تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۲۲
کد مطلب : ۲۷۶۳۴۱

ممیزی کشتارگاه‌های یاسوج برای دریافت کدحلال/ افتتاح دو طرح آبرسانی در دنا/ باغات استان به ۴۳ هزار هکتار رسید/ بهره‌مندی روستاهای استان از نعمت گاز

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
ممیزی کشتارگاه های دام و طیور یاسوج برای دریافت کدحلال
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان ازممیزی دوباب کشتارگاه دام و طیور یاسوج به‌منظور نصب کد حلال بر روی محصولات استحصالی کشتارگاه ها درآینده ای نزدیک خبرداد.
حجت الاسلام خادمی  با اعلام این خبر، گفت: در دنیا ایران تنها کشوری است  است که بر ذبح دام هم در داخل و هم درکشورهایی که از آنجا گوشت وارد می‌کند، در دوبعد شرعی و بهداشتی نظارت کامل دارد.
وی عنوان کرد: در راستای جلوگیری از عرضه گوشت  دام هایی که به صورت غیرمجاز ذبح می‌شوند، در آینده ای نزدیک اقدام به نصب کد حلال بر روی  لاشه دام و طیور استحصالی از کشتارگاه صنعتی دام یاسوج و کشتارگاه صنعتی سپید مرغ یاسوج با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان خواهیم کرد.
خادمی استانداردهای حلال را از جمله نیازهای اساسی جوامع و کشورهای اسلامی برشمرد و اظهارداشت: رعایت ملاک ها و معیارهای مبتنی بر احکام و اصول فقهی در محصولات و خدمات حلال در کشورهای اسلامی و حتی غیر اسلامی بسیار ضروری به نظرمی رسد
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد  با بیان اینکه هم اکنون ۷ کشتارگاه دام و تعداد ۳ باب کشتارگاه صنعتی طیور در استان  فعال است، عنوان کرد: تا کنون تنها یک باب کشتارگاه صنعتی طیور در استان موفق به اخذ کد حلال شده است.
وی اظهارداشت: قریب به ۳۰ نفر ذابح شرعی در استان تحت آموزش های عملی و کارگاهی قرار گرفتند و برای آنها کارت ذابحان ازطرف نماینده ولی فقیه در دامپزشکی استان  صادر شده است؛ که  در صورتی که مسائل شرعی را در طول مدت کار خود رعایت کرده باشند، تمدید می‌شود.
 
 افتتاح دو طرح آبرسانی روستایی در دنا
۲ طرح آبرسانی در روستاهای توت نده و دینگو سادات محمودی از توابع شهرستان دنا روز چهارشنبه با حضور نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید.
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان دنا در آیین افتتاح این طرح ها، گفت: با بهره برداری از این طرح ها ۴۹۰ خانوار با جمعیتی افزون بر یک هزار و ۵۰۰ نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.
ایرج کریمی ابراز داشت: بیش از ۹۰ درصد این جمعیت برخوردار از نعمت آب سالم مربوط به روستای توت نده بوده است.
کریمی افزود: عملیات اجرایی طرح آبرسانی توت نده شامل ۲ باب مخزن با حجم یک هزار متر مکعب و ۶ و نیم کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع بوده است.
وی میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح را افزون بر چهار میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال ذکر کرد.
کریمی جمعیت برخوردار از آب آشامیدنی سالم در روستای دینگو سادات محمدی را نیز ۳۷ خانوار با جمعیتی حدود ۲۰۰ نفر ذکر کرد.
وی عنوان کرد: در این پروژه ۲ و نیم کیلومتر شبکه توزیع داخلی اجرا شده است.
شهرستان دنا به مرکزیت سی سخت با جمعیتی حدود ۴۶ هزار نفر در ۳۵ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد واقع است.
 
ارزشمند ترین دستاورد فریضه امربه معروف ایجاد امنیت اجتماعی است
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پویایی، نشاط و تعالی هرجامعه نیازمند آرامش و امنیت است که مهم ترین آثار اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر نیز ایجاد امنیت اجتماعی است.
فتاح محمدی روز چهارشنبه در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: بهره گیری از فضای معنوی و حماسی ایام محرم در جهت تبیین و ترویج فرهنگ فریضه امر به معروف و نهی از منکر ضروری است.
وی افزود: اجرای فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر در کاهش آسیب های اجتماعی و سالم سازی جامعه نقش تعیین کننده ای دارد.
محمدی با اشاره به اینکه بزرگترین جنگ، جنگ نرم و هجوم فرهنگی است، افزود: امر به معروف حافظ حریم ها، مرزها و حقوق افراد، خانواده و جامعه در همه زمینه هاست.
معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: احساس مسئولیت در این راستا وظیفه و تکلیفی بزرگ و برعهده همگان است.
وی بیان کرد: هدف عمده و اساسی در امر به معروف و نهی از منکر محقق شدن معروف و زدوده شدن منکرها و پلیدی ها از جامعه است.
محمدی ابراز داشت: برای نیل به این هدف باید به دنبال بهترین و مؤثرترین راهکارها و شیوه های عملی از قبیل احترام به شخصیت افراد، ارشاد تدریجی، محبت و تشویق به ارزش ها بود.
وی تاکید کرد: احیاء فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نیازمند فضاسازی مناسب از سوی رسانه هاست.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: نقش رسانه ها، نهادهای فرهنگی و مشارکت گروه های مختلف مردمی در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم و تأثیر گذار است.
وی گفت: برگزاری پیاده روی در شهر یاسوج تجدید بیعت با آرمان های امام حسین (ع) از برنامه های مهم پیش بینی شده برای هفته امر به معروف و نهی از منکر است.
محمدی تصریح کرد: هدف از برگزاری این پیاده روی، ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، ارتقاء سطح هوشیاری در جامعه و ترویج معروف و تلاش برای کاهش منکرات است.
برگزاری راهپیمایی به مناسبت گرامیداشت امر به معروف و نهی از منکر دوشنبه سوم مهر سال جاری و مصادف با چهارمین روز از ماه محرم در شهر یاسوج برگزار می‌شود.
در تقویم جمهوری اسلامی ایران اول تا هفتم محرم، هفته گرامیداشت احیا امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.
 
اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری آیین عزاداری و هیأت‌های بهمئی در ایام محرم
امام جمعه لیکک گفت: تدابیر لازم برای برگزاری آیین عزاداری و هیأت‌های بهمئی در ایام محرم اتخاذ شود.
نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهمئی با موضوع محرم صبح امروز در فرمانداری برگزار شد.
حجت‌الاسلام سید محمد یوسف افروغی در این نشست با اشاره به لزوم آسیب‌شناسی عزاداری‌های محرم در این شهرستان، گفت: به منظور رفع مشکلات موجود در فرهنگ عزاداری در برخی از نقاط کشور، استان و شهرستان، باید با هم فکری و مشارکت مسؤولان دستگاه‌های مختلف، راهکارهای عملیاتی برای ممانعت از وقوع هرگونه حرمت شکنی در تمام هیأت‌ها و مراسم‌های عزاداری در مرکز شهر و روستاها اتخاذ شود.
امام جمعه لیکک با تبیین تأثیر مثبت فرهنگ عزاداری محرم در روحیه و فرهنگ مردم افزود: در این آیین‌ها، علاوه بر بیان مصیبت‌های اهل بیت، باید جنبه حماسی و پیام قیام عاشورا و وقایع محرم، بازگو شود.
حکمت‌الله سنایی هم در این نشست اظهار داشت: مراسم عزاداری امسال با همکاری مردم، دستگاه‌های نظامی و انتظامی، ادارت و نهادهای شهرستان در نقاط مختلف شهرستان بهمئی به خوبی برگزار می‌شود به‌گونه‌ای که کمترین آسیبی در عزاداری‌ها مشاهده نشود.
فرماندار بهمئی ضمن قدردانی از تلاشها و زحمات تمامی هیأت‌ها و عزاداران شهرستان بهمئی که در دوره‌های مختلف، در زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی و حسینی پیشتاز بودند، از هیات امنای مساجد و هیأت‌های مذهبی شهرستان خواست در اجرای برنامه‌های فرهنگی از ظرفیت جوانان بهمئی به خوبی استفاده شود.
 
درس شهدا نهراسیدن از دشمن بود/ ترس بعضی‌ها از آمریکا به دلیل ضعف در خدا باوری است
امام جمعه چرام گفت: درس شهدا نهراسیدن از دشمن بود.
صبح امروز نشست شورای اداری با حضور سرپرست فرمانداری، امام جمعه چرام و اعضای شورای اداری شهرستان چرام در سالن شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد.
حجت‌الاسلام سیدنورالله افشار در این نشست با اشاره به هفته دفاع مقدس و با بیان اینکه به اذن خداوند متعال، جمعیتی کم بر جمعیت بسیاری از کافرین و مشرکین غلبه پیدا می‌کند (آیات قرآن)، اظهار کرد: این مسئله را هم در جنگ‌های صدر اسلام دیدیم از جمله جنگ بدر که جمعیت مشرکان حدود سه برابر جمعیت مسلمانان بود و امکانات نظامی روز را لشکر کفر داشتند اما به لطف الهی شکست سنگینی به آنها از سمت لشکر مسلمانان وارد شد.
امام جمعه چرام، اضافه کرد: خداوند را شاکریم که مصداق این آیه شریفه باز در زمان حیات ما توسط معمار کبیر انقلاب به منصه ظهور رسید و در بدو زمانی که تمام دنیای غرب و استکبار آماده شدند و صدام را تجهیز نظامی کردند باز هم با رشادت جوانان این مرز و بوم و تفکر انقلابی حاکم بر جوانان یک وجب از خاک ما به دشمن بعثی که نه به دشمنان این ملت آمریکا و ایادی نرسید.
وی، گفت: درسی که شهدای عزیز در دفاع مقدس به ما دادند این است که از دشمن نهراسید، انسانی که خدا دارد از کسی نمی‌ترسد و ملتی خداوند را دارد از آمریکا و امثال آمریکا واهمه‌ای ندراد، کسی از غرب و آمریکا می‌ترسد که خدا باوری و خدا محوری او ضعیف است.
 
 معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد
شستشوی ۱۳ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد/ضروت نصب انشعاب فاضلاب توسط افراد متخصص
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد از شستشوی ۱۳ کیلومتر شبکه فاضلاب د شهرهای استان خبرداد.
سیدیعقوب فرجی با اشاره به اینکه طی سال جاری بیش از ۱۳۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب شهرهای استان از جمله یاسوج، دهدشت و دوگنبدان شستشو شد، اظهار کرد: در سال گذشته نیز بیش از ۲۷۰ کیلومتر اش شبکه فاضلاب این سه شهر شستشو شد.
وی با اشاره به اهمیت اجرا و نصب انشعاب فاضلاب در سطح شهرها عنوان کرد: بر اساس ماده ۱۵ قانون تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب، مالکان واقع در محدوه طرح جمع‌آوری فاضلاب موظفند ظرف مدت تعیین شده، اقدام به خرید و نصب انشعاب فلاضلاب ملک خود نمایند.
فرجی تصریح کرد: در صورت نصب غیرمجاز انشعاب فاضلاب و وارد شدن خسارت به تاسیسات، طبق ماده ۶۶ قانون مجازات اسلامی، مالک علاوه بر پرداخت دو برابر هزینه انشعاب می‌باید کلیه خسارات وارده به تاسیسات را طبق نظر کارشناسان پرداخت نماید.
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود ظرافت‌های خاص در توسعه و نصب انشعاب فاضلاب اظهار کرد: بخش زیادی از گرفتگی و انسداد شبکه‌های فاضلاب به دلیل عدم رعایت ضوابط فنی در نصب انشعاب از سوی افراد غیرمتختصص و به صورت غیرمجاز است که باعث گرفتگی شبکه فاضلاب می‌گردد.
وی تاکید کرد: هرگونه نصب انشعاب فاضلاب باید با نظارت کارشناسان شرکت آب و فاضلاب و توسط افراد خبره انجام گیرد.
 
راه‌اندازی سامانه سپتا در ادارات تابعه آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد ازراه‌اندازی سامانه سپتا در ادارات تابعه آب و فاضلاب در استان خبر داد.
سیدیعقوب فرجی از راه‌اندازی سامانه پایش تأسیسات آب (سپتا) در تمامی ادارات تابعه شرکت آب و فاضلاب استان خبر داد.
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به راه‌اندازی سامانه سپتا در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، معاونت بهره‌برداری شرکت آبفای کهگیلویه و بویراحمد با تشکیل کارگروهی متشکل از کارشناسان و مهندسان حوزه بهره‌برداری ادارات شهرستانی اقدام به برگزاری جلسات آموزشی و توجیهی سامانه مذکور نمود.
فرجی یادآور با بیان اینکه این سامانه اطلاعات کلیه منابع آب شامل چاه‌ها، چشمه‌ها و منابع آب پایدار را دارا است، تصریح کرد: علاوه بر این سامانه اطلاعات آنلاین و بروز تأسیسات، خطوط انتقال، شبکه، مخازن ذخیره آب، ایستگاه‌های پمپاژ را دارد.
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اطلاعات ورودی به این سامانه نقش بسزایی در تدوین برنامه‌ها و راهکارهای لازم برای تقویت و استفاده از ظرفیت های موجود شرکت
 
تمام روستاهای کهگیلویه و بویراحمد از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند
مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا پایان سال ۹۷ تمام روستاهای دارای شرایط از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.
محمود خادم اظهار داشت: ارائه خدمات مطلوب به مناطق روستایی و کمتر برخوردار از جمله سیاست‌های دولت تدبیر و امید بوده که به طور حتم در این صورت شاهد کاهش مهاجرت و در برخی موارد نیز مهاجرت معکوس هستیم.
وی از گاز رسانی به ۲۳۰ روستای استان با جمعیتی افزون‌بر ۱۹ هزار خانوار طی ۴ سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: هم اکنون عملیات گاز رسانی به بیش از ۱۸۰ روستا و ۲ شهر در دست اجرا بوده که امیدواریم در کمترین زمان ممکن با تزریق اعتبار لازم شاهد بهره‌برداری از این پروژه‌ها باشیم.
خادم ابراز کرد: ۷۵ درصد روستاهای این استان از نعمت گاز بهره‌مند بوده که از این میزان ۱۰۰ درصد در شهرستان گچساران، بویراحمد ۸۱، کهگیلویه ۴۶ درصد، باشت ۸۵ درصد، دنا ۸۱ درصد، چرام ۸۶ درصد، بهمئی ۳۹ درصد و لنده ۶۷ درصد است.
مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: طی ۴ سال گذشته بیش از هزار میلیارد ریال برای گازرسانی به روستاهای این استان هزینه شده که به نوعی رضایت مردم را در پی داشته است.
خادم تصریح کرد: خدمات انجام شده در حوزه گازرسانی روستایی مرهون تلاش‌های مجموعه کارکنان شرکت گاز استان و شهرستان‌ها و تعامل و همراهی مجموعه مدیران ارشد استان و مجمع نمایندگان در مجلس شورای اسلامی بوده است.
 
باغات کهگیلویه و بویراحمد به ۴۳ هزار هکتار رسید
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ابتدای سال زراعی ۹۱-۹۲ باغات این استان ۳۷ هزار و ۵۶۰ هکتار بوده که این میزان هم اکنون به ۴۳ هزار و ۴۵۲ هکتار رسیده است.
جعفر گوهرگانی اظهار داشت: در همین زمینه، ایجاد و کشت باغات در اراضی شیبدار که در ابتدای دولت یازدهم صفر بوده هم اکنون به ۱۴۰۰ هکتار رسیده است.
وی عنوان کرد: سطح گلخانه‌های استان در سال زراعی ۹۱-۹۲ ۳۴۹ هزار و ۹۵۰ متر مربع بوده که با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده هم اکنون به ۴۶۷ هزار و ۱۵۰ متر مربع افزایش یافته است.
گوهرگانی میزان تولید گل شاخه بریده در کهگیلویه و بویراحمد را ۱۸ میلیون و ۲۸۰ هزار شاخه عنوان کرد و افزود: طی ۴ سال گذشته توانستیم تولید سالانه سبزی و صیفی از کشت‌های متراکم گلخانه‌ای را به ۸ هزار تن برسانیم.
وی با بیان اینکه تولید سیب درختی در این استان از ۸۵ هزار تن در سال زراعی ۹۱-۹۲ به ۱۲۰ هزار تن تا پایان سال ۹۵ رسید، بیان کرد: تولید نهال استاندارد و تجاری در سال ۹۲ حدود ۹۳۱ هزار و ۳۶۴ اصله بوده که این میزان تا هفته دولت امسال به ۳ میلیون و ۳۷۱ هزار و ۵۱۲ اصله نهال افزایش یافت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: سطح محصولات ارگانیک در استان شامل سیب، مرکبات و انار از ۱۹۰۰ هکتار در سال ۹۲ به ۲۸۵۰ هکتار تا پایان سال ۹۵ رسید.
گوهرگانی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گیاهان داروئی به ۷۹ هکتار رسیده است، عنوان کرد: ضریب مکانیزاسیون به عنوان یک شاخص مهم در عبور از کشاورزی سنتی از ۸۹ صدم درصد در سال ۹۲ به ۱٫۲۱ درصد رسیده است.
وی تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی در زمینه توسعه کشت‌های استراتژیک و در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری در تولید گندم، جو، حبوبات، کلزا، ذرت و چند محصول دیگر زراعی نیز عملکرد موفقی داشته به طوری که با تولید ۶۵۰۰ تن انواع حبوبات رقمی معادل ۴٫۶ برابر بیشتر از تعهد در نظر گرفته در برنامه اقتصاد مقاومتی تولید داشته است.
گوهرگانی بیان کرد: استفاده از آبیاری میکرو در محصولات زراعی این استان قدمی نو و اثرگذار دیگری از متولیان بخش کشاورزی بوده که برای نخستین بار ۵ هزار هکتار از مزارع گندم، سبزی و صیفی تحت پوشش آبیاری تیپ و نواری قرار گرفتند.
وی خاطرنشان کرد: شاخص تولید هسته‌های بذری در سال ۹۱-۹۲ حدود ۶ هزار و ۱۰۶ تن بوده که هم اکنون به ۹ هزار و ۳۹۱ تن رسیده و شاخص تولید دانه‌های روغنی نیز از ۳۱۵ تن به یک هزار و ۷۰۰ تن رسیده است.
 
۱۶۷۴ دانش‌آموز کلاس اولی کهگیلویه راهی مدرسه خود شدند
همزمان با سراسر کشور و در جشن شکوفه‌ها ۱۶۷۴ دانش‌آموز کلاس اولی شهرستان راهی مدرسه خود شدند.
همزمان با سراسر کشور و در جشن شکوفه‌ها صبح امروز ۱۶۷۴ دانش‌آموز کلاس اولی شهرستان راهی مدرسه خود شدند.
امروز کلاس اولی‌های دهدشتی با قدم‌های کوچکشان و بدرقه پدر و مادر وارد خانه دوم خود شدند تا به تحصیل علم بپردازند و سبب شکوفایی جامعه‌ای شوند که چشم به آینده آن‌ها دوخته است.
دختران و پسران کلاس اولی دست در دست پدر و مادرهایشان راهی دبستان شدند و پس از بدرقه خانواده مورد استقبال مسئولان مدرسه قرار گرفتند و سال تحصیلی جدید خود را با رد شدن از زیر قرآن و دود اسپند و خنده‌های شاد کودکانه آغاز کردند.
سید لطف‌الله فروزان در آیین استقبال از شکوفه‌ها ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس و آغاز ماه محرم گفت: یاد و خاطره دوران ۸ سال دفاع شرافتمندانه و مقدس دلیر مردان و رزمندگان سلحشور کشور اسلامی را گرامی می‌داریم و به روان پاک شهیدان جنگ تحمیلی به ویژه ۴۱۹ شهید شهرستان کهگیلویه ۲۶ شهید فرهنگی درود می‌فرستیم.
مدیر آموزش و پرورش کهگیلویه، افزود: ورود این عزیزان به مدرسه علاوه بر یادگیری خواندن و نوشتن این عزیزان با واقعیت های اجتماعی، تنوع انسانی، نیازها، قانون، مطالبات شخصی، عواطف گوناگون، احترام متقابل، حقوق خودشان و تکلیف شان و کرامت انسانی آشنا می‌شوند.
فروزان اظهار داشت: امروز در شهر ما ۱۶۷۴ دانش‌آموز کلاس اولی داریم که روانه کلاس درس می‌شوند، لازم است که اولیاء ضمن همراهی شاخه گلی به‌عنوان اوج نهادن به مقام شامخ معلم و قدرشناسی از معلم فرزند خود بدهیم که تقدیم معلمش کنند.
فروزان با اشاره به آمادگی مدارس برای استقبال از دانش آموزان گفت: برای سال تحصیلی جدید سه مدرسه سه کلاسه در روستاهای بی منجگان، سرپری و دوریزگان احداث شد.
وی بیان کرد: با همکاری نماینده مردم شهرستان در مجلس ۶ دستگاه کانکس در روستاهای تابعه مستقر شده است.
 
اهدای جهیزیه به ۸۷ عروس و داماد کمیته امداد دیشموک
رئیس کمیته امداد دیشموک از اهدای جهیزیه به ۸۷ عروس و داماد کمیته امداد دیشموک خبر داد.
رضا ایزدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه امر ازدواج آسان یکی از سنت‌های مورد تاکید ائمه اطهار است در این راستا کمیته امداد دیشموک به ۸۷ نوعروس عروس کمک هزینه جهیزیه اهدا کرد.
ایزدی گفت: از میان این تعداد افراد ۳۰ نفر داماد و بقیه خانم بودند که به هر نوعروس مبلغ ۳ میلیون و پانصد هزار تومان و به هر داماد مبلغ ۱ میلیون و پانصد هزار تومان کمک هزینه جهیزیه پرداخت شد.
رئیس کمیته امداد دیشموک در ادامه گفت: یکی از مهمترین خدمات کمیته امام خمینی (ره) حمایت ویژه از زوجین است که در راستای تحکیم بنیان خانواده صورت می‌گیرد.
وی اذعان کرد: در همین راستا بیش از ۸۷ نوعروس و داماد دیشموکی با حضور امام جمعه دیشموک در کارگاه آموزشی یک روزه شامل مسائل خانواده، سبک زندگی اسلامی، بهداشت فردی و روانی، مهارت‌های سبک زندگی اسلامی و آموزش‌های لازم را آموزش دیدند.
در حاشیه این برنامه با برگزاری کلاس آموزشی که از طرف کمیته امداد دیشموک با حضور امام جمعه دیشموک در سالن نمازخانه کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد در این دوره علاوه بر مسائل آموزشی و بهداشتی با آیین همسرداری، اخلاق همسرداری و سبک زندگی اسلامی، ایرانی آشنا شدند.
 
اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری آیین عزاداری و هیأت‌های بهمئی در ایام محرم
امام جمعه لیکک گفت: تدابیر لازم برای برگزاری آیین عزاداری و هیأت‌های بهمئی در ایام محرم اتخاذ شود.
نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهمئی با موضوع محرم صبح امروز در فرمانداری برگزار شد.
حجت‌الاسلام سید محمد یوسف افروغی در این نشست با اشاره به لزوم آسیب‌شناسی عزاداری‌های محرم در این شهرستان، گفت: به منظور رفع مشکلات موجود در فرهنگ عزاداری در برخی از نقاط کشور، استان و شهرستان، باید با هم فکری و مشارکت مسؤولان دستگاه‌های مختلف، راهکارهای عملیاتی برای ممانعت از وقوع هرگونه حرمت شکنی در تمام هیأت‌ها و مراسم‌های عزاداری در مرکز شهر و روستاها اتخاذ شود.
امام جمعه لیکک با تبیین تأثیر مثبت فرهنگ عزاداری محرم در روحیه و فرهنگ مردم افزود: در این آیین‌ها، علاوه بر بیان مصیبت‌های اهل بیت، باید جنبه حماسی و پیام قیام عاشورا و وقایع محرم، بازگو شود.
حکمت‌الله سنایی هم در این نشست اظهار داشت: مراسم عزاداری امسال با همکاری مردم، دستگاه‌های نظامی و انتظامی، ادارت و نهادهای شهرستان در نقاط مختلف شهرستان بهمئی به خوبی برگزار می‌شود به‌گونه‌ای که کمترین آسیبی در عزاداری‌ها مشاهده نشود.
فرماندار بهمئی ضمن قدردانی از تلاشها و زحمات تمامی هیأت‌ها و عزاداران شهرستان بهمئی که در دوره‌های مختلف، در زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی و حسینی پیشتاز بودند، از هیات امنای مساجد و هیأت‌های مذهبی شهرستان خواست در اجرای برنامه‌های فرهنگی از ظرفیت جوانان بهمئی به خوبی استفاده شود.
 
تکمیل بیمارستان ۲۸۳ تختخوابی یاسوج اولویت حوزه بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تکمیل بیمارستان ۲۸۳ تختخوابی یاسوج اولویت اصلی حوزه بهداشت و درمان استان است.
اورنگ ایلامی امروز تکمیل بیمارستان بزرگ شهر یاسوج را از اولویت‌های حوزه بهداشت و درمان استان در سال جاری دانست و اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی مجری احداث بیمارستان ۲۸۳ تختخوابی یاسوج است و ما خواستار تسریع در راه‌اندازی و تکمیل هر چه سریع‌تر این بیمارستان هستیم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه پایان آبان ماه جاری زمان بهره‌برداری از این بیمارستان اعلام شده، افزود: تلاش می‌کنیم با همکاری وزارت راه و شهرسازی مشکلات موجود را برطرف کنیم تا این بیمارستان در زمان تعیین شده در اختیار مردم استان کهگیلویه بویراحمد و شهر یاسوج قرار گیرد.
وی با اشاره به وجود مشکلاتی در حوزه بهداشت و درمان استان افزود: راه‌اندازی این بیمارستان مشکلات موجود در حوزه بهداشت و درمان از جمله کمبود فضای فیزیکی را برطرف خواهد کرد و تلاش ما هم ایجاد رضایت‌مندی در بین مردم است.
این مسؤول با اشاره به پیشرفت خوب بیمارستان یاسوج تصریح کرد: پروژه‌های خوبی در حوزه سلامت استان در دست اجرا است که برخی از این پروژه‌ها مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند و برخی دیگر در آینده افتتاح و در اختیار مردم قرار می‌گیرند.
 
برگزاری یادواره شهدا نقش مهمی در تبیین اهداف شهدا دارد
امام جمعه قلعه رئیسی گفت: برگزاری یادواره شهدا نقش مهمی در تبیین اهداف شهدا دارد.
حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در مراسم یادواره ۶ شهید پایگاه‌های مقاومت چاروسا با بیان اینکه شهدا مثل آیه‌های قرآن هستند که توفیق می‌خواهد انسان در جلسات آنها حضور پیدا کند عنوان کرد: شهدا زنده‌اند و مقرب درگاه الهی هستند و عنایت خدای متعال شامل حال شهدا شد و شهدا مورد عنایت امام حسین (ع) بودند و جلسه شهدا هم مورد عنایت امام زمان (عج) است و باید قدردان باشیم که در این جلسات شرکت می‌کنیم.
امام جمعه قلعه رئیسی بیان کرد: اگر از شهدا امروز سؤال کنند وظیفه ما چیست شهدا چه جوابی می‌دهند و جواب دقیق سؤال را باید در وصیتنامه شهدا ببینیم و در وصیت نامه شهدا چند کلمه بیشتر مورد توجه است که آن امام، ولایت فقیه و پشتیبانی از آن، امام حسین (ع) امام عصر (عج)، حجاب، نماز، دشمن و اتحاد وجود دارد که پیام اول آنها وحدت است این شهدا ما را دور هم جمع کردند تا از این طریق وحدت داشته باشیم.
وی به پیام ولایتمداری شهدا اشاره و خاطرنشان کرد: فرهنگ ولایتمداری و ولایت‌پذیری را بایستی امروز زنده کنیم و سوره والعصر فرهنگ ولایتمداری است و در این سوره می‌گوید حق در زمان غیبت ولایت فقیه و حق همیشه دنبال ولی است.
صلواتی با بیان اینکه ولایتمداری شاخص دارد تاکید کرد: شاخص ولایتمداری تعهد عملی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب است و ما در عمل چقدر به فرمایشات رهبری عمل می‌کنیم و مقام معظم رهبری می‌فرماید انقلابی فکر و عمل کنید و از نیروهای مؤمن، متدین و انقلابی حمایت کنید و در امور مختلف از ظرفیت این تفکر استفاده کنید.
امام جمعه قلعه رئیسی ادامه داد: ولایت‌مداری یعنی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم یعنی باید و نباید و یعنی فتنه خط قرمز است و آقا فرمود ملت ما با فتنه‌گران قهر هستند و آشتی نمی‌کنند و حال بیایم از کسانی حمایت کنیم که قبله وجودشان سران فتنه است و بعد بگویم رهبر را هم دوست داریم و این نفاق و استفاده در جهت منافع است و دورویی است.
 
۱۵ هزار کلاس اولی در کهگیلویه و بویراحمدوارد کلاس درس شدند
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۵ هزار کلاس اولی در کهگیلویه و بویراحمدوارد کلاس درس شدند.
هادی زارع‌پور صبح امروز در جشن شکوفه‌های استان کهگیلویه وبویراحمد اظهار کرد: از پنج ماه پیش کارها و اقدامات برای برگزاری جشن شکوفه‌ها آغاز شد.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر ساله شروع سال تحصیلی به هفته دفاع مقدس همزمان شده و همچنین ماه محرم را هم داریم که باید این مناسبت‌ها به خوبی استفاده کرد.
این مسؤول تصریح کرد: امسال با اقداماتی که صورت گرفت ۱۵ هزار دانش‌آموز پایه اولی در کهگیلویه و بویراحمد سال تحصیلی را آغاز کردند که نسبت به سال گذشته ۳ درصد رشد دارد.
وی افزود: نواختن زنگ غنچه‌ها ۱۲ هزار پیش‌دبستانی و ۱۵ هزار کلاس اولی و ۱۰ هزار پایه هفتم به کلاس‌های درس وارد شدند.
این مسؤول با بیان این‌که همه اقدامات لازم برای حضور دانش‌آموزان به کلاس‌های درس فراهم شده است، افزود: این برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفت که امروز دانش‌آموزان با آرامش وارد کلاس درس شوند.
 
تخصیص ۱۲ میلیارد تومان اعتبار به حوزه عمرانی آموزش و پرورش شهرستان گچساران
مدیرآموزش و پرورش گچساران گفت: امسال نیز مبلغ ۱۲ میلیارد تومان اعتبار به حوزه عمرانی آموزش و پرورش شهرستان گچساران اختصاص داده شده که سهم عمده این اعتبارات از بخش نفت تأمین خواهد شد.
سید ظهیرالدین پورالحسینی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان گچساران با اشاره به نقش معلمان در تعلیم و تربیت اظهار کرد: امام حسین (ع) آموزگار امر اصلاح در مکتب پیامبر بوده است و می‌فرمایند که من برای اصلاح قیام کرده‌ام.
وی با بیان اینکه امروز شهید حججی محصول آموزش و پرورش و ادامه دهنده راه دفاع مقدس است گفت: خط مقابل آنها همان‌هایی هستند که در کربلا در مقابل امام حسین (ع) و یارانش ایستادند.
وی با یادآوری ایثارگری شهید فهمیده در ۱۳ سالگی و نقش و ایثارگری او در دوران دفاع مقدس بیان کرد: امروز شهید حججی ادامه دهنده راه شهید فهمیده است این‌ها سند افتخاری برای آموزش و پرورش است و چه زیبا مقام معظم رهبری درباره شهید حججی فرمودند.
پورالحسینی با تبریک هفته آغاز سال تحصیلی که متقارن با هفته دفاع مقدس و ماه محرم است گفت: امیدواریم بتوانیم دانش‌آموزانی همچون شهید حججی را تربیت کنیم که اگر چنین کردیم موفق هستیم.
مدیر آموزش و پرورش گچساران با بیان اینکه آموزش و پرورش گچساران این افتخار را دارد که با ترسیم شعار در سال ۹۲ به سمت یک آموزش و پرورش الگو و سرمشق در پیش گرفته است، عنوان کرد: در حال حاضر آموزش و پرورش شهرستان گچساران در استان به این جایگاه رسیده است.
وی با تقدیر و تشکر از اصحاب رسانه که در این مدت با درج اخبار و اطلاع رسانی به شهروندان موجب پیشرفت آموزش و پرورش شده‌اند، گفت: رسانه به عنوان ارگان مهم جامعه امروزی که از فن آوری نوین بهره می‌گیرند نقش بی‌بدیلی در زمینه کمک به آموزش و پرورش دارند و نقش این رسانه را نباید نادیده گرفت.
پورالحسینی با بیان اینکه رسالت خبری یک رسالت مهمی است، ابراز کرد: همانند رسالت پیامبر در روز عید غدیرخم بود که پیامبر، امام علی (ع) را به عنوان جانشین خود قرار داد.
مدیر آموزش و پرورش گچساران با بیان اینکه خبرنگاران امین مردم هستند و در درج اخبار دقت داشته باشند، عنوان کرد: حضرت زینب (س) نیز پیام رسان حادثه کربلا بوده است و امروز هرپیامی که در مورد کربلا نقل می‌شود برگرفته از پیام‌های عاشورا است که توسط حضرت زینب (س) منتقل شده است.
وی با اشاره به نامگذاری امسال که توسط رهبری به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است، اظهار کرد: در راستای تحقق این شعار آنچه را که در سند تحول بنیادین در حوزه دانش آموزی آمده است امسال خروجی خوبی خواهیم داشت.
پورالحسینی در ادامه با بیان اینکه امسال نیز بازگشایی مدارس مصادف با ماه محرم شده است، گفت: بازگشایی مدارس با رنگ و بوی عاشورایی برگزار خواهد شد.
مدیرآموزش و پرورش گچساران با اشاره به تعداد دانش آموزان شهرستان گچساران خاطرنشان کرد: شهرستان گچساران دارای ۲۵ هزار دانش آموز، دو هزار معلم و تعداد یک هزار و ۸۰۰ فرهنگی بازنشسته است.
وی در ادامه به کمک‌های مردمی در حوزه آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: کارهای بزرگ و خوب توسعه کمک‌های مردمی که به سمت آموزش و پرورش گچساران در شرایطی صورت گرفت که کمبودمنابع مالی سرازیر شده بود.
پورالحسینی در ادامه با بیان اینکه در زمینه کمک‌های مردمی آموزش و پرورش گچساران رتبه برتر در در مناطق ۱۳ گانه آموزش و پرورش استان کسب کرده، بیان کرد: این نشان از درایت و توجه مردم فهمیم شهرستان گچساران به آموزش و پرورش است.
وی با بیان اینکه آموزش وپرورش گچساران در سه سال متوالی به عنوان آموزش و پرورش برتر در استان معرفی شده است، اذعان کرد: این روند نیز در چهار سال گذشته در دولت یازدهم اتفاق افتاده است.
پورالحسینی با بیان اینکه آموزش و پرورش گچساران در این چند سال در زمینه‌های مختلفی در استان نمونه و برتر بوده است اذعان کرد: مفتخریم که در روزهای گذشته در زمینه راهیان نور و شهدا لوح تقدیری از سوی سردار فضلی دریافت کردیم.
مدیرآموزش و پرورش گچساران در ادامه با بیان اینکه بسیاری از پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش در سال ۱۳۸۶ کلنگ‌زنی شده و به مرحله بهره‌برداری نرسیده است، تصریح کرد: امسال نیز مبلغ ۱۲ میلیارد تومان اعتبار به حوزه عمرانی آموزش و پرورش شهرستان گچساران اختصاص داده شده که سهم عمده این اعتبارات از بخش نفت تأمین خواهد شد.
پورالحسینی با اشاره به تفاهم نامه‌ای که با بسیاری از نهادها و دستگاه‌ها برای کمک به آموزش و پرورش در زمینه تعلیم دانش اموزان وجود داشته، خاطرنشان کرد: از انجمن سبزگامان در زمینه حفاظت از محیط زیست، پلیس راهور در زمینه تعلیم دانش آموزی، طرح قاضی و نیروی انتظامی و ... تقدیر و تشکر دارم.
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1