تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۵
کد مطلب : ۲۸۱۰۴۰

هزار کشته میراث سوانح جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد تا قهرمانی پرتابگر استان

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد/
 
برگزاری کلاس مربیگری درجه ۳ تنیس روی میز با حضور مدرس بین المللی
رئیس هیئت تنیس روی میز کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری کلاس مربیگری درجه ۳ تنیس روی میز با حضور مدرس بین المللی این رشته در شهر یاسوج خبر داد.
کیان دهرابپور عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این کلاس ازیکم لغایت هفتم مهرماه و باحضور غلامرضا توتونچی مدرس بین المللی فدراسیون تنیس روی میز کشور برگزار شد.
 
دهراب پور تصریح کرد: در این کلاس ۱۵ نفر از آقایان و بانوان از شهرهای گچساران، دیلم، یاسوج و سی سخت حضور داشتند و زیر نظر مدرس اعزامی، با آخرین تکنیک‌ها و تاکتیک‌های انفرادی و تیمی این رشته آشنا شدند.
 
دهراب پور بیان کرد: این کلاس بصورت تئوری در سالن آمفی ئتاتر اداره کل و بصورت عملی در محل خانه تنیس روی میز استان واقع در مجموعه کوثر بانوان برگزار و در پایان از شرکت کنندگان آزمون‌های تئوری و عملی گرفته شد.
 
رئیس هیئت تنیس روی میز استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان از حمایت فدراسیون و علوی مدیر کل ورزش و جوانان استان در برگزاری این دوره تقدیر کرد و از برگزاری کلاس داوری درجه ۳ تنیس روی میز در مهرماه به میزبانی شهر گچساران خبر داد و از علاقمندان به این رشته خواست جهت ثبت نام و کسب اطلاع به دفاتر این هیئت در شهرستان‌ها مراجعه کنند.
 
پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی در گچساران
بیش از ۱۵۹ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید تا پایان امسال به واحدهای صنعتی گچساران پرداخت می‌شود.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران گفت: ۱۵۹ میلیارد و پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی در گچساران ۸۵۰ میلیون ریال تسهیلات رونق تولید برای بازسازی، نوسازی و احیاء واحدهای صنعتی کوچک و متوسط این شهرستان تا پایان امسال پرداخت خواهد شد.
رضا شریفی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در گچساران با بیان اینکه این میزان تسهیلات تصویب شده است و قابل پرداخت است افزود: این تسهیلات به ۱۹ واحد صنعتی پرداخت خواهد شد.
وی گفت: برای اجرای ۱۲ طرح مشکل دار در حال فعالیت و همچنین طرح‌های صنعتی بالای ۶۰ درصد پیشرفت کاری، ۱۲۸ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال در کارگروه رفع موانع، پرداخت شده است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران ادامه داد: هفت واحد صنعتی برای دریافت تسهیلات نوسازی و بازسازی تجهیزات تولید در سایت بهین یاب نام نویسی کرده‌اند که تاکنون برای اجرای سه طرح ۳۱ میلیارد ریال در کارگروه رفع موانع مصوب شده است.
شریفی اضافه کرد: پرداخت تسهیلات رونق تولید به عنوان بسته حمایتی دولت برای راه اندازی و احیای صنایع تعطیل و نیمه تعطیل در نظر گرفته شده است.
فرماندار شهرستان گچساران هم گفت: ۳۵ طرح تولیدی راکد در شهرک‌های صنعتی این شهرستان وجود دارد که در صورت بازگشت این واحدها به چرخه تولید بیش از ۳۰۰ نفر مشغول به کار خواهند شد.
رحیمی: افزود ۸۸ واحد تولیدی و طرح در شهرک صنعتی، امام‌زاده جعفر (ع) و چهار بیشه شهرستان گچساران وجود دارد.
وی با بیان اینکه رفع مشکلات واحدهای تولیدی هم رونق تولید را به دنبال دارد و هم باعث اشتغالزایی می‌شود ادامه داد: در این کارگروه باید واحدهایی که نیاز به حمایت دارند و با پرداخت تسهیلات مشکلات آن‌ها برطرف می‌شود شناسایی و تسهیلات مورد نیاز برای بازگشت آن‌ها پرداخت شود.
 
بازدید مشاور وزیر علوم از دانشگاه یاسوج
مشاور وزیر علوم و مدیر صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از طرح‌های در حال ساخت دانشگاه یاسوج بازدید کرد.
ذوالفقار یزدانمهر مدیر صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به همراه بازدید مشاور وزیر علوم از دانشگاه یاسوجدکتر تقی زاده معاون برنامه ریزی و امور سرمایه گذاری صندوق رفاه با حضور در دانشگاه یاسوج از طرح‌های در حال ساخت عمرانی و رفاهی این دانشگاه همچون مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه، خوابگاه دخترانه و آشپزخانه صنعتی بازدید کردند.
گفتنی است نشست بررسی مشکلات رفاهی دانشجویان دانشگاه یاسوج نیز با حضور دو تن از اعضای شورای صنفی دانشگاه برگزار شد.
در این نشست با توجه به پیگیری‌های دانشگاه یاسوج مقرر شد صندوق رفاه دانشجویان از محل اعتبارات مصوب و به منظور تجهیز درمانگاه، برای خرید یک دستگاه آمبولانس همکاری کند و همچنین مصوب شد از سوی صندوق رفاه دانشجویان برای ارتقاء سطح کیفی خوابگاه‌ها به دانشگاه یاسوج کمک شود.
 
پیش بینی ۱۱ هزار تن ذرت از مزارع گچساران
بیش از ۱۱ هزار تن ذرت در امسال زراعی از مزارع گچساران برداشت می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گچساران گفت: هزار و ۴۶۰ هکتار برداشت بیش از ۱۱ هزار تن ذرت از مزارع گچساراناز اراضی گچساران به کشت ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای اختصاص یافته که با توجه به مراقبت‌های اولیه و سطح مبارزه با انواع آفت‌ها عملکرد مطلوبی را انتظار داریم.
علی مرادی گفت: گرمای طاقت فرسای امسال در شهرستان گچساران مانع از سرسبزی و طراوت زمین‌های این شهرستان نشد و کشاورزان این منطقه با کشت‌های خود رونق خوبی به زمینهای زراعی دادند.
وی افزود: کشاورزان شهرستان گچساران امسال در زمینه کشت محصول ذرت اقدام به کشت در سطح وسعی از مزارع خود کردند به طوری که پیش بینی می‌شود ۱۱ هزار تن ذرت از مزارع این شهرستان برداشت شود.
مدیر جهاد کشاورزی گچساران اضافه کرد: این محصول در استان کهگیلویه و بویراحمد و استان‌های همجوار مصرف خواهد شد.
 
پرداخت ۳۳۰ میلیارد ریال برای مستمری بگیران تأمین اجتماعی
اداره تأمین اجتماعی گچساران از ابتدای امسال تاکنون ۳۳۰ میلیارد ریال برای تأمین درمان و مستمری در این شهرستان هزینه کرده است.
رئیس اداره تأمین اجتماعی گچساران تعداد مستمری بگیران این پرداخت ۳۳۰ میلیارد ریالی اداره تأمین اجتماعی گچساران برای مستمریشهرستان را چهار هزار و ۶۳۱ نفر اعلام کرد و گفت: این مبلغ بابت مستمری‌های بازنشستگی، بازماندگی، از کارافتادگی، هزینه‌های اولاد، مسکن و بن عائله‌مندی پرداخت شده است.
محسن علیزاده افزود: امسال تأمین اجتماعی ۱۵ میلیارد ریال در قالب تعهدات کوتاه مدت به بیمه شدگان و مستمری بگیران این شهرستان پرداخت کرد.
وی ادامه داد: غرامت دستمزد ایام بیماری، غرامت دستمزد ایام بارداری، پروتز و اروتز، غرامت نقص عضو مقطوع، کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه کفن و دفن، هزینه سفر و فوق العاده سفر و اقامت بیمه شده و همراه او، ازجمله تعهدات کوتاه مدت تأمین اجتماعی به بیمه شدگان واجد شرایط است.
علیزاده تعداد بیمه شدگان اصلی شهرستان گچساران را بیش از ۲۱ هزار و ۸۲ نفر اعلام کرد و ادامه داد: با احتساب افراد تحت تکفل، این تعداد به بیش از ۷۰ هزار نفر می‌رسد.
علیزاده بیان داشت: ۲ هزار و ۷۰۰ کارگر ساختمانی در این شهرستان زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.
وی افزود: برنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی در زمینه گسترش چتر حمایتی به منظور بالا بردن سطح امنیت زندگی افراد جامعه قابل قبول و ارزشمند است.
وی گفت: ۸۷ هزار و ۴۹۱ نفر در این شهرستان دارای دفترچه درمانی هستند و از خدمات آن استفاده می‌کنند.
رئیس اداره تأمین اجتماعی گچساران اضافه کرد: بیش از ۷۰ درصد خدمات این نهاد به بیمه شدگان به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود که آنان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی تأمین اجتماعی فیش‌های حق بیمه خود را به صورت غیرحضوری تهیه و نسبت به پرداخت آن با کارت اعتباری اقدام کنند.
وی ادامه داد: هم اکنون ارائه خدماتی مانند نمایش سوابق بیمه‌ای بیمه شدگان، صدور فیش حقوقی مستمری بگیران، ثبت اعتراض بیمه شدگان و کارفرمایان، صدور فیش و پرداخت آن، ارائه لیست حق بیمه، ابلاغ اوراق مطالبات به‌صورت غیر حضوری میسر شده و مردم می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی، خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
علیزاده بیان کرد: راه اندازی شعبه کارگزاری، توانمند سازی شعبه اقماری، اجرای طرح بازرسی الکترونیک و هوشمند، ایجاد زیر ساخت‌های نرم افزاری، اجرای فاز یک طرح ساختار نوین ارائه خدمات، رنگ آمیزی و تعمیرات ساختمان با ارزش ریالی ۸۰۰ میلیون ریال و نصب و راه اندازی یک دستگاه آسانسور به ارزش ریالی ۶۰۰ میلیون ریال از دیگر اقدامات این اداره در سال ۹۶ است.
 
راه اندازی خانه تدریس کشاورزی
خانه تدریس کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: خانه تدریس کشاورزیراه اندازی خانه تدریس کشاورز هدف آموزش به باغداران در زمینه تغذیه، هرس و احداث باغ دیم با حضور ۷ دانش آموخته کشاورزی راه اندازی شده است.
جعفر گوهرگانی از تعیین تکلیف ۲۰ طرح نیمه تمام پمپاژ آب اراضی دیم در سال‌های گذشته خبر داد و افزود: با بهره‌برداری از طرح پمپاژ مختار بویراحمد ۵۰۰ هکتار حبوبات کشت شده که به نوعی به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند.
گوهرگانی با اشاره به اینکه ۵ هزار هکتار اراضی دیم به آبی تبدیل شد، ادامه داد: راه اندازی صنایع تبدیلی، بسته بندی و جانبی محصولات کشاورزی با هدف قطع کردن دست واسطه‌ها و کمک به کشاورزان جزو برنامه‌ها و آرزوهایم بوده و هست که تاکنون محقق نشد.
وی اضافه کرد: در زمینه راه اندازی صنایع تبدیلی و جانبی توسط بخش خصوصی آماده هرگونه همکاری هستیم و در این زمینه از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنیم.
گوهرگانی گفت: تاکنون سردخانه‌هایی با ظرفیت ۵ هزار تن در استان احداث شده و هم اکنون واحدهای دیگری نیز توسط بخش خصوصی و همکاری بخش تعاون در دست اجرا است.
وی افزود: سیب درجه یک باغداران استان با هدف تنطیم بازار و میوه شب عید به طور ۱۰۰ درصد از باغداران خریداری می‌شود و در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.
گوهرگانی ادامه داد: احداث ۱۰۰ هزار هکتار باغ دیم در اراضی شیب دار مناطق مختلف استان در یک دوره ۱۰ ساله در دستور کار مسئولان بخش کشاورزی است.
 
هزار کشته و ۳۰ هزار مصدوم، میراث سوانح جاده ای استان
سوانح جاده‌ای پنج ساله گذشته در کهگیلویه و بویراحمد، هزار کشته و ۳۰ هزار مصدوم برجای گذاشته است.
رئیس اداره بحران و پدافند راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد هزار کشته و ۳۰ هزار مصدوم، میراث سوانح جاده ای برای استانگفت: ۱۵۰ نفر از مصدومان سوانح جاده‌ای استان در پنج ساله گذشته دچار ضایعه نخاعی شده‌اند.
بیت الله محرابی افزود: در مجموع ۱۲۰ نقطه حادثه‌خیز دراین استان وجود دارد که از این تعداد بیش از ۴۷ نقطه جزء نقاط حادثه خیز و شناسنامه دار ملی است.
وی با بیان اینکه سند کاهش سوانح جاده‌ای در استان به صورت کوتاه مدت و بلند مدت تدوین شده است گفت: افزایش تعداد نیروهای پلیس و راهداری در جاده‌ها، توسعه زیرساخت‌های پایگاه‌های اورژانس و پایگاه‌های پلیس از راهکارهای کوتاه مدت تدوین شده در این سند است.
رئیس اداره بحران و پدافند راه و شهرسازی استان بیان کرد: احداث آزاد راه و بزرگراه و حذف نقاط حادثه خیز برای کاهش تصادفات در جاده‌ها از راهکارهای بلند مدت برای کاهش سوانح جاده‌ای در استان است.
مسئولان کم عرض بودن جاده‌های ارتباطی، کمبود بزرگراه و نبود آزاد راه و خطاهای انسانی را از مهم‌ترین دلایل وقوع حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد می‌دانند.
کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
طول بزرگراه‌های کهگیلویه و بویراحمد تا قبل از آغاز دولت تدبیر و امید ۵۳ کیلومتر بود.
تکمیل بزرگراه یاسوج به سمیرم و جاده چهار خطه ۱۴۵ کیلومتری بابامیدان-گچساران به بهبهان از جمله طرح‌های مهم در دست ساخت درکهگیلویه و بویراحمد است.
 
مرگ عابر پیاده بر اثر برخورد خودرو
براثر برخورد خودرو سمند با عابر پیاده در خیابان جمعه بازار شهر یاسوج مرد ۵۷ ساله ای درگذشت.
مرد ۵۷ ساله ای از اهالی روستای تمنک از توابع بخش پاتاوه مرگ عابر پیاده بر اثر برخورد خودروشهرستان دنا که بر اثر برخورد خودروی سواری سمند در خیابان جمعه بازار یاسوج زخمی شده بود در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج فوت کرد.
بنا بر این گزارش حجت‌الله دانش‌آموز بعدازظهر دیروز به همراه فرزندش برای خرید به جمعه بازار یاسوج رفته بود که هنگام طی کردن عرض خیابان خودروی سمند با وی برخورد کرد و از ناحیه لگن و قفسه سینه دچار جراحت شد و راهی بیمارستان شد که پس از یک روز به دلیل شدت جراحات درگذشت.
 
فعالیت ۱۷ دفتر خدمات مسافرتی در استان/ ایجاد ۵۷ کارگاه صنایع دستی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: قبل از سال ۹۲ هشت دفتر خدمات مسافرتی در استان فعالیت داشت، و هم‌اکنون ۱۷ دفتر خدمات مسافرتی در استان فعال است.
محمود باقری ظهر دوشنبه در جلسه دیدار پرسنل اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری با آیت الله سید علی اصغر حسینی امام جمعه یاسوج افزود: خوشبختانه در چند سال اخیر اقدامات خوبی در حوزه گردشگری انجام گرفته است، که از جمله می‌توان به افتتاح واحدهای بوم‌گردی، ایجاد کارگاهای صنایع دستی و همچنین آغاز عملیات پارک اسکان در چهار شهر استان اشاره کرد.
باقری به سفر هیئت دولت به استان اشاره کرد و گفت: خوشبخانه سفر هیئت دولت به استان برای حوزه گردشگری با برکت بود و از محل اعتبارات این سفر توانستیم هشت میلیارد تومان برای ایجاد و تکمیل اردوگاه‌های گردشگری در تمام شهرستان‌های استان جذب کنیم.
باقری با اشاره به اهمیت نگهداری اشیاء تاریخی، ابراز داشت: همچنین از محل اعتبارات این سفر، سه میلیارد تومان به موزه یاسوج اختصاص یافت و تا پایان امسال این پروژه بزرگ به صورت کامل افتتاح می‌شود.
وی همچنین با تاکید بر اقدامات انجام شده در حوزه صنایع دستی، عنوان کرد: ۱۵ هزار نفر در حوزه صنایع دستی استان شاغل هستند و توانسته‌ایم با اعطای تسهیلات ارزان قیمت به این هنرمندان، ۵۷ کارگاه صنایع دستی با حداقل اشتغال‌زایی هر کارگاه سه نفر در استان ایجاد کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیان داشت: امید است تا پایان امسال بتوانیم از پایانه گمرک کهگیلویه و بویراحمد صادرات صنایع دستی استان را آغاز کنیم.
باقری همچنین به فعالیت‌های انجام شده در حوزه میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است و از سال ۹۵ تاکنون توانسته‌ایم بیش از ۷ اثر تاریخی استان را در فهرست آثار ملی به ثبت برسانیم.
وی افزود: همچنین چهار اثر معنوی استان از جمله لباس محلی زنان و مردان کهگیلویه و بویراحمد را نیز در فهرست آثار ملی به ثبت رساندیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: در راستای فعالیت‌های فرهنگی نیز مراسمات تعزیه‌خوانی و بازسازی وقایع کربلا به صورت سنتی در ایام محرم در شهرستان‌های مختلف استان اجرا شد.
باقری با اشاره به نامگذاری سال ۹۶ از سوی مقام معظم رهبری با عنوان "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال"، عنوان کرد: در حوزه صنایع دستی و گردشگری فقط با ۲۰ میلیون تومان می‌توانیم برای جوانان استان شغل ایجاد کنیم، که حمایت بانک‌ها در این حوزه به تحقق اشتغالزایی کمک مناسبی می‌کند.
 
هدفگذاری برای حمایت از چهار کارگاه بزرگ صنایع دستی در استان
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در چهار سال آینده چهار کارگاه بزرگ صنایع دستی با در نظر گرفتن بازاریابی مورد حمایت قرار می‌گیرد.
مجید محنایی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اهداف کمی برش استانی بسته حمایت از کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی طی ۵ سال اعلام شد و بر اساس برش استانی اهداف کمی تدوین بسته حمایت از کارگاه‌های تولیدی، صنایع دستی و فرش و اجرای آن طی پنج سال (۱۳۹۵ لغایت ۱۳۹۹) توسعه کارگاه صنایع دستی روستائی در ۱۷ روستا و ۷۹ واحد انجام گرفته و یا خواهد گرفت.
 
محنایی تصریح کرد: با توجه به نقش صنایع دستی در اقتصاد مقاومتی و ایجاد پلی میان اقتصاد و فرهنگ می‌توان دو رویکرد را مطرح کرد که هم صادرات غیرنفتی استان را افزایش داد و همچنین به تبع آن زمینه اشتغال را فراهم ساخت و همچنین این ظرفیت بستری برای معرفی بهتر و فراگیر فرهنگ و هنر استان و ایران باشد.
 
وی افزود: همچنین دستگاه‌های اجرائی استان باید از تسهیلات بسته حمایت از صادرات استفاده کنند.
 
معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: با توجه به ابلاغ بسته حمایتی توسعه صادرات غیرنفتی در چارچوب برنامه ملی پیشبرد برون گرائی اقتصاد، لازم است که مدیران جهاد کشاورزی، صنعت و معدن، صنایع دستی و گردشگری و سایر مدیران متولی از ظرفیت برنامه‌های حمایتی و تشویقی توسعه صادرات غیرنفتی در استان بهره گرفته تا زمینه افزایش صادرات فراهم شود.
 
محنایی تصریح کرد: استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، منابع بانکی و بودجه ای با نرخ سود کمتر از مصوبه شورای پول و اعتبار، پرداخت تمام یا بخشی از هزینه‌های صدور کالاها، اخذ جایزه صادراتی، سپرده گذاری بانک‌های کارگزاری خارجی، تسهیلات گمرکی و... بخشی از برنامه‌های حمایتی و تشویقی است.
 
پرتابگر کهگیلویه وبویراحمدی به مقام قهرمانی دست یافت
پرتاب گر کهگیلویه وبویراحمدی به مقام قهرمانی مسابقات پرتاب نیزه پیشکسوتان آسیا دست یافت.
رقابت‌های دوومیدانی پیشکسوتان آسیا در رشته دوومیدانی در شهر روگائو کشور چین و با حضور ورزشکارانی از ۴۲ کشور آسیا برگزار شد.
 
مهدی روایی عضو تیم دوومیدانی پیشکسوتان ایران از استان کهگیلویه وبویراحمد موفق شد در ماده پرتاب نیزه با رکورد ۶۲ متر و ۳۰ سانتیمتر ضمن کسب عنوان قهرمانی و مدال طلا، سهمیه حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را کسب کند.
 
مسابقات دوومیدانی پیشکسوتان جهان به میزبانی کشور اسپانیا فروردین ماه ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد.
 
علوی مدیر کل ورزش و جوانان استان در پیامی کسب این موفقیت را به مهدی روایی تبریک گفت.
 
اصلاح و توسعه بیش از ۱۵۰۰ متر شبکه توزیع آب در سطح شهر لنده
مدیر امور آب و فاضلاب شهری لنده گفت: از ابتدای سال جاری بیش از ۱۵۰۰ متر شبکه توزیع آب در سطح شهر لنده اصلاح و توسعه یافت.
محمد راکبی‌زاده ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: طی همین مدت بیش از ۲۸۰ دستگاه کنتور خراب در سطح شهر لنده تعویض و جمع‌آوری شد.
 
راکبی‌زاده با اشاره به نصب انشعابات تصریح کرد: طی سال جاری بیش از ۲۰۰ فقره انشعاب استاندارد آب نصب شد.
 
وی افزود: همچنین رفع بیش از ۱۵۰ مورد حوادث انشعابات شبکه نیز از دیگر فعالیت‌های آبفای لنده در مدت سپری شده از سال جاری بود.
 
رشد ۱۵۰ درصدی اصلاح شبکه توزیع آب شهرهای استان طی چهارسال اخیر
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی چهار سال اخیر اصلاح شبکه توزیع آب شهرهای استان رشد ۱۵۰ درصدی داشته است.
مسعود مرادیان ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: شاخص اصلاح شبکه توزیع آب در شهرهای استان در سال ۹۲ حدود ۵۵ کیلومتر بود و این میزان در سال جاری با رشد ۱۵۰ درصدی به ۱۳۸ کیلومتر رسید.
 
مرادیان با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر میزان اصلاح و مرمت شبکه توزیع جهش قابل قبولی داشته است، خاطرنشان کرد: با توجه به قدیمی بودن بخش زیادی از شبکه توزیع و نیاز به اصلاح و مرمت آن، کار اصلاح و توسعه آن بر اساس برنامه مدون در حال انجام است.
 
وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر میزان احداث خط انتقال آب نیز دارای رشد ۳۵ درصدی بود و به ۲۹۶ کیلومتر رسید.
 
کاهش ۵۰ درصدی جرائم خشن/ افزایش ۱۴ درصدی کشفیات مواد مخدر
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد از کاهش ۵۰ درصدی جرائم خشن طی شش ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
سردار مهدی انصاری ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در جرائم خشن ۵۰ درصد کاهش و در سرقت به عنف ۵۷ درصد کاهش را داشته‌ایم.
 
انصاری ابراز داشت: در مقایسه درصد میزان وقوع قتل نسبت به مدت مشابه سال قبل برابر هستیم و در بحث نزاع دسته جمعی شاهد کاهش ۳۱ درصدی هستیم و همچنین در نزاع فردی ۸ درصد کاهش داشتیم.
 
فرمانده انتظامی استان با اشاره به کشفیات مواد مخدر در استان در شش ماهه نخست سال جاری تصریح کرد: طی سال جاری تا امروز بیش از ۲ هزار و ۵۰ کیلوگرم کشف مواد مخدر را داشته‌ایم و میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد افزایش داشته است.
 
وی افزود: همچنین در این راستا قریب یکهزار دستگیری و توقف ۲۰۰ خودروی حامل مواد مخدر را شاهد بوده‌ایم.
 
فرمانده انتظامی استان گفت: در بحث پیشگیری از کل جرائم بعد از دو استان رتبه برتر را داریم و در بحث پیشگیری از وقوع سرقت اولین استان هستیم.
 
انصاری تصریح کرد: بعد از پلیس و مردم هیچ طیفی به اندازه اصحاب رسانه نسبت به تأمین امنیت مردم احساس مسئولیت ندارد، و این حوزه شایسته تقدیر و تشکر است.
 
انصاری بیان داشت: رسانه‌ها امنیت سازان بی منت جامعه هستند و آن کسی که قلمش انسانی باشد، از روی انصاف می‌نویسد.
 
فرمانده انتظامی استان گفت: امید است قلم انسانی انصاف را رقم بزند تا در راستای رفاه و امنیت مردم گام‌های مناسبی برداشته شود.
 
انصاری با اشاره به برنامه‌های هفته ناجا ابراز داشت: تجدید پیمان با آرمان‌های امام و شهدا، غباروبی مساجد و نمازخانه مساجد، تجلیل از خادمان نماز، شرکت در مراسم نماز جمعه، افتتاح نمازخانه شهر باشت، دیدار با خانواده شهدا، راه اندازی اتوبوس با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی، افتتاح شهر همیاران پلیس، برگزاری مراسم مهر و دانش، انجام برنامه‌های فرهنگی و ورزشی، اهدای خون توسط کارکنان، نشست با سران طوایف و ریش سفیدان، برگزاری کارگاه بهداشت و درمان و برگزاری صبحگاه مشترک بخشی از برنامه‌های هفته ناجا است.
 
وی خاطرنشان کرد: همچنین برگزاری ورزش صبحگاهی در میادین و پارک‌ها، برگزاری همایش همیاران پلیس، برگزاری برنامه فرهنگ یاران ترافیک و تجلیل از نمونه‌های ترافیکی، برگزاری جلسه هم اندیشی با سمن‌ها، قرائت پیام مهر در مدارس، برگزاری نمایشگاه بصیرت افزایی و عفاف و حجاب، رونمایی از پروژه‌های تحقیقاتی فناوری اطلاعات، برگزاری مانور شهری موتور سواران قانونمند، اجرای طرح مردم یاری و خدمات درمانی بهداشتی در مناطق محروم با هدفگذاری دو روستا، عیادت از بیماران در بیمارستان و منزل، کوهپیمایی کارکنان کادر و وظیفه و دعوت از راویان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، فرهنگ سازی در رابطه با ازدواج آسان و ترویج آن و فرهنگ سازی در خصوص خانواده‌های موفق از دیگر برنامه‌های هدفگذاری شده برای اجرا در هفته نیروی انتظامی است.
 
انصاری در پایان گفت: در مجموع استان ما آرام است و همچنین در طول مراسمات عزاداری محرم تنها یک مورد درگیری وجود داشت که آن نیز به سرعت برطرف شد و استان آرام بود و مردم و نیروی انتظامی همکاری مناسبی داشتند.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1