تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۸
کد مطلب : ۲۷۷۹۵۷

محرم؛ زیباترین نگارخانه در قلب هستی است

۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛دکتر سید وحید چام پور
پیچیده شمیمت همه جا ای تن بی‌سر چون شیشه عطری که درش گمشده باشد
محرم زیباترین نگارخانه در قلب هستی است که زمین و آسمان، ملک و ملکوت، عرش و فرش را شگفت‌زده کرده است.
باز بوی محرم می‌آید، باز آوای نوحه و عزاداری‌ها از گلدسته‌های مساجد در سطح شهر و محله‌ها طنین‌انداز شده است. بازهم پرچم‌های سیاه، لباس‌های سیاه، علم‌های بپا شده و جوانان عاشق سیه‌پوش شده‌اند.
آری بوی محرم، بوی رایحه سیب و بوی عطر حسین و بوی خوب سینه زدن محیط شهرها را حال و هوای دوباره بخشید.
باز هنگام عزاداری فرارسیده، باز سرود قد مصطفی خمیده در کوچه‌ها پیچید، باز ندای ای جوانان بنی‌هاشم بیایید علی را بر در خمیه رسانید / زمزمه‌های عاشقی بر لب‌های جوانان و نوجوانان چقدر فضای روحانی به محله‌ها داده است.
بازهم در نظرم یاد شهدا زنده شده، شهدایی که از نام ونان گذشتند تا درخت اسلام را آبیاری کنند. عزتمندانه راه ذلت را نپذیرفتند و درس حریت و آزادگی دادند. آری اگر آمده‌ام برای اصلاح امت جدم بوده، مگر جدش کار تمام‌شده‌ای هم داشته که سرباز ولایتش بندهای کفشش را محکم کرده و به میدان آمده؟ مگر بر سر امت جدش چه آمده که او را دل‌نگران کرده؟ آیا جاهلیت آن دوران چه تفکری را حاکم کرده که احساس مسئولیت را در او به وجود آورده؟ از اوضاع‌واحوالش مشخص است که دل پر دردی دارد... اگر امروز ما جوانان از حادثه عاشورا درس ولایت مداری نگیریم هم جاهلیت مدرن ما را گرفتار افراطی‌گری می‌نماید. افراطی‌گری‌هایی بنام داعش که دین و ناموس و همه داروندار اسلام را زیر سؤال برده و اسلام آمریکایی را به جهانیان نشان داده است.
امروز درس عاشورا درس عزت به جوانانی است که گوش‌به‌فرمان ولی زمان خود همانند شهیدان سرافرازی مثل شهید محسن حججی غرور ملی و روحیه خو باوری را در ما زنده کرده‌اند. امروز لزوم پرداختن به مسائل تربیتی عاشورا در مجالس عزاداری‌ها و سخنرانی‌ها ماه محرم باید توجه شود چون تنها عزاداری و سینه‌زنی صرف نمی‌تواند منشأ تحول در جامعه باشد. بزرگنمایی وبیان مباحث غیرواقعی در تشریح ابعاد تاریخی قیام سالار شهیدان کاری نادرست است چون واقعه عاشورا به‌اندازه کافی جان‌سوز و عبرت‌انگیز است و پر از درس‌های مختلف و نیازی نیست تا چیزی به آن اضافه شود بلکه تنها باید واقعیت‌های این حرکت عظیم بیان شود.
خروجی عزاداری‌ها باید افزایش علم مردم نسبت به واقعه عاشورا باشد. قرار گرفتن در ماه محرم که به ماه پیروزی خون بر شمشیر مزین گشته باعث دوری افراد از پدیده‌هایی است که باارزش‌های والای این ماه مغایرت دارد. محرم باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرائم عمومی در جامعه می‌شود که این خود از برکات این ماه عزیز است. ماه محرم با توجه به ویژگی‌هایی که دارد می‌تواند در کنترل و هدایت رفتار انسان‌ها مؤثر بوده و باعث تغییرات اساسی در نگرش و نوع رفتار انسان‌ها شود.
در پایان سخنی با مداحان و ذاکرین اهل‌بیت (ع)؛ مداحان باید عاشورا را همان‌گونه که عاشوراییان آن را رقم زدند برای مردم توصیف کنند و باید تمامی روایاتی که از عاشورا در این ماه محرم مطرح می‌شود طبق اسناد و مدارک معتبر بیان شود.
انشا الله راه انقلاب اسلامی تا رساندن پرچم اسلام به دست امام زمان (عج) به سرپرستی فرزند خلف ایشان امام خامنه‌ای پایدار و جاویدان است.

مداح و ذاکر اهل‌بیت (ع)
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1