تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۶
کد مطلب : ۲۷۵۶۵۹

وامصیبتا اگر دو نماینده استان از انتصاب استاندار بی‌خبر بودند

۲۷
۰
کبنا ؛دکتر علی مندنی پور

دانستن حقّ همگان است.
پیشگوئی «نوستراداموس» های هم ولایتی این بار نیز چونان گذشته درست در نیامد و موجِ فراگیر شایعاتِ بی اساس هدف دار و بی هدفِ "اصحاب شایعه" پس از حدودِ ۴ ماه جَزر و مَدّ، سرانجام پخش خبر ناگهانی و غیر منتظره‌ی ساعت ۱۴ صداوسیمای جمهوری اسلامی (چهارشنبه ۲۲ شهریور ماه) مبنی بر انتخاب استاندار جدیدِ استان کهگیلویه و بویراحمد فروکش کرد!
تجربه نشان می‌دهد، به محضِ انجام تشریفات معارفه و استقرار والیِ جدید در استان، باید منتظر به راه انداختن موج"مکزیکی"گسترده ای از جانب جماعتی شایعه ساز و شایعه باز در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بود، که روایت‌هایی عجیب از جابجائی مدیران و عزل و نصب‌هایی تازه را از بام تا شام در گوش شهروندان زمزمه و به تصویر کشانده و از این رهگذر روحِ خسته‌ی آنان را سوهان خواهند کشید!
و خدا می‌داند، تاکی و چگونه مردمِ دردمند و صد البّته خوش باورِ این شهر و دیار تاب تحمّل شنیدن سروصداهای گوش خراشِ این بازارِ مسگری را خواهند داشت؟
بگذریم از اینکه تا بوده و نبوده، در خیلِ لشکر بیکاران به ویژه از جنس "جوانان شب بیدار" در پهنه‌ی این سرزمین ایجاد چنین فرصت هائی برای گذران اوقات فراغت، غنیمت است!
فرصت هائی نه «خدا دادی» که «بنده دادی» از این دست، که بِحمدالله تا دلتان بخواهد در این دور و زمانه و به وفور از "نعمت"وجودیشان به ویژه در این "استان واره‌ی مستعد و زرخیز اما پر «نِقمَت» بهره مند گشته و با همه‌ی وعده و وعید و قول و قرارهای مسئولان، گویا سرنوشت مان اینگونه رقم خورده که هرساله ناله سر می‌دهیم:"دریغ از پارسال!
غرض از نوشتن این یادداشت، همانا اعتراضِ به این تصمیم و یا مخالفت با انتصاب حاضر و به دیگر سخن مدح این یکی و ذّم آن یکی و ردّ این یکی و قبول آن یکی و خدای ناکرده مرده بادگفتن به «جماعت سابق» و زنده بادگفتن «به جماعت» لاحِق نبوده و نیست!
چه، ذاتاً با بکار گیری چنین روش‌های غیراخلاقی در باره‌ی هر تنابنده ای با هر قماشِ فکری، فرهنگی، پیشینه‌ی تاریخی قومی، قبیله ای و زیست بوم جغرافیائی مخالف بوده و آنرا دونِ شآن مقام و منزلتِ انسان در هر کجای این کره‌ی خاکی دانسته و می دانم.
مراد از این دل نوشته، به روال دیرینه دفاع از حقوق مردم و تلنگری از سرِاحساس درد، در چارچوب وظیفه‌ی شهروندی به مسولان دلسوز و صیانت از حقوق حقّه‌ی" ولی نعمتانِ انقلاب"نه در شعار که در عمل است و بس.
چه، داوری و یا بهتر بگوئیم پیشداوری درباره آنانی که با کیش شخصیّت، نوعِ تفکر، پیشینه و عملکردشان آشنائی و شناخت لازم و کافی نداریم، نه منصفانه و منطقی است، ونه به خیر و صلاح و در جهتِ مصالح و منافع جامعه.
حال می‌خواهد این پیش داوری در مورد شهروندی عادی و یک لاقبا باشد و یا دارنده‌ی مقامی برجسته و شناخته شده.
برهمین مبنا و از آنجائیکه استاندار جدید، طی یک فرآیند قانونی و از جانب وزارت صاحب صلاحیّت یعنی وزارت کشور و به تَبَع آن هیات دولت تأیید و بدین سمت برگزیده شده.
لذا اصل بر پذیرش و اقبال از این بزرگوار از طرف مردم و خوشامدگوئی به ایشان است.
تا در میدانِ عمل، داوری عمومی و قضاوت صاحب نظران چه باشد، امری که گذرِ زمان به آن پاسخ خواهد داد!
از آنجائیکه "بنام قانون"چنین تصمیمی اتخاذ گردیده، شهروندان با عنایت به اصل:
" خیر خواهی حکومت گران" "بدین تصمیم گردن گذاشته و احترام می‌گذارند.
بی آنکه فراموش کنیم حقّ و تکلیف لازم و ملزوم یکدیگرند و هر دارنده حقّی را تکلیفی و هر دارنده‌ی تکلیفی را حقّی متصوّر است و به زبان دیگر:
"مُکَلَّف مُحِقّ است و مُحِقّ مُکَلّف".
بنابراین، منبعثِ از این قاعده‌ی شرعی، قانونی، عرفی و اخلاقی، منِ شهروند به خود حقّ وبلکه اجازه می‌دهم، در همین رابطه چند پرسش کلیدی که در یکی دو روز گذشته ذهن و خاطر خود و تا آنجا که میدانم افکار عمومی را به خود مشغول ساخته است، با نمایندگان محترم استان در"خانه ملّت"در میان بگذارم.
باشد، تا از این رهگذر و با ارائه جوابی مستّدل، منطقی و شفاف از جانبِ این بزرگواران افکار عمومی قانع و ابهام‌های موجود در چگونگی و چرائی این قضیّه بر طرف گردد، انشاء اله.
الف-نقشِ بزرگواران در جایگاه امانت داران قسم خورده
قسم خورده‌ی مردم در "خانه ملّت"در انجام این مهمّ و در انتصابی با تمامی معیارها و ملاک‌های مدیریّت عالی، آن هم به گونه‌ی آنی، ناگهانی و غیر منتظره را چگونه ارزیابی می‌فرمایند؟
ب-آیا در فرایندِ این انتصاب و در چارچوب وظائف خّاص نمایندگی نقشِ قانونی خویش را ایفاء فرموده‌اند؟
ج-همکاری و تعامل میان گروهی در رَوَند این انتصاب و بین این بزرگواران با دولت چگونه و به چه میزان بوده است؟
د-و پرسش آخر آنکه، در انجام این انتخاب بزرگ و سرنوشت ساز با موّکلان خویش و در رأس آنان: سیاست ورزان، صاحبان اندیشه و چهره‌های فرهنگی و .... نظر خواهی و یا مشورت صورت گرفته است؟
اگر جواب مثبت است، زمان، مکان و شخصیّت های طرف حکیم الهی:
مشورت و اگر منفی است، که اینگونه به نظر می‌رسد، چرا؟
مگر نه این است که موّکلان، حقّ دارند، از طریق وکلایشان در کوران برنامه‌های شهر و دیارشان قرار گیرند، و وکلا موظف به ارائه گزارش عملکردشان به موّکلان به ویژه در امور مهمّی چون مدیریت عالی اجرایی حوزه انتخابیه‌شان هستند؟
ناگفته نماند، در بررسی اجمالی از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و رَصَدِ گفته‌ها و یادداشت‌های این بزرگواران تا ۲۴ ساعت قبل از اعلام رسمی خبرِ این انتصاب، ارزیابی اهلِ درد و درک حکایت از این واقعیّت دارد که:
دست کم دو بزرگوار از جمع سه عزیزِ نماینده‌ی استان تا آخرین ساعات، از تصمیمِ متّخذه توّسط وزارت کشور در رابطه با نامزدی و سپس انتصابِ استاندار جدید استان بی خبر بوده‌اند!!
گر چه یکی سعی در شرکت در قافله به مقصد رسیده نموده و پس از "کشتن سهراب" به یک باره و سراسیمه " آرزوی موفقیّت برای دوست و همکار قدیمی در منصبِ جدید ..." داشته، و دیگری گویا در مسیر انجام وظیفه در دهلران باب سلام و علیک و آشنایی را با وی باز کرده، که با همه‌ی این احوال از بار مسئولیّت شان نمی‌کاهد.
چه، اگر مدّعی آشنایی، شناخت و رفاقت با این بزرگوارند، که در یکی دو روز گذشته، در این میدان گوی سبقت را از همدیگر ربوده‌اند!
با ذات و جوهره‌ی نمایندگی، یعنی همان «امانت داری» هم خوانی ندارد؛ و پنهان کردن و مکتوم نگه داشتن نام و نشان و پیشینه و عملکردِ شخصیّتی در قدّ و قوّاره استاندار از مردمی که قرار است به‌عنوان نماینده تاّم الاختیار و نفر اوّل اجرایی در استان، اداره امور این شهر و دیارشان را در دست بگیرد، خلاف اصل امانتداری است!
واگر هم خدای نا کرده بی خبر بوده‌اند، که وا مصیبتا!
یا حقّ

* وکیل پایه یک دادگستری
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
دیگه بر همه مشخص شد تاجگردون همه رو دور زده حتی اصلاح طلبان
قومگرایی
Iran, Islamic Republic of
دولت تدبیر وامید رانشان میدهد که فقط .. ازمرکزکشور تاآخر رابایدخواند
مردم
Iran, Islamic Republic of
اقای محترم نفاق نیندازید
لژیونر
Iran, Islamic Republic of
این دوتانماینده ..
کارشناس بیماریها
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر دکتر
پزشک
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر مندنی پور عزیز
این فردیکه نماینده است ومیفرمایین که احتمالا خبر از انتصاب استاندار جدید نداشته همانیست که شما ودوستان اصلاح طلبتان مثل باقر موسوی تمام قد پشت ایشان ایستادید ومی دانستید که درقواره نمایندگی بویراحمد نیست ولی منافعتان اجازه نداد.
ضمنا فردیکه در طول دو دوره نمایندگی تابحال یک نطق موثر درمجلس نداشته وتابحال یک کار شاخص در حوزه انتخابیه اش نداشته شما انتظار زیادی از ایشان دارید.
ایشان نماینده کدام قشر دانشگاهی،وکلا،اقتصاددانان،سیاستمداران،یا....بودند که بر بویراحمد تحمیل شدند.باور کنید آنروز همه شما خوشحال به پیروزی کاذب ایشان بودید
لااقل بگذارید یک نماینده اثرگذار استان بر استاندار تفوق داشته باشد ومثل آقایان صابری ونوذری....نباشد.
آقای مندنی پور بگذارید مثل عامه مردم فکر نکنیم که نماینده فلان منطقه تمام پولهارو برد وبویراحمد اثرگذار نیست.باور کنید در شرایط ضعیف فعلی استان نماینده آن منطقه مورد نظرشما یک برند است
الوندنسب
Iran, Islamic Republic of
شب قبلش شام مهمان حاج زارعی بودن
فرداهم ایشون روهمراهی کردن
حالا خدارو شکر که نفر سوم به قول شما لااقل خبر داشته. به هر حال این وظیفه دولت هست که استاندار تعیین کنه هر چند که مرسوم هست با نماینده های همفکر هم مشورتی کنه، ولی این حرفها که فرعیات هست اصل اینه،که استاندار توانمند باشه و نماینده ها،هم تاییدش کنن که ظاهرا هر سه تاییدش کردن
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
جنابعالی با این بهونه این بار کی را برای معاونت می خوای تحمیل کنی .
بويراحمدى
Iran, Islamic Republic of
واقعأ حرف دل مردم رو زدى
دوقلوهای بی خبر
Iran, Islamic Republic of
پ گفتی چه هاشمی نماینده اصولگرا و زارع نماینده اصولگرا که این دور از روحانی حمایت کرد برا چی بهشون این اجازه داده بشه برا انتخاب استاندار واقعا دلم برا دهدشتی ها سوخت با این نماینده ای که فرستادن مجلس
ناصر
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما دکتر عزیز
حرف دل ما مردم بی زبون رو زدی
احسنت
کهگلیویه رو ..
Iran, Islamic Republic of
جای تاسف داره که . در کنار تاجگردون هستن و هیچ بخاری ازشون بلند نمیشه کاری به نماینده یاسوج ندارم چون آب هوای خوب یاسوج و وجود کارخانه و نتصل بودن یاسوج به کلان شهرها درد مردمشو کمتر نشون میده تا کهگلیویه زجر کشیده .
تا کی باید نماینده ..ده حکم فرمایی کنه آقای هاشمی خواهشا از بزرگواری یکم درس بگیر و دور بعدی انصراف بده آخه همه چی پولی نیست برادر من
ک.ب
Iran, Islamic Republic of
.. عزت و اقتداری که مرکز استان باید داشته باشد از بین رفت و مرکزیت به شهرستان دیگری منتقل شد.اگر دکتر هدایتخواه نماینده بودند بعضی از نمایندگان .ه مجال ترکتازی پیدا نمیکردند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جناب مندنی پور کاش زمان آقای خادمی برای ضعف ها و رفتارهای طایفه ای هم ذکر مصیبت می خوندید . شما ناراحتید چون منافع دوستانتان به خطر افتاده . حالا مثلا با نماینده بویراحمد مشورت میشد چه خروجی داشت ؟ از ضعف های نماینده بویراحمد خبر دارید ؟ دم تاجگردون گرم . شاید با نیروی تاجگردون بویراحمد بیشتر پیشرفت کنه تا نیروی به اصطلاح اطلاح طلبان بویراحمد . آقای دکتر وظیفه نماینده قانون گذاریه نه دخالت در انتخاب استاندار . شما غصه بی خبری نماینده ها رو نخورید .
كارگر
Netherlands
اقای مندنی پور دولت نماینده خودش را بعنوان استاندار معرفی می کند نه نمایندگان. یعنی شما می فرمایید دولت باید با عدل هاشمی که بهش رای نداده هماهنگ کنه برای استانداری؟
چرا فکر می کنید استاندار یه جایگاه سهامی است که باید هر کسی نیامده سهمش را از این جایگاه بگیرد؟ اگه اینطوری باشه این استاندار نمی تواند استانداری کند چون مدیون است و باید برای راضی کردن این یکی و ان یکی کار کند.
مدعی
خدا رحمت کنه امواتت را که حرف دل مردم را زده ای
مرادي
Iran, Islamic Republic of
انگار... دار بیکاری که حرف ... میزنی
قلی
Iran, Islamic Republic of
عالی بود
قايد گيوي از طوايف بويراحمد
Iran, Islamic Republic of
درودتان میفرستیم
عشایر
Iran, Islamic Republic of
اقای مندی پور کوتاه بیا با این صحبت ها شما چه منظوری دارید مردم به خوبی شما را می شناسد ...
مقیمی
Iran, Islamic Republic of
اخی بمیرم!چه..ن شد
خیلی غصه نخورین تازه دارین میچشین درد.. که طی این چهل سال ماگچسارانیاازدستتون چشیدیم که البته هیچ. تواین ماجرابهتون نشده بیخودی این ماجراروپیراهن عثمان نکنین نماینده هاتون ازهمه راضی ترن !میگین نه بپرسین ازشون!
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
آقای ماندنی پور دو روز قبل از انتصاب زارعی در توییتر خودش خبر از این انتصاب داده بود
سید
احسنت
منتظر پاسخ اقایان هستیم..
اصلاحات بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر مندنی پور حرف دل ملت رازد درود.
علی
Iran, Islamic Republic of
خخخخ دکتر از تو بعیده ای حرفل معلومه عدل اصولگرایل و . هم مث همیشه ..،انتظار نیسی بخون تی تاج کاری کنن
ارسلان
Iran, Islamic Republic of
زنده باد دکتر مندنی پور. خیای عالی نوشتین.

واقعا وا مصیبتا از این نماینده های ضعیف
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1