تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۵
کد مطلب : ۲۸۰۷۰۵

بهره‌برداری از پروژه تطویل باند فرودگاه یاسوج تا پایان مهرماه

۱
۰
کبنا ؛معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا پایان مهرماه از پروژه تطویل باند فرودگاه یاسوج بهره‌برداری خواهد شد.
پژمان نیک اقبالی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در آئین آغاز به کار مجدد پروازها در این فرودگاه، گفت: با اجرای این طرح، باند فرودگاه یاسوج از ۲ هزار و ۶۰۰ متر به سه هزار و ۲۰۰ متر افزایش یافت و امکان نشست و برخاست هواپیماهای متوسط پیکر فوکر ۱۰۰ و ایرباس ۳۲۰ در این فرودگاه را فراهم کرد.
نیک اقبالی تصریح کرد: بهره برداری نهایی از طرح تطویل باند فرودگاه یاسوج با توجه به وعده پیمانکار، تا پایان مهرماه جاری صورت خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه برای توسعه فرودگاه یاسوج ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد، اظهار داشت: هم اینک پروازهای این فرودگاه به جز روز شنبه در ایام هفته توسط شرکت هواپیمایی آسمان با هواپیمای ATR72 به مقصد تهران و بالعکس صورت می‌گیرد.
نیک اقبالی ابراز داشت: براساس برنامه ساعت پرواز تهران به یاسوج برای روزهای یکشنبه، دوشنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ساعت ۵:۵ دقیقه هر روز صبح است و ساعت ورود پرواز تهران به یاسوج هر روز ۶:۵۵ دقیقه و برگشت پرواز یاسوج به تهران ۷:۲۵ دقیقه خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مسئولان و شهروندان استان و دستگاه‌های مختلف اجرایی استان با انتخاب پروازهای فرودگاه یاسوج به رونق هرچه بیشتر این فرودگاه کمک کنند.
نیک اقبالی یادآور شد: انتقال و جابجایی ساختمان زندان به عنوان مانع اصلی افزایش باند پروازی فرودگاه یاسوج با برنامه ای بلندمدت در دستور کار قرار دارد.
بنابراین گزارش؛ علی محمد احمدی، استاندار کهگیلویه وبویراحمد هم در رابطه با استفاده از فرود هواپیماهای متوسط در فرودگاه یاسوج در دیداری که پیش‌تر با فرزانه شرف بافی، مدیرعامل شرکت هواپیمایی هما که همراه با مدیرعامل فرودگاه یاسوج داشت، افزایش مسیرهای پروازی و تعداد پروازهای فرودگاه یاسوج را از اولویت‌های استان بیان کرد.
احمدی اظهار داشت: دولت برای توسعه فرودگاه یاسوج قول‌های مساعدی داد و امروز شرایط برای نشست و برخواست هواپیماهای متوسط برای نخستین بار فراهم است و به زودی استان از این نعمت بهره مند خواهد شد.
وی یادآور شد: با همکاری مسئولان کشوری ظرف یک ماه آینده علاوه بر افزایش مسیرهای پروازی، امکان پذیرش هواپیماهایی با بدنه متوسط همچون فوکر ۱۰۰ و ایرباس ۳۲۰ فراهم می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با توجه به خرید هواپیماهای (ای. تی. آر) به عنوان یکی از دستاوردهای ارزشمند برجام و شرایط مناسب پسابرجامی یکی از بندهای مذاکره با مدیرعامل هواپیمایی کشور استفاده از این ناوگان هوایی در آسمان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
وی اظهار داشت: فاز نخست طرح تطویل باند به طول حدود ۲ هزار متر به پایان رسیده و مسئولان فرودگاه اعلام کرده‌اند که منعی برای فعالیت شرکت هواپیمایی آسمان در برقراری مجدد پروازها وجود ندارد.
احمدی، بهره برداری نهایی از طرح تطویل باند فرودگاه یاسوج را پایان مهرماه اعلام و اضافه کرد: افزایش تعداد پروازها و نشست و برخواست هواپیماهای متوسط، هدیه ای ارزشمند از سوی دولت تدبیر و امید به مردم استان است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: یکی از برنامه‌های راهبردی این فرودگاه علاوه بر استانداردسازی و اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه ای افزایش شمار پروازها به بیش از ۲ تا سه پرواز در ساعات مختلف شبانه روز است.
احمدی خاطرنشان کرد: باند فعلی فرودگاه یاسوج تنها پذیرای هواپیمای ATR 72 است که با تطویل و روکش باند، امکان پذیرش هواپیماهایی با بدنه متوسط همچون فوکر ۱۰۰ و ایرباس ۳۲۰ نیز فراهم می‌شود.
وی عنوان کرد: با اجرای طرح تطویل فرودگاه یاسوج، طول باند از ۲ هزار و ۶۰۰ متر به بیش از سه هزار و ۲۰۰ متر افزایش می‌یابد که این مهم امکان نشستن هواپیماهای فوکر ۱۰۰ و متوسط در این فرودگاه را فراهم می‌سازد.
علی محسنیان، مدیر فرودگاه یاسوج نیز در این دیدار گفت: انتقال و جابه جایی ساختمان زندان به عنوان مانع اصلی باند پروازی برنامه ای بلندمدت بوده که در دستور کار قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: با انتقال و جابه جایی ساختمان زندان مرکزی یاسوج یک هزار و ۴۱۲ متر طول باند که حتی با اجرای طرح تطویل باند همچنان بدون استفاده باقی خواهند ماند، امکان بهره برداری آن ممکن خواهد شد.
محسنیان گفت البته آزادسازی حدود ۵۲۲ متر از این میزان نیز با حذف، اصلاح و یا کاهش ارتفاع تانکر ذخیره آب و دکل آنتن دهی زندان مرکزی یاسوج ممکن بود که این مهم تحقق یافت.
به گزارش موج، فرودگاه یاسوج که از تیرماه امسال به مدت سه ماه با علت اجرای طرح تطویل باند تعطیل بود با حضور معاون عمرانی استانداری پروازهای آن مجدداً از سر گرفته شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

امیر 65
Iran, Islamic Republic of
جناب مهندس چرا این شرکت ۲۰۰میلیون برا کارکنانش غذا از چند رستوران و بیرون بر برده و العان چندین ماه ازش میگذره رو پیگیری نمیکنید؟؟؟
خدارا خوش نمیاد
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1