تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۳
کد مطلب : ۲۷۵۶۷۶

استاندارانی که روی خوش به ورزش نشان نداده‌اند/ رقابت نفت گچساران در لیگ برتر کشور

۰
کبنا ؛


استاندارانی که روی خوش به ورزش نشان نداده‌اند
در همه سال‌هایی که در استان کهگیلویه و بویراحمد از نزدیک وضعیت ورزش استان را زیر نظر داشته‌ایم تاکنون هیچ کدام از مسؤولان ارشدی که به این استان آمده‌اند و توفیق خدمت داشته‌اند رویکرد ورزشی نداشتند.

از صمد رجا گرفته تا شورانگیز و دوستی و حاج حسینی و بعد از آن نوذری به اکبر نیکزاد می‌رسیم که تا حدودی این استاندار اردبیلی به ورزش توجه داشت و بعد از آن صابری و خادمی که چندان روی خوش به ورزش نشان نمی‌دادند.

وضعیت ورزش استان ما به گونه‌ای شد که تیمی از شهر یاسوج به نام شهرداری پا گرفت و در کشور به عنوان یک تیم مدعی مطرح شد و در ورزشگاه پیر تختی یاسوج همه تیم‌های بزرگ را قلع و قمع کرد اما بعد از آن به دلیل بی‌توجهی مسوولان به کلی از صفحه روزگار محو شد.

این تنها قصه پر غصه فوتبال نبود بلکه سایر رشته‌های ورزشی نیز چنین بلایی سرشان آمد تا حدی که برای نمونه کاراته استان که یکی از رشته‌های مدال‌آور محسوب می‌شود به دلیل نبود بودجه‌ای جهت پرداخت هزینه برق سالن، مجبور شد که خانه کاراته را به رشته‌ای دیگر واگذار کند.


ورزش استان ما در سال‌های اخیر روزهای سختی را پشت سر گذاشت به نحوی که تیم خوب سپاهان یاسوج در رده نونهالان که می‌توانست حتی در جام باشگاه‌های آسیا شرکت کند مجبور بود که با خودروی وانت از این شهر به آن شهر برای برگزاری مسابقات حضور پیدا کند.

شرایط به گونه‌ای شد که مسوولان و سرپرست تیم فوتبال زاگرس یاسوج را در یکی از شهرهای دوردست کشور به دلیل نداشتن پول هزینه‌ها گرو گرفتند و این چنین است که ورزش استان ما ترکش‌های بسیاری خورده است.


روزهای اوج فوتبال استان با بلندپروازی تیم فوتبال شهرداری
این در حالی است که در استان استعدادهای بسیاری در بیشتر رشته‌های ورزشی داریم که به دلیل نبود حامی مالی و البته ضعف بسیاری از هیأت‌های ورزشی که به صورت سیاسی و قوم و خویشی و طایفه‌ای و رفاقتی نصب شده‌اند ورزش ما در رده آخر استان‌های کشور قرار دارد.

با انتصاب استاندار جدید و شروع به کار احمدی به عنوان دومین استاندار دولتی که نام آن را تدبیر و امید گذاشته‌اند امید می‌رود که روند و رویه قبلی استمرار پیدا نکند.

امروز جامعه ورزش استان از احمدی استاندار جدید انتظار دارد که مسیری دیگر را برای حمایت از ورزش در پیش گیرد و رویکردی به غیر از استانداران قبل داشته باشد.

هر چند منکر زحمات همه استانداران قبل نمی‌شویم و اعتقاد داریم که هر یک در برخی از حوزه‌ها خوب کار کردند اما همچنان اعتقاد داریم که در حوزه ورزش ضعیف و ضعیف و البته باز هم ضعیف بودند.

در همین خصوص جمشید غدیری سرمربی سابق تیم فوتبال شهرداری یاسوج که با این تیم تا نزدیکی صعود به لیگ برتر فوتبال کشور پیش رفت گفت: در همه مدتی که در شهر یاسوج بودم هیچ گونه حمایتی از سوی مسؤولان این استان ندیدم.

وی گفت: روزهایی بود که در این استان با تیم بزرگی مثل شهرداری یاسوج حتی غذا برای خوردن نداشتیم و آب نوشیدن سر تمرین تیم ما نبود که همه به بی‌توجهی و مسؤولیت ناپذیری مسوولان ورزش استان ما برمی‌گردد.

وی گفت: در دوره ما که هیچ مسؤولی به جز رئیس هیأت فوتبال و در برهه‌ای محمد بهرامی شهردار یاسوج به فکر ورزش نبود اما امیدوارم که در دوره جدید استان شما با مدیریت استاندار جدید به ورزش توجه شود.


سکوهای یخ بسته ورزشگاه تختی و ناامیدی جوانان از مسوولان
در ادامه به سراغ سید پرویز موسوی رئیس هیأت فوتبال استان رفتیم و از وی در خصوص توجه مسؤولان استان به ورزش پرسیدیم که موسوی هم دل پر خونی از این بی‌توجهی‌ها داشت.

رئیس هیأت فوتبال استان گفت: در همه سال‌هایی که به عنوان خادم فوتبال استان مشغول به فعالیت بودم متأسفانه مسوول ارشدی که رویکرد ورزشی داشته باشد در استان ندیدم.

وی گفت: هر چند به صورت جسته و گریخته در زمینه توسعه فضاهای ورزشی اقداماتی انجام شد اما در حوزه ورزش قهرمانی مسوولان ما را تنها گذاشتند.

پیشکسوت فوتبال استان در ادامه گفت: امیدوارم که در دوره جدید و با آمدن آقای احمدی توجه به ورزش را از سوی تیم ارشد مدیریتی استان شاهد باشیم.


 
رقابت نفت گچساران با پتروشیمی مارون در هفته نخست
نفت گچساران به مصاف پتروشیمی مارون در هفته نخست لیگ برتر هندبال می رود.
تیم هندبال نفت و گاز گچساران که خود را برای شرکت در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر هندبال کشور آماده می‌کند، تمرینات خود را زیر نظر مهدی آزاد منجیری پیگیری می‌کند.
بر اساس این گزارش، رقابت‌های لیگ برتر هندبال کشور از روز ۳۰ شهریور ماه آغاز می‌شود که در این دور تیم هندبال نفت و گاز در اولین گام در سالن مجموعه ورزشی پدخندق میزبان تیم پتروشیمی مارون خواهد بود.
گفتنی است، مسابقات این دوره با کاهش دو تیم نسبت به فصل قبل روبرو شده و این نشان از عدم سرمایه‌گذاری باشگاه‌های کشور در رشته‌ی هندبال دارد.
تیم هندبال نفت گچساران که به تازگی از جام باشگاه‌های قطر بازگشته است، نسبت به فصل گذشته چند تغییر در پست‌های مختلف داشته و از سوی دیگر سرمربی جوان و آینده دار این تیم چند بازیکن نوجوان این باشگاه را به خدمت گرفته تا هم از پتانسیل‌های فنی آنها استفاده کند و هم تجربه‌ای به تجربیات آنها اضافه کند.
گفتنی است در رقابت‌های لیگ برتر هندبال کشور ۸ تیم به مصاف یکدیگر می‌روند که برنامه‌ی هفته‌ی اول این رقابت‌ها به این شرح است: در روز ۳۰ شهریور نفت و گاز گچساران- پتروشیمی مارون ساعت ۱۶ و هپکو اراک - صنعت مس کرمان ساعت ۱۶- در روز ۳۱ شهریور سنگ آهن بافق - کبیر موتور کازرون ساعت ۱۶ و نیروی زمینی تهران – فولاد مبارکه سپاهان ساعت ۱۶ به مصاف هم خواهند رفت.
 
قرعه‌کشی سیزدهمین دوره لیگ برتر بانوان کشور
سیزدهمین دوره لیگ برتر بانوان کشور امروز با حضور نمایندگان قرعه‌کشی شد.
مراسم قرعه‌کشی سیزدهمین دوره لیگ برتر هندبال بانوان امروز با حضور نمایندگان تیم‌ها برگزار شد.
بر اساس این گزارش، مشت‌زن نایب رئیس فدراسیون، محمد رضا رجبی دبیر فدراسیون، گوران نماینده کمیته داوران، مراد کرمی رئیس کمیته مسابقات فدراسیون و زراسوند دبیر کمیته مسابقات فدراسیون در این مراسم حضور داشتند.
گفتنی است، تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات نفت و گاز گچساران، هیات هندبال شاهین شهر، هیأت هندبال کردستان، هیأت هندبال فارس، تاسیسات دریایی اصفهان و شهید چمران لارستان قم در این مسابقه به رقابت خواهند پرداخت.
 
مصاف نفتی‌های گچساران با شهرداری ارومیه در اهواز
در هفته سوم لیگ دو فوتبال کشور تیم نفت و گاز گچساران به مصاف شهرداری ارومیه در اهواز خواهد رفت.
در هفته سوم لیگ دو فوتبال کشور تیم نفت و گاز گچساران به مصاف شهرداری ارومیه خواهد رفت.
بر اساس این گزارش و با توجه به محرومیت نفت و گاز گچساران این بازی در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار می‌شود.
گفتنی است، این بازی روز سه شنبه ۲۸ شهرویور ماه راس ساعت ۱۶:۴۵ دقیقه برگزار خواهد شد.
 
تیم هندبال فرازبام دهدشت در رقابت‌های کشوری سوم شد
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تیم هندبال فرازبام دهدشت عنوان سوم رقابت‌های قهرمانی جوانان کشور را کسب کرد.
سید محمدتقی علوی اظهار داشت: این دوره از رقابت‌ها در شهر قائنات استان خراسان جنوبی برگزار شد.
وی افزود: تیم‌های هندبال فرازبام دهدشت و نفت و گاز گچساران به‌عنوان ۲ نماینده کهگیلویه و بویراحمد در رقابت‌های قهرمانی جوانان کشور حضور داشتند.
علوی بیان کرد: تیم هندبال جوانان فلاورجان در این دوره از رقابت‌ها اول شد.
وی عنوان کرد: تیم قائنات عنوان دوم را تصاحب کرد و تیم فرازبام دهدشت نیز رتبه سوم را به دست آورد.
حدود ۵۰ هزار ورزشکار ساماندهی شده آقا و خانم در رشته‌های مختلف در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می‌کنند.
 
مصاف تیم نفت گچساران در لیگ دسته ۲ کشور
تیم فوتبال نفت و گاز گچساران از هفته سوم لیگ دسته ۲ فوتبال باشگاههای کشور به مصاف تیم شهرداری ارومیه میرود.
سرپرست تیم فوتبال نفت وگاز گچساران گفت: این دیدار به علت محرومیت ۴ مصاف تیم نفت وگاز گچساران در لیگ دسته ۲ کشورجلسه‌ای تیم فوتبال نفت و گاز از بازی در گچساران و بدون حضور تماشگران ساعت ۴۵: ۱۶ دقیقه روز سه شنبه ۲۸ شهریور ماه در استادیوم غدیر اهواز برگزار میشود.
پناهپوری افزود: تیم فوتبال نفت و گاز گچساران در هفته دوم رقابتهای فوتبال لیگ دسته دو کشور میهمان تیم استقلال جنوب تهران بود که این بازی با نتیجه یک به صفر به سود تیم تهرانی پایان یافت.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1