تاریخ انتشار
جمعه ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۲۷۶۹۲۵

همایش «شیرخوارگان حسینی» در باشت (+تصاویر)

۰
کبنا ؛
همایش «شیرخوارگان حسینی» در باشت اشک مادران شیرخوارگان حسینی باشت  از جمله بهترین جلوه‌های این آیین معنوی در باشت  بود که در کنار آن، برخی فرزندان نیز همراه با مادران خود، اشک می‌ریختند.

به گزارش کبنا نیوز از باشت، همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در مظلومیت شهادت کوچک‌ترین سرباز کربلا حضرت علی اصغر، درخشان‌ترین چهره کربلا، بزرگ‌ترین سند مظلومیت و معتبر‌ترین زاویه شهادت درسالن شهید رجائی  باشت  برگزارشد.
امروز شهرستان باشت حال و هوایی دیگری داشت، هوایی از غم فراق مادران و کودکان کربلایی، از جنس اشک مادرانی که این بار خود فرزندانشان را برای نذر در مسیر امام آورده بودند، فضایی که بصیرت و عاشقی در آن موج می‌زد. حضور پر شور مادران عزادار و شیرخوارگانی با لباس‌های متحد الشکل و سربند «یا علی اصغر (ع)» و نغمه لالایی و نوای نوحه در این همایش، یاد مادر دلسوخته کربلا و طفل شش ماهه‌اش را در دل‌ها زنده کرد وحال و هوای خاصی به این محفل داده بود.
اشک مادران شیرخوارگان حسینی از جمله بهترین جلوه‌های این آیین معنوی در باشت بود که در کنار آن، برخی فرزندان نیز همراه با مادران خود، اشک می‌ریختند. لالایی خوانی از جمله مهم‌ترین بخش‌های این آیین معنوی بود که مادران نیز در کنار نوحه سرایان، برای فرزندان خود لالایی‌هایی را همسرایی می‌کردند.
همایش «شیرخوارگان حسینی» در اولین روز جمعه از محرم هر سال و با هدف رساندن پیام مظلومیت امام حسین (ع) و یارانش در واقعه کربلا و ذکر مصیبت برای کوچک‌ترین شهید کربلا حضرت علی اصغر (ع)، همزمان با سراسر جهان، در کلیه استان‌ها و شهرستان‌های کشور برگزار می‌شود.
عبدالله بن حسین معروف به علی اصغر نام کوچک‌ترین فرزند امام حسین (ع) و مادرش رباب است. حضرت علی اصغر در روز دهم رجب سال ۶۰ هجری در شهر مدینه متولد شد. حضرت علی اصغر (ع) روز ۱۰ محرم سال ۶۱ هجری در شش ماهگی در کربلا به شهادت رسید. وی یکی از چند نفری است که در بین شیعیان به باب الحوایج معروف است.

نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1