تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۲۷۴۸۶۷

از گلایه «هدایت‌خواه» به نبود ریشه‌های فرهنگی در جلسات تا انتقاد «دانشور» به همایش‌های بی‌فایده

۲
۰
کبنا ؛

کارگروه فرهنگی اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در حالی برگزار شد که یکی از دستور کارهای آن در خصوص چگونگی مقابله با آسیب‌های اجتماعی در حوزه فضای مجازی بود.


 کارگروه فرهنگی اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در حالی امروز برگزار شد که یکی از دستور کارهای آن در خصوص چگونگی مقابله با آسیب‌های اجتماعی در حوزه فضای مجازی بود. در این نشست موضوعات مختلف در خصوص فضای مجازی و آسیب‌های آن و همچنین راهکارهای مقابله با آسیب‌ها ارائه شد.

ت یکی از موضوعات مطرح شده به کم کاری در فضای حقیقی مربوط می‌شد آن جا که برخی از کارشناسان معتقد بودند برای فضای حقیقی خود چه کرده‌ایم که بخواهیم وارد فضای مجازی و مشکلات مربوط به آن شویم.

سحر دانشور در این خصوص گفت: از مشکلات بزرگ ما این است که تنها به آموزش و همایش بسنده کرده‌ایم و بقیه حوزه‌ها رها شده‌اند.

حمیده هدایتخوه از کارشناسان فرهنگی نیز اعتقاد داشت که مسوولان به مانند ساقه هستند و ریشه اصلی کارشناسان فرهنگی بوده که باید در چنین جلساتی اظهار نظر کنند تا راه‌حلی برای مشکلات چاره‌اندیشی شود.

نیکروز مسؤول بنیاد امور نخبگان استان هم در این نشست پیشنهاد داد که کارگروه‌های تخصصی‌تر با حضور کارشناسان فن برگزار شود تا بتوان برای آسیب‌ها و مقابله با آن‌ها در حوزه فضای مجازی تدبیری بهتر اندیشیده شود.

یک کارشناس فرهنگی هم در این نشست به برخی از مشکلات استان در زمینه فضای مجازی اشاره کرد و گفت: اولین مشکل این است که افراد در معرض خطر به درستی شناسایی نشده‌اند.

وی گفت: فضای مجازی استان ما بیشتر تحت تأثیر شایعات شده و محتواهایی که منتشر می‌شود بیشتر توسط افراد صورت می‌گیرد و دستگاه‌های متولی محتوایی تولید نمی‌‌کنند.

این کارشناس فرهنگی به برخی تولیدات موسیقی که در استان به صورت زیرزمینی تولید می‌شود اشاره کرد و گفت: متأسفانه شبکه‌های خارج از کشور هم از آن استفاده می‌کنند.

شریف اسلامی رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این زمینه با بیان اینکه در استان ما آسیب‌های اجتماعی جوانانه‌تر شده است اظهار کرد: روزانه ۵ میلیارد پیام در شبکه‌های اجتماعی تولید می‌شود که ۸۵ درصد آن‌ها توسط کاربران است.

وی گفت: در برخی کانال‌ها روزانه ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر عضو هستند در حالی که در سالن‌های همایش شاید بیشتر از ۱۰۰ نفر هم نباشند که نشان دهنده اهمیت فضای مجازی است.

این مسوول گفت: در حوزه هنری تنها به دنبال تولید محتوا هستیم و مکانیزمی را آغاز کرده‌ایم که در صورت تکمیل شدن گزارش آن را خواهیم داد.

نام شما

آدرس ايميل شما

دختر مهره سوخته !
Iran, Islamic Republic of
باباش هم کارشناس فرهنگی بود !!!!
Iran, Islamic Republic of
هدایت خواه و دانشور هنوز کفاره استفاده از بیت المال رو ندادن چون دوربین غصبی بود و هنوز حق الناس تهمت هایی که زدن همراه با پدر بزرگوارشون ایام انتخابات فراموش نشده
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1