تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۲۷۴۲۵۰

تبعضی که بهورزان لنده را رنج می‌دهد / فرد ایدزی در لنده نداریم / راهیابی سه نفر از هنرمندان استان به جشنواره ملی جوانان / ازدواج آسان زوج دیشموکی

۱
۰
کبنا ؛

خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
بازخوانی غدیر راهبرد مقابله با تهدیدهای دشمنان است
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه، بازسازی واقعه تاریخی غدیر را راهبرد مقابله با تهدیدهای دشمنان دانست.


 به مناسبت عید غدیر خم و با هدف تبیین گفتمان غدیر این واقعه تاریخی عصر امروز در سوق بازسازی شد.

در این آیین که برای دومین بار در شهرستان اجرا می‌شود افزون بر ۳۰۰ هنرمند تعزیه واقعه غدیر را به نمایش گذاشتند.

سعید برومندزاده در حاشیه برگزاری این مراسم به خبرنگاران گفت: در راستای ترویج غدیرشناسی و با هدف تجلی وحدت و همبستگی این رویداد مهم فرهنگی امسال در سوق اجرا شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه، تصریح کرد: امروز برنامه دشمنان اسلام ایجاد تفرقه بین مسلمانان است و تلاش دارند به روش‌های گوناگون غدیر را کم رنگ کنند.

این مسؤول، با بیان اینکه تنها راه مقابله با این برنامه می‌تواند بازخوانی و تبیین ولایت باشد، ادامه داد:حقیقت واقعه غدیر قابلیت خنثی سازی توطئه‌های دشمن را دارد.

وی، بیان کرد: بازخوانی غدیر یکی از راهبردهایی است که در این برهه از زمان می‌تواند با آنچه که دشمن در جبهه‌های گوناگون طراحی کرده است مقابله کند.

بازسازی خطابه بلند غدیر و بازگشت پیامبر اسلام(ص) از آخرین حج خود و بازخوانی عبارت معروف «هر آن کس که من مولای او هستم علی مولای اوست»از جمله متونی بود که امروز در نمایش بازسازی واقعه غدیرخم در شهر سوق بازسازی و به نمایش گذاشته شد.

در این مراسم که فرماندار شهرستان، ائمه جمعه و مسؤولان و اقشار مردم حضور داشتند، فضاسازی خوبی متناسب با شرایط زمان واقعه انجام شده بود.


 
آمار HIV در شهرستان لنده صفر است/ طی یکسال گذشته مرگ مادر باردار در لنده ثبت نشده است
رئیس شبکه بهداشت و درمان لنده با اشاره به ضرورت پیشگیری از بیماری‌ها گفت: در راستای پیشگیری از بیماری‌ها و طبق بررسی‌های به عمل آمده آمار HIV در شهرستان لنده صفر است.
امراله خانی در همایش تجلیل از بهورزان شهرستان لنده با قرائت قطعه شعری در وصف بهورزان گفت: بهورز بهترین واژه حیات بخش در جوامع بوده که با افزایش خودمراقبتی و ارائه الگوهای پیشگیری در جهت سلامت و بهداشت جامعه تلاش می‌کند.
وی افزود: با تلاش و پیگیری و همت بهورزان در شهرستان شاهد کاهش چشمگیر مرگ مادران باردار و کودکان زیر یک سال هستیم که در شاخص‌های سلامت جامعه تأثیر فراوانی دارد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده با اشاره به تحقق شاخص‌های بهداشتی در شهرستان تصریح کرد: بهورزان عصاره و چکیده عملکرد همه معاونت‌ها و فعالیت‌های عرصه سلامت می‌باشد.
خانی به عملکرد مثبت بهورزان و مراقبین سلامت در شهرستان لنده اشاره و یادآور شد: شهرستان لنده در بحث سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) در سطح استان رتبه اول را داراست.
وی خاطر نشان کرد: در عرصه آموزش خودمراقبتی و آموزش‌های بهداشتی و شناسایی سفیران سلامت عملکرد مثبت و صد در صدی در شهرستان به ثبت رسیده که در همین راستا ۵۰ درصد مدارس در عرصه ترویج سلامت نیز همکاری داشته‌اند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان لنده به اجرای ۸۵ درصدی بحث مراقبت از دهان و دندان دانش‌آموزان اشاره و ادامه داد: در راستای ارائه آموزش به دانش‌آموزان و خانواده‌ها بیش از ۲۰۷ جلسه آموزشی برگزار گردید.
خانی گفت: بحث فرزند پروری و مراقبت از فرزندان و زنان باردار و آموزش‌مهارت‌های زندگی نیز با جدیت پیگیری شده که در همین راستا شاهد کاهش چشمگیر مرگی و میر مادران باردار و کودکان زیر یک سال بوده‌ایم.
وی افزود: با اشاره به ضرورت پیشگیری از بیماری‌ها گفت: در راستای پیشگیری از بیماری‌ها و طبق بررسی‌های به عمل آمده آمار HIV در شهرستان لنده صفر است و طی یکسال گذشته مرگ مادر باردار در لنده ثبت نشده است.
 
سهم بهداشت و درمان لنده به دلیل نبود بیمارستان و پزشک متخصص بسیار پائین است
فرماندار شهرستان لنده با ابراز گلایه از وضعیت اعتبارات بهداشت و درمان در این شهرستان گفت: سهم بهداشت و درمان لنده به دلیل نبود بیمارستان و پزشک متخصص بسیار پائین است.
دارا کریمی‌نژاد در آئین تجلیل از بهورزان شهرستان لنده اظهار داشت: معلم، دهیار و بهورز سه ضلع سلامت در یک روستا هستند که با مدیریت جهادی می‌توانند روستاهای خود را در عرصه سلامت به توسعه لازم برسانند.
وی افزود: اگر یک حساب سرانگشتی داشته باشیم می‌بینیم که روستائیان با تولیدات و تأمین مایحتاج زندگی شهری سلامت و امنیت بهداشتی و امنیت غذایی شهر را تأمین می‌کنند.
فرماندار لنده در ادامه با اشاره به حضور کاروان‌های سلامت در سطح شهرها و روستاها تصریح کرد: راه‌اندازی کاروان‌های سلامت اقدام بسیار خوبی است ولی در عرصه سلامت یک صدقه برای مناطق محروم محسوب می‌شود.
کریمی‌نژاد یادآور شد: چرا در کشوری که در عرصه سلامت و بهداشت حرف برای گفتن دارد، روستایی ما باید ساعت‌ها و روزها پشت درهای مطب پزشکان صف بکشند و منتظر نوبت باشند، در حالی که طرح تحول سلامت و پزشک خانواده می‌بایست سال‌ها پیش در کشور ما اجرایی می‌شد.
وی به کمبود اعتبارات بهداشت و درمان در لنده اشاره و خاطرنشان کرد: این پذیرفته نیست که شهرستانی به دلیل نبود بیمارستان و پزشک متخصص سهم ناچیزی از اعتبارات بهداشتی و درمانی داشته باشد.
فرماندار لنده در ادامه با بیان اینکه با شعار نمی‌توان جلوی مهاجرت مردم از روستاها را گرفت، ادامه داد: بخشداران و دهیاران بهورزان خلاق در عرصه محیط زیست و سلامت را را تشویق و حمایت کنند.
 
بیماری‌های رفتاری جزء ۱۰ عامل اصلی مرگ و میر در جامعه/نسل طلایی بهورزان در حال بازنشستگی
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با اشاره به علل مرگ و میر در جامعه گفت: بیماری‌های رفتاری جزء ۱۰ عامل اصلی مرگ و میر در جامعه بوده که باید پیشگیری از این بیماری‌ها در دستور کار مسؤولان قرار گیرد.
کورش داوری در همایش تجلیل از بهورزان و پیشکسوتان عرصه سلامت شهرستان لنده با اشاره به علل مرگ و میر در جهان گفت: عوامل متعددی را برای مرگ و میر در جامعه جهانی برشمردند که ۱۰ عامل به عنوان عوامل اصلی مطرح شدند.
وی افزود: بیماری‌های رفتاری یکی از مهمترین عوامل مرگ و میر در جامعه جهانی بوده که لازم است در جهت پیشگیری از این بیماری‌ها تلاش و جدیت بیشتری داشته باشیم.
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه در ادامه با اشاره به فرهنگ شهرنشینی تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد فرهنگ شهرنشینی را از شهرستان لنده به عاریت برده است.
داوری ادامه داد: طبق آمارهای رسمی اعلام شده ۹۲ درصد جوانان ما تحرک لازم را نداشته و همین امر مشکلات عدیدهای را برای آنها به همراه داشته است.
وی خاطر نشان کرد: زندگی بدون بهورز امکان‌پذیر نخواهد بود و از بدو تولد تا هنگام مرگ انسان همراهی می‌کنند تا در اوج سلامت و با رعایت بهداشت به زندگی خود ادامه دهند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه در ادامه به جایگزینی روابط مجازی به جای روابط عاطفی اشاره و گفت: ما باید روابط عاطفی در در خانواده‌ها احیاء کنیم.
داوری در ادامه افزود: تغییر نگرش در رفتارها لازم و ضروری است ما باید بحران هویت در جوانان را با دقت و ظرافت سامان دهیم و اجازه ندهیم بیش از گذشته بی هویتی در آنها رخنه کند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه در پایان ضمن تقدیر از عملکرد بهورزان در حوزه سلامت جامعه تصریح کرد: نسل طلایی بهورزان دهه ۶۰ در حال بازنشستگی است، علم سلامت را به دست جوانان فعال و پویای امروز دهیم.
 
مرکز مشاوره بیماریهای رفتای و ازدواج در شهرستان لنده افتتاح شد
با حضور مسؤولان شهرستان لنده و با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال مرکز مشاوره بیماریهای رفتای و ازدواج در شهرستان لنده افتتاح شد.
امراله خانی در مراسم افتتاحیه مرکز مشاوره بیماریهای رفتای و ازدواج در لنده گفت: بیماری‌های رفتاری یکی از عوامل مرگ و میر و آسیب‌های اجتماعی بوده که تلاش برای پیشگیری و درمان آن باید مورد توجه همگان قرار گیرد.
وی افزود: شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده با اولویت‌بخشی به برنامه‌های خود افتتاح مرکز مشاوره بیماریهای رفتای و ازدواج را در دستور کار قرار داده که پس از اخذ مجوز نسبت به راه‌اندازی آن اقدام کرده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان لنده تصریح کرد: تجهیز و راه‌اندازی این مرکز بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال هزینه در برداشته که امیدواریم در راستای عرصه سلامت دستاوردهای خوبی برای مردم به همراه داشته باشد.
خانی ادامه داد: نهادینه شدن فرهنگ مشاوره در جامعه می‌تواند از بسیاری از بیماری‌های رفتاری و آسیب‌های اجتماعی پیشگیری و نشاط را به خانواده‌ها هدیه خواهد داد.
 
راهیابی سه نفر از هنرمندان استان به جشنواره ملی تجسمی جوانان
سه نفر از هنرمندان تجسمی استان کهگیلویه و بویراحمد به جشنواره ملی تجسمی جوانان کشور در کرمان راه یافتند.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان راهیابی سه نفر از هنرمندان استان به جشنواره ملی تجسمی جوانانگفت: جشنواره ملی تجسمی جوانان کشور از ٢١ تا ٢٣ شهریورماه ٩۶ به میزبانی استان کرمان برگزار می‌شود.
پیرسبزی افزود: آثار سه نفر از هنرمندان استان کهگیلویه و بویراحمد در این جشنواره پذیرفته شده است که با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان این هنرمندان عازم استان کرمان شدند.
وی ادامه داد: سرکار خانم غزل دژدار در بخش عکاسی از شهرستان گچساران، سرکار خانم نیلوفر پاکدین در رشته تصویرسازی از شهرستان بویراحمد و امیر سلامی در رشته کاریکاتور از شهرستان بویراحمد در این جشنواره شرکت خواهند کرد.
 
کارگاه نقاشی از ایده تا اجرا در یاسوج برگزار می‌شود
کارگاه نقاشی از ایده تا اجرا در یاسوج به همت حوزه هنری برگزار می‌شود.
به همت حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد واحد آموزش و پژوهش و واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان کارگاه نقاشی از ایده تا اجرا برگزاری می‌شود.
هدف از برگزاری این کارگاه آشنایی زدایی در هنر، تصویری کردن ایده و آشنایی با مواد و تکنیک‌ها و همچنین بداهگی و آزادی رفتار در نحوه اجر خواهد بود.
این کارگاه روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۲۱ و ۲۲ شهریور از ساعت ۹ صبح تا ۷ عصر در یاسوج گلستان ۶ حوزه هنری استان و به مدرسی مجتبی مولایی برگزار می‌شود.
 
تجهیز ۹۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به سیستم آبیاری تحت فشار طی دولت یازدهم
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی دولت یازدهم ۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی این استان مجهز به آبیاری تحت فشار شده است.
جعفر گوهرگانی آیین آغاز عملیات اجرایی شبکه آبیاری قطره ای باغات روستای کوشک علیا شهرستان بویراحمد که با حضور مسئولان استانی و محلی برگزار شد، افزود: ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار در زمینه سیستم قطره ای، بارانی و نوار تیپ برای این میزان اراضی کشاورزی استان هزینه شده است.
وی بیان کرد: ۳۰۰ پروژه در زمینه سیستم اّبیاری تحت فشار در این استان وجود دارد که ۶۰۰۰خانوار از این پروژه ها بهرمند شدند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در تمام نقاط استان هر جایی که منابع آبی وجود داشته باشد از این پروژه ها اجرا می کنیم، خاطرنشان کرد: استقبال مردم از اجرای این پروژه ها در سطح استان مطلوب بوده است.
گوهرگانی در خصوص اجرای اجرایی شبکه آبیاری قطره ای باغات روستای کوشک علیا تصریح کرد: این پروژه در ۲۵۰ هکتار از اراضی روستای کوشک با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان اجرا می شود.
وی با بیان اینکه ۳۰۰ خانوار از اجرای این پروژه بهره مند می شوند، ادامه داد: ۵ استخر ذخیره آب برای به حداقل رساندن اختلاف ارتفاع جهت انتقال آب به اراضی کشاورزی ایجاد می شود و ۳۰۰کیلومتر لوله گذاری از نوع پلی اتیلن انجام می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برای اینکه کار به نحو احسن انجام شود باغداران روستای کوشک علیا نسبت به تشکیل تعاونی آب بران اقدام کنند تا دست مسئولان برای کمک و حمایت از کشاورزان بهره بردار باز باشد.
گوهرگانی اضافه کرد: امیدواریم این پروژه کشاورزی طی هفته دولت سال آینده افتتاح و بهره برداری برسد.
همچنین غلام محمد زارعی، نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: در گذشته استفاده بهینه از آبهای استان نشده است اما با بروز پدیده خشکسالی و کم بارشی کشاورزی اراضی دیم با مشکلاتی مواجه است که اجرای یان پروژه می تواند کمکی شایانی به کشاورزان روستا کند.
وی افزود: روستای کوشک انار با کیفیت و معرفی در سطح استان دارد و کشاورزان این روستا می تواند با آب کافی و راندمان بیشتر سایر محصولات کشاورزی را با کیفیت و تنوع تولید کنند.
زارعی بیان کرد: امیدواریم با تلاش همه مسئولان بتوانیم استان کهگیلویه و بویراحمد را از محرومیت ها نجات دهیم و محرومیت را از سیمای این استان بزداییم.

ازدواجی آسان در دیشموک که داماد در آن به مذهب تشیع گروید+تصاویر


 همزمان با عید غدیر خم مراسم ازداوجی آسان" ازدواج زوج شیعه و سنی " توسط زوج متشکل از بانوی دیشموکی و پسر ۲۶ ساله افغانی در دیشموک برگزار شد و داماد مذهب خود  را از سنی به شیعه تغییر داد.

همگرایی و وحدت بین شیعه و سنی، خدمات متقابل اهل تسنن و اهل تشیع، مشارکت فعال اهل تسنن در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی، ولایتمداری اهل تسنن و تشیع و همراهی همیشگی اهل تسنن در تعیین سرنوشت سیاسی کشور و مقابله با دشمنان داخلی و خارجی و وحدت و یکپارچگی شیعه و سنی در همه زمینه‌ها، دشمنان اسلام را بیش  از پیش ناکام می‌کند.

در روز عید غدیر ازدواجی آسان با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره)  توسط زوج بانوی دیشموکی و آقای افغانستانی  در شهر دیشموک  برگزار شد.

با تاسی از آیات و روایات زمینه ازدواج برای جوانان باید سهل در نظر گرفته شود، چرا که  ازدواج آسان زمینه موفقیت در ادامه مسیر زندگی را برای جوانان مهیا می کند.

مصادف با عید غدیر خم روزی که پیامبر اکرم(ص) به فرمان خداوند متعال حضرت علی(ع) را جانشین و وصی خود برگزید و با این دستور، دین کامل گردید؛ به برکت این روز بزرگ و با برکت، دو جوان که یکی پسر سنی و اهل افغانستان و دختری شیعه و  ساکن دیشموک بوده؛ جشن آغاز زندگی مشترک خود را آسان برگزار کردند.

جوان ۲۶ ساله‌ای به نام رضا ابراهیمی از کشور افغانستان و منطقه تخار" رستاق" دهات گنج" که قریب دو سال و دو ماه است که در کشور ایران به سر می‌برد و از طریق کارگری امرار معاش می‌کند، تصمیم گرفت تا با یک دختر از دیشموک توابع شهرستان کهگیلویه از استان کهگیلویه و بویراحمد ازدواج کرده و ادامه زندگی دهد.

نکته قابل توجه در این جشن عروسی؛ این است که  پسر سنی و اهل افغانستان قبل از جاری شدن صیغه عقد و ازدواج با این دختر، مذهب خود را  از سنی به شیعه تغییر داد.​


دختر دیشموکی هم از اینکه در این روز بزرگ روزی که پیامبر اکرم(ص) علی (ع)  را به عنوان جانشین خود انتخاب کرد، جشن ازدواج خود را برگزار کرد؛ ابراز خرسندی کرده  است.

این بانوی دیشموکی گفت: از اینکه در این روز بزرگ توانستم یک فرد سنی را به مذهب شیعه دعوت کنم، بسیار خوشحالم به حدی که این خوشحالی، برای من وصف ناشدنی است

با وجود آن که برخی ها یک ماه قبل از برگزاری جشن روز عروسی خود؛ شروع به ساز و نقاره و ارگ می‌کنند و در برخی عروسی‌ها بر اثر چشم و هم چشمی، متحمل هزینه‌های گزاف و خرج و مخارج اضافی و بیهوده از جمله اجاره کردن گروه ارکستر و ساز و نقاره می‌شوند.


اما این زوج جوان بدون اینکه هزینه‌های اضافی کرده؛ در این روز مبارک با هم ازدواج  و علاوه بر اینکه این جشن ساده و بدون زرق و برق شکل گرفت، با این ازدواج یک فرد افغانستانی از سنی به شیعه تغییر مذهب داد.

حجت‌الاسلام سیدغلامحسن درسته روحانی مستقر در منطقه دیشموک که گواهی شهادت این فرد سنی از مذهب سنی به مذهب شیعه را در جمع قرائت کرد، گفت: خانواده‌ها باید با تاسی از آیات و روایات، زمینه ازدواج سهل و آسان را برای فرزندان خود فراهم کنند.


وی با بیان اینکه جوانان باید ازدواج آسان و به دور از تشریفات را برای آغاز زندگی مشترک خود انتخاب کنند، خاطرنشان کرد: ازدواج در جامعه دینی و اسلامی از یک ارزش و جایگاه والایی برخوردار است که ما این توصیه را به همه جوانان داریم.

نماینده سازمان تبلیغات اسلامی در شهر دیشموک گفت: لزوم ضرورت ازدواج آسان اشاعه فرهنگ ازدواج آسان و ادامه دهنده راه ائمه اطهار و پیامبران است.

وی اذعان کرد: فراهم نمودند بستر ازدواج آسان از سنت‌های حسنه و مورد تاکید دین است و نحوه ازدواج و سیره و سلوک ائمه اطهار(ع) بهترین الگو و مناسبترین ازدواج‌های برای خانواده‌های اسلامی است.


درسته گفت: امروز به برکت این روز خوب دو جوان که یکی سنی بوده و دو سال است که از افغانستان به ایران آمده امروز با ازدواج خود با یک دختر خانم ایرانی از سنی بودن به شیعه تغییر مذهب داد و ازدواج کرد.

وی اذعان کرد: انتظار از مردم جامعه امروزی این است که راه و روش پیامبران و ائمه اطهار خود را الگویی مناسب برای زندگی کردن قرار دهند و سعی کنند در ازدواج جوانان علاوه بر گره‌گشایی کار ازدواج را بر جوانان سهل کنند.

در پایان و بعد از پذیرفتن مذهب شیعه و رهایی از داماد افغانی؛ صیغه عقد جاری و این زوج جوان ، زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

 
تبعیض ها ما را رنج می دهد/بی عدالتی ها را رفع کنید
نماینده شورای بهورزی در لنده با اشاره به ضرورت برنامه ریزی برای رفع مشکلات معیشتی بهورزان گفت: بهورزان از تبعیض و بی عدالتی ها در جامعه رنج می برند.
جهانشیر صدری در مراسم تجلیل از بهورزان شبکه بهداشت و درمان لنده اظهار داشت: تلاش برای تحقق سلامت و بهداشت و امنیت غذایی در دهه های اخیر پس از پیروزی انقلاب شدت بسیار خوبی به خود گرفته است.
وی افزود: بهورزی یعنی تلاش برای بهتر بودن و بهتر ماندن در عرصه سلامتی و پیشگیری از بیماری‌ها در جوامعهی که از کمترین امکانات در عرصه سلامت برخوردارند.
نماینده شورای بهورزی در لنده تصریح کرد: بهورزان با از خودگذشتگی و تحمل رنج و مشقت در دورافتاده ترین مناطق کشور و به خصوص روستاها پیگیر سلامت مردم بوده و برای پیشگیری از بیماری ها تلاش می‌کنند.
صدری یادآور شد: ما از چراهای مطرح شده بسیار که تا به امروز هیچگونه پاسخی به آنها داده نشده خسته شدیم، مسؤولان مشکلات ما را می دانند.
وی خاطر نشان کرد: حال که از مشکلات ما خبردار هستند انتظار داریم که با درک موقعیت و جایگاه و مشکلات در جهت رفع تبعیض‌هایی که از آن رنج می‌بریم تلاش کنند و بی‌عدالتی‌ها را مرتفع سازند.
نام شما

آدرس ايميل شما

جوان
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر مردم شریف دیشموک که در ازدواج اصلا سخت نمی گیرند سایر مناطق استان.هم باید الگوگیری کنند بیشترین آمار ازدواج کمترین آمار طلاق مربوط به منطقه دیشموک است
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
1