تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۳۵
کد مطلب : ۲۷۴۱۷۶

ایجاد هزار شغل در «دنا» با راه اندازی این ۵ پروژه / توانایی ایجاد شغل از آب رودخانه خرسان را دارم

۹
۰
کبنا ؛
فضل الله آذر فر رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دنا در گفتگو با خبرنگار کبنا نیوز در سی سخت، اظهار کرد: در سال جاری با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده ۲۰۰۰ هکتار از اراضی دیم در شهرستان دنا با تکمیل و راه اندازی ۵ پروژه بزرگ تامین آب پمپاژ شده به اراضی آبی تبدیل و بیش از ۱۰۰۰ شغل به صورت مستقیم در سال جاری ایجاد خواهد شد.
وی با اشاره به روستاهای توت نده، احمد غریب, بن زرد, میمند و دشتک میمند که جزء روستاهای تحت پوشش این پروژه بوده‌اند تاکید به لزوم مدیریت مصرف آب به خصوص در بخش کشاورزی را داشت و گفت: خشکسالی و کاهش منابع آبی شهرستان و نیز لزوم مدیریت مصرف آب را از مهم‌ترین دلایل اجرای طرح آبیاری قطره‌ای می‌توان اشاره کرد و با توجه به کمبود آب، اجرای این طرح‌ها می‌تواند تأثیر بسزایی در کاهش هدر رفت آب داشته باشد.
آذرفر با بیان اینکه باغداران و کشاورزان باید به سمت استفاده از سیستم‌های آبیاری مکانیزه هدایت شوند، اضافه‌کرد: درگذشته تولیدکنندگان محصولات کشاورزی تمایل زیادی برای اجرای طرح‌های آبیاری مکانیزه نداشتند اما، امروز خوشبختانه شاهد استقبال چشمگیر آنان هستیم.
رئیس جهاد کشاورزی دنا هزینه کرد این پروژه‌ها را ۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در این ۲۰۰۰ هکتار انواع درختان هسته دار کاشته می‌شود.
آذر فر در پاسخ به سووال خبرنگار کبنا مبنی بر استفاده از آب رودخانه خرسان جهت طرح‌های اشتغال زایی به خصوص در بحث احداث مزارع پرورش ماهی تاکید کرد: در مراسم افتتاح یکی از مزارع پرورش ماهی در روستای خرسان خطاب به نماینده به ویر احمد و دنا اظهار کردم: باید موانع تولید و اشتغال برداشته شود و برای تحقق این امر در استان تلاش شود.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دنا تاکید کرد: آب رودخانه خرسان در دنا از پاک‌ترین آب‌های جاری در سطح شهرستان دنا بوده و می‌توان با احداث چندین مزرعه پرورش ماهی در کنار این رود وحشی زمینه اشتغال صدها جوان بیکار و تحصیل کرده را فراهم کرد.
آذرفر خاطر نشان کرد: در صورت رفع موانع احداث مزرعه پرورش ماهی در کنار رود خرسان در وزارت توسط نماینده مردم شهرستان‌های به ویر احمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، جهاد کشاورزی دنا زمینه احداث ده‌ها طرح پرورش ماهی دیگر در کنار رود خرسان که آب آن بلا استفاده می‌باشد را فراهم خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمد همیشه سربلند
Iran, Islamic Republic of
واقعا دکتر آذرفر انسان بااصالتی است
سبحان
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر آذرفرد. انصافا" کارهای خیلی خوبی در زمینه بخش کشاورزی در سال های اخیر در شهرستان انجام شده که جای تشکر دارد
شاکری از سی سخت
Iran, Islamic Republic of
تا چند مدت دیگه دکتر آذرفرد به عنوان فرماندار دنا معرفی میشه
کشاورز از روستای کره
Iran, Islamic Republic of
آقای آذرفرد کارنامه شایسته و قابل قبولی در طول مدیریتشان در جهاد شهرستان داشته و شنیدم که نامبرده را به عنوان مدیر کل سازمان جهاد کشاورزی استان یا منابع طبیعی استان پیشنهاد داده اند.
کشاورز از روستای کره
Iran, Islamic Republic of
جمیع کشاورزان شهرستان دنا بخصوص اهالی بویراحمد سفلی از نماینده مردم بویراحمد جناب حاج زارع انتظار دارند با توجه به عملکرد مثبت و درخشان آقای آذرفرد را به عنوان مدیر کل سازمان جهاد کشاورزی استان معرفی کنند.
ارجمند از دشت رز
Iran, Islamic Republic of
الحق پروژه های بسیار بزرگی در طول خدمت آقای آذرفر از جمله آبیاری تحت فشار و طرح های تامین آب انجام شده و ایشان از نظر اخلاقی و رفتاری انسان برجسته ای هستند
سی سخت
Iran, Islamic Republic of
روستای محل سکونت آقای آذرفر رای آقای دکتر روحانی ۱۴درصد بود ورای رئیسی۸۶ درصد ایشون مدیر اصولگرای دوران احمدی نژاده حالا شده حزب باد
شهروند یاسوج
Iran, Islamic Republic of
اینایی که میگن آذر فرد کار کرده خودشون ذینفع بودن چه کاری برای بقیه کرده
سی سخت
Iran, Islamic Republic of
دکتر آذرفرد طرح های بزرگی در طول خدمتش انجام داد انشااله موفق باشی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1