تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب : ۲۷۴۹۹۸

روضه‌خوان‌ها شأن مجالس عزاداری سید الشهدا را نگه دارند / مداحان از خواندن اشعار بی‌مغز پرهیز کنند

۰
کبنا ؛
امام جمعه موقت یاسوج گفت: متأسفانه برخی از روضه‌خوان‌ها بدون سند روضه‌خوانی می‌کنند و شأن مجلس اباعبدالله الحسین(ع) را نگه نمی‌دارند.


به گزارش کبنا از یاسوج، حجت‌الاسلام سید علی صالح موسوی اعظم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ثواب اخروی کارهای نیک در دنیا، اظهار کرد: انسان‌ها در آن دنیا هیچ کمبودی احساس نمی‌کند چرا که نعمت‌های خداوند در آن دنیا تمام شدنی نیست.

وی با بیان اینکه هیچ مانعی سر راه انسان‌ها برای ورود به بهشت و زندگی در آن دنیا وجود ندارد، افزود: دنیا مزرعه آخرت است و زندگی آخرت دائمی است و در آن جا هیچ اندوه و دردی هم وجود ندارد.

امام جمعه موقت یاسوج گفت: با مرگ زندگی انسان‌ها پایان نمی‌یابد و مرگ در این دنیا تنها مرگ دنیوی است که هر فردی برای مرگ زمان مشخصی دارد، اما در سرای آخرت دیگر مرگی وجود نخواهد شد.

وی ادامه داد: برای انسان‌های پرهیزگار و با تقوا که از روی حقیقت خدای خویش را مورد پرستش قرار داده‌اند در دنیای آخرت حزن و اندوهی نیست و از عذاب‌های سخت الهی هم در پناه هستند.

حجت‌الاسلام موسوی‌اعظم در خطبه دوم نماز جمعه شهر یاسوج به فرارسیدن ماه محرم اشاره کرد و گفت: مدیحه‌سرایان و روضه‌خوان‌ها باید در خواندن روضه و اشعار خود از منابع غنی کتب دینی بهره ببرند، متأسفانه بعضی از روضه‌خوان‌ها شأن ایام محرم و ائمه اطهار علیهم السلام را نگه نمی‌دارند و بدون سند به روضه خوانی می‌پردازند.

وی برپایی نماز را یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) خواند و گفت: نباید در هیئت‌های مذهبی و عزاداری‌ها واجبات را فدای مستحبات کنیم.

امام جمعه موقت یاسوج بیان کرد: کارهای نمایشی و رقابتی را باید در مراسم سید الشهدا(ع) کنار گذاشت و از خواندن اشعار بی‌مغز نیز پرهیز کنیم.


نام شما

آدرس ايميل شما

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1