تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۲
کد مطلب : ۲۷۴۴۵۶

احداث مرکز تحقیقات کشاورزی در چرام (+تصاویر)

۱
۰
کبنا ؛همایش علمی کردن کشاورزی چرام به همت کانون بسیج مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی در چرام برگزار شد
به گزارش کبنااز چرام، همایش علمی کردن کشاورزی و منابع طبیعی با حضور مهمان ویژه کشوری پروفسور محمد جواد ضمیری و مسئولان شهرستان و کشاورزان برگزار شد.
فرماندارشهرستان  چرام در این همایش  شهادت فرزند برومند استان رابه مردم و نیروی انتظامی تسلیت عرض کردند و امنیت را یکی از مولفه های اصلی توسعه نام برد.
پاداش با اشاره به اینکه شهرستان چرام به دلیل اقلیم سردسیری و گرمسیری پتانسیل های فراوانی دارد که ما تمام محصولات کشاورزی ررامی توانیم تولید و به بازار عرضه نمائیم.
وی بیان کرد:درحوزه آب شرب و کشاورزی پتانسیل های خوبی داریم که از آب ما شهرستان های کهگیلویه بزرگ آب شرب خود را از منابع ما استفاده می کند در حوزه کشاورزی هم شهرستان گچساران از آب ما استفاده های زیادی برده است.
فرماندار چرام با اشاره به تولید گندم گفت: دراین شهرستان در حوزه کشاورزی گندم ما به حد اعلا رسیده است که از مرز دوازده هزار تن گذشته است که جا دارد از زحمات رئیس جهاد کشاورزی شهرستان مهندس هوشدار نسل و کشاورزان زحمت کش تقدیر و تشکر نمائیم.
وی افزود:شهرستان چرام علاوه بر کشاورزی در حوزه دامپروری پتانسیل های فراوانی دارد که با اعتباراتی که در حوزه روستایی و عشایر به شهرستان ها تزریق شده چهار سال پیش روی دولت تدبیر و امید درحوزه کشاورزی و دامپروی رونق بسیار خوبی خواهد داشت که باعث ایجاد اشتغال در کشور و شهرستان چرام می شود.
نماینده عالی دولت در شهرستان چرام با اشاره اینکه چرام به لحاظ منابع آب,خاک و تنوع آب و هوایی در جنوب کشور و استان بی نظیر است تصریح کرد:از مسئولان استانی خواستاریم با توجه به این پتانسیل ها و همچنین نیروهای جوان و تحصیلکرده در حوزه کشاورزی برای کمک به تولید و علمی کردن کشاورزی ,مرکز تحقیقات کشاورزی در چرام راه اندازی شود.
وی بیان کرد:برای کمک به راه اندازی مرکز تحقیقات کشاورزی حمایت می کنیم تا فارغ التحصیلان رشته های مختلف کشاورزی چرام در این مرکز به توسعه و علمی کردن کشاورز و گذر از کشاورزی سنتی اقدام نمایند.
پرفسور ضمیری:کشاورزی ما باید به سمت علمی برود
در پایان پروفسور محمد جواد ضمیری. میهمان ویژه این همایش با اشاره به اینکه صنعت کشاورزی در کشور های توسعه یافته صنعت اول آن کشور هابه شمار می رود خاطرنشان کرد: متاسفانه ما برنامه کلان سیاسی نداریم ،کشور ما تنوع آب و هوایی فراوانی دارد ، ما نیاز به ثبات مدیریتی داریم ، بدون ثبات مدیریتی ما پیشرفتی پیدا نمی کنیم.
وی بیان کرد:در حوزه کشاورزی ما پتاسیل های فراوانی داریم گاو های دورگ آوردیم که بعد از دوسه نسل گاو بومی دیگه وجود ندارد گاوهای بومی با شرایط ما سازگار هستند به گرما مقاوم تر هستند به کنه مقاوم تر هستند.
وی افزود: آیا باید بدون بررسی دورگ گیری بوجود بیاید ما باید به سمت علمی برویم به صورتی که با چیزایی که داریم بتوانیم تولید را بالا ببریم تا هم به کشاورزان هم به کشور خدمت کنند .
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ناظر
Iran, Islamic Republic of
مهندس هشدار نسل انسانی شایسته و کاردان میباشد از ایشون چرا در سایت شما عکسی زده نشده با توجه به اینکه جلسه مربوط به جهاد کشاورزی میباشد
جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

با رفتن ترامپ و جايگزين شدن بايدن اين فرصت در اختيار ماست تا نتيجه سي ماه زحمت و رنج ...
واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

مذاکره کننده سابق هسته ای در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در یکی از این پیام های ...
رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

غلامحسین دوانی معتقد است: در ایران با وجود تصویب قانون سوت‌زنی اما هنوز عدم اعتماد افراد ...
1