تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۸
کد مطلب : ۲۷۵۳۴۰

جدایی ما از «سی موسی»

۸۱
۰
کبنا ؛سید یوسف مرادی
سلام «سی موسی»! چه خبر! شنیده‌ام که رفته ای! رفته ای بدون اینکه ما قدر جنابعالی را بدانیم!
«هم طایفه ای عزیزم»! چند سالی است که در مورد استان نمی‌نویسم. حتماً بهتر می دانی گه در دوران حاکمیت جنابعالی آنچنان وضعی سراسر ملک و ملت را گرفته بود که هر  که جرات می‌کرد و کوچک‌ترین اعتراضی می‌کرد بلایی بر سرش می‌آوردید که راه خانه‌اش را گم کند.

اما حالا که رفته ای دلم نیامد که از جنابعالی تشکر نکنم. خودم را مقید می دانم نه به عنوان یکی از سادات امام زاده علی، نه به عنوان یکی از شهروندان کهگیلیویه و بویراحمد، بلکه به عنوان یک ایرانی از شما به خاطر زحماتی که متقبل شدید و سختی‌هایی که کشیدید تشکر کنم.
«ککی عزیزوم»! جنابعالی نه اصلاح طلب بودی، نه اصولگرا بودی و نه حتی تکنوکرات! جنس ات سال هاست که کمیاب است، جنابعالی از نسل همان مدیران دهه هفتاد بودید و جایگاه مسوولان نظام را به همان سطحی رساندید که در آن دهه رایج بود. جایگاه مسوولیت در نظام را از جایگاه خدمت گذاری و نوکری مردم، به جایگاه ریاست برگرداندید و انحرافی که در دولت‌های بعد از سازندگی صورت گرفته بود و مدیران نظام را پاسخگو به مردم می‌دانست را تصحیح کرده و به جایگاه اصلی‌اش برگرداندید و به ما رعیت زادگان فهماندید که جایگاه‌مان دقیقاً کجاست و گلیم مان به چه اندازه است.
«قربون جدت برم»! من وظیفه دارم از طرف همه رعیت زاده‌ها و محرومین استانم از شما تشکر کنم و عذرخواهی کنم که مجبور بودید چهار سال در استان من «حکومت داری» کنید و خانواده‌تان دور از شما در هوای آلوده‌ی تهران سختی بکشند و دور از جنابعالی باشند. شما حق داشتی که خانواده محترمتان را به استان محروم ما نیاوری، اینجا فقط برای فرزندان ما مناسب است.
«ککی ساکتم»! من وظیفه دارم از شما تشکر کنم که در جذب و هزینه‌ی بودجه از حکومت مرکزی آنقدر دقت نظر داشتید که در زمان تودیعتان با افتخار هیچ کاری به جز تنظیم چند قرارداد کاغذی با سرمایه گذارانی بدون نام و بازسازی چند محله در یکی از شهرهای استان نداشتید و به عنوان مثال پل سوم بشار یاسوج را چهار سال با یک کارگر به سمت نهایی شدن بردید و از این طریق جلوی هزینه شدن سرمایه‌های ملی را در سرزمین دورافتاده‌ی کهگیلویه و بویراحمد گرفتید.
«سی موسای عزیز»! حال که دیگر رفته‌اید و راحت می‌توانیم از شما تشکر کنیم، وظیفه دارم از طرف ده‌ها هزار نفر از مستضعفین کهگیلویه و بویراحمد از جنابعالی به خاطر حسن تدبیرتان در برگزاری انتخابات‌های هفتم اسفند هشتاد و چهار و همچنین دیگر انتخابات شش تشکر کنم. شما آنچنان ماهرانه این انتخابات‌ها را برگزار کردید که ما جاهلان بتوانیم به عمق دموکراسی پی ببریم. جنابعالی ما را هوشیار کردید و شیوه‌های جدیدی از دموکراسی را به ما آموختید و از این بابت نیز ما را یک عمر بنده‌ی خویش نمودید.
«کر با غیرت طیفه»! جنابعالی از معدود استاندارانی بودید که متوجه شدید یک استاندار دو راه پیش رو دارد، یا در کنار مردم باشد یا در کنار قدرت. و با توجه به تجربه‌های ارزنده ای که داشتید از همان اول فهمیدید که هر استانداری که در کنار مردمش باشد عاقبتش بی آبرویی و دیوان محاسبات و تخریب است؛ ولذا «در کنار قدرت ماندن» را به «در کنار مردم بودن» ترجیح دادید و با سلامت از این گذرگاه سخت عبور کردید و توانستید مراحل ترقی را بپیمایید و با این تجارب ارزنده بعد از اتمام کارتان در این استان، به استانی دیگر که باز هم متشکل از لرهای مظلوم و فراموش شده‌ی ایران است بروید و احسنت بر این تدبیر!
«دکتر سی موسی عزیز»! در دوران حاکمیت جنابعالی، با تدابیر ارزنده ای که در مدیریت داشتید، شکاف سردسیر و گرمسیر آنقدر عمیق شده است که این استان دیگر هیچگاه به دوران قبل از جنابعالی باز نخواهد گشت، در واقع تاریخ استان کگیلویه و بویراحمد را (از این لحاظ) به دو قسمت تبدیل کردید؛ قبل از سی موسی و بعد از سی موسی! و این کم دست آوردی نیست. حیف شد که این خدمت ارزنده‌تان را در هنگام تودیع و معارفه نگفتید و من وظیفه خود دانستم تشکر کنم.
«سی موسی جان»! شاید وقتی این سطور را می‌خوانی دیگر در بین ما نباشی و برای ادامه خدمات ارزنده تر به سرزمینی محروم تر رفته باشی و از خواندن این سطور خوشحال و شادان شده باشی و قصد کنی برای تربیت کردن این حقیر ذلیل سراپا تقصیر، گوشی تلفن را برداری و به همان جاهایی که همیشه می‌گفتی دستور دهی که من را هم مورد نوازش قرار دهند، خواستم بگویم که اگر قصد این کار را داری حتماً انجام بده، چون این حقیر بیدی نیست که با این نسیم‌ها بلرزد. باید توجه داشته باشید که اگر ما مستضعفین این چند سال سکوت کرده بودیم و تشکر لازم را ابراز نداشتیم، از ترس جنابعالی و اعوان انصارت نبود، اگر در جمعه‌ی سیاه هفتم اسفند سکوت کردیم و از جنابعالی تشکر نکردیم، صرفاً احترام به قانونی بود که حاصل خون شهداست، و الا از جنابعالی چنان تشکری می‌کردیم که در تاریخ دموکراسی بنویسندش! ولذا اگر آنچنان که در مراسم تودیعتان فرمودید وضعیت استان (در انتخابات‌ها) از سطح قرمز به سطح سفید رسید و ما از جنابعالی (به خاطر این دست آورد) تقدیر نکردیم به این دلیل بود که عشق و علاقه مان به قانون اساسی دستانمان را بسته بود.
«قربونت برم»! امروز که تصاویر تودیع و معارفه‌ات را دیدم، احوالم مانند «ترکه بازی کنی» بود که چوبی محکم به قوزک پایش خورده و تا مغز استخوانش تیر کشیده و وقتی ترکه را بر می‌دارد تا بازی را ادامه دهد، وقت شام می‌رسد و نغاره زن، ساز زدنش را قطع می‌کند!
جای چوبی که زدی تا ابد همراه ما مستضعفین هست، فراموشت نخواهیم کرد و تا روزی که زنده‌ایم، هرگاه بخواهیم تاریخ استان را برای آیندگان بیان کنیم، در هر پیچ کلام از تو خواهیم گفت، از آن جمعه‌های سیاه و از آن شکاف‌های عمیق و از همه کارهایی که کردی و نکردی.
«ککی جونیم»؛ عمق تقدیر و تشکر ما رعیت زادگان را از میان این سطور دریاب و پذیرا باش و امیدواریم که لرستان را هم مانند استان ما آباد کنی.
نام شما

آدرس ايميل شما

موسوی
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی این متن سرتاپا غرض و کینه ارزش چاپ نداشت کبنا. چرا باید این متنهای پراز غرض و کینه ا چاپ بشه که فردا مثلا در لرستان به عنوان سند ضعف از سوی مخالفان دکتر خادمی مطرح بشه.
Iran, Islamic Republic of
واقعا یعنی چه؟؟؟؟
سادات
Iran, Islamic Republic of
جناب بوسف مرادی این بیانات شما نشان از قضاوت بی انصافانه هست اگر واقعا داسوز استان هستی چرا در قالب پیشنهاد این به اصلاح نقدهایی که به سی موسی وارد میکنی را در همین سایت اعلام نکردی
اعلام میکنی که این استان مخصوص زندگی مستضعفان هست
لطف بفرمایید الان که این مرقومه را مینویسید ایا خودتان در پایتخت زندگی نمی کنید یا فقط برای سی موسی یه ضعف هست چرا خودتان که این همه خود را دلسوز استان می دانید بعد از انتخابات ٩٢ قصد مهاجرت به پایتخت کردید ایا شما سیاسی تر هستید یا سی موسی
اقای سی یوسف مرادی
یه سوزن به خودت بزن به جوالدوز به مردم
مگر نمی دانی روزی باید جوابگوی قضاوتهایت باشی برادر
طاس احمدی
Iran, Islamic Republic of
معلومه ازروی حسادت وعقده نوشتی..
زنده باد بابکانی
Iran, Islamic Republic of
گمون کنم بی سی موسی ی مشکلی داشته بی,بین ککا ودنبال ککا چ اینویسه,مه و بچی سر کلکله برد بی یک جرکردید...
زنده باد بابکانی
Iran, Islamic Republic of
گمون کنم بی سی موسی ی مشکلی داشته بی,واویلا بین ککا ودنبال ککا چ اینویسه,مه و بچی سر کلکله برد بی یک جرکردید...
محمد
Iran, Islamic Republic of
همین ک آب حیات آسفالت شد تو ازش میری خدا شکرکن..
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
واقعیت رو برعکس جلوه ندی هم طایفه ای سی موسی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
نویسنده احساسی و جوگیر شده . طایفه پرست نباشیم !
محمد از چرا م
Iran, Islamic Republic of
عالی بود. جدا واقعیت ها را نوشته ای. درود
رشیدی
استناندار واقعی نوذری
خسرو
Iran, Islamic Republic of
آفرین برتوشیرزاده ی شهید ودوست داشتنی
فرهنگی۲
Iran, Islamic Republic of
چی سنگینی نوشتی
بیداد
Iran, Islamic Republic of
کبنا جان
خداییش هر مطلب بی وزن و ردیف وقافیه رو به خورد خوانندگان نده...
مشتریات می پرن ها....
گفته باشم
آخه این متن بی ارزش چی بود ...
از همین حوالی
Iran, Islamic Republic of
عجب قلمی.احسنت.
بیداد
United States
زیبانوشتی سیدعزیز.ایشون فوق العاده ضعیف وبااین وجودرند.خوشحالم که کم شد.ولی سی موسی ماکزیمم مدیریت ت درلرستان یک سال.اونها مثل ماهانیستند
سیف
Europe
،متن جنابعالی را خواندم ، جوابی بهتر از این بیت برایت پیدا نکردم ، ادب مرد به زدولت اوست
کارمند
Iran, Islamic Republic of
/خوت هم فهمیدی چه نوشتی....معلومه که آدم ترسویی هستی همانطور که خو دت گفتی
دوهنده
Europe
سلام سید یوسف ، تو در این ۴سال عقده ای بودی ،اگه خادمی بهت دونه میداد اینو نمینوشتی
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
خدایی خودت فقط برای خودت نوشتی انشا الله که لذتش ببری کاش نمی نوشتی آبروش بیشتر بود
پزشک امام سجاد
Iran, Islamic Republic of
احسنت... باعث نهادینه کردن طایفه گرایی و..درانتخاباتهای استان شد.خدا ..
سادات امامزاده علی
Iran, Islamic Republic of
حالم از این نوع تفکرات به هم میخوره, برادر مرادی استانداری که شما مشاورش بودی چه گلی به رومون زد, والله اون زمان بیشتر استاندار رییس مردم بود فارغ از نگاه سیاسی, خودت الان کجا سیر میکنی که بچه های این استان و به حساب نمیاری, شما هم دنبال منافع خودت هستی و از طریق موقیعت..پیشرفت کردی, الانم دنبال این هستی جایگاه هدایخواهو در بویراحمد کسب کنی ولی خیال ,
محمودی
Europe
اقای مرادی تو که اصولگرایی ، تو کوچکتر از اونی هستی از دکتر خادمی انتقاد کنی
پناه
Europe
حیف موسی خادمی که تو هم طایفه اشی
رحمان
Iran, Islamic Republic of
قوام یعنی استاندار باج به هیچکس نداد
بی گناه
United States
با سلام استاندار درتودیع خود گفت انتخابات شوراها وریاست جمهوری درکمال آرامش برگزارشد مگه استاندارکجابودند که یک جوان بی گناه وبی دلیل بااسلحه گرم درمادوان بالا جلوپدرش پرپرو کشته میشه؟ یعنی خون جون بی ارزش بوده که به حساب نیومده؟ درقیامت مسولین ازجمله استاندارجوابگویند
سید
Iran, Islamic Republic of
یه کم هم انصاف داشته باشید خوبه.
یک آزاده
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید انقلابی / با اینکه با تو از لحاظ تفکر هم خط نیستم ولی این روحیه آزادگی تو را دوست دارم . انتخاب خادمی جفای بود بر مردم این سرزمین / انشالله که خداوند پاسخ این همه ظلم را بدهد
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
واقعا عالییییییییییی بود مرسی
سامان
Iran, Islamic Republic of
دیر یادت افتاده انتقاد کنی دکتر
الان که رفته شجاع شدین!!!!!به شما هم میگن انقلابی؟؟؟توهم زدین
جهانبین
Europe
سید یوسف ما مردم بهترین ، هستیم و بهترین قضاوت را میکنیم، حیف سی موسی که همه اسمشو بزبان میارن ، اصلا فازت چیه سی یوسف!!!!!!!!!!!
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
خدا دیده سیدل امامزاده علینه
بدبخت و مردم اصیل ، لرهای بدبخت که استان مال خودتونه و مهمانها همه چیزو ازتون گرفتند
دوگانه سوز
Iran, Islamic Republic of
واقعا دست مریزاد با این همه اگاهی ونوشتن مطالب بحقب که قلم زدید جناب استاندار سید موسی واقعا لایق ترفیع نبودند
دوگانه سوز
Iran, Islamic Republic of
عاااااااااالی بودددددددددددددد........انصافا حال کردم......
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
درست می گویی
مهمان
Iran, Islamic Republic of
جان کلام را گفته اید. درود. فقط باید گفت آخ و بخت مردم بویراحمد که همچنان در سراشیبی در حال غلت زدن هستند.
زیار
Iran, Islamic Republic of
احسنت. زیبا نوشتی سید. خادمی ناکارمد استاندار تاریخ استان ما بود
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
واقعا ادبیات سخیف و پیش پا افتاده ای بود
بر خودم بعنوان یک اصولگرا طرفدار اقای مرادی کلی متاسفم
اخه تا کی ما بلاید تاوان این عزیزان را بخوریم
یاسوج غریبان
Iran, Islamic Republic of
آقای مرادی انتقاداتی به خادمی وارد بود ولی حداقل از اعوان و انصار جنابعالی صد در صد بهتر بود من خودم موافق رفتن خادمی بودم ولی شما همانی بودی که نماینده هدایتخواه بودی و به اصطلاح سخنگو نیافتید و نزدیک به دوماه از همه قدرتها و اهرمها و شورای نگهبان استفاده کردید و ابطال انتخابات نقل محافل شما بود دوست محترم من خادمی رو قبول ندارم ولی جای انصاف نیست شما اینطور وانمود کنی که دوران هشت ساله دولت ایده ال شما بینظیر بود شکافهای استان ما زیاد است و این مرهون حکومت هشت ساله شما بود
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
احسنت.با وجود اینکه تصمیم داشتم سکوت کنم اما متن زیبایت آنقدر جالب و واقعی بود که مرا وادار به اظهار نظر کرد. بدون تعارف آنچه را نوشتی در دوران ریاست سی موسی وجود داشت.سکوت سرشار از درک موقعیت های زمانی ومکانی و افق نگاهش به قدرت و همچنین عدم وابستگی وی به اصول اولیه ی اصلاح طلبی و. باعث شد چهار سال تمام مردم این استان را...ی خود بکند.انصافا خادمی هچ کار مهمی.. احساسات سردسیری و گرمسیری نکرد. او با گماشتن نیروهای فامیلی در دارات مختلف و کسب گزارش ه.. از آنها باعث.. در میان مدیران استان گردید.
رضا
Iran, Islamic Republic of
واقعا با صداقت نوشتی--- خیلی مرد از هم طایفه ایت اینجور انتقاد کنی...درود بر سید یوسف مرادی
دنا
Europe
سی موسی افتخار سادات امامزاده علی
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
تو هم خیلی بیکاری مثلا ادای هدایت خواه رو در میاری
لرستان
Iran, Islamic Republic of
خدا پدر و مادرت را بیامرزد با این کلام حق و به جا گفتنت.خدا و داد ایما لرستانیل برسه
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
ککی ساکت دس درارم . ککی کم خرجم . ککی باغیرت دس درارم . ککی وفکر طیفه بینم .
همشهری
Iran, Islamic Republic of
حاکم شهری که مرغابی بود خدا میداند سر ان شهر چه بود.. استان محروم ما را گلباران کردند.
آقایی
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید یوسف مرادی
معلم
Iran, Islamic Republic of
احسنت
ریحان
Iran, Islamic Republic of
واقعا روته برم ککای پر ادعام سی یوسف
حضرتعالی که مشاور استاندار اصولگرای این استان بودی با اون کارنامه افتضاح
حالا به من نه به دیگر خوانندگان ارجمند این سایت وزین بفرمایید انتظار داشتی در این دولت باز هم باشی ....
واقعا روته برم ککای جونیم...
یس موسی در سخت ترین دوره سکان هدایت استان را بدست گرفت و در این راه هم از جان مایه گذاشت. نیازی به تعریف امثال من و کنایه شما هم نیست کارنامه اش و مسئولین گواهند.
چه زیبا بود می فرمودی : ککای جونیم منتظر چراغ سبزت بودم که نشان ندادی و رفتی و افسوس بخوری....
اگر ادعای مسلمانی داری طلب استغفار کن که تحقیر کننده باید منتظر عذابی سخت هم از لحاظ وجدانی و هم از طرف الله باشد.
نیک نژاد
Europe
ککیه جونی سی یوسف در جوابت این شعر کافیست: بزرگش نخوانند اهل خرد که نام بزرگان بزشتی برد
عابدی
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید یوسف مرادی عزیز !ولی اب رفته به جوی اگر باز آید .....ماهی مرده را چه سود کند...
سعید
Iran, Islamic Republic of
دلش پره این فقط بخاطر شخص خودش متاسفانه کم نداریم از این کسانی که بخاطر نرسیدن به خواسته های شخصی و غیر معقولانه گلایه مندند
الیمالاتا
Iran, Islamic Republic of
واقعا زیبا نوشت فقط باید به استخدام های فامیلی هم اشاره ای میکردی
کلانتری
Iran, Islamic Republic of
احسن
خان بویراحمد
Romania
عالی بود
دنا...
Romania
بهتر از این نمی شد که نوشتی ....آفرین
مختار ولایت
Iran, Islamic Republic of
احسنت اقای مرادی احسنت
مختار ولایت
Iran, Islamic Republic of
من یه اصلاح طلبم و طرز تفکرم با اقای مرادی بسیار متفاوت است اما انصافا در مرود خامی واقعیت ها را گفت.قبول کنید ضعیف ترین استاندار بوده تا کنون
آنکه به ما نر
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم دکتر نمی دونه زمان سیدباقر و هدایت خواه وموحد این بازی شروع شد برادر ادارات کل متعلق به همه استانه
جهان بین
Iran, Islamic Republic of
کاملا عالی بود
دوره ..دوره روزمرگی بود
وی هیچ.. نداشت و تمام تصمیمات را نمایندگان می گرفتند.....
حرف حق
Iran, Islamic Republic of
شیر مادرت حلالت مرد عالی نوشتی درود کبناجان که منتشر کردی هردو عالی بودید
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
آقای مرادی سلام
کاشکی این مقاله را دو سال پیش می نوشتی...البته میدونم چرا الان نوشتی چون نگران بودی با نزدیکانت برخورد شود
ناصر
Europe
اون که به ما ......بریده بود.
یک آزاده
Iran, Islamic Republic of
خادمی گفت تو انتخابات از وضعیت قرمز ما سفید شدیم !! ولی . اون پسر در انتخابات ریاست جمهوری در مادوان یادش رفت به نظرم ... ا ویژگی های دولت اعتداله ... درود بر قلم زیبایت سید یوسف مرادی عزیز
ممو
Iran, Islamic Republic of
سید دلش پره از اینکه پست بهش ندادن و در تهران جولان میده
سید دلش پر ه که سی باقر استاندار نوابیه
سید دلش پره که عملکرد اصلاح طلبان بهتر از اصولگرا هابوده
ووووووو
باوی
Iran, Islamic Republic of
.. شده .فقط نوذری
ناصر
Iran, Islamic Republic of
آقا جان خارج از حب و بغضای شخصی قشنگ نوشته
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سلام سید غیر از حقیقت چیزی نگفتی خدا وکیلی
زیلایی زیلایی زیلایی
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید و دست مریزاد به آن قلم بران و شیوایتان
مویدی
South Africa
در حیرتم از جنابعالی سی یوسف ، تو که تا پارسال در گلزار شهدای دهدشت . با دکتر خادمی عکس بگیری حالا شدی منتقد ، بنظرم خودت هم توی خلوتت از خودت .!!
میرزا
Iran, Islamic Republic of
منم به عنوان یکی از سادات امامزاده علی محضر سی یوسف: اولا .. که بخی از زبون یه ساداتی بیای و . کنی دوما طیف حضرتعالی نشون داد که چقد توانمندیت و چطور بودجه برگشت ایدیت سوما تو .. شخصی داری و توقع داشتی داخل دولت اصلاحات چی دسته بکره که کاملا در اشتباه بیی چهارما دیه .. امثال شما جایگاهی دربین مردم نیاره و در آخر خدا و ....ایاری
همشهری
Iran, Islamic Republic of
عالی بود سیددرود.......
اميرحسين
Iran, Islamic Republic of
سید پست گیرش نیومد خادمی نشون داد قوم گرا نیست و به ...ر اهمیتی نمیده سید جان شما که اصولگرای محض بوده نمیبایست هم خادمی بهت پست میداد خادمی نمره قبولیش رو از هیات دولت گرفت این ادبیات کوچه بازاری دردی رو دوا نمیکنه و چیزی از ارزش کارای خادمی هم کم نمیکنه مردم عملکرد خادمی رو تو این چهار سال لمس کردند وقضاوت با اوناست سید جان جای شما تو این دولت نیست خودتو به اب و اتیش نزن خادمی یا احمدی یا هر کس دیگه استاندار باشه جایگاه شما همینه همون هدایت خواه رو بچسب فدات
ککات
Iran, Islamic Republic of
آقای مرادی به قول.ربزرگوارت جناب دکتر احمدی نژاد حتما ..ه که رود بشار هم ننی تونه خاموشش کنه که این .. رو نوشتی دوستان اگر انسان واقعا ازروی اعتقاد وواقعیت بنویسه جای تحسین داره اما ایشون چون امید داشت دکتر هدایتخواه که به مجلس برن بشه همه کاره یاسوج و در زمان استانداری خادمی این اتفاق افتاده مقصر اصلی این قضیه(نرفتن دکتر هدایتخواه به مجلس ) رو خادمی می دونه پس مشخصه که مرادی به خاطر نرسیدن به.. این مطالب رو نوشته
سین قاف
Iran, Islamic Republic of
عالی بود...از کلمات و الفاظ لری خوب استفاده کردی کمی با غیرت ککی دس دراروم ککی وظیفه شناس
کارمند
Iran, Islamic Republic of
اخ سی یوسف واقعا دلت پر از غصه و درده معلومه که بدجوری داری میسوزی اخه برادر اگر اهل نقد و عدالت خواه بودی چرا حالا معلومه جرات نداشتی کاش با خاموشیت حداقل شان خودت را نگه میداشتی
دهدشت -دم مهد
Iran, Islamic Republic of
خدا حفظت کنه عالی بود برادر
علی
Iran, Islamic Republic of
بمیرم سیت که فکر ایکردی با قبولی هدایتخواه دوباره جون ایگری ولی قبول کن دیه بایگانی وابییت ،خادمی اگر بد عمل کرده بی خو دوباره استاندار نیابی
مهریون
Romania
ککای جوونم ایخاسمی خادمی هم مثل بقیه.. و یه حکم مشاوره ای سیت بزیه اوسو بدیدمتی بازهم ایطور قلم ایزی بخت بوام ادبیاتت فرق ایکرد ختم دونی
مخناری
Romania
مرادی جان ککی....ت برنمیای چطور به خودت حق میدی در مورد مدیریت موفق ترین استاندار این استان صحبت کنی ؟!! متاسفم .
رها
Iran, Islamic Republic of
. جماعت همیشه رک وراست و با صداقت .
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1