تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : ۲۷۴۳۳۹

مدرسه ۶ کلاسه خیرساز «مادوان» بویراحمد افتتاح شد

۰
کبنا ؛ 
 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه وبویراحمد گفت: این مدرسه در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۱۰۰ مترمربع و با زیربنای ۶۵۰ مترمربع فضای آموزشی در کمتر از چهار ماه به بهره برداری رسید.
جهان محرابی اظهار داشت: عملیات اجرایی این فضای آموزشی توسط بانک آینده صورت گرفت.
وی میزان اعتبار هزینه شده برای ساخت وتجهیز این مدرسه را افزون بر ۱۲ میلیارد ریال ذکر کرد.
محرابی تصریح کرد: این مدرسه همچنین دارای امکانات و تجهیزات روز از جمله محوطه سازی، نمازخانه،، سرویس‌های بهداشتی و کتابخانه است.
کمبود فضای آموزشی به یکی از معضلات و چالش‌های جدی در مادوان علیا و سفلی تبدیل شده به‌گونه‌ای که حدود نیمی از جمعیت دانش آموزی، خارج از شهر و در روستاهای اطراف و یا شهر یاسوج تحصیل می‌کنند.
بیش از پنج هزار دانش آموز در مادوان های علیا و سفلی شهرستان بویراحمد تحصیل می‌کنند.
عضو هیات مدیره بانک آینده کشور نیز گفت: تاکنون هشت مدرسه با زیربنایی افزون بر هفت هزار مترمربع در مناطق و شهرهای محروم کشور توسط این بانک ساخته شده است.
علی اکبر اصغری افزود: با توجه به رویکرد مدرسه سازی بانک آینده کشور همچنین هشت مدرسه دیگر در دستور کار قرار گرفته که ظرف سال تحصیلی جدید عملیات اجرایی آن‌ها آغاز خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: تاکنون ۲۵۱ کلاس درس در سطح استان توسط خیرین و بانک‌های استانی ساخته شده است.
هادی زارع پور افزود: ۹ مدرسه در قالب بیش از ۸۰ کلاس درس از این تعداد توسط بانک‌های استان ساخته شده است.
وی تصریح کرد: افزون بر ۲۴۰ مدرسه فرسوده و غیر مقاوم با یک هزار و ۳۹۸ کلاس درس در سطح استان نیازمند بازسازی و مقاوم سازی است.
زارع پور تصریح کرد: ۲ هزار و ۹۴۴ آموزشگاه با هشت هزار و ۴۴۰ کلاس درس در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد افزون بر ۲ هزار مدرسه کمتر از ۱۵ دانش آموز در آن تحصیل می‌کنند.
مدیرکل آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۱۳ منطقه آموزشی در این استان وجود دارد و هم اینک ۱۵۰ هزار و ۲۳۸ دانش آموز پسر و دختر در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در آن تحصیل می‌کنند.
وی افزود که از مجموع دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد ۶۵ درصد در مدارس شهری و ۳۵ درصد نیز در مدارس روستایی تحصیل می‌کنند.
 
پژمان نیک اقبالی در این آیین اظهار داشت: همچنین خیران ظرف چهار سال گذشته افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال مدرسه را در قالب تعهدات خود در جشنواره‌های خیرین مدرسه ساز، تحویل آموزش و پرورش استان داده‌اند.
وی ابراز داشت: در این مدت همچنین افزون بر ۲۵ میلیارد ریال مدارس پیش ساخته توسط نیکوکاران تحویل آموزش و پرورش استان داده شده است.
نیک اقبالی گفت: نیکوکاران در طول سه جشنواره از سال ۹۳ تا ۹۶ افزون بر ۶۰۰ میلیارد ریال برای ساخت فضاهای آموزشی در استان تعهد کردند.
وی ابراز داشت: این در حالی است که مجموع تعهد نیکوکاران در جشنواره خیرین مدرسه ساز در سال ۹۲ کمتر از ۲۳ میلیارد ریال بود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین گفت: یکهزار و ۱۳۶ میلیارد ریال برای توسعه، تجهیز و نوسازی زیرساخت‌های آموزشی و پرورشی این استان ظرف چهار سال گذشته دولت یازدهم هزینه شده است.
نیک اقبالی ادامه داد: این اعتبار برای ساخت، تجهیز و استاندارد سازی سامانه‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس، ساخت مساجد، نمازخانه‌های مدارس، فضاهای ورزشی و اصلاح انشعاب‌های آب، برق و گاز کهگیلویه و بویراحمد در دولت تدبیر و امید هزینه شده است.
وی گفت: این میزان اعتبار از محل بودجه‌های ملی و استانی و کمک‌های خیران نیکوکار تأمین و برای بهبود فضای آموزشی این استان جذب شد.
نیک اقبالی افزود: ۲۰۱ مدرسه با ۶۰۲ کلاس درس در دولت تدبیر و امید در این استان ساخته شده است.
وی اعتبار هزینه شده برای ساخت این تعداد مدرسه را ۷۶۰ میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: این تعداد مدرسه بیش از ۸۷ هزار متر مربع مساحت دارد.
نیک اقبالی از استاندارد سازی وسایل گرمایشی ۳۱۴ مدرسه در قالب یکهزار و ۸۰۰ کلاس درس مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد با ۱۴۱ میلیارد ریال اعتبار در دولت تدبیر و امید خبر داد.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1