تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۳
کد مطلب : ۲۷۵۰۳۹

آمار طلاق در جامعه سرسام آور است/ مگر سرفاریاب جز شهرستان چرام نیست؟

۱
۰
کبنا ؛ماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته سرفاریاب به امامت حجت‌الاسلام سید فرج‌الله پژمان در مصلا این شهر برگزار شد.
حجت‌الاسلام سید فرج‌الله پژمان با اشاره به سوره انفال آیه (۲) عنوان کرد: مؤمنان فقط کسانی هستند که وقتی یاد خدا شود دل‌هایشان ترسان می‌شود و هنگامی‌که آیات او را می‌خوانند به ایمانشان می‌افزاید و بر پروردگارشان توکل می‌کنند.
خطیب جمعه سرفاریاب با اشاره به خصوصیات مؤمنین افزود: مؤمنین کسانی هستند که آنچه خداوند به آن‌ها داده انفاق می‌کنند، وقتی قران برایشان تلاوت می‌شود ایمانشان افزوده می‌گردد و در حقیقت همان‌هایی هستند که مؤمن به حق‌اند.
پژمان به‌روز ۲۴ شهریور روز مباهله نام‌گرفته اشاره و اظهار داشت: مباهله، عملی است برای اثبات حقانیت که در آن دو طرفی که ادعای حقانیت دارند برای همدیگر تقاضای لعن و نفرین الهی می‌کنند تا کسی که حق نیست دچار لعن و نفرین الهی شود.
پژمان ادامه داد: مباهله در تاریخ اسلام به ماجرایی اشاره دارد که طی آن، پیامبر اسلام صلّی الله علیه واله وسلّم پس از مناظره با مسیحیان نجران، پیشنهاد مباهله داد و آنان پذیرفتند؛ ولی در روز موعود از این کار خودداری کردند.
امام‌جمعه سرفاریاب گفت: بنا بر اعتقادات شیعی، جریان مباهله پیامبر اسلام (ص) نه‌تنها نشانگر حقّانیّت اصل دعوت پیامبراست، بلکه بر فضیلت ویژه همراهان او در این ماجرا دلالت می‌کند.
خطیب جمعه ضمن تبریک روز خانواده و تکریم بازنشستگان به خانواده‌های امروزی اشاره کرد، و عنوان داشت: حتماً امروز خانواده‌ای هست اما چه خانواده‌ای؟ خانواده‌ای که نه آرامش و سکونی و نه سروسامانی وجود دارد، امروزه در این زمینه با وضعی مواجهیم که در آن حیثیت و شرافت انسان‌ها صورت مبتذلی پیداکرده است.
وی به برخی نابسامانی‌ها در خانواده اشاره کرد، و تصریح کرد: از نابسامانی‌ها که در برخی خانواده ها وجود دارد ازجمله روابط سست و متزلزل زن و شوهر که در کنار همدیگر قرار دارند اما وضعیت حیاتشان آنان را چون بیگانه در کنار هم قرارداده است و آمار طلاق با اندک بهانه‌ای از طرف زن و شوهر بالا رفته است.
وی ادامه داد: در برخی خانواده‌ها مهر و عطوفت برای فرزندان نیست، غیرت ناموسی متزلزل شده و فرزندان غیر مشروع افزایش پیداکرده است.
امام‌جمعه با اشاره به تذکرات گذشته خود به مسئولین در شهرستان چرام و خواسته فرهنگیان و مردم سرفاریاب عنوان کرد: از مسئولین شهرستان چرام به‌ویژه آموزش‌وپرورش این نکته را گوش زد می‌کنم که مگر سرفاریاب جزء شهرستان چرام نیست؟ که مطمئنان هست اما چرا از نیروهای سرفاریاب در شهرستان به کار نمی گیرید؟ مگر مکاتبات و خواسته مردم از همین تریبون اعلام نشد؟ مگر طومار آن‌ها حضوری تقدیم نشد؟ چرا توجه نمی‌کنید؟ چرا دارید حساسیت به وجود می‌آورید؟ با این کارها مردم را به‌حساب نمی‌آورید، و عملکرد شما باعث حساسیت شده و هرگونه عواقب را خود شماها پاسخگو هستید.
سید فرج‌الله پژمان در پایان ضمن عرض خسته نباشید به نماینده کهگیلویه بزرگ عنوان کرد: مردم شهر و بخش سرفاریاب همچنان منتظر وعده‌های نماینده کهگیلویه بزرگ برای رفع مشکلات خود هستند چراکه با توجه به وعده‌های داده‌شده بعَضی از پروژه‌ها راکد و بعضی هم به‌کندی در حال اجرا هستند و از نماینده تقاضا داریم هرچه سریع‌تر نسبت به وعده‌های خود عمل کند و دل این مردم ولایی را شاد کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

.
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه آقایان عزیزی وعلیبازی و شمس الله
در آموزش وپرورش چرام
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1