تاریخ انتشار
جمعه ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۶
کد مطلب : ۲۷۷۲۴۲

ملاک انتخاب مدیران قوم‌گرایی نباشد / امر به معروف و نهی از منکر در کهگیلویه و بویراحمد فراموش شده است

۱
۰
کبنا ؛امام جمعه قلعه رئیسی گفت: ملاک انتخاب مدیران نباید قوم‌گرایی باشد.
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.
وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.
امام جمعه قلعه رئیسی در خطبه اول به ایام ماه محرم اشاره و تاکید کرد: اولین انگیزه امام حسین(ع) برای اقامه دین و حفظ دین و برای حراست و پاسداری از دین خدا قیام کرد.
صلواتی به بیانات رهبر معظم انقلاب در دانشگاه علوم انتظامی اشاره و آنها را تبیین کرد.
وی به صحبت‌های مضحک و زشت رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل اشاره و یادآور شد: سخنان مضحک، زشت، ابلهانه، آشفته و سراسر غیر واقعی رئیس جمهور مفنور آمریکا را محکوم می کنیم و این سخنان ناشی از قدرت نبود ناشی از عصبانیت و درماندگی و سبک مغزی بود.
صلواتی افزود: آمریکایی‌ها از اینکه نقشه‌های چندین ساله آنها در خاورمیانه با حضور موثر جمهوری اسلامی نقش بر آب شده بسیار ناراحت و عصبانی هستند که جا دارد از سخنان و مواضع آقای دکتر روحانی در حمایت از انقلاب و نظام اسلامی حمایت و تقدیر و تشکر کنیم.
امام جمعه قلعه رئیسی به آغاز هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر اشاره و اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر واجب است همه باید به این فریضه عمل کنند و بنده در طول این چند سال تا به امروز یک برنامه از ستاد امر به معروف و نهی از منکر ندیدم و این واجبات الهی در استان ما را باید از فراموش شدن نجات داد.
صلواتی به آغاز هفته دفاع مقدس اشاره و عنوان کرد: در جنگ ما جوانان را از دست دادیم و آن همه خون پاک ریخته شد کشور دچار خسارت های مادی شد اما همین جنگ باعث حفظ و تقویت روحیه انقلاب شد و جنگ یک کارخانه انسان سازی بود و امروز عزت ما، اقتدار، شرف و بزرگی ما مدیون ۸ سال دفاع مقدس است و اینکه امروز یک ابرقدرت هستیم و معادلات جهان بدون ایران حل نمی شود به برکت جنگ ۸ ساله است.
امام جمعه قلعه رئیسی ادامه داد: عدم شرکت مسوولان در یادواره‌های شهدا بی‌حرمتی به شهدا است و این پست و مسوولیت به برکت خون شهدا به مسوولان رسید و این ناسپاسی از شهداست و این انقلاب و این نظام ثمره خون همه شهدا بالاخص شهدای دفاع مقدس است و پیام شهدا شایسته سالاری و استفاده از افراد مومن، انقلابی، ولایی و توانمند است و بکار گرفتن افراد در بعضی از اداره‌ها و مسؤولیت دادن بر اساس قوم گرایی، جناح بازی و رفیق بازی و دوستان و آشنایان است.
صلواتی گفت: حکومت عثمان هم قوم‌گرا بود و اینکه در سپردن مسولیت‌ها اولویت اقوام و آشنایان و هم خطی‌ها باشد این عامل شکست مجموعه است و این یک ظلم است و مسؤولیت‌ها در نظام جمهوری اسلامی می‌بایست بر اساس تعهد، تخصص و توانایی باشد و باید از تفکر انقلابی حمایت کرد و در بعضی از مناطق استان ملاک برای بعضی مدیران این است که از حامیان امام جمعه نباشد و اهل ارتباط با امام جمعه نباشد.
این خطیب جمعه اظهار کرد: اگر چنین بود از مواهب برخوردار می‌شود و الا به بهانه‌های مختلف محروم می‌شود ولی بدانید قیامتی است و روز کتاب و حساب نزدیک است و مسؤولیت یک امانت است اگر در این امانت خیانت شود باید خود را برای عذاب‌ها و گرفتاری‌های هم این دنیا هم فردای قیامت فراهم کرد.
وی به بازگشایی مدارس اشاره و تصریح کرد: وظیفه آموزش و پرورش تربیت اخلاقی و آموزشی دین است و رسالت آموزش و پرورش تربیت انشان و رشد اخلاق در جامعه و خروجی این نهاد باید جامعه اخلاق محور باشد و به ارزش‌ها توجه شود و دانش‌آموزان متدین، مومن، متخصص، انقلابی و ولایی تربیت شود و در این مسیر آموزش و پرورش نمی‌تواند به تنهای کار کند بلکه خانواده‌ها هم باید کمک کنند.
 
-------------------------
خبر: حسن آرمند
نام شما

آدرس ايميل شما

خشایارچشمه روشن
Iran, Islamic Republic of
بازتوحرفوزدی
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

دولت حسن روحانی که در این شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند ...
1