تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۴
کد مطلب : ۲۸۲۳۴۳

وضعیت نامناسب گلزار شهدای گمنام یاسوج / زمین برای مسکن ایثارگران در یاسوج نیست

۰
کبنا ؛نشست ساماندهی گلزار شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد و مسکن ایثارگران به ریاست پژمان نیک‌اقبالی معاون عمرانی استانداربرگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، پژمان نیک‌اقبالی در این نشست با بیان اینکه وضعیت یادمان شهدای گمنام شهر یاسوج مناسب نیست، اظهار کرد: ردیف بودجه خاصی برای ساماندهی گلزار شهدای گمنام در استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شود.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نامطلوب بودن وضعیت یادمان شهدای گمنام شهر یاسوج عنوان کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس طرح ساماندهی گلزار شهدای گمنام یاسوج را به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارائه کند تا مبلغی از طرف استان به این امر اختصاص داده شود، ضمن اینکه شهرداری یاسوج از محل منابعی داخلی رقمی را برای این امر در نظر بگیرد.
وی با اشاره به ساماندهی گلزار شهدای شهر یاسوج عنوان کرد: ساماندهی گلزا شهدا در شهر یاسوج انجام شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، ضمن اینکه مشکل انشعاب آب و برق سایر گلزار شهداهای استان رفع شود.
این مسؤول عنوان کرد: ساماندهی گلزار شهدای روستای چین لوداب یکی از خواسته‌های مردم این منطقه بوده که امور مالیاتی مبلغی به این امر اختصاص داده و به زودی کار ساماندهی گلزار شهدای این منطقه هم انجام می‌گیرد.
عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن ایثارگران درکهگیلویه و بویراحمد
نیک‌اقبالی اظهار کرد: ایثارگران به لحاظ جسمی و وضعیت اجتماعی از جایگاهی برخودار هستند و نیاز است بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات این قشر از جامعه را خاص‌تر ببینند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بانک‌ها از محدودیت‌هایی برخوردار هستند اما لازم است نهایت همکاری را در پرداخت تسهیلات مسکن ایثارگران انجام دهند.
وی عنوان کرد: برخی از بانک‌ها پرداختی کمی داشتند که تلاش خود را برای افزایش پرداختی تسهیلات مسکن ایثارگران انجام دهد که اگر یک مورد پرداختی از دسترس استان خارج شود این جفا در حق مردم است.
این مسؤول عنوان کرد: مردم استان ما به دلیل وضعیتی که دارند مستحق دریافت تسهیلات هستند که بنیاد شهید استان برای پرداخت این تسهیلات توسط بانک‌ها پیگیری لازم را انجام دهد.
نیک‌اقبالی تصریح کرد: بانک صادرات استان مشکل خود در زمینه پرداختی تسهیلات مسکن ایثارگران را به بانک صادرات کشور انعکاس و مشکل خود را رفع کند.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: طبق قانون، ایثارگران برای یک بار از پرداخت عوارض ساخت و سازهای مسکونی تا زیربنای ۱۲۰ متر مربع و تجاری تا ۲۰ متر مربع معاف هستند، از پرداخت هزینه انشعابات به صورت کامل و در پرداخت عوارض خدمات تا ۵۰ درصد از معافیت برخوردار هستند.
پیش از سخنان معاون امور عمرانی استاندار مدیرکل بنیاد شهید استان با اشاره به سهمیه ۶۱۳ مورد سال ۹۵-۹۶ برای دریافت تسهیلات مسکن ایثارگران افزود: تاکنون ۳۸ درصد افراد معرفی شده تسهیلات دریافت کرده‌اند که تعداد پرداختی‌ها پایین است.
سید منصور موسوی با بیان اینکه بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن همکاری کنند، گفت: اجازه ندهیم این سهمیه از استان خارج شود و بانک‌ها هر چه سریع‌تر برای جذب آن اقدام کنند.
یادمان شهدای گمنام در ۲۱ نقطه کهگیلویه و بویراحمد جانمایی شد
سرهنگ امیرعباس آسمند با ابراز گلایه از بی‌توجهی دبیر جلسه نسبت به بنیاد حفظ آثار، اظهار داشت: قریب به ۳ سال است که علی‌رغم اینکه ما از اعضای اصلی جلسه هستیم ولی در این نشست دعوت نمی‌شویم.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: یادمان شهدای گمنام در ۲۱ نقطه از استان جانمایی شده است و تعداد ۷ نقطه آن تکمیل و نیاز به خدمات ندارند.
وی خاطرنشان کرد: تعداد ۵ یادمان شهدای گمنام در شهرهای مختلف استان از جمله لنده، یاسوج و دهدشت دارای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستند.
آسمند با بیان اینکه ۸ یادمان شهدا در استان در حال طراحی است، گفت: ساخت و اجرای این یادمان‌ها نیازمند تامین اعتبار است.
وی تاکید کرد: مهم‌ترین نماد یادمان شهدای گمنام استان در پارک جنگلی یاسوج واقع شده است که دارای مشکلات مختلف زیرساختی و خدماتی از جمله مشکل جاده دسترسی، محوطه سازی و آب و برق است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد افزود: به دلیل نبود حصار در این یادمان، تمامی امکانات و تجهیزات پس از نصب مجدد بعد از مدتی به سرقت می‌رود.
وی خواستار تخصیص اعتبار برای تکمیل سایر یادمان‌ها از سوی سازمان برنامه و بودجه استان شد.
۶۱۳ سهمیه تسهیلات بانکی به ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد تخصیص یافت
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد از تخصیص ۶۱۳ سهمیه پرداخت تسهیلات بانکی در حوزه مسکن به جامعه ایثارگری استان در سال ۹۵ خبرداد.
موسوی اظهار داشت: در حوزه مسکن ۶۱۳ سهمیه پرداخت تسهیلات بانکی برای واجدین شرایط ایثارگری استان در سال ۹۵ تخصیص یافت.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از مجموعه ۶۱۳ سهمیه اختصاصی سال ۹۵- ۹۶ تا کنون ۳۸ درصد جذب شد.
وی با اشاره به اینکه ۹۴ درصد از ۶۱۳ سهمیه به بانک‌ها معرفی شده است، افزود: بانک صادرات در این خصوص ۷۵ سهمیه دارد که برای پرداخت آن با مشکل رو به رو است و انتظار می‌رود بانک‌های عامل استان در پرداخت تسهیلات به جامعه ایثارگری نهایت تعامل و همکاری را داشته باشند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه وبویراحمد بر ضرورت همکاری بانک‌ها برای استفاده مناسب از سهمیه‌های اختصاصی به استان تاکید کرد و گفت: تا این مقطع زمانی ۳۸ درصد جذب پایین محسوب می‌شود و جذب حداکثری باید محقق شود.
وی دریافت این تسهیلات را از نیازهای ضروری ایثارگران دانست و افزود: در صورت همکاری بانک‌های عامل در این راستا بخش کوچکی از نیازهای این جامعه ارزشی برطرف می‌شود.
مشکل کمبود عرصه در یاسوج
معاون املاک راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: هدفگذاری برای واگذاری ۴۰۰ فقره وجه ریالی و زمین به جامعه ایثارگری استان در سال ۹۶ انجام شد.
‌حمیدرضا پیمان جو ‌اظهار داشت: امسال برای واگذار ۴۰۰ فقره وجه ریالی و زمین به واجدین شرایط جامعه ایثارگری انجام شده است.
معاون املاک راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از این تعداد، ۳۰۰ فقره پرداخت ریالی و ۱۰۰ فقره واگذاری زمین است که در سال ۹۴ تعداد ۳۰۰ فقره پرداخت ریالی به مبلغ ۳ ‌میلیارد تومان انجام شد.
وی گفت: همچنین در سال ۹۴ تعداد ۱۳۸ نفر از جامعه ایثارگری زمین مشاعی در قالب گروه‎‌های دو نفره دریافت کردند.
پیمان جو خاطرنشان کرد: پرداخت تعهدات ریالی برای ۳۰۰ نفر و همچنین ۶۱ مورد واگذاری زمین به تعداد ۶۱ نفر در سال گذشته انجام شد.
معاون املاک راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در واگذاری زمین در مرکز استان به دلیل کمبود عرصه به جامعه هدف با مشکل روبه رو هستیم ولی در سایر شهرستان‌های استان مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1