تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۹
کد مطلب : ۲۷۶۰۰۳

کشف کوره و بشکه های تولید زغال در سرفارب(+تصاویر)

۲
۳
کبنا ؛مسئول اداره منابع طبیعی سرفاریاب از کشف و تخریب ۲۵ کوره بزرگ و ۱۴ بشکه تولید زغال در بخش سرفاریاب خبرداد.
جمشید کشاورز مسئول اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرسرفاریاب در گفت و گو با کبنا با اشاره به اینکه حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است بیان کرد: بخش سرفاریاب به لحاظ شرایط خاص خود و وجود انواع گونه‌های گیاهی لازم است در حفظ و صیانت از این میراث ملی همه مردم و نهادها همکاری نمایند.

وی با اشاره به اینکه قانون فصل الخطاب است افزود: در برخورد با تخریب و تعرض به منابع ملی و طبیعی هیچ گونه مماشاتی نخواهیم داشت.
کشاورز با اشاره به عملکرد اداره منابع طبیعی سرفاریاب گفت: در همین مدت کوتاه بیش از ۱۰۰ پرونده برای متخلفان و متعرضان به منابع ملی تشکیل و در حال پیگیری است.
وی افزود: در بخش سرفاریاب ۲۵ کوره بزرگ تولید زغال در مناطق سخت گذر کشف و تخریب شد و همچنین ۱۴ بشکه بزرگ و ۱۶ بشکه متوسط تولید زغال و ۱۳۵ گونی زغال کشف و ضبط شد.
مسئول اداره منابع طبیعی سرفاریاب گفت: در منطقه جوخانه ساخت و سازهای غیرمجاز در این منطقه با همکاری خوب دستگاه‌ها قضایی و انتظامی تخریب شد.
وی تصریح کرد: علیرغم اینکه برخوردهای قانونی خوبی صورت گرفت اما خوشبختانه مردم هم از اینکه هیچگونه تبعیضی قائل نشدیم استقبال خوبی شد و هم اکنون خیلی از نگرانی‌ها در منطقه جوخانه برطرف شد و برای واگذاری‌ها از طریق قانونی اقدام می‌کنند.
کشاورز با اشاره به اینکه همه نقاط بخش را رصد می‌کنیم اظهارداشت: یک دستگاه اره برقی از متخلفی در بخش پشته زیلایی که در حال قطع درختان بود کشف و ضبط شد.
وی با اشاره به اینکه این متخلف مدت زیادی به تخریب جنگل و گونه‌های گیاهی مشغول بوده تاکید کرد: وی با قطع درختان و تفسیم بندی آن‌ها به قطعات کوچک آن‌ها را با ماشین سواری حمل و در کوره خانگی تولید زغال استفاده و به شیراز انتقال می‌داد.
کشاورز تصریح کرد: در همین مدت کلاس‌های توجیهی ب ای روستائیان و عشایر برگزار کردیم و از راه گفت و گو سعی می‌کنیم آن‌ها را از عواقب تخریب منابع ملی آگاه کنیم و خوشبختانه مردم تاکنون همکاری خوبی داشتند.
وی بیان کرد: فرهنگ سازی و استفاده از ظرفیت شوراهاو دهیاری‌ها و بزرگان نقش مهمی در حفاظفت از منابع ملی و طبیعی در شهرستان چرام دارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بیراحمی
Iran, Islamic Republic of
زمینه های رفع محرومیتی که در استان نهادینه و بصورت سیستماتیک وجود دارد مگر بازخوردی جز رو آوردن به مادر طبیعت برای پر کردن شکم خالی و جیب های عاری را در پی خواهد داشت
چرا آسیب شناسی صورت نمیگیرد و چرایی این مساله مورد بازخواست قرار نمیگیرد.
فقر و محرومیت همزاد استان در بدو استقلال و قبل از آن بوده و همچنان همپا و همسر مانده و قصد طلاق ندارد مسئولین هم که ماشالله در فکر تحکیم این ازدواج نامیمونند
بویر
Iran, Islamic Republic of
یکی از هزاران رو گرفتید طبیعت به فنا رفته قابل برگشت نیست
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1