تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب : ۲۷۴۰۲۵

جوابیه‌ی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد به تاجگردون

۱۶
۰
کبنا ؛بعد از انتشار مطلبی با عنوان «انتقاد شدید تاجگردون از منابع طبیعی استان؛ خواب غفلت، خرج کردن اعتبارات در جای دیگر و گیردادن به مردم» روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به اظهارات نماینده گچساران و باشت متن زیر را برای این سایت خبری ارسال کرده است که از منظر خوانندگان می‌گذرد.
به گزارش کبنا این متن به شرح زیر است؛
احتراماً با توجه به اینکه در مطلبی تحت عنوان «انتقاد شدید تاجگردون از منابع طبیعی استان؛ خواب غفلت، خرج کردن اعتبارات در جای دیگر و گیردادن به مردم»، مواردی در خصوص این اداره کل به نقل از آقای تاجگردون نماینده مردم شریف شهرستان‌های گچساران و باشت درج‌شده بود، خواهشمند است مطلب زیر را جهت اطلاع مردم عزیز استان منتشر نمایید.
به اطلاع مردم شریف استان می‌رساند عوامل مختلفی در وقوع آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع دخیل هستند و آتش سوزی صرفاً برای تصرف اراضی نبوده و در سنوات اخیر عاملین تعدادی از آتش سوزی‌ها شناسایی و به دستگاه محترم قضایی معرفی شده‌اند و با توجه به همکاری خوب دستگاه قضایی با عاملین برخوردهای قاطعی صورت گرفته و پرونده برخی دیگر از عاملین در حال پیگیری است.
به دلیل اهمیتی که جنگل‌ها و مراتع دارند، در هنگام آتش سوزی اطفا حریق وظیفه تمام نیروهای لشکری و کشوری می‌باشد (ماده ۴۷ قانون حفاظن از جنگل‌ها و مراتع) لذا هر دستگاه یا شخصیتی به فراخور جایگاه و مسئولیت خود در خصوص این موضوع تعهد دارد به مهار و کنترل آتش سوزی کمک نماید. اداره کل منابع طبیعی استان و شهرستان‌های تابعه جهت پیشگیری و مهار آتش سوزی‌ها با بهره مندی از ظرفیت‌های موجود خود (نیروی انسانی و امکانات) اقداماتی را انجام داده، اما به دلیل کمبود امکانات و نیرو نیازمند مساعدت و همکاری تمام شخصیت‌های حقیقی و حقوقی هستیم و انتظار داریم هر فرد به تناسب مسئولیتش جهت حفاظت از این سرمایه ارزشمند ملی این مجموعه را یاری نماید. این مجموعه در جهت حراست از منابع طبیعی نه تنها غفلت ننموده، بلکه با تمام توان و بدون در نظر گرفتن ملاحظات، در چارچوب قوانین و مقررات و فراتر از نگاه منطقه ای اقدام نموده است. مردم فهیم استان و اصحاب رسانه شاهد جانفشانی پرسنل این اداره در تمام رده و سطح اداری بوده‌اند. همچنین در تاریخ ۱۱ تیرماه سال جاری، معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به خاطر تلاش‌های ارزشمندشان در اطفا حریق جنگل‌ها و مراتع با اهدا لوح، تقدیر وتشکر کردند که کلیه مدارک و مستندات موارد نامبرده جهت بهره برداری اصحاب رسانه موجود است.
دستگاه‌های نظارتی ضمن اینکه با حساسیت ویژه جهت حفاظت از منابع طبیعی همکاری می‌نمایند، تمام هزینه‌کردها را هم کنترل می‌کنند.
منابع طبیعی استان نه تنها تقابلی با حقوق مردم ندارد بلکه مدافع حقوق عام (تمامی مردم و نسل‌های آینده) می‌باشد. نحوه بهره برداری از منابع طبیعی بر اساس یک سری قوانین و مقرراتی مشخص شده و کارگروه‌ها و کمیته‌ها هم وظیفه تطبیق حقوق مردم با قوانین و مقررات را دارند. لذا انجام امور بر اساس سیری که قانون مشخص نموده انجام می‌گیرد.
لازم به یادآوری است اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در سه آیتم که نقش مردم و رعایت حقوق مردم را نشان می‌دهد در سطح ملی و کشوری به عنوان دستگاه برتر شناخته شده است که شامل؛ ۱) حفاظت مشارکتی ۲) جنگلکاری مشارکتی ۳) بهره برداری اصولی از منابع طبیعی می‌باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بنده حقیر حرف های دکتر تاجگردون را تأیید میکنم چون بعنوان سرمایه گذار اداره کل منابع طبیعی تا توانست جلوی کار ما سنگ إنذاری کرد.افرادی در ان اداره کل کلا با سرمایه گذار مشکل دارن و یکی از عوامل عدم توسعه و عقب ماندگی استانمان وجودبرخی نیروهای ناکارامد در ان اداره میباشد تا مادامیکه افرادی که نگاه قومی و عشیره اَی در خصوص ارباب رجوع و سرمایه گذاران دارند انتظار پیشرفتی نباید داشته باشیم
علی
Iran, Islamic Republic of
مدیر محترم زیاد به دل نگیر . دنبال منافع شخصی هست اصلا براش مهم نیست محیط زیست به چه روزی بیفته تازه شاید در فکرش تغییر شما هم باشه
همکار
United Arab Emirates
تقابل .تشکیل پرونده برای زمینهای زراعی بالای ۷۰سال کشت.وچشم پوشی از . افراد همسو
NGO
Iran, Islamic Republic of
با سلام و درود خدمت تمامی مردم فهیم هم استانی
فقط کافی بهشتی به بعضی ها باج بده. که نمیده
Iran, Islamic Republic of
بحث تاجگردون بر سر جنگلهایی هست که عمدا اتش میزنن تا زمینش رو تصاحب کنن نه همه اتش سوزیهای استان بحث اینه که وقتی قراره برای مردم راه درست کنن که شما سنگ اندازی میکنید و میگید نباید جنگلها از بین بره ولی وقتی عده ای برای منفعت شخصی جنگلها رو اتش میزنن چرا برخوردی صورت نمیگیره از شما مردم میپرسم کدومش بدتر هست قطع جنگل برای احداث راه عمومی یا قطع جنگل برای تصاحب زمینها توسط افراد سودجو
حسن
Iran, Islamic Republic of
مهندس بهشتی فقط به نماینده باج نداده
بويراحمد
Iran, Islamic Republic of
وأی به حال کسی که گذرش به هسته تخصیص استعدادیابی بیفته ببینید چه بلایی سرش میاد
وبگرد
Iran, Islamic Republic of
چه جالبه که این روزها آقای تاجگردون از دستگاه هایی انتقاد دارند که مدیران آنها نیروی خودشون نیستند!!!آقای تاجگردون چرا از جهادکشاورزی انتقاد نمیکنید که ده ها میلیارد بودجه بیت المال داره در بخش فرودگاه حیف و میل میشه؟؟؟چرا از عملکرد قومی و قبیله ای آقای نوروزی انتقاد نمیکنید؟؟؟چرا از استخدامی های بی حساب شرکت نفت انتقاد نمیکنید؟؟؟
البته مردم ما همیشه حافظه ی ضعیفی داشتند چرا که درغیراینصورت بی شک این انتقادها مشخصه به چه خاطرن!!!
حميدطاهرى
Iran, Islamic Republic of
درود به جناب اقای بهشتى مدیرگل محترم منابع طبیعى استان همه می دانند که جناب تاج گردون ازکجا ناراحت است ،ناراحتیش از ان درخواست غیرمعقول بوده که شما به عنوان یک مدیر وظیفه شناس وبویراحمدى اصیل زیربار نرفتید وقانونی از محیط زیست دفاع نمودید پس باید برشما بتازد مطمعن هستم شما بیدی نیستید که از این بادهابلرزید
فردا
Iran, Islamic Republic of
اقای مهندس بهشتی یکی از مدیران توانمند می باشد که درچهارچوب قانون کار میکند ویکی از عواملی که دنبال ایشان جو سازی میکنند همین قانونمداری است وهر کس به قانون تمکین کند افراد دنبالش شایعه میکنند واهل باج دادن به کسی نیست .انشااله موفق باشند
باشتی
Iran, Islamic Republic of
این الان جوابیه بود!!!! فکر کنم سقراط هم نمیتونه از این ابهام گویی و پراکنده گویی بی ارتباط پرده باز بکنه. معلومه نیست میخواستن چی پاسخ بدن و چون جوابی برای حرف حق دکتر تاجگردون نداشتند، چند خط سرهم بندی کردند که هیچ ارتباطی به صحبت ها و حتی پاسخی به تاجگردون نبوده.
خدایا نمردیم و دیدیم اداره منابع طبیعی که رکوردار آتش سوزی در حوزه استحفاظی اش است، لوح تقدیر گرفته. فکر کنم جوک سال خواهد این لوح تقدیر.
آقای مدیر کل صریح و صحیح پاسخ بده.
مهمان
Iran, Islamic Republic of
معاون وزیری که تشویق نموده،خبری از اوضاع نداشته. بدبختی ما همین است که برخی مسئولین از بالا تا پائین ضعف ها و ناتوانی های مدیران خود را نادیده گرفته و حتی تشویق هم می کنند!!!!!
جعفر
Iran, Islamic Republic of
سلام احتمالا از جای دیگری میسوزه نه از اتشسوزی جنگلها چون دودی که ازش بلند میشه غلیظ تر دود اتشسوزی تمام جنگلهاست
شهروندیاسوجی
Iran, Islamic Republic of
۷

جناب دکتر تاج گردون همین منابع طبیعی احکام تخریب ۱۰تا ۲۰ویلا که در دشتگز گچساران ساخته شده بود گرفتن اما متاسفانه شما جلوی تخریب ان را گرفتید وحدود سه سال از احکام می گذرد وتا کنون تخریب نشده اند ودر حال حاضر پیگیر خدمات رفاهی هستند .این عملکرد منابع طبیعی ؟ پس چرا احکام صادر شده اجر انمی شود تا زمینهای منابع ملی وسرمایه ملی از دست عده ای خارج شوند و…؟
ممیرو
Iran, Islamic Republic of
قطعاَاداره منابع طبیعی استان بایدولازمه که هماننددیگر ادارات بانیروی کارآمدهمچون دکترتاجگردون وسایرنمایندگان استانی همسوباشد.تازمانی که این اختلاف باشداداره کل منابع طبیعی ازپس مخارج خودش برنمیاد.لازمه دکترتاجگردون هرساله یه تخصیص چندمیلیاردتومانی همانندسایرادارات به اداره منابع طبیعی کمک کنه تااین اداره زحمتکش متحول بشه.تنهامشکل اداره منابع طبیعی فقط پوله،که تادکترتاجگردون نخوادحل نمیشه
Iran, Islamic Republic of
شهروندیاسوجی آتش زدن عمدی جنگل برای زمین خواری رو با ساخت ویلا در دشت گز یکی میدونی؟ اتفاقا بحث بر سر همین یک بام و دو هوا بازی منابع طبیعی هست که یک جایی چنان سفت و سخت میگیره و حاضره زمینهای آباد شده رو که در اسلام توصیه شده و کار خوبی هست رو خراب کنه و ویلاهایی که ساختشون به محیط زیست آسیبی نرسونده رو تخریب کنه ولی در جای دیگه در برابر افرادی که جنگل آتش میزنن تا زمینهاشو تصاحب کنن ساکت می مونه. در یاسوج دارن جنگلها رو نابود میکنن و ساختمون میسازن کسی چیزی نمیگه در گچساران اگه بخوان از بیابون هم راه بزنن منابع طبیعی مانع میشه.
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1