تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۲۷۵۵۱۵

نام نیکو گر بماند ز آدمی به کزو ماند سرای زر نگار

۷
۰
کبنا ؛سید حسن حسینی‌موردراز*
با اینکه مدتی بود گفتن و نوشتن را ترک کرده بودم تا راحت باشم ولی دوستان گفتند در گفتن فایده ای است که در نگفتن نیست حال بی مقدمه میگویم که:
اگر جناب آقای خادمی استاندار موفقی بودند چرا باید به جای دیگری برود؟
اگر جناب آقای احمدی مناسب این جایگاه است چرا نباید در استانی که اطلاعات بیشتری از آنجا دارد انجام وظیفه نماید؟
سیاست و منطق توجیه را هم میدانم. اما درد دردمند را شناختن و درمان کردن هنر غیرقابل انکاری است و از قدیم گفته‌اند «خیری که به خانه رواست حتی به مسجد حرام است»
حال با اینکه مایلم در موقع تصدی افراد نسبت به عملکردشان اظهار نظر کنم و بعد از رفتن و یا خلع از جایگاه عیب گویی را دال بر ضعف گوینده میدانم.
اما جناب آقای خادمی لیست منسوبین منصوب شما در رسانه‌ها پخش شده، من از صحت و سقم آن اطلاعی ندارم اما تا مسئولیت داشتید چند پیشنهاد عام المنفعه داشتم که متأسفانه به دلایلی که میدانم توجهی نشد و قضاوت عمومی شما را چرخنده‌ی خواست اشخاص می‌داند که امیدوارم موجب تعلیم و کسب عبرت و موجب راه راست و خداپسندانه برای جناب آقای احمدی باشد و ایشان یقین داشته باشد و بداند که مردم پیدا و پنهان را خوب می‌بینند و خوب تشخیص می‌دهند و این جایگاه را برای خود محک روزگار بداند و قبول کنند که آنچه به جا می‌ماند فراموش نشدنی است.
جناب آقای احمدی دقت داشته باشید که مردم هنوز حتی بعضی از مسئولین شریف قبل از انقلاب را نه تنها فراموش نکرده‌اند بلکه به موقع و به نیکی از آنان یاد می‌کنند فراموش نکنید که
نام نیکو گر بماند ز آدمی به کزو ماند سرای زر نگار
جناب آقای احمدی مردم استان نسبت به فامیل گرایی و جناحی عمل کردن مسئولین بسیار بسیار حساس و ریز بین و بیانگر هستند یکی از اسلاف شما به نام آقای دوستی در این مورد موفق بوده و هر وقت به میان مردم بیایند بی شک مورد محبت قرار خواهند گرفت امیدوارم شما هم در پایان دوران خدمتتان در استان صد در صد محروم و مظلوم کهگیلویه و بویراحمد و البته در اثر عملکرد مسئولین مربوطه، که چشم حقیقت بین را بسته و به‌حق خود را که نه مردم را فریفته‌اند با سرافرازی خداحافظی کنید.
جناب آقای احمدی شما به ثروتمندترین استان با کمترین جمعیت اما با استعداد فوق العاده انسانی و طبیعی و فقیرترین و محروم‌ترین مردم کشور آمده‌اید. شاید شما هم قبول داشته باشید که در اثر فقر و نداری از گرسنگی مردن خیلی عجیب نیست اما بر سفره مملو از غذا بودن و از گرسنگی مردن جای بسی تعجب است شاید همین مورد برای شرح دیروز و عرضه خدمت امروز شما کافی و گویا باشد. فکر امروز را امروز کنیم و کنید «چه فردا شود فکر فردا کنیم» البته آینده نگری و عافیت اندیشی هنر مبتکران است آنهم به جای خود قابل احترام است و خواهد بود.
بسازیم کاری که بهتر بود خرد داشتن کار مهتر بود
متصدیان را با توصیه انتخاب نکنید، شایستگی را معیار قرار دهید و مشورت خیرخواهانه را مفید بدانید و حداقل قدم اول را چنین شروع کنید زیرا مردم نسبت‌ها و دلایل انتخاب را خوب و دقیق می‌دانند و حتی انتخاب در راستای راه گم کردن را آنهم به سبک داد و ستد خوب متوجه هستند پس فقط معیار خداوند باشد توانمندی فکری و علمی افراد آنهم در راستای عشق به وطن باشد زیرا آنکه آبادی و شهر خود را دوست ندارد وطن دوست هم نخواهد بود آنکه نسبت به وطن بی تفاوت است متدین نیز نخواهد بود و بجاست که بگوییم «چو ایران نباشد تن من مباد» که بیشک اینجا برترین نوحه‌ی دل شهیدان هشت سال جنگ ایران و عراق بوده، خلاصه جناب آقای احمدی یکی از برترین داشته‌های شهرستان بویراحمد طبیعت کم نظیر آنست تا جائیکه در سال ۱۳۴۲ فرماندهی لشکر ایران، مستقر در یاسوج برای سرکوبی قیام کنندگان سال ۱۳۴۱ در نامه پیشنهادی خویش جهت اسکان و عرصه‌ی تمدن مردم این دیار عریضه ای با این مضمون تقدیم شاه می‌نماید «اعلیحضرت یاسوج سوئیس ایران است اجازه دهید شهری در اینجا ساخته شود تا هم دولت راحت شود و هم مردم آرام بگیرند» شاه هم موافقت خود را اعلام نمودند و در سال ۱۳۴۳ کلنگ این شهر جوان زده شد. حال ببینید بهترین نقطه‌ی همین منطقه که حداقل باید هتل‌های مجذوب در آنجا ساخته شود تا برترین جذبه‌ی توریستی را موجب گردد، جایگاه چیست و به‌حق موجب شرم و سرافکندگی است. بله مکان زباله شهرداری است اگر مایل بودید با هم ببینیم تا متوجه شوید همه‌ی بدبختی حاصل نبود بودجه نیست بلکه تفکر مناسب کارسازترین است که باید گفت متأسفانه تاکنون...
آقای احمدی تا قبل از اینکه مردم از جهت قیافه شما را بشناسند اگر مایل بودید حداکثر دو ساعت در شهر یاسوج با هم راه برویم تا ببینید که یاسوج خیابان دارد ساکن هم دارد پول عوارض و پروانه ساخت هم می‌دهند اما شهر نیست زیرا شهر مظهر فرهنگ و تمدن جامعه‌ی ساکن در آن است. برای دقت اولیه اگر فقط به فلکه جلوی استانداری با توجه به علم شهرسازی دقت کنید متوجه خواهید شد که با همین هزینه چه می‌شد کرد و چه کرده‌اند!!
به امید فردای بهتر

*فعال سیاسی اصلاح‌طلب
نام شما

آدرس ايميل شما

فردا
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت استاندار عزیز دکتر احمدی
به استان ما خوش امدی وارزوی توفیق برای شما داریم
شما به عنوان ریس انجمن کتابخانههای استان می باشید امیدواریم بتوانی در عرصه علم وفرهنگ ومطالعه گامهای مفیدی برداری این اداره را که نزدیک به ۱۲ سال می باشد در دست یک خانواده می باشد نجات دهید وهرچه سریعتر مدیر کل جدیدی معرفی کنید.
ارزوی توفیق برای شما داریم
بویراحمد همیشه سربلند
Iran, Islamic Republic of
کاش سفارش همون دوست را که سفارش ننوشتن کرده بود می پذیرفتید
گچساران بویراممد گرمسیر
Iran, Islamic Republic of
احسنت برسیدحسن معلم بزرگ استان وفردی با افکاربسیار نیکو وپسندیده
صالحپور
Iran, Islamic Republic of
بهتر نیست.. برادری اقای حسینی؟.عادت به متلک پرانی و دلسوزی های..د.اگر واقعا نگرانی کمی از گنجینه ات را خر با حفظ اصل و سود آن بابت اشتغال جوانان هزینه کن.در محافل سیاسی حضور پیدا کن و شب نشینی را تعطیل کن که ... عایدت نمی شود.خلاصه میگویم فکر نان باش که خربزه آبه
حرف حق
Iran, Islamic Republic of
کامنت گذار شماره ۴ حضرتعالی چنانچه به صندوق خیریه آقای.. بابت اخذ تسهیلات دست خالی برگشتی علتش بی عدالتی در پرداخت تسهیلات نبوده شما راه را اشتباه رفته بودی،ایشان اگر مال و اموالی دارند خود بر نحوه مصرف آن مختارند پس لازم است بجای تیکه انداختن آخر جمله شما که فرمودید فکر نان باش که خربزه آب است این جمله را عرض کنم:هر که نان از عمل خویش خرد منت حاتم طائی نبرد.
قايد گيوي از طوايف بويراحمد
Iran, Islamic Republic of
انشاءاله استاندار محترم توجه نمایند و کارنامه قابل فبولی از خود بجای بگذارند
Iran, Islamic Republic of
تذکر ویادآوری به مسئولین لازم است
نباید با کامنتهای سخیف شأن خود را تنزل و موجب رواج بد فرهنگی گردیم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1