تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۷
کد مطلب : ۲۷۴۹۸۸

سخنی با استاندار جدید؛ از «بایکوت» افراد با سواد و مدبر تا تعطیلی تقسیمات کشور

۱۰
۰
کبنا ؛

 سید محمد موسوی
بعد از عرض سلام و احترام خدمت جناب آقای دکتر احمدی استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد
از آنجایی که در راستای شروع به کار استانداران دولت دوازدهم و منعکس شدن گلایه‌های مختلف از تیم مدیریتی دولت یازدهم در این استان، تغییر استاندار کهگیلویه و بویراحمد امری قطعی بود، لذا به نظر می‌رسد مدیریت جدید عالی استان سختی کارهای مختلفی در پیش روی خود دارد که به پاره‌ای از آن‌ها حداقل ۱۰ مورد اشاره می‌شود؛
۱- سکونت و استقرار حتمی در شهر یاسوج؛ با توجه به عدم سکونت خانواده‌ی استاندار سابق بومی استان، سبب سوءاستفاده و عدم سکونت حتی سایر مدیران شهرستانی گردیده که در بیشتر مواقع بحران در شهرستان حضور نداشتند که گلایه و انتقاد روزانه ائمه محترم جمعه و مردم شریف استان را به دنبال داشته، لذا بی شک استاندار جدید با عدم سکونتش در این استان به مشکلات سابق افزون می‌نمایند.
۲- سن مدیریتی بالای تیم سابق استان؛ بی سابقه ترین تیم مدیریتی فرسوده و پیر استان در ۲۰ ساله اخیر و در چند ساله اخیر است که به روایت آمارهای مستند غالباً بالای ۵۰ سال می‌باشند و خود شخص رئیس جمهور محترم بر جوان بودن بدنه مدیریتی کشور بخصوص در شهرستان‌ها و سطوح میانی تاکید دارد.

۳- تغییر آنی و جمعی معاونین استاندار؛ از مشکلات و عدم موفقیت جناب خادمی استاندار سابق و اعتراض شدید جامعه اصلاح طلب استان کهگیلویه و بویراحمد، انتصاب برخی معاونین غیر مقبول، ریسک ناپدیر، فرسوده استانداری بود و از همه مهم‌تر رودربایستی و عدم اراده استاندار سابق در عدم تغییر و متنوع نمودن آن‌ها در طول ۴ سال که استاندار جدید می‌بایست از هم اکنون گزینه‌های خود را مورد مطالعه قرار داده باشد که حداقل در ۲ هفته نخست شروع کار خود یک یا ۲ معاون جدیدش به خاطر تعجیل در برنامه‌هایشان آغاز بکار نمایند.
۳- شناسایی یک گزینه پخته و نخبه برای سازمان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد؛ از آنجاییکه این دستگاه از جایگاه بالا و حساسیت مهمی برخوردار است و از جمله ضعف‌ها و حاشیه‌های ۴ ساله اخیر استان و استاندار سابق این دستگاه بود، لذا انتخاب یک چهره توانمند، بی حاشیه، امین و پاکدست مورد انتظار خاص و عام در استان است. و خواهشمندیم حساسیت بسیار ویژه ای نسبت به موضوع این سازمان داشته باشید. حتی با پرسش از افراد عادی هم متوجه ضعف و بی عدالتی اعم از بکارگیری نیروها و توزیع‌های ناعادلانه بودجه‌های شهرستان‌ها در این سازمان می‌شویم. به گونه ای که در حال حاضر بیشترین نگرانی بین مردم و مسوولان شهرستان‌ها وجود دارد.
۴- تغییر فوری ۶۰ درصد شورای اداری استان؛ از آنجایی‌ که از جمله مشکلات و حاشیه‌های استاندار سابق انتصاب‌های متعدد قومی و قبیله ای بدون در نظر گرفتن سلیقه و توانایی آن‌ها در ۴ ساله اخیر بود و سبب نگرانی مردم در استان می‌باشد بنابراین تغییر این جمع کثیر خود معظلی عظیم برای استاندار جدید خواهد بود (ولی امری بسیار بسیار واجب)
۵- عدم حضور بانوان در جایگاه‌های مدیریتی استان؛ به غیر از ۲ نفر از خانم‌ها که هر دو هم بر حسب آشنایی کمترین توجه به جامعه به بانوان استان در بخش‌های مدیریتی استان شده و فاصله زیادی تا رسیدن به مرز ۳۰ درصد انتصاب بانوان در جایگاه مدیریتی است. بنابراین استانی که در دهه ۶۰ بانویی همچون کوکب حاتمی باسوابق مبارزاتی و توان مدیریتی درخشانش مدیرکل امور بانوان استان را داشته حال با اینهمه خانم تحصیل کرده در سطح عالی ظرفیت بالایی در اینخصوص دارد که از جمله انتظارات ویژه از استاندار جدید برای رفع این نقیصه مهم می‌باشد.

۶- مبارزه آشکار با بکارگیری نیروهای فامیلی؛ از جمله مشکلات و بی‌توجهی‌ها چند ساله اخیر در حق خانواده‌ها بکارگیری نیروهای فامیلی به بهانه‌های مختلف در ادارات مختلف استان بود که از طرفی محل سوء استفاده غالب دستگاه‌ها و از طرف دیگر افسردگی جامعه جوان استان که مبارزه آشکار با این پدیده شوم مورد انتظار همه از مدیر جدید عالی استان است.

۷- افسردگی شورای روابط عمومی استان؛ به هر دلیل در دولت یازدهم در این استان جایگاه روابط عمومی در خود استانداری ثبات نداشت و معلوم نبود مسئولیت روابط عمومی با دفتر استاندار است یا مستقل، فلدا نظارتی بر مدیریت روابط عمومی سایر دستگاهها هم نبود، بنابراین در حق معرفی توانایی‌ها و فرصت‌های فراهم شده این دولت برای مردم حداقل در این استان کوتاهی نابخشودنی شد که استاندار محترم جدید قطعاً به این مهم توجه ویژه ای خواهد نمود.

۸- تعطیلی اکتر پروژه‌های عمرانی و مضافاً مشارکتی استان؛ از جمله پروژه اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی در یاسوج که این هم سر درازی دارد و استاندار جدید انرژی زیادی در این خصوص صرف خواهد نمود.

۹- تعطیلی امورات تقسیمات کشوری استان در ۴ ساله اخیر؛ با همه ایراداتی که به دولت مهرورزی (دکتر احمدی نژاد) وارد می‌کنند اما شهرستان شدن باشت، چرام و لنده و چند بخش ایجاد شده به همراه این شهرستان‌ها یادگار ماندگار دولت مذکور می‌باشد اما متاسفانه در ۴ ساله اخیر در استان هیچ حرکتی در استان صورت نگرفته و در این بین مسئولیت استاندار جدید را مضاعف نموده است.
۱۰- می‌‌دانیم با توجه به غیر بومی بودن شما و عدم شناخت شما از افراد و مدیران این استان؛ پیشنهادات بسیاری در این خصوص به شما می‌شود، ولی خواهشمند است در این زمینه پس از تحقیق فراوان در مورد فرد معرفی شده (حتی به صورت مخفیانه از مردم عادی و کارشناس‌های ادارات) نسبت به سپردن سکان ادارات به افراد اقدام کنید.

فراموش نکنید که عملکرد شما بعد از پایان خدمتتان، نیز مانند آقای دکتر خادمی (چه خوب، چه بد) در اذهان مردم این استان باقی می‌ماند.
در روزهای اول افرادی زیادی در استانداری شب و روز دور شما می‌چرخند ولی با کمی تحقیق متوجه می‌شوید که با همین رفتارها این افراد در دولت‌های گذشته هم در این سمت‌ها بوده‌اند... و چه بسیار افراد با سواد و مدبری که بخاطر نداشتن رابطه، تملق زبان و.... سال‌ها در پست‌های غیر مرتبط و یا کارشناس عادی در ادارات این استان بایکوت هستند.
در پایان از صمیم قلبم برای شما خدمتی موفق در این استان آرزو می‌کنم.

ان شاالله، مردم شما را با نیکی یاد کنند.
خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار.


نام شما

آدرس ايميل شما

کارشناس.
Iran, Islamic Republic of
احسن . عالی بود . ان شا الله مورد توجه قرار گیرد .
محمد
Iran, Islamic Republic of
احمدی پسر عموی بنده س فردیست اصلا به پارتی بازی قوم و قبیله گرایی اعتقادی نداره آدم دهن بینی نیست و کارشو با روش علمی به پیش میبره از بزرگان مشورت میخاد و عروسک دست کسی نمیشه هیچ وقت ملعبه دست کسی نمیشه با نفود بالایی که داره به زیرساختهای استانتون میپردازه از نظر ایشون زیرساختها بسیار مهم هستند علاقه ای به بحث های حاشیه ای و سیاسی نداره
Iran, Islamic Republic of
لطف بفرما بهش بگو ابتدای کار مدیر منابع طبیعی عوض بشه و در صورت امکان غیره بومی باشه
دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
خدایا هدف جناب خادمی از اصرار بر ماندن حداکثر یک سال دیگر چه بود . نکند دنبال کاندیدا شدن در مجلس در حوزه کهگیلویه در اینده بود که اینقدر به طایفه اش توجه می کرد . ( از قدیم گفته اند ن... است )
حسین
Iran, Islamic Republic of
تو استان خودمون قحط الرجاله که باید یه استاندار غیره بومی بی تجربه رو بیارن بذارن آقا بالا سر همه نخبه های استان. راجع به عملکرد استاندار قبلی هم عرض کنم که حتما کارنامه قابل قبولی داشته که بردنش یه استان بزرگتر.
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
فرمانداران و مدیرانی که حاصل معامله بودند هم عزل شوند و به معامله گریها و زد وبندها پایان دهند
ناظر
Iran, Islamic Republic of
بدخواهان باید بدانند دکترخادمی عزل نشده بلکه ارتقاء پیدا کرد و به استان بزرگتری رفته و انشاالله وزارت در انتظار ایشان میباشد
بلوط
مدیر کل .باید جلوتر از همه مدیران برود ... چون هیچ مسولیتی در قبال جامعه هدف خود ندارد ....
و توانایی انجام کاری را ندارد ....
استانداری
Iran, Islamic Republic of
امثال ... را ازط استانداری بیرون کنید
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت استاندار جدید انتخاب جنابعای را به فال نیک میگریم امید وارم که انتخابهای قومی و قبیله ای جمع شود و مدیران بر اساس شایسته سالاری انتخاب گردد از جمله مدیر کل ک... استان که تا کنون بر اساس موروثی انتخاب می شدند شخصی را انتخاب کنید که توانمد مدبر و دارای تحصیلات عالی باشد و قدرت سخنوری داشته باشد
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
1