تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۲۳
کد مطلب : ۲۷۶۰۲۸

زارعی: نقش کتاب و کتاب‌خوانی در توسعه فرهنگی جامعه

۷
۰
کبنا ؛رئیس مجمع نمایندگان کهگیلویه وبویراحمد گفت: توسعه اجتماعی، اقتصادی و همه‌جانبه یک جامعه از مؤلفه‌ای‌ای به نام توسعه فرهنگی شروع می‌شود و کتاب یکی از ابزار و یکی از محصولات این توسعه فرهنگی است.
در نشست هم‌اندیشی رئیس مجمع نمایندگان کهگیلویه وبویراحمد با کارکنان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بر نقش محوری کتابخانه‌های عمومی در توسعه فرهنگی جامعه تأکید شد.
به گزارش کبنا، نشست هم‌اندیشی غلام محمد زارعی رئیس مجمع نمایندگان کهگیلویه وبویراحمد با کارکنان و کارشناسان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در سالن جلسات کتابخانه مرکزی آیت‌الله ملک حسینی شهر یاسوج برگزار شد.
رئیس مجمع نمایندگان کهگیلویه وبویراحمد در مجلس شورای اسلامی در این نشست  ضمن تبریک روز شعر و ادبیات فارسی و گرامی داشت شاعر بزرگ ایران‌زمین گفت: امروز اگر ادبیات و شعر فارسی ایران در دنیا می‌درخشد مرهون شاعران و نویسندگان بزرگی همچون شهریار است و به همین دلیل اقبال و توجه مردم این سرزمین که دارای تاریخ و عقبه اعتلای علم و اندیشه در جهان است باید به کتاب بیشتر و فزون‌تر یابد.
غلام محمد زارعی بیان داشت: فرهنگ‌سازی به‌ویژه در حوزه مطالعه و کتاب‌خوانی زمان‌بر است به‌ویژه که الآن دیگر رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی که بعضاً مخرب و به تقابل آمده‌اند نیز به‌نوعی در جامعه شیوع و سرایت پیداکرده است ولی شما لحظه‌ای بیندیشید که چه لذتی می‌تواند بالاتر از خوانش و مطالعه یک کتاب باشد و این به‌نوعی وظیفه و رسالت شما خادمان کتاب و کتابداران را سنگین‌تر کرده است.

غلام محمد زارعی با اشاره به نقش کتابداران در ایجاد انگیزه مردم به مطالعه تصریح کرد: مطالعه کتاب و کتاب‌خوانی در بسیاری از جوامع به یک ضرورت تبدیل‌شده است زیرا که توسعه اجتماعی، توسعه اقتصادی و توسعه همه‌جانبه یک جامعه از مؤلفه‌ای‌ای به نام توسعه فرهنگی شروع می‌شود و کتاب یکی از ابزار و یکی از محصولات این توسعه فرهنگی است و کتابداران متولیان نهادینه کردن این محصول فرهنگی در بین مردم هستند و مطالعه کتاب را باید از خود و خانواده شروع کنند تا بتوانند به‌درستی لذت مطالعه را به مردم بچشانند.
وی ادامه داد: شایسته است رفتارهای کارکنان، کتابداران و کارشناسان کتابخانه‌های عمومی، نوعی احساس ارزشمندی را در مخاطبان و مراجعه‌کنندگان را به وجود آورد تا اقشار مختلف به‌ویژه جوانان را به خود و این مجموعه فرهنگی جذب و راغب کند.
غلام محمد زارعی با اشاره به برنامه‌ها و سیاست‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار داشت: خوشبختانه در این چند سال اخیر زیرساخت‌های فرهنگی خوبی نظیر کتابخانه‌های عمومی در شهرها و روستاهای کشور ایجادشده است و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور علیرغم بضاعت مالی، دست‌به‌کارهای بزرگی مثل نگاه ویژه به ترویج مطالعه در روستاها و تأسیس کتابخانه‌های روستایی در کنار کتابخانه‌های عمومی در شهرها داشته است که آن‌طور که بنده شنیدم و در رسانه‌های می‌بینم برنامه‌های متنوع فرهنگی زیادی نیز در این کتابخانه‌ها برگزار می‌شود.
این نماینده مجلس با اشاره به نقش مجلس در جهت همکاری و همیاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: در چند سال اخیر این نهاد عمومی غیردولتی علیرغم نداشتن بودجه و منابع مالی در استان‌ها، نقش و جایگاه ویژه خود را به‌درستی ایفا و پیداکرده است و انشا الله با رایزنی‌هایی که با دیگر نمایندگان، تلاش بر رفع موانع و مشکلات بودجه‌ای این مجموعه فرهنگی اثر گزار جامعه و همچنین پیگیری مطالبات سهم نیم درصد شهرداری‌ها، اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام در استان را خواهیم داشت.
به گزارش کبنا، یاسر رحیمیان سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی در این نشست نیز گفت: خوشبختانه دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هم در بحث زیرساخت‌های فرهنگی و هم در بحثشان و منزلت کتابداران و معیشت کارکنان کتابخانه‌های عمومی کشور منشأ خدمات و تحولات خوبی بوده است و امیدوارم جنابعالی و دیگر نمایندگان استان با توجه به احترام و جایگاهی که در مجلس دارید تلاش و رایزنی خود را در کمیسیون تلفیق برای بودجه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور داشته باشید.
وی تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌های عمومی در استان را از دیگر خواسته‌های خود از نمایندگان مجلس عنوان کرد و افزود: با تکمیل این پروژه‌ها گام بلندی در تحقق اهداف و ترویج کتاب‌خوانی برداشته خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
زارعی و کتاب ؟!؟!؟
سلام
Iran, Islamic Republic of
حاجی جان کتاب و کتابخوانی چه دردی را دوا میکند . ملت بدبختن یه کاری کن شنیدم چندین نیرو از گچساران برای بیمارستان جدید به کار گرفته شده. از اقوام خودمون هستند. من خودم یاسوجیم
ارش
Iran, Islamic Republic of
استخدام من شرکت نفت به خدا و کتاب مهم تره
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
بدبخت جامعه .. ریس ان هست
Iran, Islamic Republic of
مدیر کل، معاون اداری مالیش، رئیس حراست سابق و همه از هم طایفه ای های زارع هستند. فکر کنم حاجی برای دیدار با اقوامش به کتابخانه رفته. باز هم خوبه چون صله رحم خیلی سفارش شده...!
کتابدار می گوید
Iran, Islamic Republic of
کتابخانه های عمومی استان د. شده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
زارع فقط دونی داخل ی چیی. خته نشوون بی تاج همه چینه..ه بویراحمد..ی با ای نمای..
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1