تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۱۸
کد مطلب : ۲۸۲۴۰۴

از تخلف طلافروشان کهگیلویه تا «زیگل‌ها» بر پوست شهر دوگنبدان و وضعیت نابسامان ترمینال دهدشت

۱
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
 
۱۳ سردخانه در کهگیلویه و بویراحمد آماده ذخیره سازی محصولات کشاورزی است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۳ سردخانه این استان به ظرفیت ۱۱ هزار تن آماده ذخیره سازی محصولات کشاورزی و خدمات رسانی به بهره برداران است.
جعفر گوهرگانی افزود: کشاورزان به‌ویژه باغداران با پرداختن ماهیانه ۶۰۰ ریال برای هر کیلو گرم می‌توانند محصولات خود را ذخیره سازی و در زمان نیاز بازار مصرف به نرخ مناسب بفروشند.
وی ابراز داشت: نهادینه شدن فرهنگ ذخیره سازی محصولات باغی در سردخانه‌ها راهکار برای پیشگیری از واریز دسترنج باغداران به جیب دلالان است.
وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین سردخانه کهگیلویه و بویراحمد در شهرک صنعتی یاسوج ظرفیت سه هزار و ۵۰۰ تن محصول را دارد تصریح کرد: هم اکنون تنها ۱۰۰ تن محصول در این سردخانه ذخیره سازی شده است.
گوهرگانی بیان کرد: استقبال ضعیف کشاورزان از ذخیره سازی میوه در سردخانه‌ها در حالی است که کارگاه‌های آموزشی برای بهره برداران نیز در برخی مناطق اجرا شده است.
وی بیان کرد: مشکل اصلی سردخانه داران محصولات کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نبود سرمایه برای خرید محصول از کشاورزان و ذخیره سازی است.
گوهرگانی تصریح کرد: جذب سرمایه گذار بخش خصوصی و اجرای واحدهای بسته بندی راهکار دیگری برای افزایش درآمد باغداران است.
وی گفت: گسترش فرهنگ ذخیره سازی میوه در سردخانه‌ها و عرضه به‌موقع آن به بازار ضروری است.
سالیانه ۲۸۰ هزار تن انواع محصول باغی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود که ۱۰۰ هزار تن آن سیب است.
۲ تخلف طلافروشان کهگیلویه/ قصاب‌ها نقره داغ شدند
رئیس تعزیرات حکومتی کهگیلویه گفت: صنف طلافروشان در محاسبه قیمت و استاندارد طلا در حق مردم اجحاف می‌کنند.
امید صالحی در نشست تنظیم بازار شهرستان کهگیلویه از ورود ۲۸۲ فقره پرونده در حوزه کالا و خدمات از ابتدای سالجاری تاکنون خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۲۷۳ پرونده مختومه اعلام شد.
وی ارزش ریالی این پرونده‌ها را بیش از یک میلیارد و ۶۶۷ میلیون ریال عنوان کرد.
رئیس تعزیرات حکومتی کهگیلویه هم چنین پرونده‌های ارسالی قاچاق کالا و ارز به تعزیرات در همین بازه زمانی را ۱۷ فقره عنوان و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۶ پرونده رسیدگی و به ارزش ریالی بیش از ۵۸۰ میلیون ریال محکوم شدند.
صالحی پرونده‌های وصول شده حوزه بهداشت و درمان به تعزیرات را ۱۳۳ فقره پرونده عنوان و بیان کرد: ارزش ریالی محکومیت این پرونده‌ها ۱۴۳ میلیون ریال بوده است.
وی همچنین از ورود ۱۲ پرونده تخلف صنف طلافروشان در ماه گذشته به تعزیرات خبر داد و میزان جزای نقدی برای متخلفان را ۱۸۰ میلیون ریال عنوان کرد.
رئیس تعزیرات حکومتی کهگیلویه خواستار نظارت بیشتر بر صنف طلافروشان شد و گفت: صنف طلافروشان در محاسبه قیمت و استاندارد طلا در حق مردم اجحاف می‌کنند.
وی تخلف صنف طلافروشان را طلای فاقد نشان استاندارد و بدون کد ساخت عنوان کرد.
صالحی در پایان از ورود ۱۰ فقره پرونده مربوط به قصاب‌ها به تعزیرات خبر داد و با بیان اینکه به دلیل داشتن سابقه تکرار تخلف دو نفر از این قصاب‌ها به مجازات محکوم شدند، گفت: ارزش ریالی این پرونده‌ها ۱۱۰ میلیون ریال بوده است.
 
انجام بیش از یک هزار بازرسی از واحدهای صنفی کهگیلویه
رئیس اتاق اصناف کهگیلویه گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون یک هزار و ۹۵۰ بازرسی از واحدهای صنفی این شهرستان صورت گرفت که منجر به کشف ۸۴ تخلف صنفی شد.
عین الله اخوان در نشست تنظیم بازار در دهدشت افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون یک هزار و ۹۵۰ مورد تعداد کل بازرسی‌های انجام شده توسط بازرسان مجمع امور صنفی این شهرستان انجام پذیرفت.
وی تعداد تخلفات کشف شده را ۸۴ تخلف صنفی به ارزش ریالی ۲۹۵ میلیون ریال عنوان کرد.
رییس اتاق اصناف کهگیلویه با بیان اینکه ۸۴ گزارش تخلف به تعزیرات حکومتی ارسال شدند، گفت: بازرسان اتاق اصناف ۱۴ واحد صنفی متخلف را در این مدت پلمپ و بیش از دو هزار و ۲۰ اخطاریه صنفی و غیرصنفی صادر کردند.
اخوان با اشاره به اینکه بیش از ۶ هزار شکایت مردمی در همین بازه زمانی به بازرسان امور صنفی گزارش داده شد، گفت: از این تعداد بیش از ۵ هزار و ۲۰۵ مورد تلفنی، ۵۵۸ مورد حضوری و مابقی به صورت کتبی واصل شده است.
روند کند دستگاه‌های خدمات‌رسان در انجام پروژه‌های عمرانی دوگنبدان
شهردار دوگنبدان با انتقاد از روند کند دستگاه‌های خدمت‌رسان گفت: برای انجام پروژه‌های عمرانی در دوگنبدان باید دستگاه‌های خدمات‌رسان امکانات و تجهیزات خود را دو برابر کنند تا کار هرچه سریع‌تر انجام شود.
نشست کمیسیون حفاری با حضور فرماندار و روسای ادارات خدمات رسان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
در این نشست عبدالرحیم رحیمی با بیان اینکه حفاری در هر نقطه از شهر باید با همکاری ادارات مربوطه صورت بگیرید، اظهار کرد: ادارات خدمات‌رسان شیوه تعامل با همدیگر را عملیاتی کنند تا در این صورت تفاهم کاری مناسبی به وجود بیاید.
فرماندار گچساران با بیان اینکه دستگاه‌های حفار در انجام عملیات حفاری ابتدا باید اصول ایمنی را رعایت کنند، افزود: حقوق همه شهروندان را در این زمینه رعایت و هرگونه خساراتی ناشی بر انجام عملیات حفاری در برداشته باشد خسارت وارده بر عهده همان اداره خواهد بود.
رحیمی با بیان اینکه همه دستگاه‌های مسؤول حفاری، بدون اخذ مجوز اجازه هرگونه حفاری را در سطح شهر ندارند، عنوان کرد: بی‌احتیاطی در عملیات حفاری در سطح شهر مشکلات جبران ناپذیری در پی دارد لذا همه نهادهای مربوطه مکلف به همکاری و همراهی با یکدیگر برای انجام درست امور و دریافت استعلام و مجوز هستند.
در ادامه شهردار دوگنبدان با بیان اینکه حفاری در این شهر مانند زیگلی بر روی پوست این شهر شده است، عنوان کرد: این حفاری‌ها موجب حوادثی برای شهروندان در این شهرستان شده است.
ظفری ادامه داد: دستگاه‌های خدمات‌رسان در این شهرستان به صورت لاک پشتی کار می‌کنند.
شهردار دوگنبدان افزود: برای انجام پروژه‌های عمرانی در این شهر باید دستگاه‌های خدمات رسان امکانات و تجهیزات خود را دوبرابر کنند تا کار هرچه سریع‌تر انجام شود.
ظفری با اشاره به حفاری به طول ۳۵ متر به صورت عرضی برای احداث فاضلاب شهری گفت: این پروژه، پروژه عظیمی نیست که باید به صورت سنتی کار شود.
شهردار دوگنبدان با اشاره به آسفالت خروجی زیر گذر و بازدید بازرسین از آسفالت این منطقه خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی در بازدیدی که از این منطقه انجام داده، بیان کرد که این قسمت باید تخریب شود و دوباره بازسازی شود.
ظفری با اشاره به دستگاه‌های خدمات رسان خاطرنشان ساخت: دقت کنید این هزینه و امکانات بیت‌المال است پس در این زمینه دقت کنید.
 
نماینده ستاد بازسازی عتبات عالیات در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد
سیدبهاءالدین ملک‌حسینی به عنوان نماینده ستاد بازسازی عتبات عالیات در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد منصوب و معرفی شد.
در آئینی پرچم مطهر بارگاه اباعبدالله الحسین (ع) وارد آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد شد.
در این آئین با برنامه‌های عزدارای در سوگ اباعبدالله الحسین (ع) پرچم مطهر بارگاه اباعبدالله الحسین (ع) که از کشور عراق آورده شده وارد آموزش و پرورش استان شد.
در همایشی که پس از برنامه استقبال در سالن شهید مطهری آموزش و پرورش استان در یاسوج برگزار شد.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: ائمه اطهار (ع) سرمایه‌های بی‌بدیل و الگوهای رسیدن به سعادت هستند.
هادی زارع‌پور گفت: طرح محبت و مودت به اهل بیت با هدف آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با ائمه اطهار (ع) اجرا می‌شود.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان هم گفت: کمک‌های مردم استان به بازسازی عتبات در نجف-کربلا-کاظمین و سامرا اختصاص می‌یابد.
سرهنگ علی نظرپور گفت: این پرچم با هدف برگزاری برنامه‌ها و به پیشنهاد ادارات ویژه مودت امام حسین (ع) و یاران با وفایش برگزار می‌شود.
در این آئین آقای سیدبهاءالدین ملک‌حسینی به عنوان نماینده ستاد بازسازی عتبات عالیات در آموزش و پرورش استان منصوب و معرفی شد.
 
جانمایی یادمان شهدای گمنام در ۲۰ نقطه کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: یادمان شهدای گمنام در ۲۰ نقطه استان جانمایی شده که ۷ یادمان در دانشگاه آزاد گچساران، سپاه فتح، پارک نفت گچساران و ... تکمیل شده است.
امیرعباس آسم‌اند در نشست ساماندهی گلزا شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یادمان شهدای گمنام در ۲۰ نقطه استان جانمایی شده که ۷ یادمان در دانشگاه آزاد گچساران، سپاه فتح، پارک نفت گچساران و ... تکمیل شده است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تعداد ۵ یادمان شهدای گمنام در استان پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصد دارند، ضمن اینکه تعداد ۸ یادمان در شهرهای مارگون، قلعه رئیسی، سوق، پاتاوه، دانشگاه آزاد یاسوج و دیشموک در حال طراحی است.
وی تصریح کرد: یادمان شهدای گمنام شهر یاسوج مهم‌ترین یادمان در استان است اما علی‌رغم اینکه سه محور جاده به این نقطه متصل می‌شود اما جاده دسترسی و همچنین انشعابات این یادمان با مشکلاتی همراه است.
این مسؤول با اشاره به نبود حسینیه در این نقطه از شهر یاسوج گفت: تمام تجهیزاتی که برای یادمان شهدای گمنام در پارک جنگلی یاسوج اختصاص داده می‌شود به سرقت می‌رود.
آسم‌اند تصریح کرد: دستگاه‌های مختلف استان برای ساماندهی گلزار شهدای در استان نهایت همکاری را داشته باشند.
۱۳ آبان فرصت مناسبی برای بازخوانی جنایت‌های آمریکا علیه ایران است
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۳ آبان فرصت مناسبی برای بازخوانی جنایت‌های آمریکا علیه ایران است.
حجت الاسلام سید جواد خاضع در نشست ستاد بزرگداشت مراسم یوم الله ۱۳ آبان، اظهار داشت: ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است و آمریکا مصداق بارز استکبار است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این کشور جنایتکار با هدف سلطه بر دنیا به کشورهای مختلف حمله کرده و در امور بسیاری از کشورها نیز دخالت می‌کند.
خاضع تصریح کرد: ملت ایران با تأسی از قیام عاشورا و نهضت امام حسین (ع) در مقابل استکبار جهانی به ویژه آمریکا ایستاده است.
وی با بیان اینکه برخی‌ها با توجیهات نامعقول بیان می‌کنند که تنها راه پیشرفت ایران برقراری رابطه با آمریکا است در حالی که این تفکر اشتباه و بی‌اساس است، تاکید کرد: "مرگ بر آمریکا" جز شعارهای کلیدی و راهبردی انقلاب است و ریشه قرآنی داشته و هرگز نباید فراموش کرد.
خاضع گفت: ۱۳ آبان فرصتی مناسب برای اعلام مواضع ضد استکباری ایران، تبیین روحیه استکباری آمریکا و بازخوانی جنایت‌های آمریکا علیه ایران به ویژه برای نسل جوان است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۱۳ آبان برگ زرین و مقطع حساس دوران انقلاب است و بیانگر روحیه استکبار ستیزی ملت ایران است.
وی تاکید کرد: آمریکا دشمن دیرین ایران و عامل اصلی ناامنی در جهان است و بدون شک مردم انقلابی و شهیدپرور ایران اسلامی در مقابل ظلم‌های این طاغوت ساکت نمی‌نشینند و همواره انزجار خود را نسبت به توطئه‌های آمریکا اعلام می‌کنند.
خاضع با اشاره به اینکه ۹ کمیته برای برگزاری آیین ۱۳ آبان تشکیل شده است، افزود: این کمیته‌ها شامل کمیته مراسم با مسئولیت شورای هماهنگی تبلیغات، تبلیغات و فضاسازی شهری با مسئولیت شهرداری، ارتباطات و اطلاع رسانی با مسئولیت صدا و سیما، امنیتی و انتظامی با مسئولیت معاون سیاسی استاندار، دانشجویی، دانش‌آموزی، تشکل‌های مردمی، طلاب روحانیون و هیئت‌های مذهبی و فضای مجازی و شبکه اجتماعی است.
 
حضور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان ماه نوعی تجدید بیعت با آرمان‌های امام و مقام معظم رهبری است
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حضور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان ماه نوعی تجدید بیعت با آرمان‌های امام و مقام معظم رهبری است.
فتاح محمدی در نشست ستاد بزرگداشت مراسم یوم الله ۱۳ آبان اظهار داشت: انتظار می‌رود صدا و سیمای مرکزاستان برای تبیین یوم الله ۱۳ آبان نسبت به انجام مصاحبه‌های مختلف با مردم اقدام کند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مسئولان و رسانه‌های استان مردم را برای حضور گستره در راهپیمایی ۱۳ آبان دعوت، تهییج و ترغیب کنند و از ظرفیت همه ادارات برای برگزاری با شکوه این راهپیمایی استفاده شود.
وی ابراز کرد: چهره استکباری و ظلم و ستم آمریکا برای همه دنیا به ویژه ملت ایران شناخته شده است و این کشور جنایتکار به جز منافع خود به چیز دیگری فکر نمی‌کند به همین دلیل اقدام به چپاول منابع کشورهای مختلف از جمله در خاورمیانه کرده و می‌کند.
محمدی تصریح کرد: حضور با شکوه و گستره مردم در این راهپیمایی بیانگر اقتدار ایران و وفاداری مردم به نظام و انقلاب بوده و نوعی تجدید بیعت با آرمان‌های امام و مقام معظم رهبری است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آمریکا نقش مهمی در ایجاد ناامنی در جهان به ویژه منطقه خاورمیانه ایفا می‌کند و عامل بی‌ثباتی در منطقه است و تنها به دنبال سلطه گری در جهان است و ملت ایران همواره در برابر توطئه‌ها و دسیسه‌های آمریکا ایستادگی می‌کنند.
محمدی گفت: مردم ایران آمریکا را بزرگ‌ترین دشمن خود می‌دانند و بی‌ثباتی آمریکا در وعده‌ها و حرف‌های خود به این دشمنی بیشتر دامن زد.
جشنواره روستاها و عشایر «دوستدار» کتاب در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشنواره روستاها و عشایر «دوستدار» کتاب در این استان برگزار می‌شود.
رضا خردمند اظهار داشت: چهارمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب با هدف گسترش عدالت فرهنگی، پشتیبانی از اقدامات انجام شده و طرح‌های ابتکاری در حوزه کتاب و کتابخوانی و جلب توجه سازمان‌ها و نهادهای مرتبط به اهمیت کتاب در جامعه برگزار می‌شود.
وی عنوان کرد: مجموعه فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی مرتبط با کتابخوانی که با مشارکت‌های مردمی، نهادها و سازمان‌های فعال روستاییان و عشایر اجرا شده یا برای اجرا در سال آینده برنامه‌ریزی شده می‌تواند نامزد شرکت در چهارمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب باشد.
خردمند با اشاره به اینکه اهداف، شیوه اجرا، نهادهای مشارکت‌کننده و نحوه تأمین بودجه در هر برنامه باید مشخص باشد، ادامه داد: متقاضیان شرکت در این جشنواره باید مجموعه فعالیت‌ها، برنامه‌ها، مدارک و مستندات را با امضای دهیار، رئیس شورای اسلامی و مسئول کتابخانه یا متولی طرح‌های کتابخوانی به همراه فرم‌های تکمیل شده تا پایان وقت اداری روز دوشنبه بیستم آذر ۱۳۹۶ به دبیرخانه استانی جشنواره مستقر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل دهند.
وی تصریح کرد: برنامه‌های ارسالی می‌تواند شامل مجموعه فعالیت‌ها مختلف از جمله اقدامات زیربنایی شامل تأسیس نهادهای مرتبط به کتابخوانی از جمله کتابخانه، واگذاری زمین، تأمین تجهیزات و امکانات زیربنایی و فعالیت‌های ترویجی شامل برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها باشد.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: متناسب با نیازهای محلی، آیین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی، تأثیر در پایداری ارتقای سطح فرهنگ کتابخوانی، تازگی و کیفیت در محتوا و شیوه اجرا، پوشش جمعیتی مناسب و توجه جدی به زنان، کودکان و نوجوانان از جمله مهم‌ترین شاخص برای انتخاب روستاها و عشایر برگزیده دوستدار کتاب است.
خردمند با بیان اینکه به روستاهای برتر در این جشنواره ۵۰۰ میلیون ریال با هدف خرید اقلام فرهنگی اختصاص می‌یابد، ابراز کرد: سال گذشته روستای درب کلات شهرستان دنا در بین بیش از ۳۰۰ هزار اثر به عنوان ۱۰ مورد برتر شناخته شد.
 
عملیات اصلاح و مرمت شبکه آب سوق در حال انجام است
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات اصلاح و مرمت شبکه توزیع آب شهر سوق برای رفع مشکلات ناشی از رسوب‌های به جامانده در مناطق مختلف شهر و نیز نوسازی شبکه به مرور در حال انجام است.
سید یعقوب فرجی در بازدید از پروژه اصلاح شبکه توزیع آب شهر سوق، اظهار کرد: طی دو سال اخیر تلاش‌های وافری برای رفع مشکلات آب شرب شهر سوق انجام گرفته است.
وی افت فشار موجود در شبکه توزیع آب شهر سوق را ناشی از ایجاد رسوب در برخی از نقاط این شهر دانست و افزود: به منظور رفع این مشکل طی سال‌های اخیر تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شد.
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد از خرید دستگاه واترجت و دستگاه الکترومغناطیس به ارزش ریالی ۲۴۰ میلیون تومان را به عنوان برخی اقدامات برای رفع این مشکل برشمرد و بیان کرد: به منظور رفع این مشکل و با کارهای کارشناسی نصب دستگاه ضد رسوب مغناطیسی الکترواستایک در دستور کار آبفای کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت که با توجه به تست‌های انجام شده کارایی قابل قبولی داشته است.
فرجی با بیان اینکه این دستگاه‌ها در هفت نقطه شبکه توزیع شهر سوق نصب شده‌اند، تصریح کرد: علاوه بر این کار اصلاح و مرمت شبکه توزیع آب شهر سوق نیز در چندین نقطه شهر با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان در حال انجام است.
وی یادآور شد: عملیات اصلاح و مرمت شبکه توزیع آب شهر سوق برای رفع مشکلات ناشی از رسوب‌های به جامانده در مناطق مختلف شهر و نیز نوسازی شبکه به مرور در حال انجام است.
 
تشریح روحیه استکبار ستیزی ملت ایران در یوم‌الله ۱۳ آبان
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: روحیه استکبار ستیزی ملت ایران باید در ایام ۱۳ آبان برای جوانان تبیین شود.
حجت‌الاسلام سید جواد خاضع پیش از در مراسم ستاد بزرگداشت یوم‌الله ۱۳ آبان با بیان اینکه این روز، روز مبارزه با استکبار جهانی است، اظهار کرد: آمریکا مصداق بارز استکبار است و این کشور جنایتکار با هدف سلطه بر دنیا به کشورهای مختلف حمله کرده و در امور بسیاری از کشورها نیز دخالت می‌کند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ملت ایران با تاسی از قیام عاشورا و نهضت امام حسین (ع) در مقابل استکبار جهانی به ویژه آمریکا ایستاده است.
وی با بیان اینکه برخی‌ها با توجیهات نامعقول بیان می‌کنند، تنها راه پیشرفت ایران برقراری رابطه با آمریکا است، افزود: این فکر و تفکری کاملاً اشتباه و باطل است.
این مسوول تصریح کرد: مرگ بر آمریکا جزء شعارهای کلیدی و راهبردی انقلاب است و ریشه قرآنی داشته و هرگز نباید فراموش شود.
خاضع عنوان کرد: ۱۳ آبان فرصتی مناسب برای اعلام مواضع ضد استکباری ایران و تبیین روحیه استکباری آمریکا و بازخوانی جنایت‌های این دولت علیه ایران است که باید برای نسل جوان تشریح شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۱۳ آبان برگ زرین و مقطع حساسی دوران انقلاب است و بیانگر روحیه استکبارستیزی ملت ایران است.
وی با اشاره به سه واقع تبعید حضرت امام (ره) در سال ۴۳، شهادت دانش‌آموزان در سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی در سال ۵۸ توسط دانشجویان پیرو خط امام گفت: این سه رویداد مهم یوم الله ۱۳ آبان است.
این مسوول عنوان کرد: ۹ کمیته مراسم با مسؤولیت شورای هماهنگی، تبلیغات و فضاسازی شهری با مسوولیت شهرداری، ارتباطات و اطلاع‌رسانی با مسوولیت صدا و سیما، امنیتی و انتظامی با مسوولیت استانداری، دانشجویی با مسوولیت دانشگاه یاسوج، دانش‌آموزی با مسوولیت آموزش و پرورش و تشکل‌های مردمی با مسوولیت سپاه فتح، طلاب و روحانیون و هیات‌های مذهبی با مسوولیت اداره‌کل تبلیغات و فضای مجازی و شبکه اجتماعی با مسوولیت ارشاد برای برگزاری آیین ۱۳ آبان تشکیل شده است.
 
اعطای تسهیلات ارزان قیمت به هنرمندان صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از اعطای تسهیلات ارزان قیمت به هنرمندان صنایع دستی استان خبر داد.
با اشاره به ظرفیت استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه صنایع دستی اظهار کرد: احیا صنایع دستی منسوخ شده از مهم‌ترین اولویت‌های میراث فرهنگی استان است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد افزود: توسعه صنایع دستی از دیگر برنامه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی استان است که در این زمینه از هنرمندان حمایت می‌شود.
این مسؤول با بیان این‌که توسعه صنایع دستی استان نقش مهمی در اشتغالزایی دارد، گفت: تسهیلات ارزان قیمت به هنرمندان صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد اعطا می‌شود.
وی بیان کرد: هدف از افتتاح این کارگاه‌ها را ایجاد اشتغال و توسعه صنایع دستی دانست و افزود: تلاش داریم تا پایان سال ۹۶،
باقری با بیان این‌که سعی داریم که تولید و اشتغال را در تمام نقاط کهگیلویه و بویراحمد رونق می‌دهیم، گفت: در تلاشیم که تعداد کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی استان را تا پایان سال جاری به ۱۰۰ کارگاه افزایش دهیم.
 
وضعیت نا به سامان ترمینال شماره ۲ دهدشت همچنان ادامه دارد
فرماندار شهرستان کهگیلویه در خصوص وضعیت پایانه مسافربری شماره ۲ این شهرستان گفت: تا زمانی که شهرداری مکانی جدید پیدا نکند، این ترمینال در مکان کنونی مستقر خواهد بود.
علی پوزش در جلسه شورای ترافیک در دهدشت با اشاره به وضعیت ترمینال شماره ۲ دهدشت گفت: تا زمانی که شهرداری مکانی جدید پیدا نکند، این ترمینال در مکان کنونی مستقر خواهد بود.
فرماندار شهرستان کهگیلویه ضمن ابراز نارضایتی از راهداری شهرستان، خواستار فعالیت بیشتر این نهاد در حوزه کاری خود شد و تصریح کرد: راهداری شهرستان چرام تمام مسیرهایی که در این شهرستان احتمال وقوع تصادف داشته را خاکریز زده اما راهداری کهگیلویه بدون انجام هیچ کاری، سرد کار می‌کنند و فعالیت آنچنانی ندارد.
وی خواستار نصب علائم ایمنی، خطی کشی و نصب سرعتکاه در مسیرهای پرترافیک شهرستان شد.
پوزش اضافه کرد: در خصوص ایجاد تپه برای گواهینامه پایه یک ابتدا فرایند قانونی با دستگاه‌های مربوطه طی شود و بعد از راهداری و شهرداری نسبت به وسایل سنیگن خود همکاری‌های لازم را داشته باشند.
 
دریافت بیش از ۶ هزار شکایت مردمی توسط اتاق اصناف کهگیلویه
رئیس اتاق اصناف کهگیلویه گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون یک هزار و ۹۵۰ بازرسی از واحدهای صنفی این شهرستان صورت گرفت که منجر به کشف ۸۴ تخلف صنفی شد.
عین الله اخوان در نشست تنظیم بازار در دهدشت افزود: با انجام تمهیدات لازم و بهره‌گیری از گزارش‌های مردمی در شش ماه گذشته یک هزار و ۹۵۰ بازرسی از واحدهای صنفی کهگیلویه انجام شد.
وی بیان کرد: این تعداد بازرسی که از سوی بازرسان اتاق اصناف شهرستان صورت گرفت منجر به کشف ۸۴ تخلف صنفی به ارزش ریالی یک میلیارد و ۲۹۵ میلیون ریال شده است.
رییس اتاق اصناف کهگیلویه با بیان اینکه ۸۴ گزارش تخلف به تعزیرات حکومتی ارسال شدند، گفت: بازرسان اتاق اصناف ۱۴ واحد صنفی متخلف را در این مدت پلمپ و بیش از دو هزار و ۲۰ اخطاریه صنفی و غیرصنفی صادر کردند.
اخوان گزارش‌های مردمی درباره تخلفات را کمک به کنترل وضعیت بازار خواند و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال‌جاری بیش از ۶ هزار مورد شکایت مردمی به واحد بازرسی اتاق اصناف کهگیلویه گزارش شد که از این تعداد بیش از ۵ هزار و ۲۰۵ مورد تلفنی، ۵۵۸ مورد حضوری و مابقی به صورت کتبی واصل شده است.
 
ضرورت نشست شورای ترافیک به صورت میدانی
رییس پلیس راهور کهگیلویه گفت: پیشنهاد می‌دهم جلسات شورای ترافیک به صورت میدانی باشد، معضلات را ببینیم و در همانجا راهکارهای لازم را ارائه دهیم.
شهباز پورنگ در جلسه شورای ترافیک در دهدشت افزود: متاسفانه فشارهای سیاسی و قومی و قبیله همه مشکلات را به سمت راهنمایی و رانندگی سوق می‌دهد که این کار ناردستی است و بیشتر ترافیک درون شهری مربوط به راهنمایی و رانندگی نیست.
وی بیان کرد: اگر همه دستگاه‌های مربوطه وظایف خود را به درستی انجام دهند هیچ مشکلی در حوزه ترافیکی وجود نخواهد داشت.
رییس پلیس راهور کهگیلویه در ادامه با یادآوری ترمینال شماره ۲ دهدشت گفت: این ترمینال مشکلای زیادی را برای شهروندان به وجود آورده و نیاز است شهرداری نسبت به تهیه مکانی برای این ترمینال اقدامات لازم را انجام دهد.
پورنگ، عدم هم عرض بودن برخی پل‌ها با خیابان‌ها، نبود سرعت کاه، وجود مدارس کنار فضای مسکونی و غیرمتقارن بودن برخی تقاطع‌ها را از دیگر مشکلات ترافیکی درون شهری دهدشت عنوان و تصریح کرد: پیشنهاد می‌دهم جلسات شورای ترافیک به صورت میدانی باشد، معضلات را ببینیم و در همانجا راهکارهای لازم را ارائه دهیم.
وی خواستار هوشمندسازی معابر از شهرداری شد.
 
مشاور رسانه ای شهردار و سخنگوی شهرداری دهدشت منصوب شد
اسفندیار برخه، شهردار دهدشت طی حکمی سید ایمان تقوی را به عنوان مشاور رسانه ای و سخنگوی شهرداری دهدشت معرفی کرد.
متن این حکم به شرح زیر است:
برادر سید ایمان تقوی
سلام علیکم
نظر به تخصص جنابعالی به موجب این ابلاغ با حفظ سمت، به عنوان مشاور رسانه ای شهردار و سخنگوی شهرداری در حوزه روابط عمومی و امور فرهنگی تعیین و منصوب می‌شوید امید است با استفاده از تجارب خود و متخصصین با لحاظ کردن تکریم مردم، اصحاب رسانه و همکاران در شهرداری و شورای محترم اسلامی شهر دهدشت نهایت تلاش خود را در راستای انعکاس به موقع عملکرد شهرداری و ایجاد تعامل لازم معمول نمایید، توفیق شما را از درگاه احدیت مسئلت می‌نمایم.
 
سومین دوره طرح ملی دستهای مهربانی در کهگیلویه برگزار می‌شود
رییس هلال احمر کهگیلویه گفت: به مناسبت هفته کودک از ۱۵ تا ۲۱ مهر سومین دوره طرح ملی دستهای مهربانی در شهرستان کهگیلویه برگزار می‌شود.
سید عادل رهبریان در این خصوص افزود: این طرح با همکاری حوزه جوانان و کانون‌های غنچه‌های هلال و توسط مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی همیار با سازمان جوانان هلال احمر با هدف ترویج فرهنگ مهرورزی در بین کودکان و آگاه سازی جامعه هدف از رویکرد این رفتار نوعدوستانه در شهرستان برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: در همین خصوص چادرهایی در میادین شهر و مهدهای کودک جهت جمع آوری کمک‌های مردمی از جمله اسباب بازی، کتاب، کاردستی و غیره برپا شده و این هدایا به کودکان مناطق کم برخوردار شهرستان از طریق کاروانهای نیکوکاری بسته بندی و اهداء می‌شود.
رییس جمعیت شهرستان کهگیلویه عنوان کرد: این سازمان به منظور اجرای هرچه بهتر این طرح قصد دارد برنامه‌هایی از جمله راهپیمایی نمادین کودکان با در دست داشتن پلاکارد با شعار مرتبط با حقوق کودکان، برپایی کارگاه‌های نقاشی و نمایش آثار با موضوع بشردوستی، برپایی فضای دوستدار کودک و عیادت از کودکان بیمار بستری در بیمارستان‌ها در شهرستان برگزار نماید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

حرف حق(1)
Iran, Islamic Republic of
دستمزد+۹%+۱۲%+گرم طلا این چیزیست که با توجیح غیر منصفانه میندازن به مردم هیشکی هم جوابگو و پیگیر نیست.طلا فروش میگه که ۹% به ما نمیرسه ،ارزش افزوده است که از ما میگیرند.حالا شما قضاوت کنید فاکتوری که در دارایی دارای هیچ کد رهگیری نیست از کجا معلومه که فلان طلا فروش همه فاکتورها را ارائه بده؟دستمزد را میگن توجیب ما نمیره اجرت ساخته که به طلا ساز میدیم! باز شما قضاوت کنید از کجا معلومه که اجرت ساخت هر گرم طلا همون چیزیه که ادعا میکنند؟طلا را اگر گرمی مثلا به قیمت روز حساب کنید و بخرید اگر فردای همان روز به دلایلی نیاز به فروش پیدا کنید میبینید که روی هر معامله تقریبا یک میلیونی دویست هزار تومن در یک روز ضرر باید مشتری متحمل شود.آیا این انصاف است؟ خلاصه بگم طلا فروش به قیمت ارزش طلایش یکم هم بالا تر بی انصاف است.مخصوصا در شهر من یاسوج
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
1