تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۳
کد مطلب : ۲۸۱۳۶۴

تاجگردون: از پرداخت نقدی «سود سهام عدالت» جلوگیری شود

۱۵
۰
کبنا ؛
محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی و غلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون بودجه مجلس، در نامه ای به رییس جمهور خواستار ‎جلوگیری از پرداخت سود سهام عدالت از سوی دولت به صورت نقدی شدند.




به گزارش کبنا، محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی و غلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون بودجه مجلس، در نامه ای به رییس جمهور خواستار ‎جلوگیری از پرداخت سود سهام عدالت از سوی دولت به صورت نقدی شدند، که متن این نامه به شرح زیر است:
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی
رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران
با سلام
احتراماً با عنایت به تصمیمات اخیر دولت در ارتباط با پرداخت سود سهام عدالت، به استحضار می‌رساند همانگونه که مستحضرید در شرایط کنونی کشور که تجهیز منابع برای اقتصاد ملی ضروری‌ترین موضوع محسوب می‌گردد، این اقدام در عمل به جز اتلاف منابع ملی چیزی به دنبال نخواهد داشت. تجربه پرداخت یارانه در کشور بیانگر لزوم اخذ تصمیماتی در اقتصاد کشور می‌باشد که بتواند به جای تقسیم و توزیع منابع، بدون اثرگذاری در اقتصاد، منجر به تجهیز منابع برای افزایش بهره‌وری در اقتصاد کشور گردد. گزارش‌های اخذ شده از سازمان خصوصی‌سازی از وضعیت سهام عدالت بیانگر این موضوع است. با توجه به جمعیت حدود ۵۰ میلیونی دارنده سهام عدالت، مقرر گردیده که امسال حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان به مشمولین پرداخت گردد که بر اساس روش‌های محاسباتی انجام شده، به ازای هر نفر دارنده سهام عدالت در سال جاری، ماهیانه بین ۳ تا ۹ هزار تومان تعلق خواهد گرفت. با توجه به عدم تأثیر این سود پرداختی در افزایش قدرت خرید خانوار، پرداخت این سود به جز اتلاف منابع ملی، هیچ اثری را برای مردم و دولت دربر نخواهد داشت.
با عنایت به شرایط فوق، پیشنهاد می‌گردد به جای پرداخت سود نقدی غیرمؤثر در پرداخت قدرت خرید خانوار، نسبت به واگذاری اصل سهام، اقدام و انتفاع ناشی از پرداخت سود در قالب افزایش قیمت سهام به افراد منتقل گردد. مسلماً پرداخت این رقم نه تنها گره‌ای از مشکلات مردم باز نخواهد کرد، بلکه به جای آن می‌توان با ضریب حداقل چهار برابری معادل ۱۶ هزار میلیارد تومان پروژه‌های مهم اقتصادی در کشور اجرایی نمود که این به نفع مردم خواهد بود و حتی در صورت تأخیر در واگذاری سهام عدالت، اثر این نگهداری سود منجر به افزایش سرمایه شرکت‌های مشمول سهام عدالت و اجرایی شدن طرح‌های توسعه‌ای در این شرکت‌ها گردیده و در هر زمان که این واگذاری انجام گردد، این اثر سود پرداخت نشده و در افزایش قیمت سهام به مردم منتقل خواهد گردید.
بر این اساس امید است دستور فرمایید به هر نحو ممکن نسبت به جلوگیری از پرداخت سود سهام عدالت از سوی دولت اقدام لازم انجام گردد.
محمدرضا پورابراهیمی  رئیس کمیسیون اقتصادی
غلامرضا تاجگردون  رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات

نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون فکر می‌کنه مردم مثل خودش میلیارد هستن که الان جلوگیری کنند واقعا مردم بدبخت به یک تومان هم نیاز داره
همکار
Iran, Islamic Republic of
هرجا منافع ملت در کار باشد شما مخالفید.چرا برای اشتغال جوانان نامه نگاری نمی کنی.
ياسيچ
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون .
سهام دار
Iran, Islamic Republic of
با سلام
چیزی به دست سهامداران نمی رسد . شاید فردا روزی ذوباره مدیری همه را سرکیسه کند و باز به بهانه کانادا و... باشد. وضعیت سهام و سود آنها اگر قرار است در جایی یا برای پروزه ای مصرف گردد. ارزش افزوده این ۴۰۰۰ میلیارد در آن پروزهها چه خواهد شد ؟
در چه پروززه هایی و طرجهایی این پول ها هزینه گردند؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
ولمون کن بابا تو هم..ملت از گشنگی سنگ به شکم بستن ..اون وقت ایشون مثلا به فکر رونق اقتصادیه تو اگه بیل زن بودی ..
معلم
Iran, Islamic Republic of
آخه چرا
آریا
پرداخت این پول تاثیر زیادی در زندگی مردم نداره چه بهتر که از راه کارهای دیگری نظیر این پیشنهاد استفاده کنیم
روستایی
Iran, Islamic Republic of
شماها فکر فقیر مردم را نمی کنید خودتون جیبتون پره . نمیدونین مردم چه میکشن واسه چی آخه سود را که حقمونه به صورت نقدی ندن
چوب خدا صدا نداره
Iran, Islamic Republic of
با سلام وتشکر از کبنا.کسی نیست از این اقایون اقتصادی بپرسه که ایا تا حالا یه شب کرسنه خوابیده اید ؟مسلما که طعم فقر را نچشید ه اند.از کدام رونق اقتصادی حرف میزنید ؟شاید منظورتان وام های بلاعوض صندوق ذخیره فرهنگیان یا اخیرا شهر داری تهران است؟یا رونق دادن به شرکت های پیمانکاری وکارخانه های خودتان است؟در این شش سال چند نفر اشتغالزایی کردید؟به کدام وعده تان عمل کردید؟ از خدا بترسید وبگذارید این پولها به دست صاحبان اصلی اش که مردم هستند برسد.
ر
Iran, Islamic Republic of
به نطر بنده دولت پول داده است ولی نمایندگان شکم آنها پر است سیر خبر از گر سنگی ندارد پس حق مردم را باید پرداخت کرد دولت که هیچ کاری نکرده پس مجلس نباید جلوی پرداخت سهام عدالت را بگیرد باید جلوی کاری بعد تر از این را بگیرد
بچه سیسخت هستم
Iran, Islamic Republic of
باید سود را پرداخت کنید به فکر فقیر مردم باشید
رضا
Iran, Islamic Republic of
حاکم شهر که مرغابی بود .....
Iran, Islamic Republic of
اایخون یا بدنش پیمان کارانشون یا بفرستن، سوریه و یمن و..........بدبخت کردید مردم را با این نظرات.
ناشناسل
Norway
متن نظر شمخانی میخواست من این دولت ومون برسه تاجگردون نذاشت
رضا
Netherlands
آقای تاجگردون شما که با پول بیت المال از فرسنگها دور آب شرب برای زمینهای کشاورزی خود آنهم به منظور بالابردن قیمت این زمینها کرده اید حالا به فکر اتلاف منابع مالی دولت افتادین...لطف کنید به برادرتون در برنامه وبودجه فارس از هدر دادن منابع مالی دولت هم گوشزدی بفرمایید....
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1