تاریخ انتشار
جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۲۳
کد مطلب : ۲۸۱۳۸۶

در شورای شهر لیکک چه خبر است؟ از پخش شب‌نامه‌ تا بحث بر سر انتخاب شهردار

۱
۰
کبنا ؛سه عضو شورای شهر لیکک در واکنش به پخش شب نامه علیه آن‌ها، با تاکید بر نهایی بودن تصمیم خود در انتخاب مهندس تقوی به عنوان شهرداری، از مراجع امنیتی و قضائی شهرستان خواستند دست‌های پشت پرده را که به دنبال مقاصد شوم خود هستند و در این رابطه از ترور شخصیتی هیچ فردی کوتاهی نمی‌کنند، شناسایی و مجازات کنند.
 
به گزارش کبنا، از شب گذشته تاکنون عده ای ناشناس به صورت مخفیانه شب نامه‌هایی را با موضوع روند انتخاب شهردار جدید لیکک در سطح شهر پخش کردند که سه عضو شورای شهر لیکک به عنوان کسانی که مورد اتهام در این شب نامه بودند، در مصاحبه ای تفصیلی به این موضوع واکنش نشان دادند.

محمد روحی فر نائب رئیس شورای اسلامی شهر لیکک با تاکید بر محکومیت این حرکت، گفت: شب نامه صرفاً علیه سه عضو از شورای شهر و توهین به شخصیت‌هایی بود که نقشی در انتخاب شهردار ندارند، حتی عده ای که به آن‌ها توهین شد در خارج از استان هستند.
وی گفت: شهرداری لیکک در حدی نیست که نماینده مجلس یا کسانی که دارای اصالت خانودگی بزرگ هستند و در نهایت در مسائل استانی دخالت می‌کنند بخواهند برای ریاست آن ورود کنند و این حرکت زشت سراسر توهین و تهمت بود که با زیر سؤال بردن سوابق خانواده ریشه دار، بزرگ و با اصالت به دنبال ترور شخصیتی افراد و تغییر در تصمیم گیری سه عضو شورا بود.
روحی فر تصریح کرد: همانطور که امام فرمود "در خیلی از مسائل، میزان سنجش افراد حال آن‌هاست و گزینه نهایی ما برای شهرداری لیکک مهندس تقوی است که فرزند انقلاب است و برچسب‌هایی که در این شب نامه آمده، به وی نمی‌چسبد.
وی افزود: خیلی از مسئولان رده بالای کشوری سابقه اعدام و حضور در تشکل‌های ضد نظام را در خانواده خود دارند؛ برای نمونه آقای جنتی، وزیر سابق ارشاد در مصاحبه ای اعلام کرد برادر اعدامی داشتم و این دلیلی نمی‌شود که برای کاری کوچک، خانواده سیدی که مورد احترام همه است و امام جمعه موقت و امام جماعت بزرگ‌ترین مسجد شهرستان باشد زیر سؤال ببریم و این حرکت زیبنده شهرستان بهمئی نیست.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر لیکک خاطرنشان کرد: ما سه عضو شورای شهر که از لحاظ تفکر با هم هستیم و در شورای جدید حائز رأی اکثریت می‌باشیم، با شناخت کامل از مهندس سید عبدالستار تقوی برای شهرداری لیکک حمایت قاطع می‌کنیم.
روحی فر افزود: سوابق فرهنگی و مدیریتی بنده برای مردم مشخص است، برارد بهمئی، عضو دیگر شورا دارای سابقه درخشان آزادگی و اسارت در سلول‌های رژیم بعث دارد و آقای لطفی، همکار دیگر بنده در شورای شهر از خانواده ای با اصالت است و سابقه ما به طور کلی برای همه روشن است.
وی افزود: ما به حداقل نعمتی که خداوند به ما داد و اعتماد مردم در انتخابمان بسنده می‌کنیم و قطعاً مسیری را به پیش می‌رویم که دور از مسائل طایفه ای و یک جانبه نگری باشد.
روحی فر تاکید کرد: ما از نظر طایفه ای از سه طایفه مختلف هستیم، اما تشخیص دادیم برای موفقیت در روند کارمان و برای توسعه شهرمان در کنار هم باشیم؛ در این راه نه دنبال اختلافیم، نه دنبال یقه گیری هستیم و نه دنبال مچ گیری و صرفاً دنبال کاریم.
وی گفت: سابقه چنین حرکت زشتی که در سطح شهر لیکک رخ داد در چند سال اخیر نداشتیم و این حرکت جز تشویش اذهان عمومی، چیز دیگری نمی‌تواند باشد.
روحی فر خاطرنشان کرد: ما این حرکت را محکوم می‌کنیم و از نهادها امنیتی، اطلاعاتی و شورای تأمین شهرستان می‌خواهیم با جدیت پیگیر باشند و با شناسایی عاملین، آن‌ها را به سزای عمل زشت خود برسانند.
شعبان بهمئی، عضو دیگر شورای شهر لیکک در این رابطه به خبرنگار آوای ماغر گفت: ما و دیگر دوستان در شورای کاندیدهای مختلفی را برای تصدی شهرداری لیکک معرفی کردیم اما به نتیجه نرسیدیم و چیزی که ما سه نفر را دور هم جمع کرد، شاخص‌هایی بود که برای خود تعریف کرده بودیم.
وی افزود: پاک دستی، تخصص و تعهدی که در مهندس تقوی احساس کردیم و توجه به این موضوع که وی فرزند روحانی بزرگ این شهر است، منجر شد تا روی این گزینه به عنوان شهردار به نتیجه نهایی برسیم و برای انتخاب خود با هم هم قسم شدیم که به وی رأی دهیم.
بهمئی خاطرنشان کرد: دوستان در جلسات شرکت کنند یا نه، ما طبق روال قانونی کار خودمان را انجام می‌دهیم و به نظر نهایی خود پایبندیم، هر چه این روند طول بکشد و حتی پخش شب نامه هم هیچ گونه تاثیری در روند انتخاب ما ندارد.
وی گفت: همه مردم، بنده و دو عضو دیگر که این تصمیم را گرفتیم، می‌شناسند؛ والله قسم اهل زد و بند مادی نه بودیم، نه هستیم و نه خواهیم بود و تاکنون تحت تأثیر هیچ شخصی قرار نگرفتیم که اگر اینگونه بود، کاندیدای ما برای شهرداری شخصی غیر از مهندس تقوی بود.
بهمئی با بیان اینکه تا پای جان از مهندس تقوی به عنوان شهردار لیکک حمایت می‌کنیم، افزود: فقیرترین، نادار ترین و شاید کم طایفه‌ترین فرد را برای رضا خدا و توسعه شهر انتخاب کردیم و برای کسانی که مغرضانه و مریضانه چنین شب نامه‌هایی پخش می‌کنند، متاسفم.
عضو شورای شهرستان بهمئی در ادامه گفت: احساس می‌کنیم باید هر چه سریع تر قضیه شهرداری حل و فصل شود؛ در حال حاضر می‌بینیم فردی مراجعه می‌کند وم دعی است که کارگر شهرداری هستم، بدون اینکه ابلاغی داشته باشد، وضعیت شهر نامناسب و نابسامان است،.
بهمئی تصریح کرد: بیشتر پروژه‌های شهر لیکک نزدیک به یک ماه تعطیل است و کار شهر مختل است.
وی گفت: در دموکراسی پنج نفره، حداقل سه نفر که هم فکر باشند، دو نفر دیگر باید تمکین کنند و به همان دموکراسی که ما را از بین نزدیک به ۳۰ نفر از کاندیدها، شورا کرد و اگر این دموکراسی نبود الان عضو شورا نبودیم، پایبند باشند.
بهمئی در ادامه با اشاره به لزوم تعامل همه اعضای شورای شهر، گفت: ما قصد نداریم خدای ناکرده با رأی دادن به مهندس تقوی دو نفر دیگر را از میدان خارج کنیم، اما از دوستان انتظار می‌رود به نظر ما احترام بگذارند.
وی افزود: ما سه نفر رأی دهنده هستیم اما شهردار انتخابی، شهردار کل مردم است و مورد نظارت تمامی اعضای شورا.
بهمئی گفت: روی این اصل حرکت کسانی که شب نامه پخش می‌کنند، محکوم است و همانطور که آقای روحی فر هم عنوان کرد، در خانواده بزرگان ما هم کسانی بودند که حتی به دست خود فرزندانشان را اعدام کردند؛ ما خوشحالیم که مهندس تقوی در برنامه اعلامی به شورا حمایت قاطعانه خود از نظام جمهوری اسلامی ایران، ولایت فقیه و راه شهدا به صورت علنی اعلام کرد و همین برای ما کافی است.
وی ادامه داد: دست پاکی، صداقت و تخصص تقوی، بهترین شاخص‌هایی بود که در تصمیم ما تأثیر داشت؛ تقوی نیروی شهرداری است که تمام مشکلات شهر و شهرداری را می‌داند و نظر ما غیر قابل برگشت است و از همه نهادهای امنیتی اطلاعاتی و قضایی می‌خواهیم با عاملان پخش شب نامه که تهمتی علیه ما بود، برخود جدی شود.
بهمئی گفت: خدا می‌داند بنده که شاید یکی از نزدیک‌ترین کسان به آقای موحد هستم، در رابطه با انتخاب شهردار کوچک‌ترین نشستی با وی نداشتم نداشتم، بنده خود نماینده مردم هستم و اجازه نمی‌دهم فرد دیگری به جایم تصمیم گیری کند، اما با توجه به نیاز شهر به پیشرفت، جذب بودجه و لزوم تعامل با نماینده فعلی شهرستان در مجلس شورای اسلامی با مهندس هاشمی پور نشست داشتیم.
شعبان بهمئی هدف از انتخاب مهندس تقوی را خدمت رسانی به کل مردم بهمئی عنوان کرد و گفت: همانطور که در سخنرانی انتخاباتی‌ام هم اعلام کردم، فراطایفه ای هستم؛ ما جناح و طایفه خاص مد نظر نداریم، ما احساس می‌کنیم باید فرهنگ شهرمان را تغییر دهیم، فرهنگ بازگشت به گذشته را تغییر دهیم و پافشاری بر مسائل کهنه به خیر و صلاح شهرستان نیست.
وی گفت: هر چند کاندیداهایی از طایفه خودم داشتم و در بین آن‌ها شایسته هم وجود داشت، اما جمع بندی با دو عضو دیگر برای انتخاب یک گزینه شایسته به دلیلی اینکه طفره می‌رفتند، بی نتیجه ماند و این باعث شد که بنده با دو گزینه دیگر شورا روی یک گزینه شایسته که خانواده وی مورد وثوق همه مردم شهرستان است، به نتیجه برسیم.
بهمئی با محکوم کردم طایفه گرایی در شهرستان، تصریح کرد: آیا تفکری که بگوییم شهردار انتخابی از طایفه ای است که چند خانوار بیشتر در بهمئی نیستند، یک تفکر انسانی است؟ آیا این تفکر اعتقادی است و آیا این باید تفکر فرهنگیان و با سوادان ما باشد؟ تا کی؟ به کجا چنین شتابان؟
وی در ادامه افزود: کی باید راه و رسم زندگی مسالمت آمیز همه مردم را باید مهیا کنیم؟ تا کی باید فرهنگمان را به ایده آلی که همه در آسایش و آرامش کنار هم زندگی کنند تغییر دهیم؟ چرا در انتخابات ما این همه مشکلات ایجاد می‌شود؟ به دلیل اینکه یک طایفه پیروز می‌شد و شهرداری را تصاحب می‌کرد، طایفه دیگر می‌خواست جایگزین شود و همین باعث به چالش کشیدن امنیت و آرامش شهرستان می‌شد.
بهمئی با بیان اینکه کاری که کردیم عقلانی، با درایت و برای آینده شهر بود، گفت: به انتخاب خود می‌بالیم و به همکاران دیگر شورا هم اعلام می‌کنم که ما اقلیت و اکثریتی نداریم و احترام آن‌ها بر ما واجب است، ما دنبال فرهنگ غنی و خدایی بوده و در این راه ثابت قدم هستیم.
بهمئی در پایان تصریح کرد: بنده هیچگاه حاضر نمی‌شوم شرافت انسانی خود را به میلیاردها تومان مال دنیا بفروشم و خدا را شاکرم که فرزند فقیرترین شخصی را انتخاب کردم که هنوز با پای پیاده از خانه به مسجد می‌رود و همه در صداقت و پاکی ایشان هیچ شک و شبهه ای ندارند.
لطفی، عضو دیگر شورای اسلامی شهر لیکک گفت: یکی از معضلاتی که وجود دارد بحث انتخاب شهردار است؛ قانون به صراحت این موضوع را مشخص کرد؛ قانون مصوب کرد از مجموع ۵ نفر عضو شورا، حداقل ۳ نفر می‌تواند با رأی موافق شهردار را انتخاب کنند.
وی افزود: ما سه نفر با در نظر گرفتن خیلی از مسائل امنیتی شهرمان و با اطلاع کامل از خیلی از مسائل و مشکلات، تصمیم به انتخاب مهندس تقوی به عنوان شهردار جدید گرفتیم.
لطفی تصریح کرد: اگر قرار بود ما سه نفر دنبال اهداف خاصی باشیم تاکنون به هیچ نتیجه ای نمی‌رسیدیم؛ ما سه نفر سه گزینه قومی از اقوام خود داشتیم، اما روز اول شعار دادیم که تنش قومیت گرایی را به خاطر مصالح شهرستان از بین مردم برداریم، ما سوگند یاد کردیم هر چه به صلاح و صرفه مردم است انجام دهیم و دیدیم که اگر هر کدام از ما بر گزینه خاصی تاکید کنیم به صلاح شهر نیست، به همین دلیل یک تصمیم عاقلانه در حد بضاعت خود گرفتیم.
وی افزود: ما فقیرترین فرد شهر لیکک و سیدی بی حاشیه را انتخاب کردیم و از این بابت بسیار خوشحالیم، تصمیم ما خیرخواهانه است که مصلحت شهر هم در این انتخاب بود.
لطفی در ادامه گفت: نکته دیگر اینکه گزینه انتخابی ما از بدنه شهرداری است که از دیدگاه کارشناسان هم از لحاظ روانی و هم از لحاظ مادی برای شهر و شهرداری به صرفه تر است.
وی گفت: مورد دیگر تخصص و تحصیلات مرتبط است که مهندس تقوی هم کارشناس ارشد عمران و از نیروهای فنی خود شهرداری است.
لطفی تصریح کرد: چه دلیلی دارد که دوستان ما در محفلی دوستانه نقدهای خود را به انتخاب ما ندارند؟ فرار از این تصمیم برای مردم جای سؤال است و توقع داریم دیگر دوستان ما به عنوان عضو شورا به وظیفه قانونی خودشان عمل کنند.
وی افزود: در بحث قضیه شب نامه، مشکلات را هفته گذشته به مراجع قضایی و امنیتی شهرستان گزارش دادیم و اعلام کردیم که مشکلات دارد به جاهای باریک کشانده می‌شود؛ بنده ۱۰ بار در این رابطه به مراجع امنیتی هشدار دادم.
لطفی خاطرنشان کرد: پخش شب نامه یک کار کثیف است و عاملان نمی‌دانند که ما با این کارها از نیتی که قرب الی الله و بدون توجه به مصالح شخصی بود، عقب نشینی نمی‌کنیم.
وی با بیان اینکه هر کدام از اعضای شورای شهر یک سلیقه و ایده دارد که ایده و تفکر هر کدام برای ما محترم است و شاکله شورا هم بر مشورت و رایزنی است.
افزود: مسیر ما مسیری بدون حاشیه است و اگر کسی دنبال حاشیه باشد، خودش به حاشیه می‌رود.
لطفی در ادامه گفت: از کلیه مسئولان قضایی، امنیتی و اطلاعاتی می‌خواهم به خاطر امنیت شهر و آرامش مردم پیگیر باشند و نگذارند مشکلات شهرداری و شورای شهر به بدنه جامعه رسوخ کند و ما سه نفر از حقوق خود دفاع می‌کنیم و تا حصول نتیجه کوتاه نمی‌آییم.
وی در ارتباط با استعلام‌های مهندس تقوی افزود: گزینه نهایی ما تمامی استعلام‌های گزینشی را انجام داد و با آزمون رسمی کشوری وارد بدنه شهرداری لیکک شد و از دیدگاه ما فردی که تمام استعلام‌های لازم را جهت تصدی پست سازمانی گذرانده باشد، مورد تأیید کلیه مراجع نظام است و انگ زدن به چنین شخصی و ربط دادن شخصیت وی با ۴۰ سال پیش و زمانی که هنوز متولد نشده است، کار پسندیده ای نیست.
سه عضو شورای اسلامی شهر لیکک در پایان اظهارات خود، بیان کردند: برای دومین بار است که با صورتجلسه و هماهنگی قبلی پنج نفر عضو شورای شهر، تاریخ نشست انتخاب شهرداری را مشخص کردیم اما دو عضو دیگر شورا در جلسه حاضر نمی‌شوند که اولین نشست ما اول مهرماه، دومین نشست ۱۲ مهرماه و با توجه به عدم حضور دو عضو شورا نشست بعدی را ۱۶ مهر اعلام کردیم؛ در صورت عدم حضور رئیس شورای شهر، نائب رئیس طبق اختیارات قانونی خود جلسه را مدیریت می‌کند.(آوای ماغر)
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
منظوراقای روحی فردازمشکل کوچک چیست
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1