تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : ۲۸۰۱۶۱

اعطای تسهیلات رونق تولید با سود ۱۸ درصد به متقاضیان / اشتغالزایی ۵۴۰ نفر با احیاء و راه‌اندازی ۵۰ واحد تولیدی

۰
کبنا ؛رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به احیاء و راه اندازی ۵۰ واحد تولیدی مشکل دار طی سال‌های اخیر گفت: تسهیلات رونق تولید با سود ۱۸ درصد به متقاضیان اعطا می‌شود و این از مشکلات جدی در حوزه رونق است.
به گزارش کبنا از یاسوج، داریوش دیودیده صبح امروز در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به احیاء و راه‌اندازی واحدهای مشکل دار در استان گفت. طی دوسال اخیر تعداد ۵۰ واحد تولیدی با اشتغال بر ۵۴۰ نفر احیاء و راه اندازی شدند که این از نتایج جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بود. وی اضافه کرد. تامین مالی و تسهیلات مورد نیاز واحدهای تولیدی استان و تعیین تکلیف بدهی معوق قریب به ۱۹۰ واحدتولیدی استان از دیگر نتایج برگزاری جلسات این کارگروه بود.
این مسوول بیان کرد: بر اساس تصویب نامه ستاد اقتصاد مقاومتی در تاریخ ۶ اردیبهشت ماه سال گذشته اجرای پروژه رونق تولیدو تعیین تکلیف ۷ هزار و ۵۰۰ واحدتولیدی دارای مشکل با هدف فعال کردن آنها و همچنین تکمیل طرح‌های صنعتی با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدکلید خورد که این نشست‌ها به صورت منظم در استان برگزار شد.
دیودیده به وضعیت تسهیلات رونق تولید استان درسال گذشته اشاره کرد و گفت.۵۶۰ واحد صنعتی متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید بودند که اختصاص ۳۹۵ میلیارد تومان اعتبار به ۴۴۶ واحد مصوب شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: پرداخت تسهیلات رونق در سال ۹۶ متفاوت بود و بخش معدن نیز اضافه شد که ۲۹۰ واحد متقاضی دریافت تسهیلات رونق شدند که از این تعداد ۱۱۵ واحد با تسهیلات ۱۷۰ میلیارد تومانی به بانک‌ها معرفی شدند که تاکنون به ۲ واحد تسهیلات پرداخت شده است.
وی در ادامه ایرادات خود به مشکلات مرتبط با تسهیلات رونق اشاره کرد و گفت. ضعف شدیدمنابع بانک‌های استان به دلیل عدم وجود منابع داخلی کافی و بالا بودن نرخ تسهیلات پرداختی از محل رونق تولید که تسهیلات با بهره ۱۸ درصدپرداخت می‌شود از جمله مشکلات موجود است.
داریوش دیودیده گفت. محدویت اختیار مدیران استانی بانک‌ها در سقف تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی، زمان کوتاه بازپرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و عدم تامین وثیقه ملکی خارج از محل اجرای طرح جهت تضمین تسهیلات رونق تولید از دیگر مشکلات مربوط در این حوزه است.
نام شما

آدرس ايميل شما

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1