تاریخ انتشار
شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۲۷۷۶۷۶

نجات بیمار سکته مغزی در کهگیلویه و بویراحمد

۱۰
۰
کبنا ؛غلام عباس سبز سرپرست معاونت درمان از انجام اولین تزریق داروی پی تی ای در استان و نجات جان بیمار در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج خبر داد.
به گزارش کبنا، وی افزود: سکته مغزی تا چند سال پیش سومین علت مرگ‌ومیر در دنیا بود ولی اکنون در کشورهای پیشرفته با کمک اقدامات مناسب و درمان با داروی تی پی‌ای TPA به پنجمین علت تنزل یافته است.
وی با ابراز تأسف از این‌که سکته مغزی در ایران و کشورهای جهان سوم دومین علت مرگ‌ومیر است، گفت: درمان با داروی تی پی‌ای در کمتر از سه ساعت اول، بهبودی چشمگیر و قابل‌ملاحظه‌ای را در ۳۶ الی ۳۹ درصد بیماران به همراه دارد.
عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج لازمه شروع درمان برای رهایی از مرگ را در بیماران سکته مغزی، رساندن فوری آنان به بیمارستان در کمتر از ۲ تا سه ساعت دانست.
سبز ادامه داد: هفته گذشته خانمی ۶۲ ساله با بی‌حالی شدید، فلج اندام‌های فوقانی و تحتانی سمت راست بدن و از بین رفتن قدرت تکلم به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج آورده شد که در همان بدو ورود توسط دکتر طهماسبی متخصص طب اورژانس ویزیت شد و با تشخیص سکته حاد قلبی به بخش سی‌تی‌اسکن فرستاده شد. بعد از تأیید تشخیص اولیه توسط دکتر بهره بر متخصص مغز و اعصاب، تصمیمی به تزریق داروی تی پی‌ای گرفته شد که خوشبختانه تزریق با موفقیت و بدون عوارض جانبی به انجام رسید و در حال حاضر فلجی اندام‌های بیمار برطرف شده و بیمار به‌طور طبیعی تکلم می‌کند.
سبز که خود نیز در هنگام انجام این پروسه‌های درمانی بر بالین بیمار حضور داشت، در پایان ضمن تشکر از زحمات دکتر طهماسبی و دکتر بهره بر و مدیریت و کارکنان بیمارستان شهید بهشتی افزود: برنامه ۷۲۴ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت استفاده از داروی تی پی‌ای در درمان سکته حاد مغزی در بیمارستان‌های منتخب کشور در حال اجراست و در این مراکز به‌صورت ۲۴ ساعته در هفت روز هفته خدمات لازم برای درمان بیماران سکته حاد مغزی ارائه می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
از زحمات دکتر بهره بر تقدیر بعمل می آید
علی
درود بر دکتر طهماسبی دانا و خوشاخلاق
دوست
Iran, Islamic Republic of
خدا را شکر به خاطر این هم یکی از نعمت های خداست که به بنده اش ارزانی نموده است، جا داره از خدمات مجموعه کادر و پرسنل دانشگاه علوم پزشکی استان در همه رده ها بویژه حوزه درمان تقدیر و تشکر نمود و انشاء الله اجر معنوی این امورات ذخیره آخرتمان باشد .
پزشک
Iran, Islamic Republic of
این یک روش درمان رایج هست که البته بگیر نگیر داره و گاهی اثر می کنه. هیچ چیز تازه ای نیست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
درود بر پزشکان کاربلد استان
عمادی
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر طهماسبی افتخار سی سخت
سمیه
Iran, Islamic Republic of
درووود بر دکتر طهماسبی...پزشک حاذق استان و افتخار مردم سیسخت
سمیه
Iran, Islamic Republic of
دروود بر دکتر محمد طهماسبی.پزشک حاذق استان و افتخار مردم سیسخت
سمیه
Iran, Islamic Republic of
افتخار مایی دکتر طهماسبی...انشالله.شاهد افتخارات بیشتر شما باشیم.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
سلام ای کاش کسی تو درمان استان پیدا می شد و خطای پزشکی که پزشک معالج سکته مغزی را فشار خون می داند و امپول فشار خون و مسکن ترزیق می کرد و عدم تشخیص پزشک باعث شد که بعد از ۵ ساعت بیمار به بیمارستان منتقل شود واین تاخیر باعث فوت بیمار گردد چون سکته مغزی تنها ۲ الی ۳ ساعت امکان نجاتش هست وکسی در بهداشت و درمان استان به این سهل انگاریها و بی کفایتی پزشک معالج رسیدگی می کرد ای کاش جان انسانها دراستان ما حرمت داشت ای کاش جان انسانها برای متصدیان پزشکی ارزش داشت من این سئوال را از رئیس محترم درمان استان دارم ایا عدم تشخیص بیماری اونم سکته مغزی توسط پزشک عمومی جرم هست وایا باید این رسیدگی شود خواهشمند است جواب سئوال من را بدهید اقایون مسئول .
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1