکان‌های مقدس در شهرهای مختلف عراق و همچنین برگزاری همایش پیاده‌روی اربعین حسینی را بر عهده دارد.
معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیاده‌روی اربعین حسینی نمایش قدرت مسلمانان بوده و دشمنان از آن هراس دارند که در این همایش عظیم زائرین استان در دو موکب مرز شلمچه و شهر نجف اشرف پذیرایی و اسکان می‌شوند.
وی در ادامه عنوان کرد: کار بازسازی و توسعه و ساخت و ساز مکان‌های مقدس در شهرهای مختلف عراق با استفاده از نذورات و کمک‌های مردمی انجام می‌شود که استان در ساخت صحن حضرت زهرا مشارکت دارد و این صحن از طریق کمک‌های مردمی در حال ساخت است.
این مسؤول تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان برای ساماندهی نذورات و کمک‌های جمع آوری شده برای بازسازی عتبات عالیات فعالیت بیشتری کنند.
نیکروز تصریح کرد: میزان کمک‌هایی که باید به صورت سالانه توسط کانون‌ها جمع‌آوری شود در روستا ۱۰۰ هزار تومان و در شهر ۲۰۰ هزار تومان است، کانون‌های فعال در این زمینه به طور رایگان به مدت یک هفته عازم عتبات عالیات می‌شوند.
وی عنوان کرد: کانون‌های مساجد ماموریت دیگری که باید انجام دهند این است که افراد نیکوکار مساجد را شناسایی و کمک‌های آنها را جمع‌آوری کنند که استان در همه زمینه‌ها اول بوده و در زمینه کمک به بازسازی عتبات عالیات فعالیت بیشتری صورت گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

یاسیچ
Romania
فقط یاسیچ عشقه د بقیش ول کنین
هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای دریای خزر نامی بود که ماموران سازمان سیا بر هواپیمای دوزیست عظیم الجثه ساخت روسیه ...
سرنوشت ترامپ

سرنوشت ترامپ

حتی اگر ترامپ و میلیون‌ها طرفدار وی در برهه کنونی نخواهند بپذیرند، با این حال باید بدانند ...
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
1