تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب : ۲۷۳۸۹۸

ضرورت ماندن «خادمی» در کهگیلویه و بویراحمد

۲۰
۰
کبنا ؛حمید پورحسینی
بعد از ۳ سال و ۱۱ ماه و و ۱۶ روز زمزمه‌هایی از رفتن خادمی از استانداری کهگیلویه و بویراحمد به گوش می‌رسد.
البته این رفتن به معنای عزل و برکناری نیست بلکه همانگونه که پیش بینی می‌شد سیاست دولت مبنی بر جابجایی استانداران و از سوی دیگر رضایت از عملکرد سید موسی خادمی حالا او را به عنوان گزینه در یک منصب حداقل برابر با جایگاه فعلی مطرح کرده است.
شکی نیست که برای هر کهگیلویه و بویراحمدی ماندن در این استان و کار در آن اولویت داشته باشد ولی نگاهی به جغرافیا و وضعیت اقتصادی استان لرستان به عنوان استانی که در روزهای اخیر به عنوان مقصد بعدی سید موسی خادمی از آن نام برده می‌شود و هم چنین موقعیت کریدوری این استان بیانگر اهمیت و جایگاه بالای لرستان است پس خیلی ساده می‌توان نتیجه گیری کرد که رفتن خادمی موئد توانایی و رضایت از عملکرد وی از یک طرف و از طرف دیگر قرابت‌های فرهنگی و تاریخی دو استان لرستان و کهگیلویه و بویراحمد است.
هنوز این گمانه زنی تایید نشده است ولی به نظر می‌رسد حتی اگر لرستان مقصد بعدی خادمی نباشد وزارت کشور بی میل به جابجایی وی در یکی دیگر از استان‌ها نباشد.
از اینکه یک هم استانی توانسته است رضایت و تاییدیه وزارت کشور را بعد از چهار سال کار در یک منصب پر حواشی و آنهم در یک استان با بافتار و ساختار خاص به دست بیاورد موجبات خوشحالی است اما واقعیت دیگری که نباید به سادگی از کنار آن گذشت نیاز کهگیلویه و بویراحمد به ماندن خادمی است.
اظهار نظر نمایندگان استان در مجلس در حمایت از خادمی و موافقت بر ماندن وی به همراه اعلام حمایت بسیاری از جریان‌ها و تشکل‌های سیاسی اصلاح طلب در استان خود به خوبی بیانگر ضرورت ماندن وی در استان است.
اگر چه او تا همین تاریخ توانسته است در دوران بی ثباتی مدیریت‌ها یک عمر طولانی مدیریتی را در یک جایگاه حساس به ثبت برساند اما وضعیت و آشفتگی سیاسی به همراه ظهور مدعیان جدید در عرصه مدیریتی استان دورنمای نامشخصی از دوران بعد از خادمی در استان را در ذهن پدید می‌آورد. اگر چه ما کماکان شاهد پدیده زشت قوم گرایی که از سال‌های پیش نضج گرفته است در استان هستیم ولی در این چند سال تلاش شد که یک توازنی به وجود اید و حال با امدن یک استاندار جدید مشخص نیست که این بازی به چه سمتی برود و قسمت خطرناک بازی هم زمانی است که استاندار بعدی مبتلای بازی گران این بازی شده و در یک سمت بازی قرار بگیرد.
تکلیف طرح‌ها و برنامه‌ها در حوزه سرمایه گذاری و اقتصادی که بسیاری از آن‌ها در ابتدای راه هستند موضوع دیگری است که ضرورت ماندن خادمی را دو چندان می‌کند و قطعاً هیچ کس جز خود ایشان نمی‌تواند به خوبی آن‌ها را پیگیری و به سرانجام برساند.
خادمی از ابتدا تا امروز موافقان و مخالفانی داشته است و لی بدون شک موافقان او امروز بعد از چهار سال بر خلاف بسیاری از مدیران در این کشور بیشتر از مخالفان اوست و اگر هم امروز مخالفی وجود دارد بخشی از ان طبیعی است و بخشی هم قطعاً ناشی از منافع است که ممکن است انها گمان کنند در دوران خادمی از بابت تامین منافعشان متضرر شده‌اند و حال در بعضی گروه‌های تلگرامی و یا پیج های اینستاگرامی حرف‌هایی می‌زنند ولی این اظهارات و مخالفت‌ها تنها نظر درصد پایینی از جامعه می‌باشد.
یک دلیل بسیار ساده برای چانه زنی بر ماندن خادمی همین اعتماد وزارت کشور و قصد این وزارتخانه بر استفاده از خادمی در یک استان وسیع تر و پر جمعیت تر باشد. پس مطابق منطق ما هم باید به این راحتی اجازه ندهیم این ظرفیت از دست رود و در حالی که کارها با آرامش و با برنامه قبلی در حال جلو رفتن است کار متوقف شود.
به هر حال آنچه که روشن است خادمی عزل نمی‌شود و بر عکس ارتقا خواهد گرفت ولی ناروشن بودن اینده و بلاتکلیفی سیاسی خطر بزرگی است که باید مراقب عواقب آن بود و نیروهای اصلاح طلب حواسشان باشد که این برهه حساس سبب ایجاد اختلاف و تشدید دودستگی‌ها نشود به‌ویژه که ممکن است نمایندگان مجلس به جهت حضور در تهران تصمیم گیرندگان نهایی باشند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

جیپ شهباز
Iran, Islamic Republic of
نظر مردم این استان ملاک میباشد.وزارت کشور نیرویی میخواهد که فقط وفقط ب.. خودش باشد.جابجایی برای همه مدیران لازم است.زمین را هم اگر پشت سر هم یک محصول کشت کنی مثمر ثمر نخواهد بود.
بویراحمد همیشه سربلند
Iran, Islamic Republic of
تا دیروز کبنا می نوشت خادمی برود حالا که متوجه شد نمی رود دوباره می نویسد خادمی بماند .
Iran, Islamic Republic of
خیلی دیر رفت .تنها... استخدام اقوام و مسئولیت دادن به ..
محمدی
Iran, Islamic Republic of
چه تحلیل بسیار ..حتما این آقای پور حسینی از ..گسترده خ..م شده ..خادمی باید برود
ياسوج
Iran, Islamic Republic of
به نظرم ضرروتی برای ماندن نداره بره خیلی بهترهاست .از زمانی که خادمی اومد..یدا کرد و مدیرا...د بر تعدادشون به رابطه .. به ادارات ستان اضافه شد
لوداب
Iran, Islamic Republic of
آبم ک ی جا بمونه .
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
احسن منطقی بود جمله شما
خسرو
Iran, Islamic Republic of
چهارسال نتوانست یک پل یابیمارستان راافتتاح کندآمار رکودوبیکاری وخودکشی وپارتی بازی هم واویلا برای چه بماند
علی
Iran, Islamic Republic of
واقعا جامعه ما نیاز داره به ماندن دکتر احمدی
Iran, Islamic Republic of
هیچ ضرورتی به ماندن خادمی نیست
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
عملکرد دکتر خادمی تا ابد جاودانه است .
Iran, Islamic Republic of
والا از قدیم گفتن آب اگه یه .ه میشه
بادلانی از لوداب
Iran, Islamic Republic of
خدایی این حرفهای.. چیه مینویسید اگه ازش راضی بودن که همین جا میماند در انتخابات ضعیف عمل کرد توا ادارات هم به غیر از ساداتی از هیچ طایفه ای استفاده نکرد دیگه میخان .. ننویسید
مهمان
Iran, Islamic Republic of
فرصت ها به سرعت از دست رفته اند و با این وضع باز هم از دست می روند.
احمد
Iran, Islamic Republic of
خادمی بمونه بهتره
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
من معتقدم بمونه بهتره
بهنام
Iran, Islamic Republic of
ماندن خادمی هیچ ضرورتی ندارد
99
Iran, Islamic Republic of
جای تعجب دارد که عده ای چاپلوس اصرار بر ماندن خادمی دارند!!! شما بفرمایید طی ۴ سال گذشته چه خدمات عمومی برای مردم استان داشته؟؟؟ به غیر از خدمت به اقوام و بستگان و همچنین عده ی قلیلی افراد مدعی سیاست که هویت ثابتی هم ندارند چه شق القمری کردند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناصر
Iran, Islamic Republic of
ککام هیچ ضرورتی ندعره
ناصر
Iran, Islamic Republic of
کار خادمی تمامه لرستان فقط تعارفه
خود خادمی هم میدونه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1