تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : ۲۷۸۱۸۰

صحبت‌های آیت‌الله ملک‌حسینی خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد

۲
۰
کبنا ؛

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر حرکتی در استان باید بر اساس مصلحت‌ها باشد، نه منفعت‌ها، در گذشته شاهد رشد کاریکاتوری در بخشی از جاها بودیم.

به گزارش کبنا از یاسوج، عصر امروز استاندار کهگیلویه و بویراحمد با همراهی معاونین استانداری با آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در استان دیدار کرد.

آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی در این دیدار با تبریک این انتصاب به استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد و با قدردانی از زحمات موسی خادمی استاندار سابق اظهار کرد: به استانی آمده‌اید که باید شناخت کاملتری به استان داشته باشید و عمق شناخت شما می‌تواند در تصمیم‌گیری‌ها برای آینده مفید باشد.


وی با بیان این که به استانی آمده‌اید که مردان بزرگی داشته است، افزود: قهر این مردم همیشه در برابر حاکمیت ستمگران و مهر آن‌ها برای حاکمان دینی بوده، استان خون‌های زیادی داده و افراد زیادی جانباز و آزاده شده‌اند.

این استاد حوزه علمیه افزود: اگر خدمت‌های انقلاب را با گذشته بسنجیم بیشترین خدمات را انقلاب کرده و عمق محرومیت آن قدر زیاد بوده که هر چه ریخته می‌شود هنوز محرومیت‌ها پر نشده و امروز استانی نابرخوردار است هر چند که جمهوری اسلامی خدمات زیادی به آن ارائه کرده است.

آیت‌الله ملک‌حسینی گفت: این استان انسان‌های بزرگی را تربیت کرده که در کشور می‌درخشند و البته محرومیت آن هم جای درد دارد و استانی است که باید برای رفع محرمیت‌ها به ضورت ویژه تلاش شود.

وی در ادامه با بیان این که جای افتخار نیست که دائم از منابع بگوییم افزود: این‌ها منابع طبیعی است و خدا داده که باید شکر آن‌ها را کنیم و مهم‌ترین منبع که باید به آن افتخار کنیم منابع انسانی توسعه یافته است.

آیت‌الله ملک‌حسینی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان که نیازمند کار و تلاش و عزم و برنامه دقیق هستیم تا به سوی توسعه گام برداریم تصریح کرد: دیگران تلاش‌هایی کردند که نباید ناسپاسی نسبت به تلاش‌های گذشته داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان این که هر کس مسوولیتی گرفت ادعا کرد که ویرانه‌ای تحویل گرفته است افزود: هر کس به اندازه خودش خدمت کرده است.

وی با بیان این که در برابر خطاها و سهل عمل کردن‌ها و با مخالف آرمان‌ها عمل کردن نباید یک  نوع واکنش نشان داد افزود: باید در مقابل هر یک از این کارها به تناسب آن‌ها برخورد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه افزود: امیدوارم با مطالعه دقیق و عمیقی که خواهید داشت و از مشاوران امینی که استفاده می‌کنید مشکلات استان را برطرف کنید.

آیت‌الله ملک‌حسینی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: حرکت‌ها گاهی بر اساس منفعت‌ها است و گاهی هم بر اساس مصلحت‌ها است که اگر حرکت‌ها بر اساس منافع باشد، بدون شک تعارض بین منافع انجام می‌گیرد.

آیت‌الله ملک‌حسینی افزود: در حرکت‌های بر اساس منافع، منطقه‌ها خرد دیده می‎‌شوند، به طوریکه یاسوج، یاسوج دیده می‌شود، و فلان شهر، فلان شهر دیده می‌شود، اگر چنین اتفاق افتاد، هر چقدر یک منطقه رشد کند، فردا سقوط خواهد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه از این نوع عمل‌ها در حوزه‌های عمرانی، ساخت و ساز، کشاورزی و … در گذشته بوده است، افزود: این جفایی است در حق جامعه‌ای که بخواهد از نابرخورداری به سمت برخورداری حرکت کند.
آیت‌الله ملک‌حسینی در ادامه بیان کرد: اگر حرکت‌ها بر اساس مصلحت باشد، کلان‌نگری وجود دارد و دیگر یاسوج بخشی از بویراحمد، بویراحمد بخشی از کهگیلویه و بویراحمد و کهگیلویه و بویراحمد بخشی از ایران دیده می‌شود.
وی تاکید کرد: تصمیم‌ها بر اساس مصلحت‌ها با نگاه کلان‌نگری‌ها دیده می‌شود و رشد منطقه هم متوازن صورت می‌گیرد.
نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان، اظهار داشت: در حرکت بر اساس منفعت‌ها، رشد به شکل کاریکاتوری صورت می‌گیرد و می‌بینیم که در رشد کاریکاتوری گاهی بدن لاغر و سر بزرگ است و گاهی هم سر کوچک و بدن بزرگ.
ملک‌حسینی افزود: اما رشد بر اساس مصلحت همانند نقاشی زیبا و مینیاتوری است که همه چیز به اندازه کشیده شده است.
وی تصریح کرد: در حرکت‌ها بر اساس منافع زمان و انسان‌ها نقش ایفا می‌کنند و مضراتی نیز به دنبال خواهد داشت. اما حرکت بر اساس مصلحت اینگونه نیست، بلکه در حرکت بر اساس مصلحت، مصلحت‌ها مدنظر گرفته می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تصمیم گیرنده قاطع پس از درک دقیق از تمام نیازهای استان باشید.

وی تاکید کرد: با قاطعیت پس از درک همه جانبه مسائل تصمیم بگیرید و عمل کنید و قطعاً خداوند در این راه کمک خواهد کرد.
آیت‌الله ملک‌حسینی افزود: اگر این‌گونه شد هم مردم و هم افرادی که ممکن است اکنون از شما گله‌مند شوند در آینده سپاس‌گذار این اقدام شما می شوند.
ملک‌حسینی در بخش دیگری از اظهارات خود به تنش‌های سیاس رایج در کشور اشاره کرد و گفت: هر چند مناطقی مثل استان ما و ایلام و حواشی زاگرس سیاسی هستند اما فتنه‌گر نیستند.

وی گفت: باید افرادی را که به استان‌ها سفر می‌کنند تا با تنش نامی برای خود درست کنند، مدیریت کرد.

ملک‌حسینی افزود: این‌ها افرادی هستند که به دنبال کسب آبروی مفت سیاسی برای خود بوده و سپس با چنین ژست‌هایی در لیستی قرار بگیرند و به جایی برسند.

نماینده ولی‌فقیه همچنین از استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواست تا در زمینه برخی موضوعات فرهنگی مثل موسیقی توجه بیشتری شود.

نام شما

آدرس ايميل شما

مشاور.............ٔ
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت آقا بیش از گذشته احتیاط کنید چند ماه پیش با تعدادی از دوستان خدمتان رسیدم . گچساران
باوی
Iran, Islamic Republic of
ترو به جدت تغییر در ورزش ضروری است
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1