تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : ۲۸۰۲۶۶

دیدار مدیرکل و کارکنان اداره‌کل میراث فرهنگی با امام جمعه یاسوج/ تقدیر امام جمعه یاسوج از عملکرد میراث فرهنگی استان

۱
۰
کبنا ؛مدیرکل و پرسنل اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری با حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی امام جمعه یاسوج دیدار کردند.
 
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، محمود باقری در این دیدار ضمن تسلیت ایام محرم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه گردشگری استان، گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفته که از جمله می‌توان به افتتاح واحدهای بوم‌گردی ،ایجاد کارگاهای صنایع دستی و همچنین آغاز عملیات پارک اسکان در چهار شهر استان اشاره کرد.

دبیر کارگروه گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد به سفر هیئت‌دولت به استان اشاره داشت و افزود: خوشبخانه سفر هیئت دولت به کهگیلویه و بویراحمد برای حوزه گردشگری با برکت بود و از محل اعتبارات این سفر توانستیم هشت میلیارد تومان برای ایجاد و تکمیل اردوگاه‌های گردشگری در تمام شهرستان‌های استان جذب کنیم.

وی با اشاره به اهمیت نگهداری اشیاء تاریخی، گفت: همچنین از محل اعتبارات این سفر، سه میلیارد تومان به موزه یاسوج اختصاص یافت و تا پایان امسال این پروژه بزرگ به صورت کامل افتتاح می‌شود.
 
باقری با بیان اینکه تا قبل از سال ۹۲ فقط هشت دفتر خدمات مسافرتی در استان فعالیت داشت، ابراز کرد: با تلاش‌های صورت گرفته، هم‌اکنون ۱۷ دفتر خدمات مسافرتی در سطح استان فعالیت دارد.
 
وی همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه صنایع دستی، عنوان کرد: ۱۵ هزار نفر در حوزه صنایع دستی استان شاغل هستند و توانسته‌ایم با اعطای تسهیلات ارزان قیمت به این هنرمندان، ۵۷ کارگاه صنایع دستی با حداقل اشتغال‌زایی هر کارگاه سه نفر در استان ایجاد کنیم.
   
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال بتوانیم از پایانه گمرک کهگیلویه و بویراحمد  صادرات صنایع دستی استان را  آغاز کنیم.
 
باقری همچنین گریزی به فعالیت‌های انجام شده در حوزه میراث فرهنگی کرد و گفت: اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفته و از سال ۹۵ تاکنون توانسته‌ایم بیش از ۷ اثر تاریخی استان را در فهرست آثار ملی به ثبت برسانیم.

وی افزود: همچنین چهار اثر معنوی استان از جمله لباس محلی زنان و مردان کهگیلویه و بویراحمد را نیز در فهرست آثار ملی به ثبت رساندیم.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای فعالیت‌های فرهنگی نیز مراسمات تعزیه‌خوانی و بازسازی وقایع کربلا به صورت سنتی در ایام محرم در شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد.
 
باقری با اشاره به نامگذاری سال ۹۶ از سوی مقام معظم رهبری با عنوان "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال"، عنوان کرد: در حوزه صنایع دستی و گردشگری فقط با ۲۰ میلیون تومان می‌توانیم برای جوانان استان شغل ایجاد کنیم.

وی گفت: از امام جمعه محترم یاسوج درخواست داریم از بانک‌های استان بخواهند اداره‌کل میراث فرهنگی را در راستای اشتغال‌زایی برای جوانان یاری کنند.
 
امام جمعه یاسوج نیز در این دیدار با عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری امام حسین‌(ع) و ۷۲ یار باوفای آن حضرت، گفت: اسلام دین زندگی آبرومندانه است.
 
حجت‌الاسلام سید علی اصغر حسینی با بیان اینکه دین اسلام با دو چشم نگاه به دنیا و نگاه به آخرت زندگی را نگاه می‌کند، افزود: دین اسلام دین آبادی است و مسلمانان باید آبادکننده باشند.

وی با اشاره به اینکه امروز غربی‌ها از اسلام موشک‌ساز و اسلام مقتدر هراس دارند، ابراز کرد: امروز با تلاش همه مسئولان، نظام جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک کشور مقتدر در جهان می‌شناسند.
امام جمعه یاسوج گفت: همه مسئولان باید تلاش کنند تا همواره کشوری مقتدر در برابر توطئه‌های دشمنان داشته باشیم.
 
وی در ادامه با گرامیداشت هفته گردشگری، ضمن تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، عنوان کرد: خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی، خدمات ارزنده‌ای به کهگیلویه و بویراحمد ارائه شده است.
 
حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه قبل از انقلاب یک وجب آسفالت در کهگیلویه و بویراحمد وجود نداشت، ابراز کرد: خوشحال می‌شویم وقتی می‌بینیم که جوانان کهگیلویه و بویراحمد در تمام زمینه‌های علمی و فرهنگی رشد چشمگیری داشته‌اند.
 
وی گفت: خدمات صورت گرفته در حوزه رفاه گردشگران و ایجاد کارگاه‌های صنایع دستی مطلوب است و امیدواریم شاهد توسعه بیشتر استان در هم جوانب باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمد همیشه سربلند
Iran, Islamic Republic of
بلادشاپور تخریب شده است. تمام آثار باستانی در حوزه گرمسیری تخریب شده است. به داد آثار باستانی برسید.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1