تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۶
کد مطلب : ۲۷۴۹۸۹

اصلاح‌طلبی روی لبه نفرت و عشق/ جشن شکوفه‌ها با ۲۴۰۰ کلاس اولی/ راه‌اندازی سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان عمومی در استان

۰
کبنا ؛

خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
اصلاح طلبی روی لبه نفرت وعشق
محمدعلی وکیلی
همه می دانیم کمتر از پنج سال پیش در چه شرایطی بودیم. آن زمان کمترین امید به گشایش های حداقلی وجود داشت. اما به ناگاه ورق برگشت و سیاست کمی لبخند زد و به ناگاه بارقه ای از امید، به دل ها جهید.
البته آن هنگام کسی انتظاری فوقِ طاقت نداشت.
همه می دانستیم که این نهالِ نحیفِ سیاست، تابِ مطالباتِ عنیف را ندارد. به همین سبب شعار های فانتزی داده نشد و تنها، از بازگشت عقلانیت به عرصه‌ رسمی و «به قاعده» شدنِ امور سخن به میان آمد.
ذیل این شعارهای حداقلی و با یک اجماعِ حداکثری، اصلاح طلبان به صحنه آمدند و شد آنچه شد.
این روزها اما اصلاح طلبان دچارِ نقدهای بی امان شده اند. هرچند نقد، هم لازم است و هم گاهاً وارد؛ اما فضای حاکم بر بسیاری از این نقدها در این روزها کمی تامل برانگیز است. نقدهایی که گاه در آن حس می شود نقاد فراموش کرده در چه «وضعیتی» هستیم وسقفِ تاثیرِ اصلاح طلبان در قدرت چگونه است! بدیهی است که نقد ضامن سلامت و سعادت در یک جریان است اما گاهی نقدِ «بی قاعده» گی به نقدها وارد است. گاهی پای مترهای فانتزی به میان می آید که با واقعیتِ موجود، سخت در تعارض است.
گاهی گام‌های کوتاهِ عقل گرایی را با معیارهای بلندِ احساس‌گرایی می‌سنجند. در بسیاری از نقدها خردِ کُندرویِ موجود را به دادگاهِ ذوقیات می برند و عقلانیتِ تلخِ امروز را به مسلخ زیبایی شناسی می برند.
بوی رومانتیسم از فضای موجود می آید و این سخت نگران کننده است. «سیاست» به عنوانِ رشید ترین و بهترین فرزندِ عقلانیتِ اجتماعی، امروز روی زیبایی ندارد. همیشه عقلانیت، زیبا نیست؛ گاه تلخ و ترش رو می شود. اما عقلانیت، دست کم در امور اجتماعی همیشه لازم است. اگر امروز، فشارهای بی امان هنوز بر جامعه وجود دارد و اگر هنوز بخش زیادی از مطالبات معیشتی و سیاسی بر دستان‌مان غمباده کرده و اگر هنوز پای‌مان می لنگد و لنگان‌لنگان راه می رویم، نباید اما از سیاست نا امید شد. به حکم خرد، ما راهی جز سیاست نداریم. پشت دربِ سیاست، یک جانشین بیشتر منتظر ما نیست؛ و آن رمانتیسم است. اگر درب را بر رمانتیسم گشودیم در واقع راه را برای ورود سیاستمدارانِ نافرهیخته و پوپولیست هموار کرده ایم. رمانتیسم از کوفتنِ خرد آغاز می شود اما به آن ختم نمی شود. می توان به اشخاص و سیاست های آنان نقد داشت اما «سیاست» را نباید تخریب کرد. در قابِ رمانتیسم همیشه تصاویر عاشقانه نیست. نفرت، سایه به سایه‌ رمانتیسم جلو می آید و در اولین بزنگاهِ نا امیدی رخ می نماید. نقد، تنها در الگوی سیاست و پارادایمِ خردورزی، فضیلت است. در فضای رمانتیسم همین نقد، از حدِ فضیلت می‌افتد و آسیب‌زا می‌شود. نام ان در واقع دیگر نقد نیست بلکه نفرت است.
جامعه گاه درنتیجه محدودیت‌ها به رمانتیسم روی می آورد و «نفرت» میوه رمانتیسم است. شرایط کنونی شباهت زیادی با دوران هایدگر دارد. دورانی که به رمانتیسم آلمانی شهره است. این دوران در آلمان ناگهان به هیتلر منتهی شد. بنابراین اصلاح طلبان متوجه باشند ازعشق به نفرت نسبت به همدیگر نرسند.
جشن شکوفه‌ها با ۲۴۰۰ کلاس اولی/ استقبال از مهر با ۲۲ هزار دانش‌آموز گچسارانی
مدیر آموزش و پرورش گچساران از اجرای برنامه‌های بازگشایی مدارس با رنگ و بوی عاشورایی خبر داد.
سید ظهیرالدین پورالحسینی اظهار کرد: پیوند ماه محرم، هفته آموزش و پرورش و دفاع مقدس را در سال تحصیلی جدید به فال نیک می‌گیریم.
مدیر آموزش و پرورش گچساران با بیان اینکه امروز شهید حججی محصول آموزش و پرورش و ادامه دهنده راه دفاع مقدس است گفت: خط مقابل آنها همانهایی هستند که در کربلا در مقابل امام حسین(ع) و یارانش ایستادند.
وی با یادآوری ایثارگری شهید فهمیده در ۱۳ سالگی و نقش و ایثارگری او در دوران دفاع مقدس بیان کرد: امروز شهید حججی ادامه دهنده راه شهید فهمیده است این‌ها سند افتخاری برای آموزش و پرورش است و چه زیبا مقام معظم رهبری درباره شهید حججی فرمودند.
پورالحسینی با تبریک هفته آغاز سال تحصیلی که متقارن با هفته دفاع مقدس و ماه محرم است گفت: امیدواریم بتوانیم دانش‌آموزانی همچون شهید حججی را تربیت کنیم که اگر چنین کردیم موفق هستیم.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش گچساران در این چند سال در زمینه‌های مختلفی در استان نمونه و برتر بوده است اذعان کرد: مفتخریم که در روزهای گذشته در زمینه راهیان نور و شهدا لوح تقدیری از سوی سردار فضلی دریافت کردیم.
پورالحسینی با اشاره آغاز جشن شکوفه‌ها در سال تحصیلی جدید عنوان کرد: امسال نیز تعداد دو هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز برای برگزاری جشن شکوفه‌ها در روز ۲۹ شهریور ماه در دبستان آسیه آماده می‌شوند.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری جشن غنچه‌ها برای نوآموزان پیش دبستانی گفت: امسال نیز برای یک هزار و ۱۰۰ نوآموز جشن غنچه‌ها در روز ۲۹ شهریور ماه در دبستان غیردولتی علوی برگزار خواهد شد.
مدیر آموزش و پرورش گچساران در ادامه با اشاره به بازگشایی مدارس در روز ۳۱ شهریورماه خاطرنشان کرد: امسال نیز جشن بازگشایی مدارس برای ۲۲ هزار دانش‌آموز در دبیرستان شهید جهان‌آرا برگزار خواهد شد.
پورالحسینی در ادامه به برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس و دست‌ساخته‌های دانش‌آموزی اشاره و عنوان کرد: این نمایشگاه نیز در دبیرستان شاهد به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه از نخبگان علمی، فرهنگی دانش‌آموزی و مسوولان شهرستانی دعوت و از بازنشستگان فرهنگی نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.
پورالحسینی با بیان اینکه روز ۲۵ شهریور روز تکریم خانواده و بازنشستگان است، تصریح کرد: روز ۲۷ شهریور ماه روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت شهریار در تقویم به ثبت رسیده است.
مدیر آموزش و پرورش گچساران با اشاره به رشادت آتش نشانان کشورمان در حادثه پلاسکو تهران و روز هفتم مهرماه به مناسبت روز ایمنی و آتش نشانی این روز را در مدارس این شهرستان گرامی خواهیم داشت.
وی با تقدیر و تشکر از امام جمعه شهرستان گچساران و روحانیت در خصوص همکاری با آموزش و پرورش در راستای برپایی اقامه نماز گفت: ایشان پا به پای آموزش و پرورش در زمینه‌های فرهنگی همکاری داشته است.
پورالحسینی در پایان از تمامی دستگاه‌های دولتی و مدیران و در راس آن فرماندار در راستای همکاری با آموزش و پرورش تقدیر و تشکر کردو افزود: با توجه به ایام ماه محرم تمامی مراسمات در این ایام چهره عاشورایی خواهد داشت.
پرداخت حقوق آبداران از اقدامات مهم آبفار گچساران
رئیس آبفا روستایی گچساران گفت: پرداخت حقوق آبداران از اقدامات مهم آبفار گچساران بوده است.
سیادت شیری اظهار کرد: وظیفه ذاتی شرکت آبفا روستایی تامین آب شرب سالم و بهداشتی برای روستائیان است.
رئیس آبفا روستایی گچساران با بیان اینکه در این راستا آبفا روستایی کوشیده است که موجبات رفاه و آسایش روستائیان را فراهم کند، افزود: در زمینه‌های مختلف از جمله اجرای شبکه‌های آبرسانی، احداث مخازن، خطوط انتقال، اقدامات بسیار مفید و موثری را انجام داده است.
وی ادامه داد: اصلاح و بازسازی شبکه آبرسانی تعداد هفت روستا از روستاهای خیرآباد گچساران، اجرای ۱۷ کیلومتر لوله کشی شبکه‌ داخلی روستاهای آزادگان، ده ناصر، ده خلیفه و پادوک، اجرای مخزن ۲۰۰ متر مکعبی روستای اشگفت شیری و کربلایی سیف‌اله به مبلغ ۱۴ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال صورت گرفته است.
شیری در ادامه عنوان کرد: همچنین تعمیر و نگهداری تاسیسات آب آشامیدنی تمام روستاها، خرید پرکلرین، پرداخت حقوق آبداران و تعمیر و تعویض الکترو پمپ‌های سوخته ایستگاه پمپاژ به مبلغ ۲۱ میلیارد و ۶۵۵ میلیون ریال در این چند سال اخیر انجام گرفته است.
رئیس آبفار گچساران تصریح کرد: همچنین مطالعه مجتمع‌های آب آشامیدنی تعداد ۲۲ روستا از سد کوثر به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال، مطالعه طرح فاضلاب چهار روستای امامزاده جعفر(ع)به مبلغ یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال و احداث مخزن ۵۰۰ متر مکعبی و یک کیلومتر خط انتقال و تسطیح محل حفر چاه و نصب یک دستگاه کلر زن به روش الکترولیز نمک طعام در هفت روستای شامبرکان الی سیدجمال الدین به مبلغ چهار میلیارد ریال است.
تأیید حکم مقدم و لزوم همدلی و قطع سریال کینه‌ورزی‌ها در شورای شهر یاسوج
دعواها ابتدا بر سر ماندن و رفتن جاوید بود اما در ادامه حتی جاوید هم در مارتن اختلافات جا گذاشته شد و بی‌جهت و بی‌دلیل نیست که بگوییم اختلاف پیش آمده در بین اعضای شورای شهر پیچیده‌ترین نوع اختلاف طی همه سال‌ها در استان بوده است.
سرانجام پس از گذشت چند ماه از مطرح شدن نام نستهن مقدم برای مدیریت شهرداری یاسوج امروز از برخی رسانه‌ها و کانال‌ها شنیدیم که وی از سوی مقامات بالا برای این کار تأییده لازم را گرفته است.
متأسفانه پس از انتخابات شورای شهر در روز ۲۹ اردیبهشت آن گونه که انتظار می‌رفت همدلی در بین اعضای جدید شورای شهر یاسوج حاصل نشد و همه نیک می‌دانیم که این غرض‌ورزی‌ها و کینه‌توزی‌ها ریشه داخلی در خود مجموعه شورا ندارد بلکه پشت پرده افرادی برای شورای شهر یاسوج برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری می‌کنند.
کار شورای شهر یاسوج از سیاسی‌نگری و طایفه‌بازی و چنین موضوعاتی گذشته و معلوم نیست که به چه دلیل این گره کور اختلاف در میان آن‌ها ایجاد شد اما به حتم می‌توان تحلیل و تفسیر کرد که هر چه بوده در خارج از این چرخه و دایره ۷ نفره بوده است.
دعواها ابتدا بر سر ماندن و رفتن جاوید بود اما در ادامه حتی جاوید هم در مارتن اختلافات جا گذاشته شد و بی‌جهت و بی‌دلیل نیست که بگوییم اختلاف پیش آمده در بین اعضای شورای شهر پیچیده‌ترین نوع اختلاف طی همه سال‌ها در استان بوده است.
در این بین نمی‌خواهیم هیچ گروهی را در شورای شهر یاسوج محکوم به ایجاد اختلاف کنیم چرا که هر دو گروه اشتباهات زیادی دارند و هر دو طرف فارغ از نگاه توسعه شهری به ائتلاف‌های خود می‌اندیشند اما از امروز باید به فکر رفع مشکلات شهر باشند.
اکثریت محترم که اکنون شهردار را انتخاب کرده باید بیش از اقلیت به فکر تلطیف فضا باشند و با اقلیت به بهترین نحو ممکن تعامل داشته باشند زیرا با شناختی که از اقلیت داریم بدون توجه به نظرات آن‌ها، نه شهردار و نه شورا روی خوش و روز خوش را به چشم نخواهند دید.
اکنون که نستهن مقدم به عنوان شهردار انتخاب شده باید همه دست در دست هم برای موفقیت وی در این مسند تلاش کنند تا کارهای زیاد شهرداری روی دست نماند همچنان که طی چند ماه اخیر خدمات‌دهی در این خلا به وجود آمده بسیار ضعیف بود.
 
دعوت ۲ بازیکن گچسارانی به تیم ملی واترپلو
دو بازیکن گچسارانی به تیم ملی واترپلو دعوت شدند.
بر اساس دعوت سرمربی تیم ملی واترپلو کشورمان ۱۸ بازیکن به اردوی تیم ملی واترپلو دعوت شدند.
بر اساس این گزارش، کادر فنی تیم ملی واترپلو حسین خالدی از نفت و گاز گچساران و پیمان اسدی بازیکن گچسارانی نفت امیدیه را فراخوانده است.
گفتنی است، بازیکنان تیم ملی باید روز شنبه ۲۵ شهریور ماه در محل استخر بین المللی ۹ دی واقع در مجموعه ورزشی شهید شیرودی حضور داشته باشند.
دیگر بازیکنان دعوت شده به تیم ملی آقایان امید لطف پور (تهران)، محمد سالمی (گیلان)، شایان قاسمی (تهران)، علی پیروزخواه (تهران)، امیرحسین کیهانی (تهران)، مهدی یزدان‌خواه (تهران)، محمدجواد عباسی (کرمانشاه)، پیمان اسدی (گچساران)، ارشیا الماسی (کرمانشاه)، امیر دهداری (اصفهان)، سهیل رستمیان (تهران)، امیر حسین رهبر (تهران)، حامد خانبانان (تهران)، حسین خالدی (گچساران)، امیرعلی مرادی (مشهد)، مهدی برزگری (تهران)، علی خانقاهی (تهران)، و امیررضا جلیل‌پور (تهران) است.
این بازیکنان از استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، خوزستان، اصفهان، گیلان، تهران و مشهد دعوت شده‌اند.
سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان عمومی در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: با پیگیری‌های انجام شده سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان عمومی در تمامی اتوبوس‌های استان راه اندازی شد.
علی خوان پایه اظهار داشت: نوسازی و توسعه ناوگان سواری کرایه برون شهری هر کدام به تعداد ۱۲ دستگاه با استفاده از تسهیلات بانکی انجام شد.
وی از صدور مجوز فعالیت دو شرکت امداد خودرو جاده‌ای در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: طرح شبکه سیر و همنامی شرکت‌های حمل و نقل مسافر اتوبوسی استان با بیش از ۷۰ درصد پوشش اجرا شد.
خوان‌پایه ابراز کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده مجوز تاسیس و بهره‌برداری از ۲ شرکت حمل و نقل مسافر اتوبوسی و ۲ شرکت حمل و نقل مسافر سورای کرایه برون شهری در شهرهای یاسوج، دهدشت و باشت صادر شد.
وی عنوان کرد: خط کشی ۱۵۰۰ کیلومتر از جاده‌ها، علائم اطلاعاتی به میزان ۳۱۵ متر مربع، ۲۲۴۰ عدد علائم اخطاری، ۸ کیلومتر نیوجرسی، ۴ کیلومتر گاردریل، ۵۱ کیلومتر تعمیرات روشنایی معابر، ۷۸۵۰ متر تعمیرات روشنایی تونل، رفع ۱۴ نقطه حادثه خیز، شناسایی ۴۵ نقطه پرتصادف و ۲۵۰۰ متر تعمیرات گاردریل انجام شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: پروژه لکه گیری و روکش آسفالت جاده "یاسوج- بابامیدان"، "سوق-لنده"، " یاسوج-چرام-دهدشت" و "گچساران-چرام" به ترتیب به میزان ۶، ۱۸، ۱۵ و ۸ کیلومتر به سرانجام رسید.
 

عواقب بد بی‌توجهی به سفیران سلامت در روستاها
بهورزان در آخرین و دورترین روستاها به مردم خدمت می‌کنند و این خدمت همواره بی منت و بدون ریا بوده و بهورزان تاکنون کمترین انتقاد را نسبت به وضعیت خود داشته‌اند.

بهورزان از جمله قشر کارمندانی هستند که بیشترین بار حوزه درمان و سلامت جامعه بر عهده آن‌هاست.

بهورزان در آخرین و دورترین روستاها به مردم خدمت می‌کنند و این خدمت همواره بی منت و بدون ریا بوده و بهورزان تاکنون کمترین انتقاد را نسبت به وضعیت خود داشته‌اند.

چند روز پیش جشن روز بهورز هر چند با ۱۲ روز تأخیر در استان برگزار شد و بهورزان با خانواده‌های خود در این جشن که تعداد اندکی از مسؤولان حضور داشتند شرکت کردند.

در این مراسم نماینده بهورزان از برخی مشکلات آن‌ها سخن به میان آورد هر چند که این مشکلات مطرح شده تنها چند مشکل از میان صدها مشکلی بود که همکاران سعادت حسینی به عنوان نماینده بهورزان از وی انتظار طرح آن‌ها را داشتند.

اما مهم‌ترین مشکلی که بهورزان را آزار می‌دهد به تفاوت‌های فاحشی برمی‌گردد که میان آن‌ها و پزشکان وجود دارد.

اختلاف در پرداخت‌ها و دستمزدها و اضافه‌کاری‌ها و کارانه‌ها و سایر مواردی که به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.

پرداخت حق لباس ۴۸ هزار تومانی به بهورزان برای هر سال یکی از مواردی است که برای این قشر زحمت‌کش کسر شأن دارد.

بهورزان به خصوص بهورزان مرد که در روستاها مستقر هستند برای انجام کارهای روزمره و حضور در سایر روستاهایی که خانه بهداشت ندارند نیاز به موتورسیکلت دارند که یکی از دغدغه‌های آن‌ها به شمار می‌رود.

همچنین سامانه سیب نیز دردسری برای بهورزان شده که مجبورند اطلاعات و اقدامات را هم به صورت دستی ثبت کرده و هم در سامانه سیب ثبت کنند و به غیر ای این مشکل اینترنت را هم دارند.

با این تفاسیر باید به مسوولان استان گفت که بهورزان را در برنامه‌های خود مورد توجه قرار دهید و تنها به کارها و امورات عمرانی نپردازید چرا که هرگونه کم کاری در این حوزه و فراموشی بهورزان به عنوان سفیران سلامت در روستاها عواقب بدی را در حوزه بهداشتی و درمانی به دنبال خواهد داشت.


برخی در داخل برای پاک کردن صورت مسأله تحریم‌ها را به ترامپ نسبت می‌دهند
امام جمعه چرام با تاکید بر اینکه نقض عهدهای توافق هسته‌ای مربوط به دولت آمریکاست، ابراز کرد: برخی در داخل برای اینکه صورت مسأله را پاک کنند، تحریم‌های صورت گرفته را به ترامپ نسبت می‌دهند،در واقع چنین افرادی متوجه خوی استکباری آمریکا نیستند.
حجت‌الاسلام سیدنورالله افشار با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در خصوص دشمنی شیطان با انسان و با بیان اینکه از دشمنی که او را نمی‌بینیم باید سخت بر حذر و همیشه آماده دفاع بود، اظهار کرد: شیطان اولیا و سرپرست افراد بی‌ایمان است، یعنی شیطان اجازه ورود به منطقه روح و قلب اهل تقوا را ندارد.
امام جمعه چرام، عنوان داشت: شیطان به قلب‌هایی نفوذ می‌کند که نخستین گام انسان را بردارد و اجازه ورود به کشور تن را دهد، وقتی انسان اجازه داد، شیطان به روح انسان ورود می‌کند و انسان در تسخیر شیطان قرار می‌گیرد.
وی افزود: درست است که ما شیطان و دوستانش را نمی‌بینیم ولی ردپای آنها را می‌توانیم مشاهده کنیم، هر کجا یاد خدا نباشد آنجا محل حضور شیطان است.
خطیب جمعه چرام در خطبه دوم نماز سیاسی، عبادی با اشاره به موضوع برجام و با تاکید بر این مطلب که قصه برجام و بدقولی آمریکا تمامی ندارد، گفت: در این یکسال گذشته، بارها توافق هسته‌ای مشهور به برجام نقض شد ولی جواب قاطعی از طرف مذاکره کنندگان ایرانی به دولت آمریکا داده نشد و شب گذشته نیز دوباره تحریم‌هایی علیه افراد و شرکت‌های ایرانی توسط دولت آمریکا صورت گرفت.
حجت‌الاسلام افشار تصریح کرد: اتحادیه اروپا هم در مقابل نقض عهدهای مکرر آمریکا تصمیم عملی اتخاذ نکرده و سیاست همراهی با آمریکا را در پیش گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه نقض عهدهای توافق هسته‌ای مربوط به دولت آمریکاست، ابراز کرد: برخی در داخل برای اینکه صورت مسأله را پاک کنند، تحریم‌های صورت گرفته را به ترامپ نسبت می‌دهند،در واقع چنین افرادی متوجه خوی استکباری آمریکا نیستند.
امام جمعه چرام، خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند اگر آمریکا ما را تحریم می‌کند اما اجماع جهانی علیه ما نیست، در جواب باید گفت این چه اجماع جهانی است که در مقابل تصمیمات غلط آمریکا علیه ایران اسلامی موضعی نمی‌گیرند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام متذکر شد: اگر در متن برجام داوری میان ایران و آمریکا پیش‌بینی شده است، چرا ایران شکایتی نمی‌کند تا مجامع بین‌المللی در جریان قرار گیرند تا کی باید شاهد این وضعیت باشیم و آمریکا مثل قبل از برجام به بهانه‌های واهی ما را تحریم کند.
خطیب جمعه چرام با بیان اینکه وقتی قرار است تحریم‌ها تمدید شوند و نگاه خصمانه آمریکا وجود داشته باشد چه دستاوردی برای ما وجود داشته است گفت: رحمت خدا بر امام (ره) که فرمود: آمریکا شیطان بزرگ است، باید جلوی شیطان با قاطعیت ایستاد و غنی سازی ۲۰ درصد را شروع کنیم، قطعا آنچه مردم انقلابی از دستگاه دیپلماسی انتظار دارند، رعایت اصل عزت و ایستادگی قاطع مقابل دشمن است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1