تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۷
کد مطلب : ۲۷۳۸۱۳

جنگل‌های «تنگ تامرادی» بویراحمد همچنان در آتش می‌سوزد (+عکس)

۰
کبنا ؛مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: جنگل‌های منطقه تنگ تامرادی بویراحمد طی ۳ روز گذشته همچنان در آتش می‌سوزد.
عزت الله بهشتی، اظهار داشت: پرت شدن تنه سوخته درختان در محدوه جنگل‌های استان فارس از ارتفاعات صخره‌ای به پایین دست سبب وقوع آتش سوزی منطقه تنگ تامرادی در استان کهگیلویه و بویراحمد شد.
وی عنوان کرد: متاسفانه با وجود مهار کامل آتش سوزی جنگل‌ها در منطقه تنگ تامرادی بعد از یک شبانه روز تلاش بی‌وقفه نیروهای منابع طبیعی در صبح روز جمعه، دیروز عصر به علت وزش باد و صخره‌ای  و شیبدار بودن منطقه که منجر به پرتاب و غلتیدن تکه‌های سوخته درختان از بالادست به صدها متر در پایین دست شد، این آتش سوزی ادامه یافت.
بهشتی ابراز کرد: با وجود آنکه تعدادی از نیروهای منابع طبیعی شهرستان بویراحمد از دیروز صبح به بعد در محل برای کنترل آتش حضور داشتند اما به دلیل وزش ناگهانی باد و صعب العبور بودن و  شیب بالا، آتش مجدد آغاز شد.
وی با تاکید بر اینکه تعداد زیادی از نیروها در حال مهار آتش هستند، تصریح کرد: انتظار می‌رود نهادها و دستگاه‌های اجرایی، همیاران طبیعت، تشکل‌های زیست محیطی و دوست‌داران طبیعت برای مهار این آتش سوزی‌ها نهایت همکاری را با پرسنل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری داشته باشند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد گفت: جنگلهای و مراتع منطقه "تنگ تامرادی" در این شهرستان از عصر چهارشنبه، ۱۵ شهریور ماه تاکنون در حال سوختن هستند.
جواد رحیمیان افزود: متاسفانه این آتش سوزی با وجود اینکه دو بار بطور کامل مهار شد مجددا از ظهر امروز شنبه، ۱۸ شهریورماه به علت وزش باد و صخره ای و شیبدار بودن منطقه که منجر به پرتاب و غلطیدن تکه های سوخته درختان از بالادست به صدها متر در پایین دست می‌شد، این آتش شروع شده است.
وی بیان کرد: نیروهای منابع طبیعی شهرستان و استان و برخی نیروهای مردمی سپیدار و تنگ تامرادی تنها در حال تلاش برای مهار و خاموش کردن این آتش سوزی هستند.
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد با بیان اینکه نیاز به کمک و اعزام نیرو از سوی دستگاهها و ادارات داریم، خاطرنشان کرد: نیرویی که با کت و شلوار نباشد و توان و انرژی برای کمک به خاموش کردن آتش داشته باشد
رحیمیان تصریح کرد: از مدیریت محترم بحران ، دستگاه های اجرایی و امدادی و طبیعت دوستان عزیز استان خواهشمندیم جهت مهار آتش به کمک منابع طبیعی بیایند.
وی عنوان کرد: مهار آتش سوزی در جنگلهای کوهستانی بسیار سخت و طاقت فرساست، این آتش سوزی ظهر امروز در چهار نقطه برای سومین بار از روز چهارشنبه تاکنون شعله ور شده و نیاز به حمایت، همکاری و کمک همه جانبه و جدی برای مهار آتش سوزی داریم.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد در خصوص علت و میزان خسارات وارده آتش سوزی تاکید کرد: علت آتش سوزی که از جنگلهای حوزه شهرستان رستم استان فارس به جنگلهای منطقه تنگ تامرادی شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد سرایت کرده مشخص نیست و میزان خسارات وارده پس از مهار کامل آتش سوزی و نقشه برداری هوایی مشخص خواهد شد.
رحیمیان اضافه کرد: البته با توجه به کوهستانی و سخت گذر بودن منطقه و سخت بودن مهار آتش سوزی و کمبود نیرو تا کنون وسعت زیادی از جنگلها و مراتع این شهرستان در آتش سوخت و آتش سوزی همچنان ادامه دارد.

نام شما

آدرس ايميل شما

ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
1