تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۹
کد مطلب : ۲۸۰۷۰۲

کهگیلویه و بویراحمد در میان ۵ دانشگاه برتر علوم پزشکی ایران

۰
کبنا ؛سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان جزء ۵ دانشگاه برتر کشور در نظام مراقبت و گزارش دهی عوارض پس از واکسن شناخته شد.
به گزارش کبنا از دهدشت، ابراهیم نعیمی افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان در برنامه ثبت و گزارش دهی عوارض پس از واکسن، با توجه به تحلیل‌های انجام‌شده در سطح وزارت متبوع و ارسال پس‌خوراند در میان ۵ دانشگاه برتر کشور قرار گرفت.
وی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۵، یک هزار و ۲۸۶ مورد عوارض پس از واکسن از مراکز تلقیح واکسن در پورتال مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر گزارش و ثبت شد که بیانگر میزان ثبت ۸۳ مورد در یک هزار کودک زیر یک سال است.
نعیمی بابیان اینکه هیچ واکسنی کاملاً ایمن نیست و ممکن است پس از ایمن‌سازی، منجر به بروز عارضه شود، یادآور شد: واکسن‌هایی که در برنامه ایمن‌سازی کشوری استفاده می‌شود، بسیار مؤثر و ایمن هستند.
وی ادامه داد: هر پیامد ایمن‌سازی (AEFI) عارضه‌ای است که پس از ایمن‌سازی بروز کرده و عقیده فرد، خانواده و یا کارکنان بهداشتی بر آن است که علت آن ایمن‌سازی است.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان در پایان اظهار داشت: عوارض گزارش‌شده، ممکن است واقعی باشد (مثلاً درنتیجه استفاده از واکسن) یا در طی مراحل ایمن‌سازی به وجود آمده باشد و یا در اثر پیامد همزمان ایجادشده که مربوط به واکسن یا مراحل ایمن‌سازی نبوده ولی با ایمن‌سازی همراه شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1