تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۲۷۴۰۱۰

هیچ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل نداریم / ثبت‌نام ۶ هزار دانش آموز در پایه ابتدایی / ۱۸۶ معلم در دوره ابتدایی کمبود داریم/برگزاری جشن ستارگان در گچساران

۲
۰
کبنا ؛مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: ۹۹ درصد از دانش آموزان شهرستان بویراحمد تحت پوشش تحصیلی هستیم و هیچ دانش آموز بامانده از تحصیل نداریم.
 
به گزارش کبنا از یاسوج، سید علی‌اکبر هاشمی قبل از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: ۹۹ درصد از دانش آموزان شهرستان بویراحمد تحت پوشش تحصیلی هستیم و هیچ دانش آموز بامانده از تحصیل نداریم.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با بیان اینکه کمبود فضای آموزش داریم، بیان کرد: تاکنون برای سال تحصیلی جدید ۶ هزار دانش آموز در پایه ابتدایی ثبت نام کرده‌ایم که ۲۰۰ نفر نسبت به سال گذشته افزایش داشتیم.
هاشمی افزود: ۵۰ مدرسه تخریبی داریم که به اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس برای مقاوم سازی این تعداد مدرسه را اعلام کرده‌ایم.
وی ادامه داد: اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد سال گذشته در پروژه مهر رتبه نخست استان و کشور را کسب کرد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با اشاره به اچرای طرح پروژه مهر در سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: ۵ کمیته اجرایی برای یک سال تحصیلی موفقیت آمیز در بخش‌های مختلف تشکیل دادیم که هر کدام از این کمیته به وظایف خود آشنا و انجام وظیفه می‌کند و مهمترین کار این ۵ کمیته بازگشایی مدارس در روز اول مهر است.
هاشمی با بیان اینکه ۱۸۶ نیرو در دوره آموزش ابتدایی کمبود داریم، گفت: ۵۷ هزار و ۲۹۱ نفر دانش آموز در سطح شهرستان بویراحمد داریم که ۳۸ درصد دانش آموزان استان در این شهرستان تحصیل می‌کنند.
وی افزود: ۲۹ درصد کارکنان آموزش و پرورش استان در شهرستان بویراحمد هستند.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد اضافه کرد: نرخ تراکم بویراحمد ۲۲ نفر در هر کلاس و در استان ۱۷/۵ در هر کلاس است.

هاشمی اظهار کرد: باید از رهنمودهای ائمه باید در حوزه تعلیم و تربیت استفاده کنیم تا مشکلات و آسیب‌ها به حداقل برسد به خصوص از سیره امام علی(ع) که ما را در زندگی به مرز خوشبختی می‌رساند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با بیان اینکه آموزش و پرورش فرا وزارتخانه‌ای است و گستردگی زیادی دارد، افزود: رسانه‌ها در این بین نقش مهمی دارند.
وی با بیان این که اصحاب رسانه ما را بسیار کمک کرده‌اند افزود: رسانه‌ها مشکلات ما را اطلاع‌رسانی و تاکنون کمک و یاری آن‌ها گره‌گشای مشکلات آموزش و پرورش بوده است.
این مسؤول به بخشی از عملکرد آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: حدود ۵۷ هزار دانش‌آموز داریم که ۳۷ درصد کل استان بوده و نرخ تراکم ۲۲ نفر در هر کلاس است و از میانگین استانی برای هر کلاس ۴ نفربیشتر است.
این مدیر در ادامه گفت: در بویراحمد به هر ۱۴ دانش‌آموز یک نیرو اختصاص داد شده و در استان به هر ۱۰ دانش‌آموز یک نیرو اختصاص داده شده و ۷۲ درصد دانش‌آموزان در مدارس دولتی هستند و ۵۰ درصد از مدارس غیر دولتی استان در این شهرستان است.
وی گفت: ۲۸۰ نفر مدیر آموزشگاه داریم و ۵۴۰ نفر معاون و ۲۶۴ نفر سرایه‌دار و خدمتگذار و بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر معلم داریم و ۵۱ درصد از کارکنان ما مرد هستند و ۴۰ درصد از زنان فرهنگی استان در این شهرستان هستند.
این مسؤول گفت: ۱۲۰۰ نفر نسبت به سایر مناطق با توجه به تراکم بالای دانش‌آموزی نیرو کم داریم و در مقطع ابتدایی امسال ۱۸۶ نفر کم داریم که از طریق نیروهای فارغ‌التحصیل و از طریق نیروهای انتقالی و استخدامی تأمین می‌کنیم.
مدیر آموزش و پروش شهرستان بویراحمد در ادامه اظهارات خود با بیان این که با همدلی همه مدیران برای پیشبرد امر آموزش و پرورش اقدام می‌کنیم, اظهار کرد: برنامه راهبردی را در سال ۹۵ تدوین کردیم که در آن برنامه راهبردی ۱۰ سیاست را به عنوان استراتژی انتخاب کردیم و با همکاران میثاق نامه‌ای را امضا کردیم و بر اساس ارزش‌ها فعالیت در مدارس انجام می‌شود که نظم و انظباط و همچنین پایبندی به ارزش‌ها در راس برنامه‌ها قرار دارد.
وی به ۹ استراتژی این مدیریت اشاره کرد و گفت: یک سری برنامه‌های عملیاتی را تدوین و اجرا و نتایج را ارزیابی کردیم و نتایج خوبی حاصل شد که نشان داد مسیر درستی داریم که در صورت ادامه دادن این مسیر به چشم انداز سه ساله خود خواهیم رسید.

هاشمی گفت: در پایان سال تجزیه و تحلیل کردیم و دبیران و را بر اساس آن سازماندهی کردیم که به بهترین نحو ممکن انجام گرفت و طرح‌های کیفیت‌بخشی در دستور کار قرار گرفت که طرح تعالی و مدیران ارزیاب و ارزشیابی مستمر و ارزشیابی مدیران و دبیران و برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی و ارتباط موثر با اولیا و شناسایی دقیق دانش‌آموزان در زمره آن قرار گرفت.
وی با بیان این که فرهنگ قرآن و نماز در آموزش و پرورش شهرستان ما نهادینه شده است از سال گذشته در پروژه مهر از طرف ارزیابان کشوری بیش از ۹۸ امتیاز آوردیم که رتبه اول کشور و استان را در سال گذشته در پروژه مهر کسب کردیم.
این مسؤول در ادامه اظهارات خود با بیان این که امسال در سال جدید ۱۴۰ رتبه کشوری و استانی را کسب کردیم, افزود: این به دلیل اجرای برنامه‌های ما در آموزش و پرورش شهرستان بود و البته به نقاط ضعف و اشکال‌های خود هم پی‌بردیم.
وی گفت: درصد قبولی ما در سوم متوسطه یک و سه دهم افزایش یافته است که نشان می‌دهد همکاران ما در مدارس تلاش‌های بسیار خوبی داشته‌اند و این برنامه‌ها جوابگو بوده و یک مدرسه معارف اسلامی در یاسوج داریم که رتبه دو کشوری را کسب کرده است.

وی به درخشش دانش‌آموزان استان در کنکور اشاره کرد و گفت: رتبه ۱۰ تجربی کشور و رتبه ۵ منطقه سه در علوم انسانی و رتبه ۷ علوم تجربی منطقه سه از شهرستان ما بوده است.
هاشمی با اشاره به برگزاری جشن ستارگان در بویراحمد اشاره کرد و گفت: برای دومین سال پیاپی جشن ستارگان که تجلیل از نخبگان فرهنگی و کارکنان و همچنین دانش‌آموزان را خواهیم داشت در روز ۲۲ شهریور امسال در سالن دکتر عسکریان برگزار می‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

معلم
Iran, Islamic Republic of
مدیر آموزش وپرورش گچساران هم خیلی خوب رتبه برتر های کنکور را تحویل گرفت ب...هم بهشان نداد
شهروند یاسوج
Iran, Islamic Republic of
جناب هاشمی برو در مدارس شهر ببین چه خبره
بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

با شروع ویروس کرونا مسائل متعددی گریبانگیر زندگی روزمره مردم شده، مشکلات اقتصادی و معیشتی ...
«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

بايا، شبکه فروش کالا و خدمات است، ده‌ها نمونه ديگر آن در کشور درحال فعاليت هستند. اين ...
فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

سال‌هاست کارکرد اصلی مجلس دخالت در برخی انتصابات مدیریتی است که این انتصابات برای نمایندگان ...
1