تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۲۷۶۶۳۱

در مازه‌لیر؛ رنج، درد، محرومیت هست، برق، آب و بهداشت کافی نیست (+تصاویر)

۳
۰
کبنا ؛مازه‌لیر نام روستایی در نزدیکی شهر مارگون در استان کهگیلویه و بویراحمد است، روستایی که سایه‌ بلند محرومیت با آب و خاک آن آمیخته است.
مازه‌لیر نام روستایی در نزدیکی شهر مارگون در استان کهگیلویه و بویراحمد است، روستایی که سایه‌ بلند محرومیت با آب و خاک آن آمیخته است. با گذشت نزدیک به چهار دهه از انقلاب اسلامی و شعار سازندگی در دولت های متفاوت، مازه‌لیر هم‌چنان آب ندارد، برق ندارد، بهداشت کافی ندارد و نبود گاز و خطوط ارتباطی رنج زندگی را بر دورافتادگی این روستا می‌افزاید. نبود امکانات اولیه سبب شده تا تحصیل و دریافت امکانات فرهنگی برای کودکان به رویایی بزرگ و دور از دسترس تبدیل شود، بیشتر ساکنان روستا از کودک تا پیر بی‌سوادند و یا از توان خواندن و نوشتن اندکی برخوردارند. کودکان مازه‌لیر از صبح تا شب در کنار مادر و پدر به کشاورزی، کار خانه و پیمودن راه برای آوردن آب سپری می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروندی
Iran, Islamic Republic of
توجه توجه جهت اطلاع اهالی روستای مازه لیر وهمه اهالی روستاهای مشابه حال که از صدقه سر مسیولین استانی وکشوری ودر سایه سلامت کل مسیولین وخدمات دهی اینچنینی به مردم محروم محرومیت دست بر سر این مردم بر نمیدارد بهتر است اهلی روستاها دست ااز سر محرومیت برداشته وبه شهرها پناه ببرند ولو حاشیه نشین شهرها شوند وخود را از تولید کننده به مصرف کننده محض تبدیل تا خیال وارد کنندگان کالا های تاریخ گذشته سرطان زا اعم از کشاورزی وغیره خیلشان راحت ودست وبال این مافیاهای بقول معاون محترم ریاست جمهور امثال دختر بیکار بیچاره وزیر بازتر باشد گوش اگر گوش مدیر وناله اگر ناله تو انکه هرگز بجایی نرسد فریاد است والسلام
k
Iran, Islamic Republic of
از مسئولین محترم خواهشمندیم حداقل یکبار به این مکان سفر کنند وببینند رنج مردم رو
طاس احمدی
Iran, Islamic Republic of
درد اینجاست که درد رانمیشود به کسی حالی کرد..
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1