تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۱
کد مطلب : ۲۸۰۹۴۲

راه‌اندازی کارخانه کمپوست تنها راه فرار از بحران زیست محیطی دشتروم

۴
۰
کبنا ؛فرماندار بویراحمد گفت: راه برون رفت از وضعیت بحرانی زیست محیطی در منطقه دشتروم ایجاد کارخانه کمپوست است.
به گزارش کبنا از یاسوج، صبح امروز جلسه بررسی و اتخاذ تصمیم نهایی در خصوص وضعیت سایت دفع پسماند دوپشته دشتروم یاسوج به ریاست فرماندار بویراحمد و با حضور اعضای کارگروه پسماند شهرستان وجمعی از مردم روستاهای دشتروم در محل فرمانداری بویراحمد برگزار شد.
محمد کاظم نظری فرماندار بویراحمد در این جلسه که با حضور مردم برگزار شد، اظهار داشت: ساماندهی وضعیت دفع زباله در مرکز استان از سالهای قبل بنا به دلایل مختلف به تعویق افتاده است وضرورت دارد هر چه سریع‌تر نسبت به این مهم اقدامات لازم واساسی صورت بگیرد.
فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: فارغ از درست یا غلط بودن مکان یابی اولیه سایت وبا توجه به انباشت زباله در دوپشته دشتروم، شاید بتوان گفت برای هزاران سال این مکان به زباله آلوده شده وچاره ای جز ساماندهی و مدیریت صحیح این فضا نداشته باشیم.
نظری با بیان اینکه در سال گذشته اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان برای ساماندهی پروژه دفع زباله یاسوج اختصاص دادیم، گفت: متاسفانه به دلایل مختلف تا کنون از آن اعتبار به خوبی استفاده نشده است.

رئیس کارگروه پسماند شهرستان بویراحمد ادامه داد: بحث پسماند شهر یاسوج و سایت دو پشته دشتروم مبحث تازه وجدیدی نیست که کسی از آن خبر نداشته باشد و علی‌رغم جلسات متعدد و مصوبات مختلفی که در این زمینه وجود دارد هنوز ره به جایی نبرده است ومغفول مانده است.
فرماندار بویراحمد راه اندازی کارخانه کمپوست را تنها راه برون رفت از این وضعیت عنوان کرد و گفت: علاوه بر تغییر وضعیت دفع زباله به روش مدرن و صنعتی، ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت بهداشتی و زیست محیطی از دیگر مزایای آن خواهد بود.
فرماندار بویراحمد از شهرداری یاسوج خواست تا هرچه سریع‌تر نسبت به درج آگهی وتحویل زمین به سرمایه گذار جهت ایجاد کارخانه کمپوست اقدام نمایند.
وی افزود: با توجه به همکاری خوب مردم منطقه دشتروم برای احداث سایت و کارخانه دفع زباله، همچنین جبران خسارات احتمالی به مردم آن منطقه، تلاش می‌شود تمام نیروهای کار مورد نیاز کارخانه از مردم وجوانان جویای کار در منطقهٔ دشتروم بکار گیری شوند.
نظری افزود: مکان یابی ومحل سایت دفع زباله دشتروم در سال ۱۳۷۲ صورت گرفته است که تا کنون به‌صورت سنتی حجم زیادی از زباله‌های شهرستان بویراحمد در این مکان جمع آوری و دفع شده است.

وی گفت: سایت دشتروم تنها مرکز دفع زباله در پایتخت طبیعت وشهر یاسوج است که مشکلات زیادی را برای محیط زیست، مردم و مسئولان ایجاد کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاحات بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
مردم بدبخت
ریش سفید
فرماندار....بویراحمد باید..............................
م م
Iran, Islamic Republic of
درود وصد درود به فرماندار و همه مسئولان دلسوز شهرستان بوراحمد
جهانبخش
Iran, Islamic Republic of
درود بر فرماندارپرتلاش بویراحمد
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1