تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۶
کد مطلب : ۲۷۸۳۴۳

احمدی: مدیران برای تأمین منابع مالی نگاهشان به مرکز باشد نه استان

۲
۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: استان با سهم تولید بالای روان آب و سد کوثر و سدهای در حال ساخت اما درصد کمی از آن در حوزه کشاورزی، صنعت و شرب به استان اختصاص داده‌شده یا بهره‌برداری اصولی از این منابع استراتژیک به‌خوبی انجام‌نشده و مسئله آب و سازه‌های مخزنی و بهره‌گیری از روان آب‌ها قطعاً برنامه نوین استان خواهد بود.

به گزارش کبنا، علی‌محمد احمدی در دیدار مدیران حوزه کشاورزی استان، افزود: جهاد کشاورزی و زیر بخش‌های آن مجموعه تأثیرگذار استان با برنامه‌ریزی و تمرکز بر روی ظرفیت‌ها و توجه به زیرساخت‌ها با مدیریت اصولی و تخصص همه توان خود را در ایجاد ارزش‌افزوده بکار گیرد.
وی اظهار داشت: کهگیلویه وبویراحمد با آب فراوان، خاک غنی، منابع طبیعی این ثروت و سرمایه تجدید ناپذیر و بکر که عوامل و وجه ممیزی تأثیرگذار در رشد اقتصادی است باید به نحو مطلوب‌تری مدیریت و بهره‌برداری شوند.
استاندار تصریح کرد: منابع طبیعی این ثروت، سرمایه بزرگ و مزیت مطلق و تجدید ناپذیر این استان که به دلایل ریز گردها، مهاجرت‌های بی‌رویه، عدم صیانت و حفاظت و بهره‌برداری اصولی و یا بعضاً مدیریت ناصحیح، نا مسئولیتی، بی‌مهری و ناآگاهی از آن به سمت تخریب و نابودی کشیده می‌شود، باید موردتوجه قرار گیرد و به‌صورت حساب‌شده وارد چرخه اقتصادی استان گردد.
احمدی به منابع حیاتی آب و ساختارهای آبی استان اشاره کرد و اظهار داشت: این استان با سهم تولید بالای روان آب و سد کوثر و سدهای در حال ساخت اما درصد کمی از آن در حوزه کشاورزی، صنعت و شرب به استان اختصاص داده‌شده یا بهره‌برداری اصولی از این منابع استراتژیک به‌خوبی انجام‌نشده و مسئله آب و سازه‌های مخزنی و بهره‌گیری از روان آب‌ها قطعاً برنامه نوین استان خواهد بود.
استاندار با تقدیر از فعالیت‌ها و اقدامات خوبی که در حوزه جهاد کشاورزی انجام‌شده، تأکید کرد: برنامه‌ریزی نو در خصوص تولیدات باغی و زراعی، گیاهان داروئی، شیلات، فرآوری محصولات باغی و دامی و کیفیت‌بخشی به آن‌ها با خلق ارزش‌افزوده به عمل آید.
احمدی بابیان اینکه، در توسعه بخش کشاورزی ریل‌گذاری و برنامه‌ریزی جدید و نو برای افق ۵ ساله آغاز شود، تأکید کرد: باز کردن مسیر سرمایه‌گذار و تسهیل امور در بخش‌های مختلف کشاورزی، توجه به تولیدات کشاورزی در روستاها، حرکت به سمت صنعتی شدن، تولید محصولات ارگانیک، تسریع در پیشرفت طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زائی، فرآوری و نگهداری تولیدات بخش‌های مختلف کشاورزی و باغی و دامی با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نکات لحاظ شده در برنامه باشد
وی به فرهنگ‌سازی کار و تلاش و ایجاد اشتغال بخصوص در حوزه کشاورزی تأکید کرد و افزود: مسئولین، روحانیون، نمایندگان ولی‌فقیه در بخش‌ها و دستگاه‌های اجرائی در این رابطه همکاری و تأکیدات لازم را داشته باشند.
استاندار به پرداخت تسهیلات کوچک به بخش کشاورزی برای تولیدات خانگی تأکید کرد و اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌ها و مزیت‌های بومی هر منطقه در استان نسبت به رونق آن برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.
استاندار، اشتغال را مهم‌ترین رکن کاری همه دستگاه‌های اجرائی استان بخصوص کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، گردشگری، تعاون کار و رفاه اجتماعی، دانست و تأکید کرد: همه دستگاه‌های اجرائی برای ایجاد اشتغال پایدار، تولید و درآمد، برنامه‌های خود را بازآرائی کنند.
احمدی تأکید کرد: با ترکیب برنامه ششم توسعه و دیگر برنامه‌ها، برنامه پنج‌ساله در بخش کشاورزی از نیمه دوم امسال تدوین و وارد اجرا شود.
وی به شناسایی ردیف‌های اعتباری ملی و دریافت سهم از این اعتبارات با چانه‌زنی، تأکید کرد و اظهار داشت: به دلیل اینکه بودجه‌ریزی شیوه سنتی دارد با پیگیری در مرکز کشور برای تأمین منابع مالی بیشتر نگاه‌ها به سمت وزارتخانه‌ها باشد تا منابع اعتباری و مالی در استان.
استاندار یادآور شد: با مدیری که با تمام توان و صادقانه تلاش می‌کند و زحمت می‌کشد و با مرام انصافی و اعتدالی به دنبال پیشرفت و توسعه استان و خدمت صادقانه به مردم است، نهایت همکاری را خواهم داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
این هم شدخبر؟
Iran, Islamic Republic of
.. باید عزل بشه ایشون دنبال زدوبند با پیمانکاران است
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1