تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۴
کد مطلب : ۲۸۰۶۴۳

از انتقاد استاندار تا تعیین تکلیف ۱۵ چاه آب بعد از ۱۵ سال و کاهش آب‌های ذخیره سدهای استان

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
 
در مدار توسعه کهگیلویه و بویراحمد نباید سلیقه‌ای عمل کنیم
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد سلیقه‌ای عمل نکنیم.
علی محمد احمدی در دیدار با مسوولان مجموعه کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: مدار توسعه را دانش بیان نه فرض محور بیندیشیم، سلیقه ای عمل نکنیم، بخش‌های تعاون، کشاورزی، صنعت و گردشگری به عنوان محور اصلی حرکت و موتور اصلی اقتصاد مقاومتی قلمداد شود.
وی اظهار داشت: در یک بازه زمان بسیار خوبی قرار داریم که آغاز فعالیت دولت دوازدهم، برنامه پنجم توسعه، آمایش سرزمینی، روشن بودن اقدامات تا افق ۱۴۰۰، برنامه پنج ساله استانی، معین بودن راهبردها با ۸ راهکار و اقدام، قوانین و مقررات جانبی حمایت از برنامه‌ها به عنوان میثاق کاری، برنامه ارزشیابی براساس عملکرد و متمرکز نشدن بر روی فقط بودجه‌های جاری استانی و باید دستگاه‌های اجرائی و مدیران عملکرد خود را با این برنامه‌ها آغاز کنند و با این برنامه‌ها محک زده خواهند شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد، دوگانگی در استان و یا بخشی نگری و یا نگرش قومی و قبیله ای و تمرکز برای رشد یک منطقه و محروم ماندن نفاط دیگر را آفتی برای استان دانست.
وی تصریح کرد: از همه کسانی که تلاش کرده و یا تلاش می‌کنند تا بودجه ای یا آورده ای برای استان مهیاء سازند تا در هر گوشه ای از استان هزینه و یا سرمایه گذاری شود با تمام توان حمایت، پشتیبانی و از آن‌ها قدردانی می کینم.
احمدی ابراز داشت: مجموعه تأمین اجتماعی، بیمه‌ها و بانک‌ها و زیرمجموعه‌های کار، تعاون و رفاه اجتماعی نقش بالائی در تونمندسازی کاری، فکری و ایجاد رفاه اجتماعی و معیشتی مردم و مهم‌تر فرصت‌های اشتغال دارند و این دستگاه‌ها در استان تلاش کنند، مأموریت‌های خود را به شایستگی انجام دهند.
وی به حمایت همه جانبه از بخش کار، تولید و اشتغال و حقوق کارگران و بازنشستگان، ارائه خدمات درمانی مجموعه کار، تعاون و رفاه اجتماعی تاکید کرد و گفت: این مجموعه باید نگاه سیستمی و فرابخشی داشته باشند و با هماهنگی و همکاری هم برنامه‌ها و مأموریت‌های ذاتی خود را عملی کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شرایط منابع دولت محدود، توقعات و مشکلات مردم بالاست و باید با برنامه‌های نرم افزاری و سخت افزای فضا را برای کسانی که به دنبال اشتغال، کار و تولید هستند، مهیاء کرد.
احمدی، زمینه حضور افراد توانمند، متخصص، کارآفرین و متعهد که بتوانند برای مردم برنامه، هدف، کار، فرصت، تولید و اشتغال ایجاد کنند را بسیار ضروری دانست و تاکید کرد: دولت مسیر عقلانیت را در پیش گرفته و تورم را با زحمت مهار کرده و باید پول‌ها جائی بروند که با خلق ارزش افزوده، تولید، کسب کار و ثروت و سرمایه ایجاد شود.
وی به استفاده از مدیریت‌ها و استعدادهای برتر برای پیشرفت و رفاه اقتصادی، بهبود بخشیدن به معیشت و کیفیت زندگی مردم اشاره کرد و افزود: با این هدف از یک طرف به پرورش قابلیت‌ها و از طرفی به شیوه به کارگیری توانایی‌ها می‌انجامد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: مؤسسات و بانک‌ها پولپاشی نکنند و با دست خودمان سرمایه استان را به ذی نفوذان و کسانی که با پول هم برای خود و هم استان و دولت مشکلاتی را ایجاد می‌کنند، نسپاریم.
احمدی با بیان اینکه، باید به دنبال توازن در استان باشیم و همه با هم و برای همه نقاط استان باید تلاش کنیم، تصریح کرد: برآیند تلاش من استاندار، همه نمایندگان مردم، مدیران دستگاه‌های اجرائی و کسانی که برای استان دغدغه دارند، می‌تواند توازن در استان را برقرار کند.
 
نیروهای نظامی یکدیگر را تقویت کنند
نیروهای نظامی و انتظامی برای تأمین امنیت اجازه ندهند مسائل قومی، مدیریت‌های امنیتی و انتظامی را تحت شعاع قرار دهد.
رئیس کل دادگستری استان در همایش ریش سفیدان و معتمدان عشایر شهرستان بویراحمد و نقش آنان در پیشگیری از وقوع جرم گفت: امام حسین (ع) برای اصلاح امت جدش و امر به معروف و نهی از منکر، خود و یارانش را به قربانگاه کربلا برد و امروز شما نیز با تأسی از فرهنگ حسینی برای تقویت اخوت و اصلاح جامعه حرکت کنید تا زمینه برای یک جامعه مطلوب اسلامی فراهم شود.
حجت الاسلام و المسلمین مزارعی افزود: همه ما می‌بایست همچون مولایمان حسین (ع)، زندگی و آبروی خود را در مسیر برقراری امنیت این میهن سربلند قرار دهیم و در راه اصلاح جامعه جهادگونه رفتار کنیم.
وی ادامه داد: خوشبختانه کشور عزیزمان از حیث امنیت بیرونی هیچگونه مسأله‌ای ندارد و انشاالله در آینده نیز با تربیت افرادی، چون شهید حججی با موانع روبه رو نخواهد شد.
رئیس شورای قضایی استان با یادآوری فداکاری شهدای مدافع حرم به ویژه شهید حججی گفت: این شهید بزرگوار با خدا معامله کرد و به همین دلیل محبوب قلوب مؤمنین قرار گرفت.
 
نام نویسی از علاقمندان شرکت در مراسم اربعین حسینی تا ۱۶ آبان
نام نویسی از علاقمندان شرکت در مراسم اربعین حسینی در سامانه سماح از اول شهریور سال جاری آغاز و تا ۱۶ آبان ادامه دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: نام نویسی از علاقمندان نام نویسی از علاقمندان شرکت در مراسم اربعین حسینی تا ۱۶ آبانشرکت در مراسم اربعین حسینی از اول شهریور سال جاری در سامانه سماح به نشانی اینترنتی http://samah.haj.ir آغاز و تا ۱۶ آبان ادامه دارد و همچنین متقاضیان می‌توانند به صورت حضوری به دفاتر زیارتی فعال استان مراجعه و نام نویسی کنند.
پژمان نیک‌اقبالی با بیان اینکه تاکنون ۵۵۰ نفر از مردم استان برای شرکت در این اجتماع بزرگ امت اسلام نام نویسی کرده‌اند، افزود: سال گذشته افزون بر ۱۲ هزار نفر از مردم استان در مراسم اربعین حسینی شرکت کردند.
 
عنوان برتر انجمن اولیاو مربیان مدارس استان در کشور
۲۵ انجمن اولیاء ومربیان مدارس کهگیلویه وبویراحمد به عنوان انجمن برتر کشور انتخاب شدند.
مدیرکل آموزش وپرورش استان در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته پیوند اولیاء و مربیان گفت: با ارزیابی از شاخص‌های ارتقاء برنامه‌های آموزشی، پرورشی، فرهنگی و ورزشی مدارس با استفاده از ظرفیت انجمن اولیاء و مربیان و همچنین جلب مشارکت‌های مردم در امور مدرسه، ۲۵ انجمن اولیاء ومربیان به عنوان برتر کشوری انتخاب شدند.
هادی زارع پور افزود: در همایش‌های هفته پیوند اولیاء ومربیان، از مدارس برتر در زمینه انجمن اولیاء ومربیان تقدیر می‌شود.
وی ادامه داد: برگزاری همایش‌های انجمن اولیاء و مربیان، فراخوان اولیاء در زمینه استفاده از تخصص آن‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های هفته پیوند است.
رئیس اداره انجمن اولیاء ومربیان آموزش وپرورش استان هم گفت: از ۲۴ تا ۳۰ مهرماه به نام هفته پیوند اولیاء و مربیان نامگذاری شده و در این هفته ویژه برنامه‌هایی با مشارکت معاونت‌ها و ادارات آموزش وپرورش در استان برگزار می‌شود.
ناصر بشیری گودرزی افزود: برپایی نمایشگاه استفاده از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه صداوسیما، اجرای برنامه‌های فرهنگی در مدارس ازدیگربرنامه‌های این هفته است.
 
فعالیت ۲ هزار آمر به معروف در استان
بیش از ۲ هزار نفر آمر به معروف و ناهی از منکر در قالب طرح طلایه داران در کهگیلویه وبویراحمد شناسایی و ساماندهی شده‌اند.
مسئول طلایه داران ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گفت: این افراد با هدف ترویج تذکر لسانی ساماندهی و فعال شده‌اند و دارای کارت شناسایی معتبر هم هستند.
علیزاده با اشاره به نامگذاری هفته اول محرم به عنوان هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر افزود: امر به معروف و نهی از منکر منحصر به حجاب و عفاف نیست و تمام مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی را شامل می‌شود.
وی رسانه‌ها و خبرنگاران را پرچم داران گفتمان سازی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست وادامه داد: در هفته امر به معروف و نهی از منکر که از اول محرم به مدت یک هفته ادامه داشت ۹۱ عنوان برنامه در استان اجراشد.
علیزاده با بیان اینکه ۷ هزار نفر در قالب گروه‌های تذکر لسانی، طلایه داران، یادآوران و یاوران معروف در استان شناسایی شده‌اند و در مرحله تحقیقات و آموزش هستند اضافه کرد: مراحل آموزش این تعداد در حال انجام است که پس از آموزش برای آنان کارت صادر می‌شود.
وی گفت: هم اکنون ۶۰۰ شورای امر به معروف در ادارات، تشکل‌های مردمی، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی در استان فعالیت می‌کنند.
 
دوره آموزشی کارکردهای تربیتی در کانون پرورش فکری
دورهٔ آموزشی آشنایی با «کارکردهای تربیتی و اجتماعی مربیان » درکانون پرورش فکری کودکان یاسوج برگزار شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درجمع مربیان و دوره‌ی‌ آموزشی کارکردهای تربیتی و اجتماعی ویژه مربیان کانون پرورش فکری مسئولان کانون پرورش فکری کودکان استان گفت: هدف از این دوره، آشنایی با مسائل و نقش‌های مختلف تربیتی و اجتماعی مراکز فرهنگی و هنری است.
گرجی زاده افزود: آموزش تربیت اجتماعی از انواع تربیت حائز اهمیت برای نسل کودک و نوجوان است که در آن فرصت‌های بی بدیلی برای کشف و رشد استعدادهای آن‌ها فراهم و در نهایت به خلاقیت و ابداع در زمینهٔ های مختلف منجر می‌شود.
آقای دولت دوست استاد دانشگاه هم در این جلسه گفت: اجتماعی کردن کودکان و نوجوانان یکی از کارکردهای عمومی آموزشی و پرورشی است و مفاهیم عمده تربیت اجتماعی آن از جمله خود کفایتی، ابراز وجود، استقلال، خودپنداری، خود رهبری، رقابت، همکاری، نوع دوستی، هویت جویی، تشخیص طلبی و شخصیت اجتماعی کودکان را شکل می‌دهد.
استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ۱۸ مرکز فرهنگی هنری ثابت، سیار و پستی است.
 
اعزام ۹۲ مددجوی شهرستان دنا به سفرهای زیارتی
۹۲ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد شهرستان دنا در پنج ماهه نخست سال جاری به قم و مشهد مقدس اعزام شدند.
رئیس کمیته امداد شهرستان دنا گفت: به این منظور ۳۲ میلیون و ۲۰۰ اعزام ۹۲ مددجوی شهرستان دنا به سفرهای زیارتیهزار تومان هزینه شد.
عبدی دانش آموز با اشاره به طرح شوق زیارت کمیته امداد برای اعزام مددجویان به سفرهای زیارتی از خیران و مردم نیکوکار دعوت کرد تا کمیته امداد را در اجرای این طرح خداپسندانه یاری‌کنند.
وی از برگزاری همایش یک روزه امر به معروف و نهی از منکر برای ۱۱۰ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد شهرستان دنا در دو روستای درب کلات و موشمی سفلی خبر داد و اعتبار هزینه شده در برگزاری این همایش را یک میلیون تومان اعلام‌کرد.
آقای دانش آموز با اشاره به اینکه در پنج ماهه نخست امسال، ۴۴ نوعروس تحت حمایت این نهاد در کلاس‌های آموزش مهارت‌های زندگی شرکت کردند، ادامه داد: آموزش احکام و مسائل شرعی، بهداشت فردی و زندگی اجتماعی و زناشویی از جمله موارد مطرح شده در این کلاس‌ها بود.
 
کاهش ۱۰ درصدی ذخیره آب سدهای استان
میزان ذخیره آب ۲ سد کوثر و شاه قاسم در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته است.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و کاهش ۱۰ درصدی ذخیره آب سدهای استانبویراحمد گفت: گنجایش سدهای کهگیلویه و بویراحمد ۵۸۹ میلیون متر مکعب است که هم اکنون تنها نیمی از ظرفیت سدهای کوثر و شاه قاسم آب دارد.
رسول فرهادی بیان کرد: تراکنش نامناسب بارندگی‌های سال زراعی گذشته باعث کاهش آب پشت سدهای کهگیلویه و بویراحمد شد.
سد کوثر گچساران آب آشامیدنی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از ساکنان استان‌های هرمزگان، بوشهر، خوزستان و تعدادی از شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد را تأمین می‌کند.
فرهادی گنجایش مخرن سدکوثر را ۵۸۰ میلیون متر مکعب ذکر کرد و گفت: ارتفاع این مخزن بتونی از سطح دریا ۶۲۵ متر است.
سد کوثر (تنگ دوک) در فاصله ۶۰ کیلومتری شمال غرب شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
ظرفیت سد شاه قاسم در حومه جنوبی شهر یاسوج هم کمتر از ۱۰ میلیون متر مکعب است.
کارشناسان هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هم از کاهش میزان بارندگی در سال زراعی ۱۳۹۵ - ۱۳۹۶ در ایستگاه‌های لیکک، دهدشت، منطقه امامزاده جعفر، دوگنبدان، یاسوج و سی سخت گزارش داده‌اند که بالاترین کاهش میزان بارندگی مربوط به شهر لیکک است.
استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن یک درصد از مساحت کشور، حدود ۱۰ درصد از آب‌های روان کشور را در اختیار دارد.
رودخانه‌های فصلی و دائمی کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر طول دارد.
 
حفاظت از جنگل وظیفه همگانی
جنگل‌ها یکی از مهم‌ترین سامانه‌های حیات بخش در تأمین رفاه، جلوگیری از آلودگی هوا و آسایش جوامع بشری به شمار می‌آیند.
جنگل و درخت نه تنها از نظر اقتصادی و پاکیزه نگه داشتن محیط زیست حفاظت از جنگل‌ها وظیفه ای همگانیبلکه از نظر اجتماعی و فرهنگی و روانشناسی برای همه انسان‌ها جایگاه و ارزش ویژه ای دارد.
بنا به این گزارش با توجه به رشدروز افزون جمعیت انسانی و توسعه بی‌حد و حصر تکنولوژی و قرارگرفتن در عصر فرا صنعتی که جوامع بشری از یک طرف با محدودیت منابع جنگلی و از سوی دیگر با آلودگی محیط زیست دست به گریبان هستند، نقش و جایگاه جنگل‌ها به دلیل برخورداری از ارزش‌های فراوان و متنوع در جلوگیری از آلودگی‌ها اجتناب ناپذیر است.
 
ساخت ۳۲ مسجد و خانه عالم در استان توسط خیرین
۳۲ پروژه مسجد و خانه عالم در استان ازسوی خیرین مسجدساز الزهرای اصفهان در کهگیلویه و بویراحمد ساخته می‌شود.
داوری خیر مسجد ساز گفت: در روستاهایی که مسجد ندارند تمهیداتساخت ۳۲ مسجد و خانه عالم در استان توسط خیرین لازم را برای احداث مسجد بکار می‌گیریم و اگر روستایی مسجد نیمه کاره داشته باشد با شراکت ۵۰ درصدی به تکمیل کردن مسجد اقدام می‌کنیم.
وی افزود: افتتاح سه مسجد در محلهٔ دیشموک، روستای ده احمد و روستای سرغل با مشارکت مردم به بهره برداری رسیدند و هزینه اعتباری موسسه الزهرای اصفهان ۲۴۰ میلیون تومان بوده است.
مسئول خیریین مسجد ساز الزهرای اصفهان گفت: حس مسجد سازی را نمی‌توان بیان کرد ولی آن چیزی که ما را از کیلومترها به این روستاها برای احداث مساجد کشاند انجام وظیفه شرعی است.
حجت الاسلام راوند امام جمعه دیشموک گفت: اگر کسی مسجدی بسازد و تحویل دهد مثل این است که خانه ای در بهشت برای خود ساخته است.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از روستاهای منطقه دیشموک فاقد مسجد هستند گفت: ۱۲ مسجد در بخش دیشموک نیمه کاره رها شده است.
 
۲۰ چاه آب در کهگیلویه و بویراحمد بعد از ۱۵ سال بلاتکلیفی وارد مدار بهره‌برداری شد
رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۰ چاه عمیق و آهکی در این استان بعد از ۱۵ سال بلاتکلیفی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
جعفر گوهرگانی اظهار داشت: تأمین آب اراضی دیم در ابتدای سال زراعی ۹۱/۹۲ حدود ۵ هزار هکتار بوده که در دولت تدبیر و امید به ۱۰ هزار و ۷۰۰ هکتار رسیده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۹ هزار و ۷۹۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان مجهز به سیستم نوین آبیاری هستند، عنوان کرد: از این میزان ۷ هزار و ۹۴۰ هکتار طی ۴ سال گذشته انجام شده است.
گوهرگانی ابراز کرد: با اجرای حدود ۸ هزار هکتار سیستم‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی این استان و در راستای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، میزان ۳۲ میلیون متر مکعب سالانه در مصرف آب صرفه جویی شده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از اجرای ۸۸۰ پروژه در بخش آب و خاک در دولت یازدهم خبر داد و افزود: اجرای شبکه‌های فرعی آبیاری در سال زراعی ۹۱/۹۲ میزان یک هزار و ۴۰۰ هکتار بوده که این میزان هم اکنون به بیش از ۲ هزار و ۳۳۰ هکتار رسیده است.
گوهرگانی بیان کرد: تأمین آب اراضی شمس آباد، آبلش لنده، مختار بویراحمد، چالمور و چاه تلخ، غورک و اجرای سد بتنی دالون، چاه‌های آهکی آب توت، ایستگاه پمپاژ دلی رچ، احداث پمپاژ شاه زیاری و شوش از جمله مهم‌ترین پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده در زمینه تأمین آب در دولت گذشته است.
وی ابراز کرد: تأمین آب و اجرای شبکه تحت فشار اراضی سادات محمودی از توابع شهرستان دنا و اجرای شبکه تحت فشار اراضی گرگو از توابع شهرستان بویراحمد از دیگر پروژه‌های اجرا شده در این حوزه است.
 
شبکه آب شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد توسعه یافت
مدیرعامل آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد از توسعه ۷ درصدی شبکه آب شرب شهرهای این استان خبر داد.
سیدعلی لدنی‌نژاد صبح امروز در جمع مدیران آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: طی ۴ سال گذشته از هیچ تلاشی برای تقویت زیرساخت‌های آب شهرهای این استان دریغ نشد و در این زمینه گام‌های موثری برداشته شد.
وی با بیان اینکه بهسازی تاسیسات و اصلاح شبکه توزیع آب شهرهای استان نیز در دستور کار قرار گرفت، عنوان کرد: طی سه سال اخیر شاهد رشد ۷ درصدی احداث شبکه توزیع در سطح شهرهای استان بودیم که به نوبه خود باعث ارتقاء کیفیت خدمات‌رسانی به شهروندان شده است.
لدنی‌نژاد ابراز کرد: تا سال ۹۳ میزان شبکه توزیع آب موجود در شهرهای استان ۱۳۶۸ کیلومتر بوده که این میزان با برنامه ریزی و پیگیری مجموعه کارکنان آبفای شهری هم اکنون به یک هزار و ۴۷۰ کیلومتر رسید.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد از رشد ۳۲ درصدی تعداد مشترکین آب در شهرهای استان خبر داد و افزود: اجرای ۶۵ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب و اصلاح و توسعه ۱۷۰ کیلومتر شبکه توزیع آب در شهرهای استان را به عنوان بخش دیگری از فعالیت‌های مؤثر آبفای استان در سال‌های اخیر عنوان کرد.
لدنی‌نژاد ادامه داد: با وجود محدودیت‌های منابع اعتباری از ابتدای امسال تاکنون ۲۰ کیلومتر توسعه و ۱۸ کیلومتر اصلاح شبکه‌های توزیع آب شرب در شهرهای این استان انجام شد که به نوعی گام موثری در زمینه ارائه خدمات مطلوب به شهروندان است.
وی تصریح کرد: طی ۳ سال گذشته شاهد افزایش ۵۸ درصدی حجم تصفیه خانه‌های فاضلاب شهرهای استان و وارد مدار شدن ۸ هزار متر مکعب مخزن بتنی در چهار شهر یاسوج، باشت، مارگون و چیتاب هستیم.
 
پروژه افزایش طول باند فرودگاه یاسوج پایان مهرماه امسال به اتمام می‌رسد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: طبق وعده پیمانکار فاز دوم افزایش طول باند فرودگاه یاسوج پایان مهرماه بهره‌برداری می‌شود.
پژمان نیک‌اقبالی اظهار داشت: با اتمام پروژه تطویل باند فرودگاه یاسوج امکان نشست و برخاست هواپیماهای متوسط پیکر فوکر ۱۰۰ و ایرباس ۳۲۰ در این فرودگاه فراهم می‌شود.
وی با اشاره به اینکه با اجرای این پروژه باند فرودگاه یاسوج از ۲ هزار و ۶۰۰ متر به ۳ هزار و ۲۰۰ متر افزایش می‌یابد، عنوان کرد: شرکت فرودگاه‌های کشور برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داد.
نیک اقبالی ابراز کرد: پروازهای فرودگاه یاسوج به دلیل اجرای پروژه توسعه باند پروازی و روکش آسفالت از اول تیرماه امسال تعطیل که روز دهم مهرماه مجدد در تمام روزهای هفته جز روز شنبه برقرار شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: با طول باند ۲ هزار و ۶۰۰ متر فعلی فرودگاه یاسوج تنها امکان نشست و برخاست هواپیماهای کوچک امکان‌پذیر بوده که این از مهم‌ترین مشکلات این فرودگاه است و با اجرای پروژه تطویل باند امکان نشست و برخاست هواپیماهای تا رده بدنه متوسط از جمله فوکر ۱۰۰ و ایرباس ۳۲۰ فراهم می‌شود.
نیک اقبالی با بیان اینکه هم اکنون پروازهای این فرودگاه توسط شرکت هواپیمایی آسمان با هواپیمای ATR72 به مقصد تهران و بالعکس انجام می‌شود، ادامه داد: انتقال و جابجایی ساختمان زندان یاسوج به‌عنوان مانع اصلی افزایش باند پروازی فرودگاه یاسوج در بلندمدت در دستور کار قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

سرنوشت ترامپ

سرنوشت ترامپ

حتی اگر ترامپ و میلیون‌ها طرفدار وی در برهه کنونی نخواهند بپذیرند، با این حال باید بدانند ...
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
1