تاریخ انتشار
شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۱
کد مطلب : ۲۷۷۵۶۲

تحلیلی بر حضور «علی محمد احمدی» به عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد

۱۵
۳
کبنا ؛
با آغاز به کار دولت دوازدهم زمزمه‌هایی مبنی بر ماندن و یا رفتن دکتر موسی خادمی، سکاندار سابق استانداری کهگیلویه و بویراحمد در فضاهای مختلف عنوان می‌شد و در نهایت وزارت کشور تصمیم به جابجایی نماینده چهارساله دولت تدبیر و امید در این استان و انتقال وی به استانی دیگر را گرفت که در نهایت با نظر وزارت کشور و تایید هیئت دولت، دکتر علی محمداحمدی به عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.

شاید در چند روز اخیر قبل و بعد از انتصاب ایشان نظراتی از سوی برخی چهره‌ها و رسانه‌ها عنوان گردید که هرکدام بنا به دیدگاهی که داشتند حضور این استاندار غیربومی را تحلیل کردند.
دکتر علی محمد احمدی نماینده مردم شهرستان‌های دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس نهم شورای اسلامی بود که با وجود نمایندگی یک دوره ای خویش توانست جزو اثرگذارترین و متنفذترین نمایندگان مجلس باشد.

عناوینی همچون نماینده پارلمان جمهوری اسلامی در سازمان تجارت جهانی (ژنو ۲۰۱۳)، دبیر دبیرخانه ارزیابی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و نایت رئیسی کمیسیون مهم بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی کم عناوینی در مجلس نیستند و آن هم برای نماینده ای که تنها یک دوره چهارساله در مجلس حضور داشته است و این از توانمندی ایشان بوده است.

درصدی معتقد هستند جناب دکتر احمدی سابقه ای در قوه مجریه نداشته است و این را دلیلی برای عدم موفقیت ایشان در سکان نمایندگی دولت در کهگیلویه و بویراحمد می‌دانند و بهتر است بگوییم پیشگویی کرده‌اند که دکتر احمدی نمی‌تواند موفقیتی را کسب نماید و در جواب این عزیزان به نکات زیر اشاره خواهیم کرد؛
استاندار نماینده عالی دولت در استان هست و طبق قانون وظایف مشخصی از جمله مباحث مهم استان، پیگیری اعتبار و تخصیص آن، نظارت و ارتباط میان دستگاه‌ها را دارد که با توجه به سابقه، روحیه استقلال در تصمیم گیری و قاطعیت همراه با رافت استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد به بهترین نحو ممکن قادر به انجام خواهند بود. شاید دکتر احمدی سابقه زیادی در اجرا ندارد (البته در سوابق ایشان مدیرکلی دفتر منابع مالی و بودجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مشاور وزیر نفت وجود دارد اما به فرض ایشان هیچگونه سابقه ای هم نداشته باشند) اما وی نماینده مردم در مجلس بوده است که دست کمی از استاندار بودن ندارد و مردم بیشتر رفع مطالباتشان را هرچند اشتباه که وظایف نمایندگی مجلس چیز دیگری است اما عملاً امروزه نمایندگی مجلس علاوه بر وظایف خودشان بیشتر از نمایندگان دولت پیگیر توسعه و مطالبات مردم هستند.

اتفاقاً اگر خوب دقت نماییم کسانی که همیشه در جایگاه‌های دولتی بوده‌اند و به فرض سابقه استانداری در کارنامه خود داشته باشند روحیه‌شان در دفاع از دولت و نمایندگی دولت است اما جناب دکتر احمدی تجربه نمایندگی دولت نداشته و نماینده مردم بوده پس با روحیه مطالبه گری کار خود را شروع می‌کند و این چیزی است که استان کهگیلویه و بویراحمد برای توسعه می‌خواهد.

اگر فایل‌های سخنرانی ایشان در مجلس برای حوزه انتخابیه‌اش را بررسی نماییم وی بسیار قاطع از مسئولان مطالبه گری می‌کند و اتفاقاً کهگیلویه و بویراحمد امروزه به چنین فردی نیاز دارد تا کسی که روحیه قبلی‌اش نمایندگی دولت بوده است.

قطعاً کسی که به‌عنوان گزینه ریاست دیوان محاسبات کشور مطرح می‌شود از توان مدیریتی قوی برخوردار است و با توجه به جایگاهی که در کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس داشته است آشنایی با بودجه نیز به اندازه کافی دارد و بهتر می‌تواند راهکار جذب بودجه برای این استان را پیدا کند.

چه خوب است که ما همیشه نیمه پر لیوان را ببینیم و به جای دلایل سطحی غیر منطقی بیایم همه جوانب را بررسی کرده و متنفذ بودن ایشان در سطح ملی بر اساس رزومه کاری، روحیه مطالبه گری نشات گرفته از نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی، آشنایی کامل با بودجه و…. را در کنار هم قرار دهیم و آنگاه است که درک خواهیم کرد استان توسعه نیافته کهگیلویه و بویراحمد دقیقاً به چنین اشخاصی نیاز دارد.
در برخی تحلیل‌ها نیز رای نیاوردن ایشان در انتخابات مجلس دهم را مبنی بر عملکرد ضعیف وی عنوان کرده‌اند که اگر تحقیق و بررسی انجام دهیم به اشتباه چنین تصوری دست خواهیم یافت.

جناب دکتر علی محمد احمدی در طول چهارسال نمایندگی خود در مجلس شورای اسلامی اقداماتی بزرگ برای حوزه انتخابیه از جمله؛ بهره برداری از سد و نیروگاه سیمره به‌عنوان دومین سد بزرگ خاکی کشور بعد از کرخه، احداث پتروشیمی و ان جی ال ۳۱۰۰ دهلران، حفاری بی سابقه‌ی تونل کبیرکوه آبدانان در طول دوران نمایندگی نسبت به دوره‌های قبل تر، ارتقاء بخش به دره به شهرستان، پیگیری تصویب فرمانداری ویژه دهلران و سایر اقدامات در طول چهار سال نشان از عملکرد خوب ایشان بوده است.

در تحلیلی عدم انتخاب مجدد وی در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی را دلیلی بر پیش گویی ضعیف بودن مدیریتشان عنوان کرده‌اند که لازم است گفته شود رای نیاوردن ایشان برای این بوده است که مردم آن حوزه انتخابیه نیز همچون استان ما و بسیاری از استان‌های کشور از یک نماینده توقع پیگیری مطالبات شخصی دارند و چون جناب دکتر احمدی در این مورد ضعیف بوده است و بسیار قانون مند بوده مردم نیز ایشان را مجدد انتخاب نکردند (بر حسب تحقیقاتی که از آن حوزه انتخابیه صورت گرفته است).

اگر همین ویژگی را بخواهیم در نظر بگیریم باز با توجه به استخدام‌های فله ای چندسال اخیر و بسیاری موارد دیگر برای استان ما یک ویژگی مثبت است که باید قدر بدانیم.

شاید تحلیل‌های چند روز اخیر برخی دوستان از نیمه خالی لیوان بوده اما این تحلیل نیمه پر لیوان را مد نظر قرار داده است و بی شک هر انسانی نقاط ضعفی نیز دارد و جناب دکتر احمدی هم بدون ایراد نبوده، اما نیمه خالی باید با همراهی همه نخبگان و سیاسیون و همراهی مردم پر شود نه آن که بخواهیم نیمه پر را هم بریزیم.

اولویت اصلی ما باید توسعه استان، رفع مشکلات اشتغال و آسیب‌های اجتماعی باشد نه اینکه چون برای انتصاب با ما مشورتی صورت نگرفته است پس مخالفت خود را آغاز کنیم.
در پایان بیاییم رویه‌های اشتباه را کنار بزنیم و از تمام فرصت‌ها با اتحاد و همدلی در جهت توسعه استانمان گام برداریم و قضاوتمان بعد از دوره مدیریتی ایشان باشد که حال وقت شروع مطالبه گری و همدلی برای توسعه استان است.

باید به جای حکم‌های پیش از جرم فعلاً مطالبه گری و حمایت کنیم تا که ایشان به جای ناامیدی با امید و روحیه بیشتر قدم بردارد.
استان من ای آنکه پر از زمزمه هستی
محتاج به آبادی و کار همه هستی
یا حق.
نام شما

آدرس ايميل شما

حقیقتگو
Iran, Islamic Republic of
تحلیل آبکی ورصدمن درآوردی کردی نویسنده...مطالعه وتحقیق درموردمکاتبات بیشترلطفآ
حقیقتگوradin
Iran, Islamic Republic of
باسلام مردم شریف دیار کهگیلویه وبویر احمد بنده آبدانانی هستم همشهری آقای دکتر احمدی ما هنوز هم در بهت عدم راهیابی مجدد دکتر هستیم . ما با انتخاب اشتباه خود فرصت ویژه ای از منطقه سلب کردیم افسوس که قدر دکتر احمدی را ندانستند ایشان به زیاده خواهی و خواسته های شخصی افراد بی ارزش وخود خواه باختند برادرانه میگویم با دکتر همکاری کنید تا ثمره اش را در آینده نزدیک به بار بنشیند .
محمد علی
Iran, Islamic Republic of
از استاندار انتظار داریم که وضعیت نابه سامان آموزش و پرورش چرام را پیگیری کنند.
شهرداری
Iran, Islamic Republic of
درووود بر نگارنده متن با این فصاحت و واقع نگری.###
همشهری
Iran, Islamic Republic of
این احمدی فقط گوشش تو دست تاجگردون هست یعنی خدا عاقبتش بخیر کنه
مردم
به هر حال منتظر عملرکرد هستیم تا اینکه بشنویم...
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
یعنی تو استان ما یه نفر برای تصدی پست استاندار پیدا نشد که نماینده ی سابق دهلران بشه استاندار..از ماست که برماست...باید به حال...گریست
تکواندو
Iran, Islamic Republic of
چرا اولویت اساسی که تغییر در ورزش استان است گفته نمیشود مگر ورزشیها خوابند بیدار شوید این پیکر بی جان ورزش را جان دهید یا حسین یاحسین بداد ورزش برسید آقای استاندار
ایمان
Iran, Islamic Republic of
کبنای عزیز اولین نظر را من دادم ونظر مورد تایید یکی بود چرا هنوز نزده ای نکنه توهم آل.ده شده ای نکنه قلم این موجود با ارزش آلوده شده باز به ........
آرمان شهر
Iran, Islamic Republic of
تنها کار اجرایی نامبرده نمایندگی ..در دهلران را دارد.
ایمان
Iran, Islamic Republic of
کبنای عزیز معذرت میخواهم دمت گرم
Iran, Islamic Republic of
استانداری که مدیر کل ورزشش . غیر ورزشی ها را بیاره توی ورزش و بهشون پست بده که استاندار نیست.
آقا جان معلم دینی و عربی برای ما مدیر ورزشی نمیشه نمیشه
ورزش دنا را نابود نکنید
فوتبال
Iran, Islamic Republic of
درود بر تکواندو مافیای ورزش قدرت گرفته وجان ورزش را دارد میگیرد به داد ورزش بذسید یک خانه تکانی حسابی
م
Iran, Islamic Republic of
الان هم همین حرفا رو می زنید؟!! خخخخ
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1