تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : ۲۷۸۳۳۱

قراردادهای صدها میلیونی دانشگاه‌ها با اتوبوسرانی یاسوج / در خواست بسیج دانشجویی از استاندار / پشت پرده قراردادها چه خبر است؟

۶
۰
کبنا ؛شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان در نامه ای به علی‌محمد احمدی استاندار جدید استان ضمن اعتراض به عقد قراردادهای چند صد میلیونی از محل سرانه دانشجویان دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد خواهان رسیدگی و ورود سریع وی به این مسئله برای دفاع از حقوق دانشجویان شد.

به گزارش کبنا، متن نامه به این شرح است:
استاندار محترم استان کهگیلویه و به ویر احمد
سلام علیکم
ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین و همچنین ارزوی موفقیت برای جناب عالی در عرصه خدمت رسانی به عنوان استاندار جدید استان.
از آنجا که رویه جامعه دانشگاهی استان مشورت و مطالبه مستدل جهت پیشرفت استان در همه ابعاد بوده و هست بنای ما در ابتدای امر و اولین خطابه مشترکمان گلایه گذاری نبود اما اتفاق عجیب و در عین حال درداور این روزهای جامعه دانشگاهی در شهر یاسوج سبب شد که به شما به عنوان عالی‌ترین مقام استان نکات زیر را یادآور شویم.
با خبر شده‌ایم که دانشگاه‌های استان ضمن عقد قراردادهای ظالمانه با شهرداری برای سرویس ایاب و ذهاب دانشجویان مبلغ هنگفتی را صرف این امر می‌کنند.
این روزها که دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد با مشکلات عدیده‌ی صنفی, آموزشی و خوابگاهی دست و پنجه نرم می‌کنند اخبار قراردادهای صدها میلیونی دانشگاه‌ها با اتوبوس رانی یاسوج غیرقابل باور است.
چنین هزینه‌های سنگینی که بدون داشتن محل قانونی می‌بایست از سرانه دانشجویان دانشگاه‌های استان برداشت شود و منبع درآمدی برای سایر دستگاه‌هایی که وظیفه اولیه حمل و نقل درون شهری را منطبق بر قطب‌های جمعیتی شهر برعهده دارند تبدیل گردد غیر قابل تحمل است و دانشجویان چنین اجازه را نخواهند داد.
دانشگاه‌های دولتی یاسوج, علوم پزشکی، پیام نور و.... ایستگاه‌های تاکسی درون شهری ندارند و دانشجو می‌بایست به دربستی رو بیاورد. این امر تا کنون مشکلات عدیده ای برای دانشجویان خصوصاً خواهران به وجود آورده است.
قابل توجه مدیران استانی عرض می‌کنیم:
یاسوج تنها شهری است که خدمات حمل و نقل عمومی ناظر به کسب درآمد حداکثری و خدماتی حداقلی است.
چگونه است که هیچ ایستگاه سرویس‌های عمومی به دانشگاه‌ها و حتی مراکز آموزش عالی و مدارس و سایر قطب‌های جمعیتی منتهی نمی‌شود و این مراکز مجبورند از قوت لایموت دانشجو و دانش آموز به اخذ قراردادهای میلیاردی رو بیاورند.
این در حالی است که در شهر یاسوج آژانس‌های مسافرتی بی رویه در حال افزایش ولی خدمات عمومی بر خلاف تمام شهرهای کشور روز به روز کم و کمتر می‌شود.
چگونه است که مسافر کشی و مسافربرشخصی و آن هم از نوع دربستی در شهر یاسوج، شغل پر درامد اکثریت افرادی شده است که خود دارای مشکلاتی هستند و ضمن ایجاد شغل‌های کاذب در شهر، باعث معضلات اجتماعی اخلاقی دیگر شده است.
آیا می دانید زیر پوسته این بی نظمی مفرط در حوزه حمل و نقل عمومی چه مشکلاتی برای دانشجویان دختر و پسر و حتی دانش آموزان و خانواده‌ها به وجود آمده است.
آیا نمی‌توان با برنامه ریزی منسجم تر به جای درآمدزایی‌های غیرقابل قبول به دانشگاه‌های استان این ظرفیت را داد که به حل مشکلات عدیده‌ی خود بپردازند؟
برای نمونه قرارداد یک میلیاردی دانشگاه یاسوج برای سرویس دهی با شهرداری چرا نباید صرف ساخت خوابگاه‌ها و رفع مشکلات صنفی دانشجویان گردد.؟
آیا قابل پذیرش است که خوابگاه‌های خودگردان در سطح شهر را نتوان به رفع معظلات آن‌ها پرداخت در صورتی که می‌شود چنین هزینه‌هایی را سازماندهی مناسب کرد؟
از این رو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان هم صدا با تمامی دانشجویان خطاب به تمامی مدیران دانشگاهی اعلام می‌دارد که به بستن چنین قراردادهایی تن ندهند و این امر را پس از پیگیری‌های کمیته دانشجویی به بعد موکول کنند تا زمینه برای رفاه مردم و دانشجویان فراهم گردد.
باتوجه به هماهنگی به عمل آمده باسایر تشکل‌های دانشجویی همراه با دانشجویان کارگروهی برای پیگیری جدی موضوع تشکیل و از مدیران دانشگاه‌ها، مسئولین محترم نهاد رهبری، کمیسیون دانشجویی استانداری و شورای تامین، شهردار محترم و اعضای شورای شهر، مصرانه درخواست می‌شود به دور از تسویه حساب‌ها و گروکشی‌های اداری وبا نگاه دانشجو محوری به این مسئله ورود و در حق فرزندان خود در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی، وحتی مدارس کوتاهی ننمایند و اجازه دهند این هزینه‌ها، به کارهای فرهنگی رفاهی دانشجویان پرداخته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
درود
محمد
Iran, Islamic Republic of
.. فعلا ک داخل دست .. یه!!! بایدم اینجور بشه!! . ک یه زمانی یه راننده بی سواد بود تو ای دولت جدید شده همه کاره.!
چپ
افرین . دانشجو باید پیگیر باشد . حتما نتیجه میگیرد
ال كاپون
Iran, Islamic Republic of
٩٩٪‏..
فرشید
Iran, Islamic Republic of
اینها دانشجویان همیشه معترض هستند اگه سرویس نباشه باز هم یک سناریوی دیگه ع.. شکستن
کر کچلو
United States
سلام قضیه پیگیری شود
هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای دریای خزر نامی بود که ماموران سازمان سیا بر هواپیمای دوزیست عظیم الجثه ساخت روسیه ...
سرنوشت ترامپ

سرنوشت ترامپ

حتی اگر ترامپ و میلیون‌ها طرفدار وی در برهه کنونی نخواهند بپذیرند، با این حال باید بدانند ...
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
1