تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۶
کد مطلب : ۲۷۸۲۵۵

اکبری: برای «مچ‌گیری» جلسه گذاشتید یا حمایت / امکان «انفجار» در جمعه بازار یاسوج / کاظمی: پروژه باید در مسیر قانون باشد / مومن‌نسب: قانون باید رعایت شود / دلباز: کاش می‌توانستم همه حر‌ف‌هایم را بزنم/ قانونی عمل می‌کنم

۸
۰
کبنا ؛جلسه بررسی ساماندهی پروژه بازار سنتی، محلی و گردشگری یاسوج در استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، جلسه بررسی پروژه بازار سنتی، محلی و گردشگری یاسوج و ساماندهی جمعه بازار فعلی به ریاست حسین کاظمی مدیرکل دفتر فنی استانداری و با حضور مدیرکل بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و معاون فرماندار بویراحمد برگزار شد.

در این جلسه که هدایت‌ اکبری رئیس شورای شهر و سرپرست شهرداری یاسوج نیز حضور داشتند، صحبت‌های زیادی بین مسوولان رد و بدل شد.
 
به گزارش کبنا، هدایت اکبری رئیس شورای شهر یاسوج در این جلسه، گفت: جمعه بازار یاسوج تانکر بنزینی است که هر لحظه امکان انفجار دارد و باید نسبت به انتقال آن به بازارچه سنتی اقدام شود.
اکبری افزود: استانداری نسبت به معرفی سرمایه گذار پروژه بازارچه سنتی اقدام کرد و مشکلات و موانع احداث پروژه با همکاری شهرداری و دستگاه های متولی برطرف و این پروژه عملیاتی شد.
وی تصریح کرد: قرار شد برای قریب به ۴۹۰ نفر از فعالین در جمعه بازار و به صورت تک نفری نسبت به واگذاری مغازه در بازارچه جدید اقدام شود.
وی افزود: استانداری خود سرمایه گذار را معرفی و بر اجرای اقدامات تاکید کرد و امروز همه کاسه و کوزه ها بر سر شهرداری شکسته می‌شود.
آقای «کاظمی» برای «مچ‌گیری» جلسه گذاشتید یا حمایت
رئیس شورای شهر یاسوج با نقد بر روند برگزاری جلسه گفت: آیا این جلسه برای حمایت است و یا مچ گیری، اگر هدف از آوردن سرمایه گذار انداختن در تله است، چرا باید سرمایه گذار جذب شود و آقایان در جلسات متر می کنند که این کار را کنیم یا نه.
۴۷۰ مغازه بر اساس لیست مشخص به افراد حاضر در جمعه بازار فعلی واگذار می‌شود
در ادامه سرپرست شهرداری یاسوج گفت: وضعیت جمعه بازار یاسوج بسیار نگران کننده است و در آن احتمال آتش سوزی بسیار بالا است.
صفایی نیا با اشاره به برخی سخنان در رابطه با دریافت مغازه توسط شهرداری از سرمایه گذار تصریح کرد: چنین اتفاقی بین شهرداری و سرمایه گذار نیفتاده است و ابهام، لابی و چنین مسائلی در این رابطه وجود ندارد.
وی افزود: بیش از ۴۷۰ مغازه در این بازارچه بر اساس لیست مشخص به افراد معرفی شده جمعه بازار واگذار و یا اجاره داده خواهد شد.
تخلف در پروژه جمعه بازار یاسوج
مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات مکان کنونی جمعه بازار یاسوج، گفت: مکان جدید جمعه بازار یاسوج نیز دچار مشکلات بسیاری است و تخلفاتی در آن انجام شده که به طور قطع با متخلفان برخورد می‌شود.
سید حسین کاظمی با اشاره به مشکلات فنی سازه کنونی مکان جمعه بازار اظهار داشت: ورودی شهر یاسوج از سمت اصفهان به حلی آباد شبیه است و مکان جمعه بازار از نظر ایمنی استاندارد نیست.
مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه سال ۸۹ به شهردای اعلام شد که جمعه بازار یاسوج فاقد ایمنی و استاندارد لازم است، بیان کرد: مسئولان شهرداری با همکاری بانک صادرات یک سرمایه گذار برای این مسئله انتخاب کردند.
وی با بیان اینکه زمین کنونی جمعه بازار دارای کاربری فرهنگی و ورزشی بود، عنوان کرد: در کمیسیون ماده ۵ زمینی را که دولت به بانک صادرات واگذار کرده بوده را با هدف جابه‌جایی جمعه بازار به تجاری تغییر کاربری دادیم اما سرمایه‌گذار این طرح دنبال جابه‌جایی زمین نیست و در حال معامله‌گری در این طرح است.
کاظمی با بیان اینکه سرمایه‌گذار این طرح هر قواره ۱۴ متری زمین در این بازارچه را ۷۷ میلیون تومان فروخته است، اظهار داشت: این مسئله در حالی است که کسانی که در جمعه بازار یاسوج مشغول به کار یاسوج هستند قشر ضعیف و آسیب پذیر جامعه هستند و پرداخت این مبالغ برای آنها امکان پذیر نیست.
وی به فروش ۱۱۱ غرفه از غرفه‌های محل جدید جمعه بازار یاسوج از سوی سرمایه گذار اشاره کرد و تاکید کرد: این مسئله یک رانت است و سرمایه گذار حق فروش حتی یک غرفه را هم ندارد.
مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ما از سرمایه گذاری حمایت خواهیم کرد، در صورتی که در مسیر قانون حرکت کند، تصریح کرد: ما نسبت به انجام وظایف خود مقید هستیم و تابع قانون هستیم و بدون شک در مواردی که قانون رعایت نشود به طور قاطع با آن برخورد می‌کنیم.
کاظمی با بیان اینکه مستندات لازم در خصوص تخلفات انجام شده در جمعه بازار یاسوج را در اختیار داریم، گفت: غرفه‌های جمعه بازار یاسوج در آژانس‌ها و مشاوران املاک‌ شهر یاسوج خرید و فروش می‌شوند که ما در چندین نامه‌ای به شهرداری این موضوع را متذکر شدیم اما شهرداری اهمیتی به نامه دفتر فنی نداده و در این خصوص واکنشی نداشتند.
وی با تاکید بر اینکه براساس مصوبه شورای شهرسازی در مرحله اول باید سند صادر شود، افزود: بازرسی در جریان اتفاقات جمعه بازار جدید شهر یاسوج هست.
کاظمی با بیان اینکه با هیچ فردی دشمن و اختلافی نداریم، افزود: دست کسانی که به عنوان سرمایه‌گذار استان را انتخاب می‌کنند می‌بوسیم اما جمعه بازار جدید برای افراد ضعیف و آسیب‌پذیر احداث می‌شود و این افراد توانایی پرداخت ۵ میلیون تومان برای خرید هر متر زمین را ندارند.
وی با بیان اینکه پروژه جمعه بازار یاسوج علی رغم پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد فاقد پروانه ساختمانی است، بیان کرد: به طور قطع این پرونده در کمیسیون ماده ۱۰۰ بررسی می‌شود و به علت دور زدن قانون در خصوص بازارچه از هرگونه عملیات عمرانی توسط شهرداری در این خصوص جلوگیری می‌شود.
کاظمی پیرامون ترک جلسه توسط شهردار و عضو شورای شهر یاسوج، اظهار داشت: این حرکت نشان داد که شهردار مستقل نیست و تابع نظر شورای شهر عمل می‌کند.
حمایت از سرمایه گذاری رسالت مسئولان است
محمود مومن نسب مدیرکل دفتر بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: حمایت از سرمایه گذاری از رسالت های مسئولین استان است.
مومن نسب افزود: هدف اصلی جلسه رفع ابهامات و اشکالات نحوه واگذاری در بازارچه سنتی بود و باید هدف گذاری بلند مدت برای بازارچه سنتی داشته باشیم و موارد ایمنی و خدمات در این حوزه نیز دیده شود.
مومن نسب خاطر نشان کرد: اگر مسائل زیرساختی و ایمنی در بازارچه سنتی رعایت نشود، این بازارچه با جمعه بازار فرقی نخواهد داشت و باید همه جوانب با آینده نگری در نظر گرفته شود.
مدیر کل دفتر بازرسی استانداری تصریح کرد: حمایت از سرمایه گذاران از رسالت مسئولین است، ولی در سرمایه گذاری در عین اینکه حمایت از سرمایه گذار مورد تاکید است نمی توان از حقوق مردم و قانون عبور کرد.
مومن نسب تاکید کرد: چه اشکالی دارد که وقتی قرار است سرمایه گذاری انجام شود مباحث و مشکلات با جلسات تخصصی حل شود، و باید قوانین در همه امور که مربوط به حقوق مردم و خود قانون است رعایت شود زیرا ما در مقابل مردم مسئول هستیم.
وی در پایان تصریح کرد: اگر قرار باشد در سرمایه گذاری در حوزه بازارچه سنتی قوانین رعایت نشود، این انفجار روی انفجار است و نباید اجازه داد که گامی خلاف قانون برداشته شود.
دلباز: از قانون عدول نکرده‌ام / تمام مراحل قانونی پروژه در حال انجام است / ۴۸۶ باب مغازه را به افراد حاضر در جمعه بازار یاسوج اجازه یا واگذار می‌کنم
سید محمد دلباز سرمایه گذار بازارچه سنتی یاسوج نیز در این جلسه، گفت: پروژه بازارچه سنتی یاسوج ۷۵ درصد پیشرفت دارد و ۴۸۶ مغازه اعلام شده توسط شهرداری بر اساس لیست، آماده واگذاری به جامعه هدف است.

دلباز افزود: در رابطه با واگذاری و اجاره در بازارچه سنتی، ۴۸۶ واحد به ما معرفی و ابلاغ شده است و باید این تعداد واحد را به صورت اجاره یا فروش تحویل دهیم و اولویت در واگذاری با افراد حاضر در جمعه بازار فعلی یاسوج است.
دلباز خاطر نشان کرد: مابقی واحدها متعلق به سرمایه گذار است و چرا ما سرمایه گذاری و هزینه کرده ایم.
وی به پرداخت هزینه های مختلف اشاره کرد و افزود: بیش از دو میلیارد تومان عوارض نیز پرداخت کردیم و همچنین هزینه نظام مهندسی واریز شده است.
این سرمایه گذار در پاسخ به ابهاماتی در رابطه با سازه‌های این پروژه، اظهار کرد: به روز ترین و مدرن ترین و اصولی ترین سازه دنیا در این پروژه استفاده شده و بهترین و گران ترین نما در حال اجرا است.
وی افزود: ساختمان این پروژه در ۱۱ فاز کنار هم است و اصل ملک متعلق به بانک بوده و به صورت مزایده ای از تهران خریداری شده و به صورت قولنامه ای و طبق آگهی مزایده است و همچنین پیش نویس پروانه ساخت را نیز داریم.
وی افزود: روزی شهرداری اعلام کرد که بابت عوارض، به ما مغازه واگذار کنید که ما قبول نکردیم و عوارض را پرداخت کردیم.
دلباز تصریح کرد: تمامی اقدامات ما بر اساس قانون انجام شده و مدارک آن نیز موجود است.
دلباز در پایان گفت: هیچ زمان دنبال تخلف نبوده ایم و نیستیم، و ما از قانون عدول نکرده ایم و تا الان ۱۹ میلیارد تومان هزینه کرده و از وام نیز استفاده نکرده ایم.
این سرمایه‌گذار تصریح کرد: ما می‌توانستیم در استان‌های دیگر سرمایه‌گذاری کنیم، اما آمدیم و در این استان بدون یک ریال وام سرمایه‌گذاری کردیم.
پروژه بازار سنتی، محلی و گردشگری یاسوج با بهترین سازه در حال ساخت است

وی با بیان اینکه در حال حاضر، افراد حاضر در جمعه بازار فعلی یاسوج برای هر بابت مغازه که با چند حلبی بنا شده است، ۴۵ میلیون تومان که زمین آن هم متعلق به خودشان نیست، پرداخت کرده‌اند، اظهار داشت: آنها در این مغازه ها ماه‌ی یک میلیون تومان اجاره می‌دهند  و این در حالی است که ما برای مغازه‌های که با بهترین شکل و با بهترین سازه‌ها احداث می‌شوند و مالکیت آن هم به افراد واگذار می‌شود، ۶۰ میلیون تومان می‌گیریم.
دلباز در ادامه گفت: من لازم ندارم که به کسی رانت و یا باج بدهم، کار خودم را قانونی و بدون هیچ گونه امتیازی در حال به سرانجام رساندن هستم.
این سرمایه‌گذار تاکید کرد: زمین را ۶ میلیارد تومان خریداری کردم، و تاکنون هم ۱۹ میلیارد تومان هزینه کردیم تا پروژه‌ای را به بهترین شکل در اختیار مردم و شهروندان قرار دهم.


دلباز با بیان اینکه کاش می‌توانستم همه حرف‌هایم را بزن، بیان داشت: سرمایه‌گذار را باید حمایت کرد و امورات مربوط به او را تسهیل تا بتواند کارهایش را در چارچوب قانون انجام بدهد.
وی افزود: اگر من از چارچوب قانون عدول کردم، با من برخورد کنند، همه کارهایم را در چارچوب قانون در حال انجام دادن هستند.
این سرمایه‌گذار گفت: اگر نمی‌خواهند که من در این شهر سرمایه‌گذاری کنم، مشکلی ندارد، زمین‌ و املاک خودم را می‌‎فروشم و می‌روم.
دلباز تاکید کرد: بر اساس لیستی که شهرداری یاسوج به ما تحویل داده است، مغازه‌ها را به آن افراد اجاره یا واگذار می‌کنیم.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس کاظمی
بویراحمد همیشه سربلند
Iran, Islamic Republic of
خواهشا تمامی مقررات قانونی رعایت شود تا بعدا مشکل ساز نشود
صادق
Iran, Islamic Republic of
کاش سازمان بازرسی اول بررسی میکرد که سرمایه گذار اینهمه سرمایه را از کجا بدست آورده!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
این چه مزایده ای است که در استان اگهی نشده و در تهران برای یاسوج در غیاب مردم استان مزایده بانک برگزار شده این چیزی ج.. نیست
استان
Iran, Islamic Republic of
انتظار داریم از دستگاههای امنیتی و قضایی خصوصا جناب اقای مظاهری که ورود کنند و ریشه این . را در استان محروم ما خشک کنند ۴۸۶*۷۷۰۰۰۰۰۰=۳۷۴۲۲۰۰۰۰۰۰۴۸۶
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
درود بر دلباز عزیز
جعفر
Iran, Islamic Republic of
سلام و عرض ادب هر کسی به وسعت دیدش روزی میگیرد درود بر اینهمه نگاه بلند دلباز درود برمهندس کاظمی سادات بزرگ و درود برتمام کسانی که قدمهایشان خیر است
Iran, Islamic Republic of
درد بر شرفت سید اولاداولادزهرا سلام الله علیها نمادعدالت و حقانیت هستی حاج کاظمی
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1