تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۳
کد مطلب : ۲۸۲۲۹۷

اختصاص ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به کهگیلویه و بویراحمد / حوزه بانوان در استان فعال شود

۴
۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: دولت ۳۰ هزار میلیارد تومان وام برای ایجاد اشتغال به این استان اختصاص داده است که ۱۰ هزار میلیارد تومان آن در بخش روستائی و عشایری باید هزینه شود.

به گزارش موج از یاسوج، علی محمد احمدی بعد از ظهر امروز در جمع مسئولین حوزه بانوان دستگاه‌های اجرائی استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: نگاه و اراده دولت اعتدال برای است که بانوان در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و مدیریتی که سازو کار خاص خود را دارد، حضوری شایسته و مطلوب داشته باشند.

وی با بیان اینکه، تاکید رئیس جمهور بر استفاده از ظرفیت بانوان و جوانان در عرصه‌های مختلف جامعه است، اظهار داشت: به وزیران، استانداران و همه مدیران تاکید شده است تا در سطوح مختلف از توانمندی زنان و جوانان با داشتن تعهد، تخصص و قدرت مدیریتی، استفاده شود.

احمد بیان کرد: حضور بانوان و جوانان در لایه‌ها و رده‌های مختلف مدیریتی در فرآیندی آغاز شده که با اولویت نخبگان جامعه دانشگاهی، کارآفرینان، آنهائی که دارای مهارت و تجارب ارزنده ای هستند در عرصه‌های و رده‌های مدیریتی بکار گرفته شوند و آرام آرام به سطح بالاتری ارتقاء یابند.

استاندار ابراز داشت: در یک خانواده سنتی و اجتماعی که با عواطف اجتماعی و روحی بنا شده وقتی که وارد عرصه ارتباطات و فنآوری اطلاعات، اینترنت، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی قرار می‌گیرند و کم کم مناسبات سنتی را برهم می زند و تضادهای مدرنیسم با سنت به وجود می‌آید، اینجاست که باید با فرهنگ سازی به داد خانواده‌ها و جوانان رسید.

وی تصریح کرد: چسپندگی اجتماعی که در مناطق عشیره ای، ایلی، قومی و محیط‌های کوچک وجود دارد، اجازه تحرک فعالیت‌ها به جامعه زانان را به خوبی نمی‌دهد که در این زمینه هم با فرهنگ سازی، برنامه ریزی و رعایت حفظ حریم‌ها باید کم کم زمینه را فراهم کرد.

احمدی عنوان کرد: اگر قرار است نوسازی و تحولاتی صورت بگیرد باید به شیوه هائی باشد که ارزش‌ها حفظ شود و نه اینکه سبب افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله افزایش طلاق و از بین رفتن سنت‌ها و ارزش‌های معنوی گردد.

وی تاکید کرد: در پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی، حوزه بانوان باید فعال‌تر شوند و بخش‌های مشاوره‌ای و اکیپ‌هایی اجتماعی را تقویت کنند، در حوزه اشتغال زنان دارای برنامه و طرح باشند و مشاور مدیران باشند، کارآفرینان و فارغ التحصیلان دانشگاهی را به سمت مهارت، فن و کارآموزی و اشتغال در بخش خصوصی هدایت کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در خصوص زنان سرپرست خانوارها که متاسفانه به دلایل مختلف هم آمار آن‌ها بالاست، حوزه بانوان فعال‌تر عمل کنند و با توجه به برنامه‌های ملی و نوآوری در طرح و برنامه‌ها در استان تلاش برای خود اشتغالی و رونق کسب کار با کمک و همکاری نهادهای حمایتی بخصوص در مناطق روستائی تلاش شود.

احمدی یادآور شد: دولت ۳۰ هزار میلیارد تومان وام برای ایجاد اشتغال به این استان اختصاص داده است که ۱۰ هزار میلیارد تومان آن در بخش روستائی و عشایری باید هزینه شود و امور بانوان دستگاه‌های اجرائی استان باید در ایجاد فرصت و کارآفرینی برای زنان هدف، ایده و برنامه ارائه دهند و در این زمینه تلاشی مستمر داشته باشند.

استاندار به موضوع اشتغال جامعه زنان فارغ التحصیل دانشگاه‌ها در راستای برنامه و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: شما مدیران حوزه بانوان دستگاه‌های اجرائی می‌توانید با کمک مسئولین دستگاه‌ها بخصوص دستگاه هائی مانند جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، کار، تعاون و رفاه اجتماعی و با همکاری با تشکل‌های مردمی و بخش خصوصی با احصاء برنامه‌ها و طرح‌ها و نوع فعالیت‌ها زمینه برای اشتغال فارغ التحصیلان را فراهم سازید.

احمدی، اشتغال و کار را اولویت بر همه برنامه‌ها دانست و گفت: مسئولیت، مدیریت، نظارت و ارزشیابی اشتغال را شخصاً برعهده گرفته‌ام و برای این موضوع مهم اهتمام کامل دارم و بر ایجاد فرصت اشتغال در همه نقاط عشایری، روستائی و شهری به صورت جدی تاکید است.
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
کو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کجا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کدوم بانک؟؟چطور میشه گرفت؟؟؟من صدتا طرح اشتغالزا دارم.
گفتن فقط این حرف که این قدر هزار میلیارد تومن دولت داده برا اشتغال استان کافی نیست.راست میگید شفاف باشید کجا میدن به کجا باید مراجعه کرد؟؟؟؟؟
همشهری
Iran, Islamic Republic of
این پول رو اگر راست میگید خودتون مدیریت کنید و کارخانه ها باهاش راه بندازید هم اشتغالزایی میشه هم استان صنعتی میشه و بیکار نداریم هم پول دولت راخت بر میگرده
همکار
اکه رحمانپور عوضبشه شاید حوزه بانوان تکانی بخوره و از حالت سیاسی و منفعل بیرون بیاد
كهگيلويه نخبه پرور
Iran, Islamic Republic of
.هیچ حرفی برای گفتن نداشت ویکی از ضعیفترین نیروهایی است که خادمی علیرغم همه حاشیه ها از خود به ارث گذاشت.ودکتر احمدی با توجه به علم وتوانمندی باید این نیروهای ما کارآمد را حذف کند و نیروی توانمند جایگزین نماید
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1